metodele Montessori

Raspunsuri - Pagina 10

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns ianusca spune:

Flaviutza, da intr-adevar e o mare realizare sa-ti mearga copilul singurel mai ales dupa un debut in viata asta pacatoasa nu tocmai de nota 10.(sunt tare nervoasa ca la mine a fost din vina medicilor).

Nu stiu ce sa va zic la partea cu aratatul cu degetul;de fapt cand ar trebui sa arate cu degetul? cand il intreb unde mingea?(ca ex)Nu arata . Dar cauta cu privirea sau se duce la ea.Iar cand vrea ceva de pe o masa si nu ajunge incepe sa planga si zice un fel de dai.

De fapt ce ma deranjeaza pe mine este ca face unele lucruri numai atunci cand vrea el. De ex. acuma daca il intreb unde este mingea parca nici nu ma aude, in schimb daca il intreb unde este cartea cu catelul se duce la ea sau o cauta din priviri.

Ma innebuneste stersul asta.

Simali mai incer data cu pozele
http://new.photos.yahoo.com/pobereznicdana/albums/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andrruzza spune:

ianusca, din ce am gasit eu pe net(parca aici pe site ) niste evaluari, la 1,6 ani ar tre' sa arate cu degetul. Daca se uita la obicet cand il intrebi unde e sau se duce langa el, e clar, copilul stie ce vrei de la el. Normal ca nu face decat cand vrea el :) Important e ca stie si comunica cu tine. Din tot ce povestesti tu aici, mie mi-e clar: ai un baietel inteligent!

mamica lui Rares(10.03.2005)
http://community.webshots.com/user/andrruzzaR

"Neasteptatul se produce intotdeauna"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ianusca spune:

Multumesc de incurajari!
Azi stau mai bine cu pisicul!
Trebuie sa nu o i-au in tragic, sa fiu atenta, sa observ, pentru ca puiutul are nevoie de mine. Sa dea D-zeu sa fie bine pentru toate mamicile si taticii!

Mai incerc odata cu linkul cu fotografii sa-l vedeti si voi pe ''mutulica''. Daca va face placere binenteles.
http://new.photos.yahoo.com/pobereznicdana/albums/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns adriana76 spune:

Mi-a placut tare mult ce am citit despre metodele Montessori si tare mul as vrea sa beneficieze si fetita mea de astfel de gradinita.
Stiti cumva daca in Bucuresti exista ceva de acest gen? Caci mie mi se pare complicat sa aplici acasa aceste metode. Cate ceva pe ici pe colo se mai poate face, dar ce fac ei in gradinitele acelea nici nu se pune problema sa poti face acasa.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

Din pacate , inca nu exista in Bucuresti gradinite Montessori , dar este gresita ideea ca nu poti face o mare parte din jocurile Montessori acasa . In Romania exista cativa " parinti montessori" , chiar daca , poate , nu intra pe acest site . Este mai greu sa inveti singur si sa aplici acasa aceste principii , dar nu total imposibil . In zilele urmatoare, voi posta cateva fragmente care va vor ajuta pe toti cei care apreciati aceasta pedagogie ( inclusiv despre viziunea artistica in pedagogia Montessori- parca intrebase cineva...) Imi cer scuze de intarziere , dar am avut unele probleme familiale. * Ca si argument , pot sa va asigur ca am reusit , personal , sa aplic acasa , cu al meu baietel mai mic , o parte dintre exercitiile descrise de Maria Montessori in numeroasele ei carti , si , in curand , veti incerca si voi!Cu drag , magnolia.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

