Dati copilului o inteligenta superioara-cartea.

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Mia. spune:

Si pe mine ma intereseaza citate,si daca stiti cum ii zice in engleza la carte.

poze cu Corina Elena
poze

Piersicuta mea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ica 1975 spune:



Am vazut subiectul din intamplare, ca intru destul de rar in ultima perioada. Ma intereseaza si pe meine cartile, n-o pot vedea pe prima, al carui site l-ati pus. Daca aveti timp va rog trimiteti-le si pe adresa mea de e-mail pilaf_i@yahoo.com

si multumesc anticipat




Noi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

fetele, n-o puteti vedea, pt ca:

-e format pdf, deci va trebuie programul ACROBAT READER, pe care il gasiti aici:

http://download.kappa.ro/actionfile/id4312


dati download fisier, apoi bifati in pagina ce se deschide "sunt de acord cu...", instalati in calculator programul si gata, puteti sa vedeti ce poftiti in format PDF

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

In limba engleza se numeste "The Einstein Factor-A Proven New Method for Increasing Intelligence." Eu am comandat-o tradusa de la editura Amaltea , poate ca o mai au, e destul de recent tradusa , in 2003. Eu am comandat-o pe site-ul lor si mi-a venit prin posta cam in 7-8 zile , daca nu ma inseala memoria.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

AniaMaria , ai reusit?Ti-am trimis mail , spune-mi daca nu te-ai descurcat.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Da sunteti de acord cu conceptul de educatie precoce? mai e cineva care a incercat? sunt rezultate?? eu stiu doua fete, dar sunt din oras, nu stiu daca intra pe forum, nu cred.

eu zic ca merita, iar cartea asta m-a facut sa o cred si mai mult

uite, ca sa fac fetele curiose.

fi-mea, 2,10 ani. cunoaste literele mari,mici, plus eu stiu 100,poate mai mult ,ma rog f multe cuvinte uzuale scrise. dar banuiam ca doar fotografic(are memorie vizuala, frate...).

bun, citi cartea, aplicai metoda de acolo referitoare la citit.

si EVRIKA, am priceput!!

ea stia LITERELE. cuvant si concept abstract, pe care sincer nu-l poti explica. litera A. mai stia ca imaginile, obiectele se pot scrie dedesubt cu litere. dar cum, nu cred ca intelegea.

insa...SUNETELE. le auzim, peste tot, tot timpul. si ea, la 3 ani, stie si i se poate explica ce e ala un sunet.

bun...in balanta: litera A/ sunetul A......ei????

ziua unu: strang cioburi, oale jucariii. zdranc cu cana de cafea pe masa.se aude un sunet mami, da? ce sunet scoate avionul care tocmai trece?? "vuuuuuu"...."bravo, mami,asa e..."

ziua 2 o litera scoate si ea un sunet...litera a scoate sunetul aaaa. bun. in ziua doi a pricepu ca literele sunt mari si mici, a mic, A mare si ambele scot acelasi sunet"aaaaaaaa" . am exersat pe litere intrebarile "ce litera este asta?" raspuns, dupa caz" a mic, A mare" " ce sunet scoate?" "aaaaaaa"


ziua trei : scot o ata din sertar. uite un FIR. hai sa scriem pe hartie FIR. hai sa spunem "fffir" cu ce sunet incepe ? nu se prinde. uite am scris pe hartie . ce scrie pe hartie? "mami zisasi ca scrie fir " si cu ce sunet incepe" "cu....fff" . mai zi odata cu mami "fffir"(accentuam pe f) . acum ia incearca cu cuvantul GABI . pai...incepe cu sunetul g facut de litera g.

azi dimineata imi arata ca poate silabisi cuvintele de trei litere, oricare ar fi aceste cuvinte(eh, cu oaresice erori scuzabile)


interesant?






ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sinzi_ana spune:

Flaviuta, e foarte interesant...
Dar pun si eu o intrebare...sper sa nu te superi...
La ce crezi ca ii foloseste la 3 ani sa stie sa citeasca???? Ca asa cum e si cu vorbitul, un copil care incepe sa vorbeasca la 1 an nu inseamna ca e mai inteligent decat unul care incepe sa vorbeasca la 3 ani....(este destul de riscant sa fortezi copilul sa inceapa ceva pentru care nu e pregatit...si cel mai "alunecos" aspect este ca acel copil poate sa o faca!!! dar nu intelege la ce ii trebuie...la ce il ajuta si "uita" sa invete pentru ce e creierul lui de 3 ani programat, e prea preocupat sa se mai intrebe "de ce" sunt toate asa cum sunt in jurul lui)
Un copil trebuie lasat sa intrebe "de ce"??? Daca se opreste cu "de ce-ul" intr-un domeniu, trebuie sa ne oprim si noi cu explicatiile...pt ca atata informatie poate el percepe si sedimenta...atat i se intinde universul...noi nu putem sa ii fortam extinderea universului, caci va ramane tot intunecat...el e cel care trebuie sa faca lumina in capusorul lui...iar noi suntem doar sursa de informatie si ghidul...

Oricum descrierea pe care ai facut-o cu literele este cred o adaptare a metodei montessori...o parte din ea de fapt...caci procesul de cunoastere a literelor sunt mult mai diversificate in monteessori si se recomanda sa se inceapa dupa 4 ani...

Cam asa e si cu cifrele...daca numara pana la 1000 de la 3 ani nu este obligatoriu ca stie ce inseamna cantitatea, numarul sau sa il recunoasca-citeasca...ci pur si simplu memoreaza niste "formule" pe care le reda automat fara sa le "proceseze"...

De asta e important ca sa il "expui" la diferiti stimuli si in functie de varsta...

Eu una nu as incuraja un copil de 3 ani sa citeasca...dar ce l-as ajuta si incuraja (daca il intereseaza si intreaba singur si isi doreste sa invete) sa inteleaga literele prin vizualizare, trasare (in nisip de exemplu), si apoi jocuri simple: recunoasterea literei cu care incepe un cuvant, sa gaseasca singuri cuvinte care incepe cu o anumita litera, apoi jocuri de cuvinte: rime, antonime, sinonime, abia apoi recunoasterea literei scrise si asocierea cu un obiect care incepe cu aceiasi litera recunoasterea urmatoarei litere etc....
Si asta in timp, mult timp...ca sa aiba timp sa se obisnuiasca, sa asimileze si sa sedimenteze informatia ff noua si extraterestra pt el


Si apoi eu am o teorie...un copil "croit" sa fie peste medie ca inteligenta va razbate oricum cu putina sustinere din partea parintilor...
Si singur isi va ghida parintii si profesorii in functie de stimulii de care va avea nevoie...nu iti trebuie nici o carte sa ii recunosti si sa le satisfacti curiozitatea...
Ci doar sa le raspunzi la intrebari, sa nu ii fortezi...cred ca asta e cel mai important...tu ca parinte sa stai in umbra si sa lasi copilul sa infloreasca in ritmul lui, sa iti dicteze el tie de ce are nevoie...nu invers...
Eu am mare incredere in copii ca stiu ce le trebuie si stiu sa ceara...trebuie doar sa ii asculti...




It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation

Sinzi, Radu si David bomba pisaloaga
:
varsta, poze, D-ale lui David


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Sanzi, ai citit totusi cartea? pls, daca nu, citeste partea introductiva si acolo o sa ai raspunsul la intrebarea ta. de ce trebuie sa stie cutare si cutare lucru. cu ce il ajuta asta. de fapt, cartea chiar incepe cu argumentele contra.

Ca sa fac o sinteza. nu il ajuta cititul in sine la modul in care pui tu problema, adica la ce-i foloseste la trei ani sa citeasca o carte. insa conexiunile create, mecanismele de gandire dobandite il ajuta in restul domeniilor.uite, de pilda, daca stapaneste cititul la 4 ani, iti garantez ca stapaneste si o memorie foarte buna, si o putere de concentrare mare. care astea doua il ajuta in orice fel de achizitie ce urmeaza sa o dobandeasca.

uite mai dau un exemplu. un copil incepe sa intrebe "ce-i asta",de la sine, in jurul varstei de 2 ani,aproximativ. altul caruia i s-a format deprinderea de a intreba "ce-i asta" , de la 1 an si 3 luni are alta baza de pornire, porneste de la alt nivel.

