Sunt educatoare pe forum?
Am nevoie de programa de gradinita la grupa mica, ptr a stii etapele invatarii anumitor noutati ptr copiii mici, ca sa ma ocup cat de cat de el acasa. Cu ce se incepe, ce materiale didactice ar fi necesare. M-ar ajuta mult o programa scolara la grupa mica. Ma gandesc, daca sunt educatoare pe forum, poate au si ceva in format digital, sau macar idei, sfaturi (oricum nu am nevoie de toata partea aceea de scopuri si obiective) ci practic, ce si cum.
Multumesc!
Alexandru, tati de copil perfect
______________________
Am risipit timpul sau timpul m-a risipit pe mine?Daca am ochii deschisi de ce pasesc in intuneric?M-am contopit cu el si m-am pierdut in abisul gandurilor infinite.Stiu ca nu stiu nimic si nici macar asta nu stiu.Cand voi inceta sa exist am o armata de ingeri in suflet si una de demoni in sange.Si totusi,sunt doar o fiinta asteptand...
Raspunsuri
eve44 spune:
Ai incercat pe www.edu.ro.
Dar de ce nu-l duci pe cel mic la gradi.Acolo ei au alte metode de predare.
Sa incerc s-o rog pe educatoarea noastra daca ne poate da mai multe info despre programa.
EVE
"Cu penele altuia te poti impodobi ,dar nu poti zbura."L Blaga
cristina_t spune:
Sau poti intreba pe forumul de la www.didactic.ro , sunt acolo si materiale, proiecte, poze etc. Dar o alte chestie importanta la gradinita e "socializarea", sper sa o rezolvi cumva si pe asta 
eunice78 spune:
Eu am fost educatoare, insa in urma cu aproape 10 ani si nu am nimic ce sa iti pot trimite dar am niste observatii, sa le zic asa. Nu stiu daca e cazul sa te ocupi tu de copil ca in fond de asta se ocupa cei calificati, la gradi. Tu trebuie sa ii citesti povesti, sa te joci cu copilul, sa il iubesti, nu sa il mai tii si acasa pe scaunel. Daca nu merge copilul la gradi, retractez ce am spus mai inainte.
In principiu, la grupa mica lucrurile (cel putin pe vremea mea) se desfasoara asa:
- o activitate dureaza maxim 15 min ( atat se considera ca poata sa stea cel mic atent, la gr mijlocie 30 min, mare 40, pregatitoare 45, 50).
- activitatile se desfasoara in functie de tema aleasa pentru saptamana respectiva, de ex. : in saptamana cu tema "toamna" copii invata poezii cu toamna, au activitati de cunoasterea mediului cu toamna ( observarea naturii), la matematica inavata sa numere si sa alcatuiasca grupuri de obiecte cu obiecte caracteristice acestui anotimp ( de ex frunze uscate), la desen, lucru manual idem. Adica totul este legat de tema respectiva.
La grupa mica piticania va invata sa numere pana la trei, sa tina creionul in mana, sa incerce sa coloreze, sa cunoasca culorile, sa asocieze diferite fenomene cu anotimpurile, sa se joace in colectiv, sa vorbeasca in propozitii, sa isi dezvolte vocabularul, etc. Acestea sunt generalitati, ce ti-am scris eu. In practica, copii sunt foarte diferiti: unii vin la gradi stiind deja extrem de multe lucruri, mai multe decat ce ti-am scris eu, insa sunt si copii care nu sunt atat de dezvoltati ( fara ca acest lucru sa constituie o pb). Asa ca activitatile se adapteaza si in functie de materia prima
cu care se lucreaza.
