copii energici

Raspunsuri - Pagina 6

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns anamari spune:

Si pentru ca mi-am pierdut interlocutorii pe drum si o sa fiu mai ocupata in urmatoarele saptamani imi permit sa trag concluziile, fie ele si partiale.

Pana la urma tota lumea a cazut de acord ca AD/HD e o conditie reala.
Ca se reduce la comportament sau are un substrt neurologic, aici ramane de vazut...Eu sper ca am adus ceva argumente pentru pozitia din urma, cu precizarea ca dat fiind stagiul in care se afla cercetarea in domenii precum neurobilogia, neuropsihologia si genetica nu exista studii stiintifice indubitabile.(parerea mea e ca nici nu vor exista pt. ca creierul uman e individualizat in aceeasi masura ca personalitatea umana).

Din nou cred ca am fost de acord sa repectam decizia parintilorsi specilaistilor de a alege metoda de tratament pe care o considera adecvata situatie in care se afla copii lor. Fara sa judecam.
Aici insa voi puncta cateva opinii ce s-au conturat in aceasta discutie ca si in alte discutii pe subiect.

1.Medicatia

va ajuta la ameliorarea simptomaticii. Nu vindeca AD/HD. Medicamentele vor fi eficiente numai in 50-70% din cazuri, de accea e necesar sa se incerce diverse variante si diverse doze si ca procesul sa fie monitorizat-daca posibil de un psihiatrist specializat in tratamentul AD/HD. Se urmareste sa se obtina beneficiul maxim cu efecte secundare minime.
Efecte secundare
Orice medicatie prezinta riscuri. efectele secundare trebuie monitorizate chiar daca par superficiale.
Stimulantele pot creea dependenta. Este insa important sa aubliniem ca cei care au devenit dependenti au abuzat de prescriptie. Doza recomandata de doctor este calculata astfel incat sa se evite acest risc...dar tentatia poate fi uneori puternica pentru un adolescent sau tanar.DE accea e important sa urmarim tratamentul adolescentului.Este de asemenea important sa tinem legatura cu doctorul care prescrie medicatia si sa avem certitudinea ca e constient de efectele secundare posibile.Cele peste 200 de cazuri de tentativa de sinucidere si peste 20 de cazuri in care pacientul s-a sinucis s-au datorat adictiei cauzate de abuzul medicamentos.

Daca vom alege medicina alternativa trebui sa fim constienti de faptul ca daca in cazul medicamentelor acreditate studiile sunt oarecum limitate si controversate, in acest caz nu exista nici un fel de studii asupra ratei de succes, riscurilor si efectelor secundare. Un tip de medicatie alternativa de care eu m-as feri e cel a carei reclama spune "acest medicament este compus 100% din plante si nu are efecte secundare" . Aceste medicamnete au efecte stimulante similare ritalinului- de exemplu ginko bilboa- si ca urmare efecte secundare similare-irascibilitate, insomnie, lipsa apetitului, risc cardiac. (e o vorba pe aici care spune cam asa"daca cocaina si opiumul in stare naturala nu sunt altceva decat iste banale plante, nu inseamna ca sunt inofensive".

Tratament comportamental

Eu as cauta ca terapistul care ma ghideaza sa fie un profesionist. Nu am nici cea mai mica incredere in carticelele astea care vand metode universale de modificare a copiilor cu AD/HD, autismul, mania depresiva si inca cateva tulburari de comportament. E vorba de deficiente diferite, simptomatica diferita, probleme diferite...Eu am devenit sceptica cand am citit prima introducere de genul "aceasta metoda de a lucra cu copiii cu AD/HD este garantata sa ameliorieze problemele de comportament ale copilului dumneavoastra hiperactiv..." care copil hiperactiv, ca eu n-am copil hiperactiv?Si daca al meu e Ad/Hd fara a fi hiperactiv eu cum aplic dom'le metoda minune?...


Si pentru ca un copil AD/Hd sa se implineasca ca orice alt copil are nevoie doar de parinti cu bun simt, care pot depasi cateva prejudecati si de multa iubire....


