neata
imi trebuie urgent un suport de curs excel in care sa fie foarte bine detaliate functiile
SUMIF
VLOOKUP
raman datoare pt un link ceva..
Raspunsuri
ankalaura spune:
Eu am cumparat din cora acum 2 zile un curs excel - 130 de mii parca.
m-am bucurat ca l-am gasit, pt ca pana acum gasisem doar pt office, la gramada, si excelul era prea putin explicat
Are un capitol grasan pt functii.
Sau poti citi direct in help.
Anca si papusica Eliza (26.august.03)
Eliza
joxy spune:
copy/paste din helpu in limba romana
SUMIF
Aduna celulele specificate printr-un criteriu dat.
Sintaxa
SUMIF(range;criteria;sum_range)
Range este zona de celule pe care vreti sa o evaluati.
Criteria este un criteriu de selectie, sub forma unui numar, expresie sau text, care defineste care celule sa fie adunate. De exemplu, criteriul poate fi exprimat ca 32, "32", ">32", "mere".
Sum_range sunt celulele actuale care trebuie însumate.
Observatii
Celulele din sum_range sunt însumate numai daca celulele care le corespund în argumentul interval îndeplinesc criteriul de selectie.
Daca sum_range este omis, sunt însumate celulele specificate în argumentul interval.
Microsoft Excel furnizeaza functii suplimentare, care se pot utiliza pentru a analiza datele pe baza unei conditii. De exemplu, pentru a contoriza numarul de aparitii ale unui sir de text sau ale unui numar în cadrul unei zone de celule, se utilizeaza functia COUNTIF. Pentru a avea o formula care sa întoarca o valoare din doua pe baza unei conditii, cum ar fi o bonificatie pentru vânzari care depasesc o cantitate specificata, se utilizeaza functia IF.
Exemplu
Exemplul este mai usor de înteles daca este copiat într-o foaie de lucru goala.
Cum?
Creati un registru de lucru sau o foaie de lucru goale.
Selectati exemplul din subiectul de Ajutor. Nu selectati anteturile de rânduri sau de coloane.
Selectarea unui exemplu din Ajutor
Apasati CTRL+C
În foaia de lucru, selectati celula A1 si apasati CTRL+V.
Pentru a comuta între vizualizarea rezultatelor si a formulelor care returneaza rezultatele, apasati CTRL+` (apostrof) sau, în meniul Instrumente, indicati spre Audit formule, apoi faceti clic pe Mod audit formule.
/ A / B
1 / Valoarea proprietatii / Comision
2 / 100.000 / 7.000
3 / 200.000 / 14.000
4 / 300.000 / 21.000
5 / 400.000 / 28.000
Formula Descriere (Rezultat)
=SUMIF(A2:A5;">160000";B2:B5) Suma comisioanelor pentru valori ale proprietatii de peste 160000 (63.000)
NicoletaB spune:
multumesc de raspunsuri
de folos
si totusi cand o sa trec prin cora o sa ma uit dupa carte
apropos, sti vreun nume, editura - poate o gasesc si-n alta parte mai usor
morenaA spune:
SUM (numar1, numar2, …)
Functia SUM calculeaza suma tuturor argumentelor. Argumentele pot fi valori, celule
individuale sau domenii de celule, dar numarul lor este limitat la 30. Argumentele
numerice sunt ignorate.
Un domeniu de celule este specificat prin celula din coltul st`ng sus al domeniului,
separatorul : si celula din coltul drept jos al domeniului.
Exemplu: SUM (A1:B3) va calcula suma valorilor din celulele A1, A2, A3,B1,B2, B3
IF (conditie, valoare adevarata, valoare falsa)
Functia IF evalueaza o conditie. Daca conditia este adevarata, functia va returna al
doilea aergument- valoarea adevarata. Daca conditia este falsa, functia va returna al
treilea argument - valoarea falsa.
Exemplu: IF (A1<A2, “mai mic”, “mai mare”) va returna textul mai mic daca celula
A1 contine valoarea 7 si celula A2 contine valoarea 10.
Doua din cele mai utilizate functii de cautare din Excel sunt VLOOKUP si
HLOOKUP.
VLOOKUP (valoare, domeniu, index-linie, tip-cautare)
HLOOKUP (valoare, domeniu, index-coloana, tip-cautare)
Functiile VLOOKUP/ HLOOKUP cauta valoarea specificata in primul argument in
prima linie/ coloana din domeniul specificat in al doilea argument. Apoi functia extrage din
coloana/linia corespunzatoare valorii gasite elementul indicat in linia/ coloana specificata in
al treilea argument- index linie/index coloana.
