copii energici

Raspunsuri - Pagina 7

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns anamari spune:

Adrada,

desigur ca nu am rezistat tentatiei de a replica la replica...

astept insa cu curiozitate lucrarea despre pozitia finlandezilor....



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Milena Surdu spune:

Anamari, Andrada, sunteti minunate , un exemplu real despre cum se poate purta o discutie in contradictoriu, fara injurii si umilinte inutile, constructiva si extrem de utila pentru cei care urmaresc subiectul... va multumesc.

Revenind la masuratori in ceea ce priveste afectiunile psihice, tulburarile de dezvoltare, s-au elaborat numeroase baterii de teste specifice, astfel incat pentru un specialist nu e foarte greu sa puna un diagnostic... in plus, in unele din cazuri, exista si analize de sange care releveaza existenta bolii. In cazul unor copii cu autism, de exemplu, atat de controversat si el ca boala (Andrada, chiar as vrea sa-ti cunosc parerea ), uneori alizele de sange prezinta modificari fata de normal... am sa revin cu date stiintifice, nu vreau sa scriu doar ce imi amintesc acum...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sinzi_ana spune:

Anamari, de la ce varsta se pune diagnosticul corect de ADHD??
Si care ar fi primele semne??



It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation

Sinzi, Radu si David bomba pisaloaga
:
varsta, poze, D-ale lui David
Imagini...fotografii

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cortez spune:

deoarece nu am avut prea multa rabdare sa citesc tot, vreau sa va spun si eu ceva legat de ADHD. In momentul in care am vazut reclama la tv m-am speriat un pic deorece baietelul meu acum cls I este f. agitat, daca il scot afara o zi intreaga alaerga tot timpul si nu se plange ca e obosit. Dar nu, este doar un copil sanatos si bine hranit asa ca dragele mele mamici nu va speriati prea tare din cauza reclamei tv sa va spun de ce : inca de la inceputul scolii am auzit de la baietelul meu si de la bunica lui ca are in clasa un copil foarte rau : tipa in momentul in care colegii canta sau fac alte activitati ale clasei, ii intrerupe cand fac lectiile (e la program prelungit), vorbeste f. urat,este deranjat de prezenta strainilor pe care ii amentinta cu bataia (indiferent daca il baga sau nu in seama)isi imagineaza ca il bat copii, desi el este cel care le face rau. Invatatoarele nu pot cu nici un chip sa il potoleasca si sa il atraga spre activitatile zilnice. In sfarsit, initial am aflat ca sufera de ADHD si este luat in evidenta de catre un medic specialist. Cam asta este mai pe scurt adhd, copii care nu se pot concentra deloc decat in prezenta unuia dintre parinti sau al unui psiholog.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamari spune:

Cortez

asa e , nu orice copil activ hiper-activ...
pe de alta parte nu orice copil cu ad/hd are probleme de comportamnent...

Sanzi_ana

in genere diagnosticul se pune intre 5 si 7 ani. Uneori se poate pune mai devreme, uneori un copil poate compensa foarte bine si diagnosticul e stabilit la 8-9 ani...

Primele semne depind si ele de copil:
poate fi un copil foarte agitat, extrem de impulsiv, care nu poate sta locului si sare foarte usor la bataie, pare ca nu asculta niciodata ce i se spune, incalca regulile in mod constant, are rezultate dezastruase la scoala...

poate fi un copil bine crescut, non-violent, care se straduie sa asculte si sa urmeze regulile, are in genere rezultate bune la scoala-cu cateva exceptii neexplicabile la prima vedere , si desi reuseste sa stea locului cand i se cere- majoritatea timpului -o face cu efort evident. De asemenea pierde o multime de lucruri-mai ales cele care sunt usor de ratacit-penar, creion, pix, fular, manusi, caciula, umbrela. Isi uita caietul cu tema facuta acasa mult mai des decat alti copiii si e aproape o regula sa ii intrebe pe cei din jur unde si-a pus lucrurile. E dezordonat si distrat...

sau e un copil visator, linistit, care se straduie sa faca pe placul celor din jur, nu creeaza probleme si de aceea e iubit de adulti...Dar e apatic, isi duce sarcinile la indeplinire cu greutate(asta daca le termina) si de multe ori trebuie impins de la spate ca sa inceapa o activitate, deseori viseaza cu ochii deschisi si cand il strigi nu raspunde-pentru ca de fapt nu te aude...

si astea sunt doar cateva dintre cazuri...

Iti recomand cartea lui Hallowel si Ratey "Driven to distraction"... ca ppunct de pornire spre mai multa informatie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamari spune:

Ma gandeam cum sa explic factorul comun in cele trei cazuri mentionate anterior si iata concluzia:

cu multi ani inainte inainte de psihologie, neurobiologie, ritalin si Strattera, un nene din Germania a dezvoltat o teorie a mintii care suna cam asa- simplifcand totul si popularizand putin conceptia:

Mintea umana e cea care ordoneaza si structureaza mediul ca si propriul comportament (mai tarziu se va adauga si societatea). Legile fizicii se datoreaza faptului ca mintea umana structureaza un sir de cauze ce produc acelasi efect intr-o teorie dezvoltand capacitatea predictiei anumitor fenomene naturale in anumite circumstante. Un comportament moral se datoreaza capacitatii mintii noastre de a ne controla reactiile in concordanta cu normele morale . Mai tarziu se va observa ca succesul grupului depinde de capacitatea individului de a internaliza regulile tribului, cetatii, regatului etc.Aceasta capacitate a mintii(ratiunii) de a organiza, structura, controla e un dat -nu e rezultatul educatiei corecte, traiului intr-o societate sanatoasa si echilbrata samd.(si acest dat al mintii umane e probabil relevant si pentru directia in care a evoluat omenirea)...

-Precizez pentru a nu da impreesia ca nenea de mai sus e un obscur ca era vorba de nenea Kant si criticile lui.

Acum revenind la teoriile contemporane anumit autori sustin ca "mintea" umana are capacitatea de a echilbra/controla:nivelul de activitate(nivelul de activare al centrilor motori)- suntem activi cand ni se cere si ne putem stapani can e nevoie sa stam linistiti, capacitatea de concentrare- ne concentram atunci cand ne impunem sa ne concentram, memoria de lucru - retinem ce ne propunem sa retinem si nu ne incarcam memoria cu lucruri inutile, performanta - putem sa ne echilibram nivelul de interes, concentrare si energie pentru a duce un proiect pana la capat, atentia, procesarea stimulilor - suntem capabili sa discriminam in favoarea unui stimul (de exemplu sa auzim doar vocea profesorului intr-o clasa zgomotoasa)."Mintea"("ratiunea") are de asemenea capacitatea de a organiza si structura informatia in aceeasi masura cu mediul inconjurator- suntem ordonati, capabili sa ne organizam ziua sa planificam, suntem capabili de a invata din propriile greseli (a deduce dintr-un sir de cauze cu acelasi efect ca in anumite circumstante actiunile noastre vor avea acelasi efect)....Sigur nimeni nu e perfect, cu totii avem "scapari"mai mici sau mai mari cand e vorba de activitatile de mai sus -cu toti mai uitam, ne agitam cand nu ar trebui sa ne lipseste energia cand avem nevoie de ea, avem dificultati de concentrare din cand in cand sau nu terminam un proiect. Asta nu inseamna ca suferim de AD/HD ...

Copilul sau adultul care sufera de AD/HD va fi "handicapat" cand e vorba de activitatile de mai sus...