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Porumbita spune:

ana maria tot respectul pentru tine!!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Milena Surdu spune:

Anamari, felicitari pentru perseverenta

Fetita noastra are o forma de autism, iar acum ne luptam cu deficitul de atentie... care a ramas una din problemele majore si care disturba enorm tot procesul de recuperare. Concluziile ultimei evaluari sunt urmatoarele: performanta cognitiv globala este in limitele normei, cu rezultate sub medie datorita DEFICITULUI ATENTIONAL; deficite in concentrare si manifestari de impersistenta motorie (hiperkinezie) - sustine cu dificultate atentia concentrata o perioada mai lunga de timp, ceea ce afecteaza si angajarea in sarcini si comportamente psihomotorii sau cognitiv-perceptive simple; deficit in raspunsul imediat (slab modulat-impulsiv); capacitate mnestica fluctuanta prin deficitul atentional la sarcinile in cre nu se implica; daca procesele atentionale sunt adecvate, performanta mnestica este mult peste medie; DISPRAXIE - inabilitati vizuomotorii de coordonare... norocul nostru ca am ajuns la un psiholog profesionist, care a inteles retinerea noastra de a apela la medicatie (initial ne-a recomandat Straterra, sau cum s-o fi scriind) si a intocmit un program special pentru Mara, cu recomandarile urmatoare:


secventierea activitatii cognitive prin organizarea de activitati scurte ca durata, CU PAUZA intre sarcini;
rezolvarea de probleme CU VOCE TARE
acizitionarea unui protocol bine divizat/ clar de a rezolva sarcina (ce se da, ce se cere, ce trebuie sa facem etc.)
feed-back imediat despre performanta ei.
Am sa revin cu tehnicile de antrenament atentional pe care ni le-a recomandat.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Milena Surdu spune:

M-am decis sa scriu pur si simplu, fiindca nu reusesc sa asez textul ca lumea, cu toate facilitatile pe care le am aici....

TEHNICI DE ANTRENAMENT ATENTIONAL
1. Antrenament pentru a reactiona la semnalele din mediu - ex., cu ochii inchisi, atingem manuta/ fata etc. de un anumit numar de ori, cu senzatie/ presiune diferita ( de 2/ 3/ 7 ori, incet sau tare) - trebuie sa ghiceasca de cate ori am atins-o si cu ce intensitate; putem varia stimulii (folosim stimuli auditivi);

2. antrenament pentru a-si regla raspunsul cf. indicilor de schimbare din mediu - ex. - luam un cronometru pe care-l pornim; de cate ori ajunge indicatorul/ acul la un moment dinainte stabilit (de ex., o anuntam ca atunci cand acum este pe 15' sau din 15' in 15', trebuie sa apese pentru a-l fixa la respectiva pozitie;

3. antrenament pentru cresterea vigilentei; ii cerem sa faca ridicari ale ambelor manute in sus de cate ori spunem 1 (sau alt semnal stabilit), sa ridice doar mana dreapta daca spunem 2 si doar stanga daca spunem 3;

4. antrenament in estimarea timpului; sa ghiceasca cate secunde au trecut (cu un cronometru noi dam start, iar ea trebuie sa numere in gand pana spunem STOP) - prin asta crestem capacitatea de concentrare si atentia interna;

5. antrenament pentru sincronizarea raspunsului cu un ritm mai complex; de ex. - batem din palme 1 data pentru o lumina albastra/ de 2 ori pentru o lumina rosie pe care le proiectam pe perete, intr-o succesiune stabilita de noi.


Exercitiile trebuie sa fie de scurta durata la inceput si crestem durata pe masura ce performanta se imbunatateste.

In plus, ni s-au recomandat exercitii fizice - la comanda verbala cu schimbarea brusca a directiei de miscare....