In ceea ce priveste materialele didactice, eu imi amenajam grupa in functie de tema saptamanii: toamna lipeam pe pereti copaci( din franghii) cu frunze de diverse culori ( hartie glasata, se pot folosi ici colo si frunze bine uscate), agatam pasari care erau orientate spre iesirea din grupa, puneam pe perete un soare mai palid, etc. se folosesc: cartonase pe care ai desenat diverse ( cercuri, patrate, cartoanele pot fii chiar decupate in aceste forme), zarzavaturi ( cos cu morcov, cartofi, ardei, rosii, pe care le puteti si degusta), fructe, imagini ( desenate pe carton sau decupate din carti si lipite pe carton), carti frumos colorate, benzi audio cu cantecele, etc. La activitatile de lucru manual, mie imi placea sa folosesc nu doar clasica hartia glasata ci diverse lucruri, de ex : faceam purcelusi din cartofi (un cartof caruia i se ataseaza ochii din boabe de piper, ratul din carton, coada din sarma si picioarele din bete de chibrit); iarna o ilustram lipind pe o foaie zahar si scortisoara ( desenam eu in prealabil copacul, iar ei dadeau cu lipici si presarau scortisoara pe trunchi si crengi si zahar in rest).
Nu mai am timp sa scriu, s-a trezit bb. Sper sa iti fi fost de folos.
Ramonika spune:
oricum la inceputul anului scolar la grupa mica se pune mai mult accent pe socializarea copiilor, cunoasterea lor, nu stiu cate lectii se pot face cu ei din prima, mai ales ca sunt unii care plang o luna intreaga dupa parinti... 
Ramonika
si pisicile Vladutz
Bubulina
Maritza
Fulgushor
Laura XXX spune:
Eu am 2 copii in gradi si o fetita care a mers 3 ani la gradi. Din cauze obiective, nu am cum sa le invat acasa si merg la o gradi privata. Insa daca nu am avea alternativa aceasta nici nu incape discutie ca le-as invata acasa. Intreaba orice parinte care a incercat sa invete acasa copilul, in mod structurat si vei afla ca invata mult mai rapid si mai consolidat, ajutat tocmai de dragostea ta si joaca cu el si confortul psihic de acasa.
Insa greu se admite acest lucru la noi... O doamna invatatoare pe care o cunosc, care nici nu ar primi copiii fara anul pregatitor la gradi, preda in sistemul alternativ step by step. In primele saptamini de scoala copiii de clasa I (TOTI au fost la gradi, 'socializati' deci) se bateau in clasa, literal. Ne-a povestit despre confortul psihic pe care copiii il au acasa, cind fac temele sau invata, si despre abilitatile de supravietuire pe care le invata din prima zi cind pasesc in curtea scolii ca sa nu fie batuti, etc. Am fost socati!
Ce parere aveti? Ca parinte pot sa spun ca elevul obisnuit consuma cam 30% din energie luptindu-se sa faca fata mediului, singur. Asta la 6, 7 sau 8 ani. (La gradi, are 3 sau 4 ani). Nu degeaba nu au performante...
Dati un search pe Google, daca puteti, la homeschooling si veti vedea ca NU E IMPOSIBIL SA INVETE ACASA, mai ales in anii prescolari, cu plastelina, cuburi, pietricele, hirtie glasata... (sunt carticele pentru toate grupele chiar si la librarii).
Copiii nostri (bineinteles ca din multe motive) invata excelent in vacante, iar la intoarcerea la programul obisnuit au perioade de regres...
Credeti-ma ca la gradi de stat e si mai si, chiar daca SUNT exceptii si toate doamenele educatoare sunt dedicate.
Mult succes!
Laura cu
Sara, 7ani
Alex2 spune:
Imi cer scuze ca abia acum raspund, dar pierdusem subiectul (il deschisesem la generale) si am si uitat de el (l-am gasit dupa mesajele postate de mine).
Va multumesc ptr raspunsuri
. Fiul meu are doar 2 ani si aproape 3 luni, si din toamna va merge la gradinita, dar vreau sa lucrez si acasa cat de cat cu el, de asta mi se pare important sa stiu etapele, cu ce anume se incepe, ptr ca el sa priceapa ce ii cer.
