Dati copilului o inteligenta superioara-cartea.

Raspunsuri - Pagina 5

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

Pai ,sincera sa fiu , nu sunt modesta de loc.Dar inca nu am motive sa ma laud , pana nu voi reusi sa trec hopul cu Mihai. Dar iti multumesc pt. cuvintele tale frumoase, si , in general , pt. sustinere.Totusi , cred ca am precizat de cateva ori , mai ales cand am deschis sau am raspuns la subiectele cu carti , ca o mare parte din ceea ce am citit am aplicat la copiii mei. In special la Catalin , dar acolo am avut si mare noroc cu copilul, ceea ce , sper , se va intampla si la Mihai.O floricica si o mare imbratisare pt. voi toate , , care sunteti prietenele mele.De aceea si suntem aici , nu?-sa invatam una de la alta. Apoi , fiecare alege ce-i place si ce i se potriveste

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

A , si uitasem sa va spun , la rubrica "scoli , gradinite , crese" , Simali a deschis mai demult un subiect intitulat "Cum sa le deschidem copiilor lumea", care , din pacate , nu stiu de ce , a ajuns la pag. 19. Acum l-am adus eu pe prima pagina ca sa-l gasiti mai usor , va rog sa-l cititi , daca doriti , si veti avea surpriza sa constatati ca exista multe mamici in Romania care au inceput educatia precoce a copiilor lor , unele dintre ele chiar cu notiuni grele , dar, SURPRIZA!- copiii le-au asimilat foarte repede.Hai , Simali , intra si tu aici ( si la subiectul tau) , si mai povesteste-ne despre Vladut.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ana-oana spune:

quote:
Originally posted by sinzi_ana

Ah...concluzia...
Noi nu incurajam copiii de 3 ani sa citeasca, incercam sa ii ghidam spre alte activitati (din zona senzoriala si motrica) si abia dupa ce mastereaza acolo ii indrumam spre citit...
Desi parintii ne preseaza, ca li se pare tare important sa citeasca...si fac comparatie cu copiii de la alte gradinite care citesc deja la 4 ani...(si apoi raman cu gura cascate de cunostintele pe care le au copiii lor...sau de rezultatele pe care le obtin in scoli normale)...
Scoala noastra are de la gradi pana la clasa a 8-a, dar unii parinti aleg si scolile normale dupa kindergarden(fiind privata este foarte costisitoare)



It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation

Sinzi, Radu si David bomba pisaloaga
:
varsta, poze, D-ale lui David






Mersi mersi mersi pt ce ai scris, ma cam ingrijorasem ca
ana are 4 anijumate si nu stie decat vreo cateva litere (isi scrie numele, stie litere mai simple, T, M, V, L, U, H, O, stie cifrele, sa numere si cam atat). in schimb se joaca ff mult, deseneaza, picteaza, coloreaza.

concluzia mea, acum, dupa ce v-am citit, este ca ar trebui sa-i lasam sa creasca in ritmul lor, sa-i lasam sa se joace (si daca invata si ceva din joaca asta cu atat mai bine). toate la timpul lor...

O.
Om intr-adevar bun e numai acela care ar fi putut fi rau si n-a fost.
Nicolae IORGA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Eu sunt de acord cu ce spune Sanzi_ana, copilul inteligent va recupera repede la scoala si va deveni unul din copii buni cu care lucreaza profesoarele.
Flaviutza, asa cum am mai spus la alte subiecte, fetita ta are marele avantaj al talentului la desen, ceea ce face sa aiba indemnare mai mare fata de alti copii, dar nu toti copii sunt pregatiti sa inceapa invatatul literelor la 3 ani.

Mie imi este de multe ori teama sa nu trec cumva acel prag, pe care il simt instincitv, peste care copilul meu nu ar putea sa treaca, iar eu sa il trag dupa mine, ca la un moment dat copilul sa se prabuseasca.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Filofteia, normal ca toti au pragurile lor. numai ca un copil ajutat putin are acest prag mai sus, mult mai sus decat altul lasat sa evolueze relativ singur.

nu stiu daca are vreun talent la desen. are in schimb o motricitate fina foarte buna, deci tine corect creionul si poate sa se exprime prin desen. insa a fost ajutata putin in acest sens. in nici un caz fortata, pt ca, stim cu totii nu poti totusi forta un copil de doi ani sa faca ceva ce nu vrea hai sa fim seiosi, iti tranteste cartea sau creionul cat colo!

acusi a evoluat si cu desenul, normal, face peisaje cat de cat descifrabile, cerul ,muntii, apa cu pesti, cam ce gandeste ea poate oarecum pune pe hartie pt ca are ,fizic, indemanarea sa o faca. si altii de 3 ani ar face-o daca ar avea dezvoltata motricitatea fina si puterea de concentrare. nu e nimic neobijnuit aici,chit ca pare.




ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Si iarasi nu inteleg de ce totul este considerat o fortare. cine o vede desenand sau stand 5 minute sa asculte o explicatie destul de grea, sau citind cat de cat cuvinte simple imi spune ca o fortez. nu va povestesc ce parere au niste cunostiinte educatoare.

i s-au pus mai devreme niste baze, nu e nimic spectaculos aici. de exemplu am determinat-o sa intrebe "ce-i asta" la 1 an si 3-4 luni,"unde este" "cum " pe la 1,7-8 luni, nu retin exact. si in decurs de cateva luni a luat un avans considerabil, pt ca deja stapanea un instrument de cunoastere pe care colegii ei de varsta nu il aveau.la fel am procedat cu notiuni precum mare, mic, lumina,intuneric, zi , noapte etc. si e normal sa aiba cu totul alta capacitate de intelegere prin prisma acestui fap,ca are niste baze pe care poate construi, mai devreme implementate. nu e nici o filosofie aici. si nici o fortare in a-i pune la un an un creion in mana si a-l lasa sa-si incerce fortele cat si cum doreste.

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Eu am mai scris legat de subiectul scrisul/cititul/socotitul la copiii prescolari. Nu cred ca este cel mai bine sa se "bage elefantul in lift" la varsta prescolara. Adica nu cred ca este bine sa se astepte de la copil urgent si musai rezultate concrete si cuantificabile cu care sa ne "laudam" la vecini. "Al meu citeste", "al meu socoteste", etc.

Eu am mers in special pe:
- dezvoltarea vorbirii (prin povesti, poezii, fabule, ghicitori, carti de stiinta pe ntru copii, etc.) si apoi povestit liber (ia spune-i tu lui mami astazi o poveste inainte de culcare)
- intelegerea cuvintelor sau expresiilor (gen " sti ce inseamna...?" si incurajat copilul sa dea o definitie);
- gasirea de sinonime (cum mai spui la...)
- pe "spusul" cuvintelor pe litere sau pe silabe fara a scrie cu copilul cuvintele respective;
- intelegerea notiunii de cantitate, de adunare si scadere, de fractie, de unitate de masura, de "rostul cifrelor pe lumea asta". Nu am scris cifre si nu am facut socoteli.

De restul s-a ocupat gradinita. De exemplu la gradinita a invatat sa scrie cifrele - urat, dar le scrie si recunoaste si tot la gradinita invata unele litere.

Vladut are un coleg de clasa care stie sa citeasca. Dar va rog sa-mi spuneti la ce-i foloseste DACA NU CITESTE ? Adica faci de timpuriu cadou o undita copilului tau dar nu-l trimiti sa prinda peste pentru ca e prea mic. Si tine undita in dulap, din cand in cand se lauda cu ea la vecini, dar cam atat.

Eu cred ca scrisul, cititul si socotitul sunt numai instrumentele cu ajutorul carora omul urca pe scara cunoasterii. Daca inveti un copil prea devreme cititul, si el nu este pregatit sa inceapa sa citeasca singur ceea ce-l intereseaza (si majoritatea prescolarilor NU SUNT), le dati niste instrumente inutile, ba mai mult, nefacand legatura cu "la ce se folosesc" este posibil sa-si piarda mai tarziu interesul.

De exemplu la materia "Dezvoltarea Vorbirii" Vladut a fost evaluat de gradinita la nivelul clasei a-III-a. Educatoarea mi-a marturisit ca baietelul care citeste, desi un pusti foarte inteligent, este cu greu la nivelul grupei mari din acest punct de vedere (ei sunt in grupa mare). Si nu e normal sa fie asa; ai spune ca daca stie sa citeasca... citeste, daca citeste stie, etc. Deci undeva este o ruptura...

alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

Subiectul se numeste "dati copilului o inteligenta superioara" , ca si cartea despre care se vorbea aici , si nu "invatati copilul sa scrie si sa citeasca", iar intrebarea initiala a Flaviutzei era ce parere avem despre educatia precoce (in general).Ea a dat un exemplu doar cu ceea ce stie face fiica ei , printre care a fost si scrisul si cititul . Poate alti copii fac mai bine altceva , poate pe altul il intereseaza alt domeniu , dar nu a fost asta ideea ei , sa ne obligam copiii sa scrie si sa citeasca de la 3 ani. Dar nici nu era sa-i spuna fetei , daca aceasta era interesata "mama nu-ti poate raspunde pt. ca nu ai nevoie inca de aceste abilitati", nu-i asa?Iar cartea are si capitolele urmatoare:Numirea obiectelor,Calitati, actiuni, forme geometrice si relatii, Povestile , Muzica , Cum functioneaza lucrurile , Judecati asupra lumii,Identificarea planetelor, Identificarea dinozaurilor, Banii etc , mai bine va las sa descoperiti singuri.Mie mi-a placut , dar nu toate sunt obligatorii de invatat de catre copil , dar pe fiecare il va interesa , totusi , ceva de aici.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sinzi_ana spune:

Flaviuta, eu am tras concluziile ca e putin "fortata" din ce ai povestit tu despre ea...
DAca iti citesti postarile...tot ce spui nu pare a veni de la ea...ci mai degraba tu ai insistat sa faca...
Incerci sa dovedesti altora prin a lucra ceva cu ea, ce nu este pt varsta ei, ca este avansata...