Urmatoarea evaluare o avem peste 3 luni... sa ne tineti pumnii

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Andrada spune:

--------------------------------------------------------------------------------
Intrebarea ramine: cum poti stimula un creier atita timp cit nu stii sigur ca ii lipseste stimularea?
--------------------------------------------------------------------------------



Asa cum un medicament ca Plaquenil (hidroxiclorichina) se foloseste in tratamentul Lupusului Sistemic Eritematos si al Malariei.Ce are lupusul in comun cu malaria-asta nimeni nu stie cu siguranta. Dar ideea e ca functioneaza in ambele cazuri...

Medicul practicant si suferindul se confrunta cu o problema acum, aici si nu isi permit luxul de a astepta 2-300 de ani sa descopere cei din cercetare a t-spea oara America si sa cada la invoiala.
De aceea se alege metoda de tratament care functioneaza cel mai bine in conditiile particulare fiecarui caz.Si pentru ca fiecare caz e unic, cantarirea riscurilor si avantajelor trebuie sa se faca cu referinta la acel caz.



Daca e adevarat ca e inca un mister la nivel biologic cum un medicament care previne un atac asupra sistemului imunitar ajuta si atunci cind sistemul imunitar e compromis, (se presupune ca imbunatateste comunicarea celulelor sau ca actioneaza ca un imunomodulator), un lucru e cert ca activitatea lui poate fi masurata in termeni stricti. Tratamentul arata imbunatatiri care pot fi masurate independent.

In cazul ADHD rezultatele nu pot fi masurate in laboratoare specifice. Si diagnosticul si evolutia si tratamentul se bazeaza numai pe reportul parintilor.
Si daca e aevarat din nou ca boala nu asteapta descoperirile in domeniul medicinei, una din intrebari ramine: Cum ar fi fost Einstein daca lua Ritalin?
Pentru ca Ritalinul are se pare atributul de a amenaja terenul pentru concentrare, dar in detrimentul carei altei aptitudini.
Creierul nu e utilizat chiar 10% dupa cum se spune ci ...cam tot. Si ca atunci cind o anumita parte a creierului e excizata, exista un mecanism de autoaranjare in urma caruia functiile din zonele taiate incep sa se dispuna in zonele de creier neafectate, numai ca aceasta mutare in "crowd out" pe fostii locatari.
Oamenii pot recistiga miscari ale miinii drepte cind partea stinga a fost redusa dar partea creativa va fi afectata poate si tot asa. Creierul are nu numai back-up si forta de regenerare, dar are un spatiu fix de "real estate". Atunci cind invita musafiri noi, unele gazde vor disparea. Cam asa se intimpla si cu ritalinul si cu alte droguri care afecteaza arnjarea pe zone de actiune a creierului. Creierul va invata noua stimulare "reala sau nu" si o va integra in mecanismul zilnic dar exagerind atentia, functia creativa va scadea. Asta e si unul din motivele pentru care ritalinul e medicamentul de "sesiune" al studentilor ADHD sau nu.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=15060224&query_hl=36&itool=pubmed_docsum

Studiul arata ca dupa citva timp actiunea medicamentelor scade in eficienta si un alt studiu arata ca dupa 24 de luni medicamentele sint aproape fara valoare

Aici e studiul care arata diferentele chimice in creierul copiilor cu ADHD datorate medicatiei:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=17000972&query_hl=7&itool=pubmed_DocSum


Spuneam ca studiile pe gemeni nu sint concludente pentru ca in general nu pot spune decit ca nu exista o cauza pur genetica ceea ce a aratat si pentru ADHD .
Si aici un studiu care arata cit de importante si controversate pot fi atitudinile parintilor la diagnosticul ADHD:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=16962074&query_hl=7&itool=pubmed_DocSum


Mai sint o multime de alte studii care arata ca nu exista cauza genetica demonstrata sau care arata invaliditatea MTA (cel mai mare studiu pe ADHD)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=15677282&query_hl=36&itool=pubmed_docsum
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=15706692&query_hl=36&itool=pubmed_docsum
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=16958036&query_hl=7&itool=pubmed_DocSum