IQ creste cu varsta. in fiecare an, mai adauga 10,12,20 puncte. depinde de un mediu activ /pasiv daca va adauga 25 puncte sau 5.


mai dau un exemplu. un bebe invata conceptul de repede/incet in mod normal singur, dar cum? pe parcursul a luni de zile, din situatii diverse. mama spune mergi mai repede, traversand o strada, unde copilul vede multe masini,oameni, libraria de peste drum, aude zgomote diverse,claxoane, pe mama care mai adauga diverse comentarii,etc. din n situatii de genul asta si diferite( si lu tati in masina ii spune mergi incet sa nu facem accident) copilul extrage informatia ,asa, cum am spus, in timp. dar cum??? drumul e destul de anevoios, pt ca trebuie sa izoleze aceasta informatie din noianul de informatii balast(zgomotele strazii,diverse imagini, obiecte etc). insa daca mama izloleaza ea notiunile respective, i le preda daca vrei inlaturand informatiile balast, atunci il scuteste pe copil de un parcurs anevoios si ii mai pune o temelie la baza.

apropo de baza. daca, din intamplare vreo mamica extraordinara cu vreun copil autist extraordinar, citeste, poate confirma. in ABA se educa oarecum fortat copilul . i se "implementeaza" daca vreti tocmai aceste notiuni preliminare,baza pe care copilul construieste. obiectele uzuale, cuvintele uzuale, situatiile uzuale. ei, din moment ce aceste lucruri au fost dobandite, ritmul acumularilor creste exponential, copilul incepe din zi in zi sa recupereze mai mult si mai mult.

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sinzi_ana spune:

Flaviuta, nu stiu daca stii...eu sunt educatoare la o gradi montessori...colega mea preda in sist asta de 20 de ani...si este o femeie tare inteligenta cu care discut mult...cealalta colega (suntem 3 educatoare intr-o clasa) este in invatamant tot de 20 de ani, dar montessori de 7 ani...

Copiii sunt programati sa parcurga anumite etape in functie de varsta, pentru ca atunci sunt ei maturi emotional si intelectual sa inteleaga anumite concepte...Chiar daca sunt avansati intelectual sau emotional, nu se forteaza pentru ca raman deficitari cu una din ele...
Ei au un proces prin care invata si nu trebuie sarite etape din acest proces pentru ca va avea consecinte mult mai tarziu....
Iar in ce descrii tu...toate intrebarile vin de la tine...nu de la copil...

Nu am citit inca cartea...dar am sa o citesc sa imi fac o idee...

Eu am mai spus...un copil inteligent nu trebuie "ajutat" sa devina inteligent!!!!
Este foarte greu, ca parinte, sa nu impingi un copil de la spate si sa il lasi in ritmul lui, sa il asculti sa stii de ce are nevoie...

Si baitelul meu de 4 ani a inceput sa buchiseasca, si eu nu ma bucur...dar macar aici nu prea am de ales, pt ca la 5 ani va trebui sa stie sa citeasca, altfel nu va putea avansa in clasa 1...
Eu incerc sa ii deschid lumea acum...sa il las sa puna intrebari si sa afle singur raspunsuri practice...
Si ma uimeste capacitatea lui de intzelegere si de procesare...
Nu stiu daca e un copil inteligent...dar e istet...

