Dati copilului o inteligenta superioara-cartea.

Raspunsuri - Pagina 12

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Filofteia, inseamna ca nu ai citit , din ce am spus eu aici, decat faza cu literele la doi ani...

din contra, n-am nici o asteptare "speciala"...am spus undeva, anterior...daca poate, poate...daca nu, asta e...nu mi-as lasa copilul sa se chinuie 5 ore pe zi sa fie "de 10"

ma rog, fiecare crede ce vrea.

iar subiectul asta e " dati copilului....- cartea"

pana acum , cu exceptia Magnoliei nu vad sa fi scris cineva care sa o fi si citit...eu am vrut sa discut despre carte, despre ideea cartii..nu despre ce fac eu cu plodul din dotare..

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns copiloi spune:

Am citit si eu cartea. Nu am (inca) copii (accentul pe ultima silaba), dar tema in sine ma intereseaza.

Nu stiu de ce va cramponati de o posibila crestere sau nu a IQ-ului, cand cartea ofera si alte teme de discutie sau disputa. Nu veti gasi retete de crescut genii, tocmai pentru ca ideea cartii este alta.
Ca sa nu mai spun ca exista doar un capitolas dedicat educarii copilului. Restul sunt tip-uri (pentru adulti), cum sa-ti tii mintea "treaza". S-a dat exemplul unor maicute de la www.enotalone.com/article/6232.html" target="_blank">Mankato, care nu numai ca traiau foarte mult, dar foarte rar se imbolnaveau de boli care afecteaza creierul (gen Alzheimer, atacuri celebrale). O explicatie ar fi ca ele toata viata au avut o activitate intelectuala sustinuta, ceea ce duce la reducerea riscului de a te imbolnavi de anumite afectiuni.

Cartea pune accent pe educatie. Cuvantul educatie vine de la latinescul educare, care inseamna a extrage. In germana a educa= erziehen (= a extrage). Pe acest lucru se bazeaza metoda Socrates. E important sa "extragi" de la copil toate infomatiile despre un anumit lucru (punandu-i imaginatia la incercare), inainte de a-l invata acel lucru .

Tot in carte se subliniaza rolul muzicii in educatia unui copil, si cum aceasta ii poate influenta evolutia chiar din viata uterina, de cand se produc primele sinapse . Nu ma pricep la termeni muzicali, dar din cate am inteles muzica lui Mozart, de exemplu, contine frecvente foarte inalte, care ar actiona asupra creierului ca un incarcator de baterii.

Nu am timp acum sa dezvolt mai mult. Cartea mi s-a parut interesanta si multe informatii de acolo le-am gasit si in alte publicatii. In ultimul deceniu s-au descoperit multe lucruri spectaculoase despre creierul uman, care ar putea duce si la ajustarea metodelor de educatie a copiilor si nu numai a lor .



Alina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

quote:
Originally posted by copiloi


Nu veti gasi retete de crescut genii, tocmai pentru ca ideea cartii este alta.
Ca sa nu mai spun ca exista doar un capitolas dedicat educarii copilului. Restul sunt tip-uri (pentru adulti), cum sa-ti tii mintea "treaza". S-a dat exemplul unor maicute de la www.enotalone.com/article/6232.html" target="_blank">Mankato, care nu numai ca traiau foarte mult, dar foarte rar se imbolnaveau de boli care afecteaza creierul (gen Alzheimer, atacuri celebrale). O explicatie ar fi ca ele toata viata au avut o activitate intelectuala sustinuta, ceea ce duce la reducerea riscului de a te imbolnavi de anumite afectiuni.



Alina




Sigur vorbim despre aceeasi lucrare? pt ca totusi, cuprinde mai mult de un capitolas dedicat educarii copilului. jumatate din ea cuprinde un fel de exercitii de stimulare,pe etape de varsta de la nastere pana la 6 ani. mult spus de stimulare, pt ca, si probabil asta era ideea ta, deprinderea scrisului/cititului /aritmetica elementara sunt doar 3 dintre aspectele detaliate.

Intradevar nu iti da retete de crescut genii, este specificat acest lucru din start.

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns copiloi spune:

Eu m-am referit la cartea indicata de magnolia, Factorul Einstein, de Win Wegner si R. Poe.

Daca am fost offtopic, scuze.


Alina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

nu stiu n-am citit-o inca..daca iti place domeniul, am pus un link la inceput ...primul post. te loghezi cu user desprecarti@yahoo.com parola romania.

si poi astept pareri.