In final unul din doctorii pe care ii iubesc cel mai mult William Pollack Professor la Harvard Medical School si unul din cei care neaga existenta acestei boli, vorbeste despre efectele devastatoare pe care le pot avea medicamentele si diagnosticul asupra unui copil la cam toate conferintele NIH in America (mai sint si altii o lista destul de lunga care tot tin conferinte la NIH impotriva bolii si medicatiei).
Revin ca a venit copilul,
A.



www.desprecopii.com/chatnew/Desprecopiichat/PaginapersonalaView.asp?nickname=Andrada" target="_blank">Camera lui Marcu

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamari spune:

Milena

Foarte bune metodele recomandate...

eu imi aduc aminte de un exercitiu care i-a placut lui alex.I-am desenat un orasel cu magazine si ii dadeam directii , sa se duca sa cumpere paine, carne si legume de exemplu....iar el trebuia sa traga o linie pe mijlocul "drumului" care sa uneasca magazinele care vand aceste produse in ordinea indicata. Asta omoara trei iepuri dintr-o lovitura:
1. il ajuta sa invete sa urmeze sarcini din ce in ce mai complexe-se incepe de la un magazin, doua , trei samd....
2.dezvoltare cognitiva-pentru un copil cu intarziere de limbaj-invata sa asocieze painea cu brutaria, carnea cu macelaria samd....
3. imbunatatirea "fine motor skills" scuze dar nu imi vine acum in cap traducerea...trebuia sa urmareasca traseul care devenea din ce in ce mai complex-stradute intortocheate, linii curbe....

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Andrada spune:

O sa continui la subiect dar cumva altfel. Pentru ca desi exista o intreaga librarie pubmed that ar contrazice in fapt ce sustine cealalta jumatate, trebuie sa revenim la argumente care tin mai putin de medicina in cazul unei boli atit de controversate.
Acum doar vreau sa-ti recomand o carte atit de draga mie "Real Boys" de William Pollack, si o sa caut ceva informatie pe care am citit-o cindva despre ADHD -ul in Finlanda numit acolo minimal brain dysfunction si care mie una mi se pare una dintre cele mai interesante abordari a problemei (parca prima tara care a recunoscut problema deficitului de atentie).
A



www.desprecopii.com/chatnew/Desprecopiichat/PaginapersonalaView.asp?nickname=Andrada" target="_blank">Camera lui Marcu

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamari spune:

quote:
Daca e adevarat ca e inca un mister la nivel biologic cum un medicament care previne un atac asupra sistemului imunitar ajuta si atunci cind sistemul imunitar e compromis, (se presupune ca imbunatateste comunicarea celulelor sau ca actioneaza ca un imunomodulator), un lucru e cert ca activitatea lui poate fi masurata in termeni stricti. Tratamentul arata imbunatatiri care pot fi masurate independent.

Te referi la teste de laborator? E straniu ca exista un procentaj, mic e adevarat, de persoane cu lupus care nu au teste pozitive si tratamentul a fost bazat pe simptomatica...

Din nefericire in cazul majoritatii bolilor si deficientelor mentale nu exista "semne" fizice s-au teste neurologice 100% relevante...asa ca diagnosticul ca si evolutia bolii se monitorizeaza pe baza de simptomatica (comportament). Se monitorizeaza de catre membrii familiei, profesori, psihiatru, terapeut, consilier....(daca nu exista un test de sange pentru schizofrenie, asta nu face ca schizofrenia sa fie mai putin chinuitoare pentru suferind si cei din jur decat lupusul)

quote:
Cum ar fi fost Einstein daca lua Ritalin?


Nu sunt sigura. Dar tu esti sigura ca era AD/HD-poate era Asperger, sau cine stie de ce suferea?
Dar sunt sigura ca din nefericire AD/HD nu l-a facut Einstein pe Einstein.Plus ca el a spus, parca, ca geniul e 1% inspiratie si 99% transpiratie-munca grea. Asta nu suna ca o afirmatie facuta de cineva care are dificultati de concentrare si de pastrare a unui ritm intens de lucru....