E greu sa instalezi unui copil echilibru emotional si intelectual si asta nu o faci doar prin buchiseli...
In primul rand la varsta asta e foarte importanta coordonarea si exercitiul fizic...asa ca noi facem foarte mult sport (david inoata singur 2 ture de bazin, joaca tenis, si acum invatam fotbal - e inca in proces de invatare, merge pe role si bicicleta - fara roti ajutatoare), tot ce intreaba si vrea sa stie ne documentam (noi parintii), cumparam carti, studiem impreuna, citim, dar cel mai important incercam sa ii aratam practic si nu teoretic...De exemplu l-au interesat fluturii...am cumparat carti, am fost la un parc unde sunt studiati fluturii in toate etapele lor, am cumparat o plasa speciala unde cresti fluturi, si uite asa a invatat copilul despre metamorfoza...Apoi m-a intrebat daca si broastele trec prin procesul de metamorfoza...Alt studiu pt noi...
Am vazut Ice Age...pe la jumatatea filmului s-a plictisit, dar m-a intrebat de ce se topeste gheata...am luat apa am pus la congelator, i-am aratat cum se face o pojghita de apa la inceput, apoi ingheata toata apa, si apoi se topeste....am facut inghetata cu el, am incalzit apa pana nu a mai ramas nimic decat aburul de deasupra cratiei...Am cumparat carti despre oceane, mari si ghetari...
Ma tot intreaba unde e Romania si unde e US (asta de mult...acum are alte preocupari)...am cumparat globuri, am desenat sisteme solare, si acum copilul stie continentele, oceanele si cateva animale care locuiesc in anumite continente si oceane...
E pasionat de ceea ce descopera singur...de ceea ce invata, si are o pofta de a stii continua...
Eu doar o alimentez cu informatie corecta si pe masura varstei lui...informatie pe care poate sa o inteleaga si sa ii ramana acolo in bagajul de cunostinte...
Iar cand spune stop...vrau sa fac altceva sunt de acord...il las sa decida...Daca vrea doar sa frece o masinuta pe covor timp de 2 ore...treaba lui...
Acelasi lucru se intampla si la gradi...fiecare copil face ce vrea cand vrea...



Deci, Flaviutza, concluzia mea este ca intr-adevar copilul invata prin joaca...dar el trebuie sa aleaga jucariile dintr-o varietate mare!!!!
Mecanismele de gandire se dobandesc prin multe activitati diverse...cu cat il restrangi la mai putine pt ca vrei tu sa faca una anumita, cu atat el va fi limitat...

Eu nu cred ca IQ-ul poate fi manipulat decat in masura mica de catre parinti (ma refer la cel de la adolescenta, maturitate)...
Daca ii insusesti niste cunostinte care nu corespund varstei, nu inseamna ca e mai inteligent, caci intr-un final va fi ajuns din urma...inseamna doar ca poate, pt ca creierul lor de copii este ca un burete care poate absoarbe o cantitate enorma de informatii...



It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation

Sinzi, Radu si David bomba pisaloaga
:
varsta, poze, D-ale lui David


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

Sanziana , Flavia ( si cartea mentionata) , spun exact aceleasi lucruri ca filosofia Montessori , doar ca sub o alta abordare. Daca citesti cartea , vei constata ca nu scrie nicaieri sa inceapa copilul sa citeasca la 3 ani , scrie doar ca ai putea sa incepi atunci sa-l familiarizezi cu literele , si mai scrie ca se lucreaza f. putin pe zi cu un copil de aceasta varsta (intre 5 si 15 minute), iar daca nu e pregatit , reiei activitatea alta data , cand il consideri pregatit , exact ca in jocurile Montessori , daca educatoarea ii arata copilului jocul si acesta din urma nu este atras , educatoarea , fara nici un repros , pune jocul deoparte si reia activitatea alta data .Metoda de invatare a cititului si scrisului in cartea mentionata , se precizeaza ca e indelungata ca proces , poate dura un an sau mai mult, in functie de copil , deci copilul ajunge sa invete sa citeasca de fapt pe la 4 ani , sau ceva peste , ca in Montessori. Acum , desigur , mai sunt si copii care invata si mai repede , da' ce poti sa le faci , ca atunci cand incepi sa le prezinti acest "joc" , nu ai de unde sa stii , nici tu , ca parinte , la ce sa te astepti...Tocmai asta este magia educarii unui copil , si , sincera sa fiu , decat sa ai surprize in sensul opus ( cazul copilului meu 2), adica de intarziere , mai bine in sensul precocitatii, cazul copilului meu 1.Sunt sigura ca , dupa ce citesti cartea ( eu stiam ca esti educatoare), vei avea o alta optica asupra celor scrise de Flavia.Sau , nu.Noi sa fim sanatosi , dar mai ales copiii nostri.

Mergi la inceput