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Flavia, educatia timpurie tinde sa devina un obiectiv al dezvoltarii invatamantului in Romania. Conceptele prezentate in carte sunt peste tot pe net... este si normal ca doar cartea este din 1967...
Oare ce crezi ca se face in gadinita? Sunt multe care eu consider ca dovedesc exces de zel si dau teme pentru acasa copiilor incepand chiar de la trei ani.
Oare este normal ca un copil care face la gradinita "sedinta" de 30 de minute, acasa sa o ia de la capat?
Este adevarat ca nici eu nu recunosc in totalitate ca am dat copilului o eductie timpurie, dar tot imi este teama ca exagerez.

Oare voua nu va este teama sa nu depasiti un anumit prag?
In carte comparatiile se fac intre copii aflati la limite. Evident ca un copil iubit si intr-o familie cu posibilitati si educatie va fi superior decat un copil care nu beneficiaza de asa ceva. Evident ca un copil cu educatie timpurie va fi mai bun, dar un geniu se va dovedi geniu si fara educatie timpurie...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

quote:
Originally posted by simali

Eu am mai scris legat de subiectul scrisul/cititul/socotitul la copiii prescolari. Nu cred ca este cel mai bine sa se "bage elefantul in lift" la varsta prescolara. Adica nu cred ca este bine sa se astepte de la copil urgent si musai rezultate concrete si cuantificabile cu care sa ne "laudam" la vecini. "Al meu citeste", "al meu socoteste", etc.

Eu am mers in special pe:
- dezvoltarea vorbirii (prin povesti, poezii, fabule, ghicitori, carti de stiinta pe ntru copii, etc.) si apoi povestit liber (ia spune-i tu lui mami astazi o poveste inainte de culcare)
- intelegerea cuvintelor sau expresiilor (gen " sti ce inseamna...?" si incurajat copilul sa dea o definitie);
- gasirea de sinonime (cum mai spui la...)
- pe "spusul" cuvintelor pe litere sau pe silabe fara a scrie cu copilul cuvintele respective;
- intelegerea notiunii de cantitate, de adunare si scadere, de fractie, de unitate de masura, de "rostul cifrelor pe lumea asta". Nu am scris cifre si nu am facut socoteli.

De restul s-a ocupat gradinita. De exemplu la gradinita a invatat sa scrie cifrele - urat, dar le scrie si recunoaste si tot la gradinita invata unele litere.

Vladut are un coleg de clasa care stie sa citeasca. Dar va rog sa-mi spuneti la ce-i foloseste DACA NU CITESTE ? Adica faci de timpuriu cadou o undita copilului tau dar nu-l trimiti sa prinda peste pentru ca e prea mic. Si tine undita in dulap, din cand in cand se lauda cu ea la vecini, dar cam atat.

Eu cred ca scrisul, cititul si socotitul sunt numai instrumentele cu ajutorul carora omul urca pe scara cunoasterii. Daca inveti un copil prea devreme cititul, si el nu este pregatit sa inceapa sa citeasca singur ceea ce-l intereseaza (si majoritatea prescolarilor NU SUNT), le dati niste instrumente inutile, ba mai mult, nefacand legatura cu "la ce se folosesc" este posibil sa-si piarda mai tarziu interesul.

De exemplu la materia "Dezvoltarea Vorbirii" Vladut a fost evaluat de gradinita la nivelul clasei a-III-a. Educatoarea mi-a marturisit ca baietelul care citeste, desi un pusti foarte inteligent, este cu greu la nivelul grupei mari din acest punct de vedere (ei sunt in grupa mare). Si nu e normal sa fie asa; ai spune ca daca stie sa citeasca... citeste, daca citeste stie, etc. Deci undeva este o ruptura...

alice




este vorba de centre de interes aici . baietelul tau e intersat de dinozauri,de mersul lucrurilor etc. baietelul celalat este interesat de kestiuni tehnice. probabil de aia e mai incet la capitolul dezvoltarea vorbirii.

spuneai undeva , mai acum vreo 6 luni ca Vladut e pasionat de dinozauri , cere sa i se citeasca in fiecare zi. si, in mod corect ,ai apreciat ca din moment ce il intereseaza, este de varsta lui. ceea ce sustin si eu. mai mult, spuneai ca NU VREA sa scrie.

la noi e invers. fi-mea vrea sa scrie, daca urmaresti unul din filmulete, iti dai seama cat poate fi de atenta si pasionata sa faca la cerculete si tot felul de grafisme. in schimb nu da doi bani pe dinozauri, si nici pe recitarea de poezii. desi ca vocabular, mai exact ca volum al vocabularului sta bine. si n-as fi insitat daca nu-i placea. cum banuiesc ca nici tu n-ai fi insistat daca lui Vladut nu-i placeau dinozaurii.