Eunice, iti multumesc mult ptr toate ideile pe care mi le-ai impartasit. Noi incepem prin a incerca sa stam ptr inceput pe scaunel 5 minute, cronometrat dupa ceas, intr-o zi am colorat, in alta zi am aranjat animalele si am imitat cea mai mare parte cum face fiecare, si asa in fiecare zi, de dimineata, incercam 5 minute sa facem cate o activitate.
Deocamdata numara cursiv pana la 5, pe sarite pana la 10, prin repetare, coloreaza destul de bine respectand spatiile (cu creioane din ceara, pe care ne chinuim sa nu poftim a le manca), imita orice melodie, face "vocalize" dupa orga si tambalul de jucarie, sau meldiile de pe Minimax. Cum spuneam, avem deja 3 seturi de animale din acelea de plastic, in mare sunt cam toate cele mai importate, iar fructe, legume, flori doar pe carticele cartonate avem, dar nu ne-am ocupat inca de ele. Cat despe vocabular, tare rau stam la acest capitol, desi sunt convins ca stie o multime de lucruri, inca se exprima greu, deloc in propozitii, si marea parte din cuvinte inca e "pe limba lui".
De citit povesti imi doream cand inca il asteptam si visam ca orice tatic sa citesc povestea de noapte buna. Vezi sa nu, stam prost la capitolul rabdare. Dar a primit de Pasti cartea cu diafilm (cinema cu povesti) si deocamdata este fascinat si asculta si povestea.
Stiu ca inca e mic si va progresa, dar vreau sa ma implic activ in acest progres. Multumesc ptr idei si sfaturi, orice alta idee sau sfat este binevenit. 
Alexandru, tati de copil perfect
Am risipit timpul sau timpul m-a risipit pe mine?Daca am ochii deschisi de ce pasesc in intuneric?M-am contopit cu el si m-am pierdut in abisul gandurilor infinite.Stiu ca nu stiu nimic si nici macar asta nu stiu.Cand voi inceta sa exist am o armata de ingeri in suflet si una de demoni in sange.Si totusi,sunt doar o fiinta asteptand...
eunice78 spune:
Parerea mea e ca cel mic stie foarte multe pentru varsta lui. Nu te astepta la minuni cu vocabularul. Nici Petru nu il avea foarte dezvoltat pana sa mearga la gradi desi si noi ne-am ocupat de el. Petru a mers la gradi la 2 ani si 4 luni ( nu am avut cu cine sa il lasam ) si dupa o luna vorbea deja muuult mai bine.
Si sta bine si la capitolul rabdare, ca Petru nu a stat sa coloreze deloc, nu avea stare. Statea intr-un loc numai cand se juca cu plastilina sau cand il lasam sa picteze cu acuarele. Poti sa ii spui povesti folosind animalele (jucariile, evident ) pe care le aveti pe post de marionete ( de ex Ursul pacalit de vulpe ) si apoi sa il lasi si pe el sa iti zica ce personaj ii place si de ce.
Partea cu cititul povestilor...Petru abia acum incepe sa o agreeze si are 3 ani si 8 luni. Si am reusit sa il facem sa ii placa sa ii citim luand carticele cu o singura poveste, din cele care se si coloreaza ( in stanga e povestea si in dreapta aceeasi imagine care tb colorata).
In ceea ce priveste numaratul, nu tb sa insisti pentru ca el nu numara constient la varsta asta ci memoreaza cuvintele. Din cauza asta la grupa mica se invata doar pana la trei deoarece se incearca si asocierea cu multimi de obiecte corespunzatoare cifrei respective.
Ma bucur ca ti-am fost de folos. Succes in continuare (dar usurel, ca este inca foarte mic si are o viata inainte sa invete).