"Exercitiile * Cum ar trebui sa faca educatoarea lectia . Comparatie cu sistemele vechi . *********************************************************************Lectiile pt. initierea copiilor in educatia simturilor sunt INDIVIDUALE. Educatoarea face o incercare aproape timida de a se APROPIA de copilul pe care considera ca este pregatit pentru a primi lectia . Se aseaza langa el , aducand un obiect care crede ca l-ar putea interesa . In aceasta consta pregatirea educatoarei . Ea ar trebui sa fie pregatita sa incerce numai experimente . Raspunsul pe care il asteapta de la copil este aparitia unei activitati care sa-l indemne sa foloseasca materialul prezentat . Lectia este un apel la atentie . Daca un obiect corespunde dorintelor intime ale copilului si reprezinta ceva care sa-l satisfaca , atunci il antreneaza intr-o activitate prelungita , deoarece copilul pune stapanire pe acel obiect si il utilizeaza in continuare . * Vorbele nu sunt intotdeauna necesare ; foarte adesa e suficient sa i se arate copilului cum se utilizeaza obiectul respectiv . Atunci cand insa este necesar sa i se vorbeasca pt. a-l initia in utilizarea materialului de dezvoltare si cultura , lectia trebuie sa se caracterizeze prin concizie ; perfectiunea consta in a alege un minimum de cuvinte necesare si suficiente. O lectie se apropie de perfectiune cu atat mai mult cu cat va fi mai mare numarul cuvintelor pe care am izbutit sa le economisim .In pregatirea lectiei , o grija deosebita trebuie sa o dam numarului cuvintelor care trebuie utilizate si alegerii lor. * O alta caracteristica a lectiei este simplitatea . Ea trebuie sa inlature tot ceea ce nu este absolut adevarat. Ca educatoarea nu trebuie sa se piarda in vorbe goale , aceasta rezulta din prima calitate a lectiei ; ultima recomandare este deci o caracteristica a celei dintai , care sustine ca vorbele , putine la numar , trebuie sa fie simple in cel mai inalt grad si sa reprezinte exact adevarul . * A treia caracteristica a lectiei este obiectivitatea , ceea ce inseamna ca personalitatea educatoarei dispare , ramanand in lumina numai obiectul asupra caruia vrem sa se concentreze atentia copilului . Lectia scurta si simpla nu este , in cea mai mare parte , decat o explicare a obiectului si a modului in care il poate utiliza copilul "

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

" Educatoarea observa daca respectivul copil se intereseaza ori nu se intereseaza de obiect , in ce mod isi exprima interesul , pentru cat timp etc. si se va feri , pe cat posibil , sa forteze un copil care nu pare interesat de ceea ce i se ofera . Daca insa lectia , pregatita cu respectarea conciziei , a simplitatii si a adevarului , nu este inteleasa de copil ca explicare a obiectului , trebuie sa se dea educatoarei 2 recomandari : intai , sa nu insiste , repetand lectia ; al doilea , sa se abtina de a lamuri copilul ca a facut o greseala sau ca nu a inteles , pentru ca aceasta ar putea sa-i opreasca pentru multa vreme impulsul de a actiona , care constituie intreaga baza a progresului . .........* Sa presupunem , spre eexemplu , ca educatoarea ar dori sa-l invete pe copil 2 culori:rosu si albastru . Ea vrea sa atraga atentia copilului asupra OBIECTULUI si ii zice:Priveste , fii atent.Daca vrea sa-l invete NUMELE culorilor , ea zice , aratandu-i si obiectul rosu:Acesta este rosu, ridicand vocea si pronuntand cuvantul ROSU foarte rar . Dupa aceea ii arata culoarea cealalta , zicand:Acesta este albastru . Pentru ca sa se asigure daca copilul a inteles sau nu , ii zice:Da-mi-l pe ROSU. Da-mi-l pe ALBASTRU. Sa presupunem ca un copil a savarsit o eroare;educatoarea nu va mai repeta si nu va mai insista ; ea va surade si va da deoparte culorile.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns fran spune:

Mamicilor, super subiect si va multumesc si eu pentru informatiile pe care le postati aici...
Fetitza mea are un an si noua luni si nu vorbeste deloc. Deci nu spune nici un cuvant cu adresa, desi "pe limba ei" vorbeste toata ziua...Nu repeta sunete dupa noi, nu raspunde cand o strigam si nu arata cu degetul decat ca sa ceara ceva la care nu ajunge. In rest e ok-cel putin asa ne-a zis psihologul la care am fost. Ne-a zis ca nu se pune problema de hiperactivitate( ca e si cam "vioaie" din fire) si nici de autism.
In sfarsit...Pe mine m-ar interesa activitati Montessori pentru dezvoltarea limbajului- la partea cu motricitatea (fina) noi stam foarte bine...


Fran si Patricia Annelise (05.05.05)
Iepurete mititel
Iepurete a crescut

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monica70 spune:

Mi se pare super subiectul.Sper ca in We sa aplic cateva din metodele de pe aici la fetita mea de doi ani,ca nu mai stiu ce sa inventez ca sa nu se plictiseasca.

MONI SI DIANA (01.01.2006)
www.dropshots.com/DIA1" target="_blank">DIA MEA

CUI II PASA DE LUPUL CEL RAU? (:

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns avmaria spune:

Fran, mie nu mi se pare deloc, dar chiar deloc nelistitor faptul ca fetita ta nu vorbeste inca. Eu personal nu am auzit despre activitati Montessori pt dezvoltarea limbajului, dar asta nu inseamna ca nu exista. Eu personal am citit doar o carte despre cum sa aplicam pedagogia Montessori acasa, si acolo nu era nimic de gen.

Mergi la inceput