Valorile din prima linie/ coloana a domeniului trebuie sa fie ordonata crescator sau
alfabetic.
Argumentul tip-cautare are o valoare logica. El este optional. Daca lipseste se
considera ca are valoare TRUE (adevarata). Daca acest argument are valoare TRUE este
gasita valoarea cea mai mare care este mai mica sau egala cu valoarea cautata. Daca are
valoarea FALSE, este cautata valoarea exacta. Daca aceasta valoare nu este gasita in prima
linie/coloana din domeniul specificat este returnata eroarea #N/A.
Aceste functii sunt folositoare in aplicatii de calcul a impozitelor si a comisioanelor.
morenaA spune:
Utate aici: www.univ-danubius.ro/univdanubius/1280-1024/Ghid%20de%20utilizare%20a%20calculatorului-Capitolul%20XI.htm" target="_blank">http://www.univ-danubius.ro/univdanubius/1280-1024/Ghid%20de%20utilizare%20a%20calculatorului-Capitolul%20XI.htm
SUMIF(domeniu evaluat;criteriu;domeniu de sumare) – aduna valorile din domeniul de sumare, corespunzatoare liniilor in care domeniul de evaluat satisface conditiei date de criteriu. De exemplu, -- vezi in link
HLOOKUP(valoarea de cautat;zona;index de linie;tip de cautare) – cauta o anumita valoare, intr-o zona specificata si afiseaza informatia din coloana unde a gasit valoarea, dar din lin ia specificata prin index. Daca valoarea nun este gasita, iar tipul de cautare este TRUE sau omis atunci se cauta prima valoare mai mica decat cea dorita. Daca tipul este FALSE atunci valoarea cautata trebuie sa coincida cu cea de peprima linie a zonei, altfel apare eroarea #N/A. Exemplu: tot in link :)
VLOOKUP(valoarea de cautat;zona;index de coloana;tip de cautare) – procedeaza identic cu HLOOKUP dar pe coloane.
(dadusem copy-paste si am vazut dupa ca sunt exemple pe un tabel ales de ei si ce iese.
morenaA spune:
=HLOOKUP(cheie;camp de consultare;linie de recuperat) returneaza continutul unei celule ce figureaza intr-o anumita linie a unui tablou de consultare orizontala.
Argumentul cheie (sub forma unei referinte celulare sau nume de camp) va fi cautat in prima linie a campului de consultare, iar daca valoarea va fi gasita pe un numarul de linie precizat de ultimul argument, valoarea respectiva va fi returnata de functia HLOOKUP.
Ąn mod obligatoriu tabelul de consultare orizontala trebuie sortat dupa valorile crescatoare ale cheii de consultare aflate in prima linie (sortare de la stanga la dreapta). Daca valorile cheii nu sunt sortate, se va selecta tabelul de consultare si se va activa comanda de sortare (de la stanga spre dreapta): Data Sort, butonul Option si din rubrica Orientation se alege optiunea Sort left to right.
Daca informatia cautata in tabelul de consultare verticala sau orizontala nu va fi gasita, se va returna cea mai apropiata valoare (pe vericala sau pe orizontala) de cheia de consultare.
ankalaura spune:
Cartea se numeste "Invata singur Excel" si este de la Teora. Explicatiile sunt destul de succinte, dar suficiente, as spune eu. V si HLOOKUP sunt explicate in mai putin de o pagina. Ceea ce mi s-a parut interesant - dupa fiecare capitol, exista o rubrica "laborator", unde ti se dau niste exercitii :)
Anca si papusica Eliza (26.august.03)
Eliza
Mica-mica spune:
Morena, vad ca stii multe despre excel, am si eu o intrebare...cum sa fac sa ascund mai multe coloane si sa-mi apara sus un plus si cand ma duc pe plusul respectiv sa-mi deschida practic coloanele ascunse ?
morenaA spune:
Din meniul Data -- Group and Outline - dupa ce selectezi coloanele care vrei sa le ascunzi (sau Grupare si Schitare din meniul date , daca ai Excel in Romana).
O alta metoda ca sa ascunzi coloane (si randuri) ar fi Freeze panes (din meniul Window -- dupa ce selectezi in prealabil de la prima coloana care nu vrei sa se vada. (utila daca vrei sa vezi capul de tabel la un tabel care ajunge la vreo cateva sute de randuri, de ex.
Sper ca ai inteles ceva