Nu ma indoiesc ca asa este...dar...sincer...mi se pare ca de multe ori nu vine de la ea (din tot ce ai postat aici) si ca mai mult e orgoliul tau fata de cunostinte si rude...
Incerc sa iti spun, pentru ca eu am fost un copil (de profesor si doctorand, cu toti prietenii de familie profi si mari intelectuali) si am fost impinsa de la spate din orgoliu (ca si cativa din alti copii ai prietenilor), si desi au pompat un bagaj de cunostinte enorm in mine de la o varsta mica (la 2 ani recitam luceafarul cap coada - pt ca sunt nascuta de aniversarea lui si stiam de ce mingia sare cand o lovesti de ciment) scoala, cand am inceput a realizez ca pot sa iau o decizie singura in ceea ce o priveste, nu prea mi-a suras...
Alti copii ai prietenilor care nu faceau ce faceam eu la varste fragede...sunt si ei la randul lor doctoranzi si lucreaza in cercetare...(cum a fost si tatal meu, din parinti normali care nu l-au verificat niciodata la teme...a ajuns foarte departe...)
De asta sunt hotarata sa nu fortez copilul cu nimic...desi e foarte greu, pentru ca are o viteza enorma de memorare, o sete de cunoastere si face niste conexiuni care ne lasa cu gura cascata...
Cartea mea care ma ghideaza este copilul meu...de multe ori cand cred ca il imping prea tare, ma dau inapoi, iau o gura de aer si ma privesc din exterior ca sa imi dau seama cand sa ma opresc...

Nu pot decat sa mi se stranga inima cand vad copilasi impinsi de la spate...pt ca stiu ca nu e usor sa "deal" cu presiunile parintilor si asteptarile lor de la tine...de asta probabil ca "par" asa inversunata.... Scuze...nu vreau sa fiu...doar ca imi sunt dragi toti copiii ca ochii din cap, si imi doresc pt ei sa aiba o copilarie fara griji si presiuni, sa fie iubiti, liberi si isteti...(inteligenta din dotare va da roade oricum cu putina dragoste si sustinere)



It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation

Sinzi, Radu si David bomba pisaloaga
:
varsta, poze, D-ale lui David


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

quote:
Originally posted by filofteia

Eu sunt de acord cu ce spune Sanzi_ana, copilul inteligent va recupera repede la scoala si va deveni unul din copii buni cu care lucreaza profesoarele.
Flaviutza, asa cum am mai spus la alte subiecte, fetita ta are marele avantaj al talentului la desen, ceea ce face sa aiba indemnare mai mare fata de alti copii, dar NU TOTI COPIII SUNT PREGATITI SA INCEAPA INVATATUL LITERELOR LA 3 ANI. Mie imi este de multe ori teama sa nu trec cumva acel prag, pe care il simt instincitv, peste care copilul meu nu ar putea sa treaca, iar eu sa il trag dupa mine, ca la un moment dat copilul sa se prabuseasca.



Categoric, un copil de 3 ani nu e pregatit sa citeasca, nici macar pt fazele initiale ,recunoasterea literelor ,recunoasterea primei,ultimei litere a cuvintelor. pt ca:

-la 3 ani nu sta mai mult de 3 minute sa-i explici tu lucruri abstracte si in nici nu caz nu are dorinta sa memoreze aproximativ 50 semne(litere mari si mici)

- nu intelege la ce foloseste asta, nici macar nu-l preocupa
- nu are putere de memorare pt lucruri abstracte
- nu se poate concentra suficient.

asta e valabil pt un copil caruia eventual i s-au citit povesti de 3 ori pe saptamana si i s-au aratat doua trei carticele cu poze.

Insa, un copil care pana la varsta de doi ani a invatat sa recunoasca aproximativ 1000 obiecte,de la cele uzuale lingura, creion pana la lucruri complicate de exemplu sa deosebeasca poza unei galaxii de cea a unei planete,PE IMAGINI, si apoi sa le gaseasca in mediul inconjurator are urmatoarele "capacitati"

- sa memoreze 50 semne ciudate(litere)
- sa fie atent la detalii fine, sa deosebeasca pe b de d
- sa stea concentrat 10 minute cat dureaza in medie o lectie si sa fie atent la ce i se arata

- sa generalizeze /sa extraga o informatie din context. invatand pe imagine ce e aia o maimuta ,apoi recunoscand maimuta de una singura la zoo, a invatat sa extraga dintr-un context o informatie si sa o plaseze corect in alt context, fapt ce ar fi scapat din vedere la invatarea notiunii de maimuta scrict la zoo. extragerea din contextul 1 si introducerea corecta in contextul 2 a ajutat-o de exemplu sa fie in stare sa priceapa ca G se citeste ggg dar se poate citi si "ge" si "ghe" in alt context. ACEST FAPT E IMPOSIBIL DE REALIZAT CU UN COPIL DE 3 ANI APROXIMATIV, pt ca el nu stapaneste bine acest procedeu.

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput