Dati copilului o inteligenta superioara-cartea.
Raspunsuri - Pagina 6

flaviutza spune:
Sanzi_Ana uite ca aici te inseli rau . in doua aspecte.
1) nu "trag de ea". a ajuta un copil sa nu bajbaie de unul singur in a-si insusi o notiune INCET/REPEDE fara sa-l bati la cap , nu mi se pare fortare.am explicat pe o pagina anterioara de ce e necesar sa-l ajuti sa priceapa repede aceste notiuni de baza,am dat chiar acest exemplu repede/incet, cum invata in mod natural copilul aceasta notiune si cum poti sa-l scapi de stres.
uite ce mi se pare mie fortare. sa-l pui sa spuna de 5 ori o poezie,ca s-o invete, dar asta se intampla frecvent si nu sare nimeni pt ca nu-i asa, e normal sa spui poezii la 3 anisori.
Da, de la mine a pornit ideea de a-si insusi notiuni de baza, cum ar fi mare/mic, de a ii starni la 1 an interesul de a pune intrebari, de a-i mari treptat puterea de concentrare, motricitatea,etc. am explicat anterior de ce sunt necesare , in opinia mea aceste ajutoare.
si uite, si in situatiile astea tot de la mine a venit ideea. sa o expun la situatii diverse, informatii multe . cati copii de varsta ei,2 ani si zece luni stiu ce e ala clapar sau cum se transforma zapada in gheata daca e tasata si frecata indelung. cati stiu de exemplu cum se planteaza arpagicul(asta invata fi-mea exact in momentul asta la tara,am vb la telefon) ,cum trebuie udat ca sa creasca planta etc..
dar cred ca nimeni nu asteapta sa vina intr-o zi copilul sa spuna "gata , maine ma apuc de invatat sa numar" iar unii se mira la 8 ani ca i se pare copilului o corvoada tema si curiozitatea de a afla ceva nou.
2) Din contra , nu fac public ce stie, doar daca se apuca ocazional sa mai silabiseasca vreo firma sau mai stiu eu ce normal ca se vede. tocmai pt ca sunt foarte putini care inteleg procesul , ca e perfect normal sa poata sa se concentreze 20 minute sa faca un peisaj simplut,sau sa cunoasca silabisirea asa cum o stim noi de la clasa 1, cu manuta sub barbie. si daca sunt asa putini care inteleg acest fenomen, sunt multi care il critica. si evit. si laudele gratuite, "vaaaai, ce copil" cand eu stiu ca nu-i nik iesit din comun si privirile compatimitoare, de regula de pe la cadre didactice"vaaai, ce copil chinuit"
culmea a fost odata cand m-a intrebat o vecina, tipa citita de altfel, dupa ce-a observat-o pe afara cum se joaca, cat e de "stilata" in arta cataratului pe topogan , de vesela si energica " dar bine, draga, am vazut ca stie atatea pt varsta ei, mai ai timp sa o lasi si afara, cate ore lucrezi cu ea acasa??"
si presupun ca exact asemenea impresie las si aici . cine citeste imi compatimeste putin copilul, gandindu-se la cate ore o fi fost acest copil fortat si indopat cu informatii.
si nu-i asa. activitatile academice maximum 20 minute pe zi. si nu o fac pt lauda vecinilor, ci pt ea, sa stiu ca am ajutat-o la maximum .
d'aia nu m-am mai aventura sa-mi postez filmulete cu ce face fimea ca mi-am luat destule pe PM.
Eu chiar cred in ideea asta si d-aia am pus linkul cu cartea as vrea sa cunoasca si alte mamici si sa-si dea cu parerea. si chiar imi place sa ne contrazicem asa frumos si elegant in idei, oricum eu sunt dispusa sa invat din experienta altora
ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/


filofteia spune:
Si totusi Flavia, daca tu ai reusit astfel de performante cu fetita ta, nu inseamna ca toti copii pot si vor ca pana la 2 ani sa fac tot ce povestesti tu acolo.
Eu am un copil talentat, inteligent, dar tot mi-e teama sa nu trec acel prag de care vorbeam, in care eu sa trag de copil si el sa se tot impiedice de prag.
Intre 2 ani si trei ani jumatate, a fost foarte usor de lucrat cu Adi, si in romana si in engleza, dar dupa trei si jumatate nu a mai vrut. Atunci am schimbat tactica si am apelat la activitatile de grup, pe care unele le-a acceptat, pe altele nu. Imi este teama insa sa-i impun o anumita activitate.
Exact cum spune Sanzi-ana, eu ii pun la dispozitie, dar nu-l fortez sa faca ceva ce nu iar place.
In ce priveste motricitatea... iti spun sigur ca tine de talent. Apropo... nu ne arati niste desene ale fetitei tale?


flaviutza spune:
ce fel de desene? ca nu i-am mai facut filmulete, numai ce am in linkul de la semnatura si atunci avea doi ani jumate aproximativ.
poate o sa-i fac site cu "metodele mele de fortare" da nu public, numai cui e interesat arat, ca mi-am luat bobarnace
va pupic pe toate
ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/