miruta spune:
La grupa mica se pune mare accent pe socializare . pe interactiunea dintre copii.In general , daca ai avea un pic de timp sa privesti 10 min o grupa de copii de 3 ani vei observa ca mai toti copii se joaca singuri , usor ,usor invata sa interactioneze, sa comunice si sa imparta jucariile cu alt copil .In ceea ce priveste programa , lucrurile stau cam asa :in fiecare saptamana se alege cate o tema ( toamana , flori , legume , animale domestice , animale salbatice etc).Toate activitatile din saptamnq respectiva se leaga de aceasta tema .Exemplu:cunoasterea mediului : observare(ursul : corpul alcatuit in ..., acoperit cu... pe baza de imagini etc , , educarea limbajului : memorizare ( poezie despre urs , depinde de tema , scurta, 1-2 strofe pentru inceput , povestirea educatoarei ( tot legat de tema ),activitate artistico-plastica : desen in contur , pictura , la inceput cu degetelele , apoi se trece la pensula ( de obicei tot in contur se picteaza ) , modelaj , educatie muzicala: cantecele legate de tema, selectate in functie de tema , matematica : forme geometrice , o oarecare orientare in spatiu - sus , jos etc ,cifre : doar de la 1-3 , apoi la mijlocie 1-5 , mare 1-10 .Eu afisez de obicei la inceputul saptamanii la avizier tema si activitatile planificate pentru saptamana respectiva .Daca vei ruga educatoarea nu ar avea de ce sa te rfuze sa-ti dea manaunte despre activitatile desfasurate .Oricum , modul de invatare si de comportament de acasa va fi diferit de cel de la gradinita .Importante de asemenea sunt si deprinderile de baza : imbracat , dezbracat , aranjatul hainelor la somn , mancatul , mersul la toaleta singur , spaltul pe dint , pe maini singur , fara ajutor .Daca mai ai intrebari , nelamuriri , te rog , intreaba , sunt foarte obosita momentan si s-ar putea sa fi facut unele greseli . NUmai bine si mult succes la gradi !!!!!!!!!!!!!!!!!!1
esracelik spune:
stiti cumva pe cineva care si-ar dori sa lucreze cu doi baieti de 4 si 5 1/2?EDUCATOARE,#304;NVATATOARE?
quote:
Originally posted by eunice78
Eu am fost educatoare, insa in urma cu aproape 10 ani si nu am nimic ce sa iti pot trimite dar am niste observatii, sa le zic asa. Nu stiu daca e cazul sa te ocupi tu de copil ca in fond de asta se ocupa cei calificati, la gradi. Tu trebuie sa ii citesti povesti, sa te joci cu copilul, sa il iubesti, nu sa il mai tii si acasa pe scaunel. Daca nu merge copilul la gradi, retractez ce am spus mai inainte.
In principiu, la grupa mica lucrurile (cel putin pe vremea mea) se desfasoara asa:
- o activitate dureaza maxim 15 min ( atat se considera ca poata sa stea cel mic atent, la gr mijlocie 30 min, mare 40, pregatitoare 45, 50).
- activitatile se desfasoara in functie de tema aleasa pentru saptamana respectiva, de ex. : in saptamana cu tema "toamna" copii invata poezii cu toamna, au activitati de cunoasterea mediului cu toamna ( observarea naturii), la matematica inavata sa numere si sa alcatuiasca grupuri de obiecte cu obiecte caracteristice acestui anotimp ( de ex frunze uscate), la desen, lucru manual idem. Adica totul este legat de tema respectiva.
La grupa mica piticania va invata sa numere pana la trei, sa tina creionul in mana, sa incerce sa coloreze, sa cunoasca culorile, sa asocieze diferite fenomene cu anotimpurile, sa se joace in colectiv, sa vorbeasca in propozitii, sa isi dezvolte vocabularul, etc. Acestea sunt generalitati, ce ti-am scris eu. In practica, copii sunt foarte diferiti: unii vin la gradi stiind deja extrem de multe lucruri, mai multe decat ce ti-am scris eu, insa sunt si copii care nu sunt atat de dezvoltati ( fara ca acest lucru sa constituie o pb). Asa ca activitatile se adapteaza si in functie de materia primacu care se lucreaza.