quote:
Creierul nu e utilizat chiar 10% dupa cum se spune ci ...cam tot


exista studii stintifice care sa arate asta sau e doar o supozitie...
quote:
Si ca atunci cind o anumita parte a creierului e excizata, exista un mecanism de autoaranjare in urma caruia functiile din zonele taiate incep sa se dispuna in zonele de creier neafectate, numai ca aceasta mutare in "crowd out" pe fostii locatari.
Oamenii pot recistiga miscari ale miinii drepte cind partea stinga a fost redusa dar partea creativa va fi afectata poate si tot asa. Creierul are nu numai back-up si forta de regenerare, dar are un spatiu fix de "real estate". Atunci cind invita musafiri noi, unele gazde vor disparea. Cam asa se intimpla si cu ritalinul si cu alte droguri care afecteaza arnjarea pe zone de actiune a creierului. Creierul va invata noua stimulare "reala sau nu" si o va integra in mecanismul zilnic dar exagerind atentia, functia creativa va scadea
.

e adevarat ca , mai ales in copilarie, creierul va invata sa compenseze pentru deficientele structurale,imbalante chimice, ca functia unor parti afectate intr-un accident va fi preluata de alte parti...dar asa cum e controversat care zona anume a creierului e afectata de AD/HD , nu se stie cu siguranta asupra caror parti va actiona stimulantul....asa ca afirmatia cu "exagerand atentia, functia creativa va scadea" se o speculatie pana la proba contrara...

quote:
Asta e si unul din motivele pentru care ritalinul e medicamentul de "sesiune" al studentilor ADHD sau nu


Pentru un pacient hiperactiv stimulantul are un efect contrar decat asupra unei persoane fara AD/HD...si anume daca in primul caz efectul va fi de calmare, de temperare a excitabilitatii si hiper -stimularii nervoase avant ca rezultat posibilitatea de concentrare pe un singur subiect timp mai indelungat -persoanele fara AD/HD folosesc de obicei stimulantele pentru a creste excitabilitatea si stimularea nervoasa- pentru senzatii tari.
asa ca ma intreb de ce l-ar folosi ambele grupuri in acelasi scop?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamari spune:

quote:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=15060224&query_hl=36&itool=pubmed_docsum


eu l-am citit putin altfel - se comenta asupra faptului ca o parte din parintii din grupul MAT au decis sa intrerupa tratamentul medicamentos in ciuda rezultatelor bune la nivelul grupului ca intreg. s-a speculat putin asupra motivatiei parintilor, dar motivatia reala nu a fost prezentata in detaliu...
asta ar sustine faptul ca deciziile ar trebui sa se bazeze pe situatia individului si nu e o regula generala ca tratamentul X e mai bun decat Y- exista cel mult statistici.

quote:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=15677282&query_hl=36&itool=pubmed_docsum


sustine ca nici o forma de tratament nu s-a dovedit efectiva pentru imbunatatirea relatiei cu colegii de scoala. -nu stiu cum as interpreta concluzia de mai sus pentru ca aici intervin prejudecati, elemente culturale samd.

quote:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=15706692&query_hl=36&itool=pubmed_docsum


studiul tratamentului multimodal e controversat, ok, sunt de acord...

acesta e studiul cu durata cea ma lunga (6 ani intre faza 1 si faza 2)si isi propune sa analizeze eficienta a 4 tipuri de tratament a AD?HD-medicamentos, comportamental, combinat, in cadrul comunitatii-familie, medic de familie...

quote:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=16958036&query_hl=7&itool=pubmed_DocSum


sustine ca receptorul serotonina nu e implicat in AD?HD...nu are legatura insa cu genele dopaminice si dopamina.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamari spune:

quote:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=17000972&query_hl=7&itool=pubmed_DocSum


ca si lucrarea citata de mine, si acest studiu arata ca din punct de vedere volumetric copii tratati medicamentos prezinata mai multe similaritati cu grupul de control (ca urmare au un creier mai aproape de "normal") decat cei care nu au urmat un tratament....
aceste studii sunt folosite ca argumente pentru pozitia care sustine ca ad/hd e o conditie neurologica, care are la baza o imbalanta chimica si medicatia e eficienta....

Mergi la inceput