flaviutza spune:
quote:
Originally posted by filofteia
Si totusi Flavia, daca tu ai reusit astfel de performante cu fetita ta, nu inseamna ca toti copii pot si vor ca pana la 2 ani sa fac tot ce povestesti tu acolo.
Eu am un copil talentat, inteligent, dar tot mi-e teama sa nu trec acel prag de care vorbeam, in care eu sa trag de copil si el sa se tot impiedice de prag.
Intre 2 ani si trei ani jumatate, a fost foarte usor de lucrat cu Adi, si in romana si in engleza, dar dupa trei si jumatate nu a mai vrut. Atunci am schimbat tactica si am apelat la activitatile de grup, pe care unele le-a acceptat, pe altele nu. Imi este teama insa sa-i impun o anumita activitate.
Exact cum spune Sanzi-ana, eu ii pun la dispozitie, dar nu-l fortez sa faca ceva ce nu iar place.
In ce priveste motricitatea... iti spun sigur ca tine de talent. Apropo... nu ne arati niste desene ale fetitei tale?
Aoleu...da nu-i impun nimic.daca vrea bine, daca nu nu. cum sa impui mai unui capos de 3 ani sa fie atent sa citeasca un cuvant sau sa asculte ceva? pai iti tranteste creionul sau pleaca sau nu se uita la tine.
ca eu nu pot sa ii impun de cele mai multe ori nici sa se imbrace, ca stie sa-si dea singura hainele jos si ori ii pun ce vrea ea, ori o imbrac de 10 ori

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/


magnolia spune:
Bobarnace si mici acuzatii ca fortez copilul(cel mare) am primit si eu la vremea respectiva , mai ales din partea unor membrii ai familiei care lucrau in invatamant (profesoare amandoua), si din partea unor educatoare, nu mai vorbesc alte cunostinte care-l mai auzeau intamplator. Totusi , educatoarele de la gradi erau foarte linistite la lectiile deschise si la diferite concursuri intre gradinite , ca aveau siguranta ca au pe cine se baza , si se laudau cu copilul mai mult decat as fi avut eu curajul (sau satisfactia) sa o fac. Iar profele din familie , cand auzeau cate intrebari pune copilul cand e in casa lor, pt diferite perioade de timp(in vacante sau week-end), si cand constatau ce repede absoarbe orice informatie , au ajuns sa faca o adevarata pasiune in a-mi instrui copilul , de unde , pana atunci , eu "exageram".Asa cum spunea si Sanziana , copilul de fapt te conduce , si , uneori , vrei , nu vrei , trebuie sa tii pasul cu el.Dupa o vreme , acuzatiile de acest gen mai dispar , sau lumea te lasa in pace, Flaviutza , ca apar alte subiecte la moda.Iar , la urma urmei , important e copilul si fericirea lui.Sa fiti fericite!


magnolia spune:
Ironia soartei este ca aceleasi personaje m-au acuzat tot pe mine acum , cand am probleme cu Mihai , ca nu-l stimulez suficient , si de aceea copilul are problemeDa' bineinteles ca acum nu vine nimeni sa-mi demonstreze cum sa fac , ca doar nu e la fel de usor de lucrat cu un copil cu deficit de atentie...
Dar asta este deja alt subiect...


filofteia spune:
Tocmai Flavia... nu spun ca o fortezi... ti-am mai spus asta (la alt subiect) si te cred, ce nu cred este ca ce povestesti tu se poate aplica la toti copii...
Magnolia... mai rau este ca la mine in familie profesoara este soacra, ce spune ca il duc la prea multe activitati extra, iar Adi a dovedit ca se descurca de minune si ca-i place... si tot ea spune ca la anul, in clasa I, trebuie sa nu mai faca nimic din toate astea, ca sa invete, iar cand i-am spus ca vom continua, mai sa lesine. Asa ca iti dai seama ce lupta tactica trebuie sa duc. Noroc ca sotul este de partea mea si chiar cumnata...


magnolia spune:
Draga Filofteia , sa nu crezi ca nu stiu despre ce vorbesti...Fiu-meu facea , in grupa pregatitoare , urmatoarele activitati in plus de gradi cu program prelungit:engleza , pictura , pian, ski, inot. A intrat la scoala la 6 ani si 9 luni , fiind cel mai mic din clasa .Nu vreau sa ma laud cu scoala , asa ca nici nu am sa spun decat ca au mai aparut pe lista extrascolarelor Karate, renuntand in schimb el singur la pictura si pian , ca nu mai era atras .Mie mi-ar fi placut sa continue cu ele ( mai ales ca eu il puteam invata ff. multe la amandoua), dar , daca el nu a vrut , NU L-AM FORTAT!- asta am scris-o si eu pt. soacra-mea
Dupa o vreme a renuntat si la Karate , si a ramas cu engleza , inot(intre timp, de performanta) si ski-in perioada corespunzatoare , evident
( sambata care urmeaza are concurs la ski!( ma tem ca va fi nautic , dupa cum merge treaba
cu temperaturile)Iar acum , de catva timp , imi spune ca ii pare rau ca a renuntat la pictura si la karate , si ca mai bine insistam sa nu se lase!
Acuma , spune si tu , ( nu tu , e o exprimare doar) , l-am fortat cu ceva?


simali spune:
Mie nu-mi place nici titlul asta "Dati copilului o inteligenta superioara - cartea" de parca inteligenta e ceva ce dam noi, parintii ca pe pastile iar copilul nu are nici un amestec in treaba asta.
Si "superioara" in comparatie cu ce? Cu inteligenta vecinului?
Ce spuneti de "ajutati copilul sa se dezvolte la maximum capacitatilor sale si sa se mai si distreze putin in timpul asta"?
alice


flaviutza spune:
quote:
Originally posted by simali
Mie nu-mi place nici titlul asta "Dati copilului o inteligenta superioara - cartea" de parca inteligenta e ceva ce dam noi, parintii ca pe pastile iar copilul nu are nici un amestec in treaba asta.
Si "superioara" in comparatie cu ce? Cu inteligenta vecinului?
Ce spuneti de "ajutati copilul sa se dezvolte la maximum capacitatilor sale si sa se mai si distreze putin in timpul asta"?
alice
citeste-o cel putin primele capitole si apoi discutam Simali...
ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/