In ceea ce priveste materialele didactice, eu imi amenajam grupa in functie de tema saptamanii: toamna lipeam pe pereti copaci( din franghii) cu frunze de diverse culori ( hartie glasata, se pot folosi ici colo si frunze bine uscate), agatam pasari care erau orientate spre iesirea din grupa, puneam pe perete un soare mai palid, etc. se folosesc: cartonase pe care ai desenat diverse ( cercuri, patrate, cartoanele pot fii chiar decupate in aceste forme), zarzavaturi ( cos cu morcov, cartofi, ardei, rosii, pe care le puteti si degusta), fructe, imagini ( desenate pe carton sau decupate din carti si lipite pe carton), carti frumos colorate, benzi audio cu cantecele, etc. La activitatile de lucru manual, mie imi placea sa folosesc nu doar clasica hartia glasata ci diverse lucruri, de ex : faceam purcelusi din cartofi (un cartof caruia i se ataseaza ochii din boabe de piper, ratul din carton, coada din sarma si picioarele din bete de chibrit); iarna o ilustram lipind pe o foaie zahar si scortisoara ( desenam eu in prealabil copacul, iar ei dadeau cu lipici si presarau scortisoara pe trunchi si crengi si zahar in rest).
Nu mai am timp sa scriu, s-a trezit bb. Sper sa iti fi fost de folos.
anamaria spune:
quote:
Originally posted by Alex2
Fiul meu are doar 2 ani si aproape 3 luni, si din toamna va merge la gradinita, dar vreau sa lucrez si acasa cat de cat cu el, de asta mi se pare important sa stiu etapele, cu ce anume se incepe, ptr ca el sa priceapa ce ii cer.
De citit povesti imi doream cand inca il asteptam si visam ca orice tatic sa citesc povestea de noapte buna. Vezi sa nu, stam prost la capitolul rabdare. Dar a primit de Pasti cartea cu diafilm (cinema cu povesti) si deocamdata este fascinat si asculta si povestea.
Stiu ca inca e mic si va progresa, dar vreau sa ma implic activ in acest progres. Multumesc ptr idei si sfaturi, orice alta idee sau sfat este binevenit.
Alexandru, tati de copil perfect
ce sa-ti spun, kestia cu povestile, rabdarea piticilor de a le asculta, depinde de la copil la copil...
cel mare al meu, de ex, a inceput sa asculte povesti pe la 2 ani jumatate, dar numai vreo 2 preferate - cenushareasa si cei 3 purcelushi. le citeam in fiecare seara de imi iesisera pe nas, si in final ajunsesem de isi dadea singur foile si recita povestea de ziceai ca citeste!!!
daca saream sau schimbam eu vreun cuvant, imediat ma corecta! cel mic insa, statea sa asculte povesti de pe la 1,5 ani, la culcare. si cantecele, poezii, etc. e o fire mai linistita, pe cand cel mare e mai energic...
in plus, rabdare! cu timpul va invata din ce in ce mai multe, vei vedea!
daca la toamna merge la gradi, eu cred ca in locul tau as profita de vacantza asta de vara si l-as lasa doar sa se joace. daca stie sa numere pana la 5 si sa recunoasca culorile, mie mi se pare destul!
mai poti incerca sa iei cantecele - cutiutzele muzicale, si sa le invatzati impreuna...
si pe afara, la joaca, la nisip! sa alerge si sa stea la aer, la strand, etc...
cata vreme mai este inca acasa, asta e important, pt ca la gradi nu ii mai scoate la aer, sau ii scoate destul de putzin, numai pe timp frumos.
_
Lumina Sfintei Invieri sa patrunda in sufletul si in inimile voastre, bucurandu-va de minunea Invierii Domnului nostru Isus Hristos!
Clipe de neuitat alaturi de cei dragi si multe realizari!
ANAMARIA, mama soldatzeilor de plumb
Bogdan - 04.07.2000 si
Tudor - 13.06.2003 poze cu frumosii mei (si nu numai
************************
DRAGOSTEA NU INSEAMNA DOI OAMENI CARE SE PRIVESC UNUL PE ALTUL, CI DOI OAMENI CARE PRIVESC IN ACEEASI DIRECTIE ! Antoine de Saint-Exupery
