Copiii precoce

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns andre_ea spune:

Vin si eu sa deviez putin discutia.
Carti in privinta inteligentei copiilor n-am citit, dar am vazut un reportaj (partial din pacate) pe National Geografic, daca nu ma insel, al carei estenta era faptul ca un creier antrenat de mic, mareste IQ-ul in timp. Au facut un experiment cu copii antrenati de bebelusi si abia la varsta de 3 ani se vedea o diferenta fata de ceilalti copii. Povesteau de un copil dintr-o familie defavorizata pe care l-au introdus in programul lor si care ulterior a facut o facultate, singurul din familie care a reusit performanta.
Ma rog, nu e vorba tocmai de copii precoci, ci de copii de care cineva s-a ocupat. Deci zic eu ca mediul si interesul parintilor conteaza.
In tot reportajul nu se specifica nimic despre "cum" s-a lucrat cu acesti copii.
Ma intereseaza foarte tare sa imi recomandati carti pe care le-as putea citi, care sa ma lumineze cum as putea lucra cu copiii mei pentru a le da o sansa in plus in viata.



Andreea, mami de Tudor- 10.08.200514+
Delu Prichindelu'
BB2
Tudor
Vacanta 2008

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxij spune:

Daca copilul e peste medie, dar nu e asa vreun geniu care trece peste toate vicisitudinile in stralucirea lui, faptul ca parintii se ocupa de el categoric ii mareste sansele in viata si ii imbunatateste performantele scolare. Ah si daca e la medie sau sub, faptul ca se ocupa parintii ii mareste sansele.

Da, copiii supradotati au intr-adevar probleme pe la scoala, in general de integrare in grup, din cauza intereselor si comportamentului diferite.

Deasemenea eu cred f. mult si in genetica, de asta depinde dc. copilul are capacitati inascute peste medie sau nu. Abia dupa aia intervine mediul, pe baza materialului deja existent.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns angipangi spune:

baiatul meu a inceput sa vorbeasca dupa 2 ani si la 5 ani citea.L/am scos din scoala unde era primul si l/am adus aici.intr/un an de zile a facut gradinita,a inceput clasa 1 si dupa 3 luni l/au trecut a doua,acum e prea plictisit si cred ca nu am sa/l las sa mearga a treiasi nu stiu ce sa fac sa i se duca lenea

teodorade angi pangi28-10-2007 si Roberto 28-06-1999 http://community.webshots.com/album/563642807EqHYOU teodora

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Va zic ce stiu si eu de cand i-am facut testele la 3 ani(a avut un apgar f. mic, m-am si ocupat de ea,poveste veche si am facut un test pe la 3 ani). atunci am primit lamuriri.

Precocitate nu inseamna supradotare. precocitatea poate fi insa primul semn de supradotare. in cazul copiilor f mici oricum se vorbeste de precocitate,din doua principale motive. poate fi o precocitate naturala,datorita faptului ca intre 0-3 ani se dezvolta inegal,in salturi(un copil care a vorbit la 3 ani dar a mers la opt luni,prezinta o precocitate fizica si concomitent o usoara intarziere fiziologica de limbaj expresiv).poate fi o precocitate oarecum falsa,in cazul unui copil de care parintii s-au ocupat f. mult si are la 3 ani cunostiinte academice mult inaintea varstei.evident,un copil precoce intre 0-3 ani poate fi un viitor supradotat,dar pe intervalul 0-3 ani vorbim doar de precocitate.

Intradevar, un copil mic, un toddler, poate fi precoce in limbaj(propozitii,vorbire dezvoltata la 18 luni), pentru ca apoi,spre 3 ani sa se egalizeze si conformeze mediei. pentru ca de regula, in jurul varstei de 3,4 ani, se ajunge la o egalizare pe toate segmentele. cei mai mutulici ajung sa vorbeasca,cei mai lenesi fizic alearga si se catara,etc. de aceea si varsta pt interventia logopedica,in cazul unui copil normal ramas in urma la limbaj e fixata la 3-4 ani,pentru ca atunci se egalizeaza dezvoltarea.

Pana la vreo 6 ani se calculeaza coeficientul de dezvoltare,nicidecum coeficientul de inteligenta. iar abilitati ca vorbitul la 14 luni,mersul la 8,alfabetul la 2 ani sau scris litere la 3 ani inseamna precocitate pe anumite segmente nicidecum supradotare,la fel cum lipsa limbajului la 2 ani nu inseamna IQ mic.