Copilul cu AD/HD
va fi fie hiper-activ, fie hipo-activ
nu va reusi sa se concentreze, sau se va concentra la extrem-se va concentra asupra unui detaliu,probleme in detrimentul imaginii de ansamblu sau a celorlalte probleme ce trebuie rezolvate
memoria de lucru e "haotica"nu retine unde si-a pus ghiozdanul sa isi uita caietul de teme acasa, dar isi aduce aminte tot felul de detalii fara nici o relevanta
performanta e lipsita de consistentava incepe un proiect in forta dar va epuiza resursele inainte de a-l termina
e fie ne-atent, fie hiper -atentfie e incapabil de a discrimina intre stimuli si ii va fi imposibil sa auda doar vocea profesoarei- astfel ca va trebui sa se bazeze pe jumatate de informatie, fie atentia ii va fi acaparata de un stimul in detrimentul celorlalte- va auzi doar televizorul si nu va mai auzi vocea mamei care il striga...

invata greu din propriile greseli-repeta aceeasi greseala spre disperarea parintilor, e dezordonat, incapabil sa-si planifice activitatile fara suport...

Acum, in cateva din articolele mentionate de mine si Andrada se vorbea de o diferenta volumetrica intre creierul copiilor cu AD/HD si celor din grupul de control...Daca va mai aduceti aminte un din zonele in care diferenta era notabila era zona frontala.
Studii de imagistica a activitatii cerebrale au aratat ca supra-stimularea zonei frontale va duce la inhibarea activitatii in alte zone. De aceea aceasta e considerata "zona de control" a altor activitati cerebrale. Dopamina e neuro-transmitatorul de baza in zona frontala.Copii cu AD/HD prezinta o diferenta volumetrica relevanta in "zona de control" si (probabil) un nivel de activare mai scazut in prezenta stimularii normale. Desigur in prezenta unei super-stimulari e posibil ca nivelul de activare devina "normal" ceea ce explica de ce in situatii extreme persoanele cu AD?HD isi pastreaza sangele rece. Pentru ca in sfarsit mintea lor functioneaza "rational".

Si cum citandu-l pe Aristotel de data aceasta "fericirea e de gasit pe calea de mijloc", multi adolescenti si tineri cu AD/HD vor cauta aceasta supra-stimulare in droguri, alcool, cafeina, activitati riscante-jocuri de noroc, sporturi extreme, furt, sex...si ceea ce vor cauta de fapt e acea "cale de mijloc", acea stare de normalitate si echilibru ...

Caveat: si pentru cine a avut rabdare sa citeasca acest mesaj pana la sfarsit , tin sa precizez ca aceasta nu o teorie stiintifica...ci o incercare/nu stiu cat de reusita/ de a explica ce inseamna sa fii AD/HD...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamari spune:

din nou, re-postez acest link:
http://www.pbs.org/wgbh/misunderstoodminds/attention.html

daca a-ti avea AD/HD cam asa ar arata problemele voastre de atentie...

eu am reusit sa compensez, si sa ma super concentrez cand citesc...dar auditiv cu tot efortul meu la serviciul pe care il am acum si in care trebuie sa "discriminez" vocea din telefon de zgomotul de fond -fac multe greseli si sfarsesc ziua de multe ori cu dureri de cap si total epuizata...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

quote:

Dar sunt sigura ca din nefericire AD/HD nu l-a facut Einstein pe Einstein.Plus ca el a spus, parca, ca geniul e 1% inspiratie si 99% transpiratie-munca grea. Asta nu suna ca o afirmatie facuta de cineva care are dificultati de concentrare si de pastrare a unui ritm intens de lucru....
quote:



Foarte multi oameni cand simt ca au o problema ( mai ales daca au domenii in care stralucesc si unele in care, inexplicabil au rezultate proaste), cauta solutii pentru a iesi din ea. Vreau sa spun ca daca ai unele probleme de concentrare la scoala sau la serviciu, dar esti o persoana orgolioasa si dornica de afirmare, nu-ti accepti conditia de "locul 10 in clasa" si compensezi muncind ca un caine acasa, de 10 ori mai mult decat colegii tai. Atunci afirmatia lui Einstein are brusc o alta semnificatie,

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamari spune:

Simali

ai perfecta dreptate, in genere...dar trebuie considerat faptul ca o persoana cu AD/HD nu va avea dificultati cu procentul de inspiratie ci cu procentele de munca sustinuta...
nu e exclus ca cineva sa gaseasca satisfactie intr-un domeniu extrem de antrenant care sa echivaleze cu o supra stimulare intelectuala, si ca urmare sa obtina o performata iesita din comun...