Ceea ce ma face s-o las in pace si s-o incurajez este faptul ca nu a facut o obsesie din asta, nu e genul de "centru special de interes". adica face diferenta. afara se joaca se tavaleste, alearga cu copiii e sociabila si se integreaza usor in grup. nu mai da doi bani pe citit, doar daca eventual e pusa sa o faca.

in schimb am vazut un copil, la fel de pasionat de dinozauri , care nu stia sa vorbesca decat despre asta, putea sa o faca ore in sir si NU facea diferenta . nu se integra in grupul de copii,decat daca se vorbea de dinozauri. si asta deja da in patologic.

daca Doamne feri ajungem la asta, sper sa-mi dau seama din timp..

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns BalMascat spune:

Montessori, in cartile ei, spune ca modul copilul de a invatat pana la 6 ani este involutar, inconstient. si asta il face sa absoarba cat mai multe.
insa nu se stie exact daca asta te face mai "destept" decat unul care a invatat sa scrie dupa 6 ani. poate ai mici avantaje, dar nu esentiale.
studiile facute de ea, nu arata decat avantaje mici, si bineinteles ca depinde de copil.
si apoi nu exista niciun mod de a verifica daca cu adevarat avem avantaje ca stim literele la 2 ani sau la 3 sau la 5.
asta pt ca ACEALASI copil nu a putut fi testat, dandu-i sa invete ba la 2 ani, ba la 3, ba la 5.

Eu impartasesc parerea lui sanzi, nu cred ca pt un copil e un avantaj sa stie inainte de 3 ai notiuni ca litere, cifre, sau altele, tocmai ca dupa 3 ani incepe sa inteleaga concepte.
pana la 3 ani, nu zic ca nu le poate tine minte, dar invata pictorial. adica ala e 1, ala e 2...dar nu are idee ce e aia 1, sau 2...sau mai multe sau sa numere.
si nu cred ca automat incepe sa coreleze pictura cu notiunea.
eu sunt de parere ca mai bine il inveti ca aia e vaca, aia e calul, pana la 3 ani.

acum va dau un exemplu, poate sunteti familiare cu cine este Feynman, fizician, nobel laureat, un om absolut de exceptie. care a avut 2 copii, unul a devenit inginer, si o fata care nu are nimic in comun cu stiintele exacte. si amandoi au fost educati la fel.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lorelaim spune:

BalMascat - imi permit sa te contrazic - la 2 ani si 3 luni Gabriela a spus (fara s-o intrebe nimeni - pt ca nu e nevoie... vorbeste MULT de buna voie si nesilita de nimeni) ca blocul nostru are 3 balcoane... si ca nacela macaralei care aduce constructorii sa repare balcoanele este stationata la etajul 2... Deci a fost capabila sa numere fizic 3 obiecte (balcoanele in acest caz) fara sa stie semnele cifrelor (1, 2, 3, etc). Dupa ce a auzit perla, tata-sau a intrebat-o cate leagane pt bb sunt in parc... raspunsul a venit prompt: unul singur... iar vorbareata familiei a simtit nevoia sa fie si mai explicita si sa completeze ca sunt inca 2 leagane pt copii mari si 2 tobogane...
Iar eu, parca imi aduc aminte ca Montessori spunea ca pana la 3 ani copilul invata "involuntar", iar apoi poate fii "scolit"...
Si fratele meu e inginer iar eu... nu... si am fost educati amandoi la fel... dar ne-am nascut cu talente diferite.
Un om este "produsul" complex al mai multor factori: genetic/mostenit, mediu (chiar daca mediul familial este acelasi, mediul scolar si anturajul prietenilor/cunostintelor nu), si ceea ce i-a dat bunul Dumnezeu (sau mama-natura pt unii, sau steaua sub care s-a nascut).

"Daca dragoste nu e... nimic nu e..."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns BalMascat spune:

lorelai, nu pe mine ma contrazici, ci pe Montessori. ea se baza pe studii, nu pe exemple singulare.
bineinteles ca e dupa cum s-a spus mai sus:
fiecare copil pt mama lui e un geniu, si bineinteles ca orice mama are argumente concrete. ca ca cel dat de tine.
nu stiu de ce daca da cineva un exemplu, trebuie sa se regaseasca pe EL in acest exemplu. eu eu spuneam generalitati, nu despre mine, tine, copii nostri, frati, surori.




Mergi la inceput