Dupa 6 ani vorbim de IQ(COEF. DE INTELIGENTA) si asta cam e varsta minima pt testare IQ.

Exista in schimb particularitati ale copiilor supradotati, detectabile chiar si inainte de 3 ani.

-precocitatea in anumite segmente,de regula generalizata pe mai multe arii,mers rapid,vorbit rapid, un nivel cognitiv rdicat,acumulari academice de ansamblu peste medie
- un vocabular vast ca volum sub 3-4 ani,rapiditatea de intelegere si folosire corecta in context a cuvintelor noi, grele,chiar neologisme.
- gradul de intelegere ridicat,depasind varsta. adica un nivel cognitiv superior. nu litere sau poezii papagaliceste, ci un copil care la 15 luni intelege notiunea de mai mic,mai mare de exemplu.
-memorie auditiva si vizuala excelenta

- un aspect important,jocul. sunt ingeniosi,de multe ori se joaca cu jucariile in alte scopuri decat alea pt care au fost construite,le gasesc intrebuintari noi,au o imaginatie debordanta.in general, jocul lor nu este unul clasic.

-tot la joc, la fel de important. nu numai ca prefera compania copiilor mai mari, dar la varste mici,de 3, 4 ani relationeaza si se integreaza perfect (mai putin la capitolul abilitati fizice) grupurilor de copii mai mari. ca exemplu o fetita de 4 care se integreaza perfect in grupul unora de 6,7 ani, se joaca impreuna ca si cum ar fi de-o seama.

- gasesc solutii noi unor probleme din viata de zi cu zi , mereu altele

-pun intrebari extrem de multe ,au o curiozitate ce depaseste cu mult media, si asta e o caracteristica vizibila a supradotatilor,de orice varsta. mai mult,intrebarile sunt complexe,depasind media varstei. nu accepta raspunsuri evazive,repeta intrebarea pana le dai un raspuns detaliat,intreaba amanunte ,nu primesc raspunsuri de genul "te-a adus barza" nici macar la 3,4 ani.

-nu sunt agresivi, inteleg perfect la varste f mici cum e cu violenta si nu lovesc copiii.sunt sensibili,empatici la varste de 2,4 ani, sar imediat sa ridice pe unul picat pe jos de exemplu din proprie initiativa, nu lovesc animalele, remarca, la fel, la varte sub 4 ani, un catel lovit sau un copil care e batut.

- unii sunt perfect adaptati social,sunt lideri de grup, de regula cei cu un intelect de limita, pana in 140. cu cat sunt mai inteligenti insa, cu atat sunt mai inadaptati social,din motivele enumerate de Simali.


Potentialul maxim IQ cica e dat de genetica,urmand curba lui gauss,pe care nu poci eu s-o reprezint grafic,dar o cunoasteti. in mare, intelectul tinde spre medie,adica spre 100. asa ca, statistic, tinzand in mod natural spre 100, parinti cu potential IQ scazut vor da nastere in medie unor copii ce tind spre medie,deci unor copii cu intelect mai inalt decat al parintilor.

paradoxal, media IQ a copiilor nascuti din genii e mai scazuta decat media IQ a parintilor, deoarece,evident,se tinde spre 100. e foarte probabil ca un copil nascut din parinti cu intelect extrem de mare,160 de exemplu sa aiba un intelect mai mic decat al parintilor.

Si treaba se complica si mai mult, pentru ca genetica se aplica pe potentialul IQ, nu pe IQ real al parintelui X, care saracul poate avea un potential strong, dar mediul i-a jucat o festa si nu si l-a atins.

Mediul isi pune amprenta pe IQ ,in sensul ca atingi potentialul maxim au ba. masura in care mediul influenteaza IQ e diferita de la un specialist la altul, unii spun 30% ,altii 80%.In schimb majoritatea sunt de acord ca influenta majora a mediului are loc in primii ani de viata. mediul inseamna tot ce ne inconjoara,de la mediul familial,pana la boli ce pot influenta dezvoltarea inteligentei.

Si ca lucrurile sa fie complicate la maximum, exista mai multe fatete ale inteligentei, extrem de nuantate, nu ne oprim strict la IQ. una la fel de importanta e inteligenta emotionala,EQ,ce ne spune masura in care un om se adapteaza la mediu, la societate,inteligenta sociala,emotionala.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gazzella spune:

la o prima vedere am gasit un site bun

http://nswagtc.org.au/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=18&Itemid=82

Flaviutza, ce testari i-ai facut, mai exact?
rrox, tare mi-ar placea sa stiu despre voi

Bendis, 1 an jumate solidarietate :-))
Felix
botezul muntelui Pauza

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Amethyst spune:

flaviutza, ce mesaj lung si detaliat ai scris. E foarte folositor. In mare, cam asta era si in mintea mea dar nici timpul nici supradotarea nu mi-au ingaduit sa ofer atatea explicatii.
Astept cu nerabdare continuarea,
simali, iti multumesc si tie.

Mommy to www.tickercentral.com/view/8i03/4.png" target="_blank">Jasmine

“A baby will make love stronger, days shorter, nights longer, bankroll smaller, home happier, clothes shabbier, the past forgotten, and the future worth living for”

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns MissParker spune:

quote:
citat din mesajul lui gazzella
pentru ca uite, din ce am citit eu pana acum copiii precoci nu sunt neaparat fructul unui mediu foarte bun de dezvoltare, sigur, iubitor si stimulant
ba din contra, il am in minte acum pe winnicott, care explica cum un copil deprivat emotiv isi va creea mama pe masura necesitatilor sale, proces care in timp va duce la dezvolatarea unor capacitati cognitive impresionante, iar acest proces e singurul posibil care poate sa-l salveze pe copil pentru ca in lipsa unei mame prezente lui copilul nu ar supravietui


Din experienta mea proprie si personala ca si copil deprivat sufleteste la maximum, confirm aceasta teorie. Inteligenta mea s-a dezvoltat intr-adevar pe fondul necesitatii de a supravietui emotional. Oare ce as fi devenit daca as fi avut parte de iubire autentica?

Acum chiar sunt f. curioasa cum se va dezvolta Daviducul meu, intr-un mediu sigur, armonios, cu doi parinti care-l iubesc. Vom vedea.


Felicia - cea mai fericita mama a celui mai iubit dintre Racusori - bebe David (24.06.2008)
Poze cu noi

Povestea nasterii

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

quote:
citat din mesajul lui MissParker
[Din experienta mea proprie si personala ca si copil deprivat sufleteste la maximum, confirm aceasta teorie. Inteligenta mea s-a dezvoltat intr-adevar pe fondul necesitatii de a supravietui emotional. Oare ce as fi devenit daca as fi avut parte de iubire autentica?

Acum chiar sunt f. curioasa cum se va dezvolta Daviducul meu, intr-un mediu sigur, armonios, cu doi parinti care-l iubesc. Vom vedea.




Felicia sunt convinsa ca ai fi fost la fel de inteligenta, dar ai fi putut sa-ti folosesti resursele (inteligenta) mult mai mult in scopuri ce nu includ supravietuirea. Ai fi ajuns in mod firesc si natural - nu dupa chinuri si terapii dureroase - un om liber si echilibrat. Gandeste-te cat timp ai fi castigat! Cat timp ti-ai ocupat si iti ocupi creierul cu strategii de aparare si cu decodarea lor (mai tarziu) si cu analiza a milioane de posibilitati? Ce ar fi insemnat sa ai incredere in tine, ca persoana? Sa nu te bazezi doar pe inteligenta ta, ca singura ta calitate?
Eu cred ca ai pierdut mult mai mult decat ai castigat. Eu stiu ca as fi putut sa fac mult mai multe cu viata mea daca as fi avut timp sa-mi iau in serios visele. Din pacate nu l-am avut.

Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Amethyst ce au scris Flaviutza si Simali explica destul de bine ce-i cu copii supradotati. Nu stiu daca ar fi relevant sa-ti povestesc de fiica-mea, nu sunt toti la fel, difera tipul de personalitate, difera manifestarile. Si noua nici nu ne-a trecut prin cap ca va avea un IQ atat de ridicat. Am observat de mica ca-i fata desteapta , nici nu ne asteptam sa fie altfel , dar atat. Ca bebelus a atins milestone-urile lunare intotdeauna in avans, chiar cu cateva luni, desi ea s-a nascut putin prematur. Ca toddler ne-a uimit in general prin conexiunile logice pe care le facea, mult peste nivelul varstei ei. A fost intotdeauna un copil care a cerut foarte mult de la noi, a urlat si a plans cat pentru vreo 3-4... sincera sa fiu, la vremea aia credeam ca asa sunt toti Tantrumuri multe si dese care au inceput devreme (1 an si cateva luni) si au tinut pana pe la 5-6 ani. A fost si este un copil extraordinar de sensibil (cand zic extraordinar vreau sa intelegeti ceva de vreo 10-15 ori mai mult fata de un copil considerat normal), din toate punctele de vedere. Total lipsit de agresivitate, generos, empatic, iubitor de animale. Cu un simt al dreptatii foarte ascutit, justitiara de-a dreptul. Fricoasa - in ceea ce priveste activitatile fizice. Aici probabil am si eu o vina: am cam fost o mama supraprotectiva la vremea respectiva. E un copil care se gandeste des si intens la problemele umanitatii, vede "the big picture" foarte natural. A avut in mod constant alte interese si precocupari decat colegii ei de gradinita, si acum de scoala. Din cauza asta are putini prieteni si sufera. Are o intelegere a relatiilor umane mai profunda decat a multor adulti ce se considera inteligenti. In fine, sa ma limitez la perioada copilariei mici, asta este topicul defapt. De cand a invatat sa vorbeasca a pus un milion de intrebari zilnic, toate la obiect, mergand cumva logic. I-au placut la nebunie jocurile de rol de foarte devreme, dar si jocurile logice, matematice.
Orice i se spune, urmeaza si intrebarea "dar daca n-ar fi asa?" Pune sub semnul intrebarii tot ce afla, regandeste tot, combate. Chiar trebuie sa ai argumente ca s-o convingi ca ai dreptate, nu a tinut niciodata raspunsul "fiindca asa este".
Nu stiu ce sa-ti mai zic, sunt o gramada de aspecte. Pe la 6 ani credeam ca are o problema de concentrare a atentiei, dar eram in mari dubii, fiindca se concentra foarte bine la ce o interesa pe ea. Atunci am citit o gramada - pe net in special - si am ajuns la ideea ca e posibil sa am un copil cu un IQ ceva mai mare decat credeam eu. Am fost la psiholog si asa era. Reconfirmat anul asta. Dar nu ne agitam prea tare pe tema asta. Mai mult ne agitam pe nevoile ei - foarte mari d.p.d.v. emotiv, pe integrarea ei mai buna si pe fericirea ei. Asta e important pentru mine. Inteligenta e foarte buna si cu siguranta va face ceva cu ea, dar numai daca emotional va fi echilibrata.

Gazzelle cartile dupa care m-am ghidat eu, in afara de net, au fost, in ordine: "What to expect: First Year", "What to expect: The Toddler Years: - ambele de Eisenberg, Murkoff si Hathaway. Si apoi: "A parent guide to Gifted Children" de Webb, Gore, Amend si DeVries. Plus carti de psihologie, pe care nu le mai insir aici, fiindca nu se refera la copii supradotati sau precoce.

Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

quote:
citat din mesajul lui ricea

baiatul meu a inceput sa vorbeasca dupa 2 ani si la 5 ani citea.L/am scos din scoala unde era primul si l/am adus aici.intr/un an de zile a facut gradinita,a inceput clasa 1 si dupa 3 luni l/au trecut a doua,acum e prea plictisit si cred ca nu am sa/l las sa mearga a treiasi nu stiu ce sa fac sa i se duca lenea

teodorade angi pangi28-10-2007 si Roberto 28-06-1999 http://community.webshots.com/album/563642807EqHYOU teodora




Copii supradotati au nevoie de verticalizarea invatamantului. Au nevoie sa fie provocati, sa cresca ritmul de invatare. Asta le mentine interesul pentru invatat. Altfel se plictisesc, nu mai sunt atenti, nu mai invata. Prefera sa "viseze cu ochii deschisi" la ore si sa se gandeasca la cu totul altceva - mult mai interesant decat a treaia repetare a nu stiu carei notiuni simple la tabla.
Fii bucuroasa ca esti acolo si oamenii respectivi stiu ce au de facut. Ei incearca sa-i gaseasca ritmul optim de invatare copilului tau. Eu ma lupt cu scoala romaneasca

Editez: Acum am vazut ca e nascut tot in 99, ca si Mariuca mea. pai ea a terminat clasa a III-a anul asta. De ce ai retineri sa-l lasi la clasa a III-a? Inteleg ca l-ai dat mai tarziu la scoala, dar el a recuperat rapid pana acum si se plictiseste. Corect?


Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

Mergi la inceput