Dar e mult mai comun ca un copil cu AD?Hd sa fie dotat cu acel procent de inspiratie, geniu, inteligenta peste medie si sa il iroseasca pentru ca e capabil doar de 90% transpiratie....nu pentru ca nu si-ar dori mai mult, dar pentru ca munca sustinuta necesita o capacitate foarte buna de autocontrol, si la capitolul asta(autocontrolul) se remarca un important deficit....

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Andrada spune:

Spuneam ca revin, fara insa a mai cita vreun studiu ADHD tocmai pentru faptul ca oricare dintre ele e controversat si e discutabil cel putin, daca nu complet inutil.
Chiar admitind ca exista o oarecare diferenta fizica in creierul ADHD asta nu spune in general mare lucru. O mare diversitate de comportamente si momente ale vietii arata o structura fizica diferita a creierului fara a insemna boala neaparat. Cei care invata limbajul surzilor (fara a fi surzi) arata e schimbare a creierului specifica, studentii in sesiune au o diferita metabolizare a glucozei, de unde o imagine diferita a creierului, muzicienii, au parti din creier mai dezvoltate decit altele cum ar fi partea laterala stinga (parca), credinciosii au partea frontala mai mare decit necredinciosii.
Dar de ex, daca ai imaginea creierului cu partea laterala stinga mai dezvoltata, cu frontul largit si cu o asimilare mai rapida a glucozei nu inseamna ca esti musai o calugarita studenta la Conservator.
Exact acelasi tip de argument se desfasoare si in curtile de justitie unde se aduce argumentul ca anumiti criminali au partea agresivitatii din creier largita si ca urmare nu e vina lor. Cind in fapt nu se stie inca cu exactitate daca partea largita a aparut ca urmare a comportamentului sau viceversa. Adica lipsa atentiei provoaca schimbarea fizica a creierului in ADHD sau invers.
Si mai mult creierul aceluiasi om sufera transformari de-a lungul vietii, iar in anii maturitatii multe din problemele adolescentei trec, cum in anii adolescentei multe din probleme de neatentie si lipsa de concentrare specifice scolarului mic se pot atenua si asta intra cumva in maturizarea si schimbarea continua a creierului.
Sint sute de studii pe ADHD dar in comparatie cu numarul diagnosticatilor proportia este extrem de mica. Cel mai mare studiu cuprinde dor 130 pe medicatie (cind sint 4 milioane de copii numai in US pe ritalin) si un total de 546.
Studiile de lunga folosire a ritalinul sint insuficiente desi e folosit de 55 de ani. Singurul care foloseste mai multi subiecti arata chiar o deformare cromozomiala.
Sa ma intorc putin la simptome si diagnostic. ADHD-ul se relateaza mai putin cu bolile psihice pentru ca in timp ce ADHD adreseaza performanta celelalte ataca calitatea vietii. Si diferenta ar fi la limita intre chirurgia estetica si cea plastica reparatorie. Sufer teribil cind am un semn din nastere pe toata fata, dar e o operatie diferita de cea din camera de urgenta de refacere a fetii victimei unui accident de circulatie.
E adevarat ca o gramada de boli (in general cele autoimune) nu se pot depista intr-un test chimic, multe dintre ele pot exista chiar daca testul chimic arata contrariul, dar de fiecare data exista o simptomatologie fara dubiu care din nou afecteaza calitatea vietii in mod serios, distruge organe, apar iritatii,, inflamatii, dureri. Si aici intr-adevara poti lua decizia unui tratament fara confirmarea testelor respective tocmai pentru ca alternativa ar fi devastatatore si nu ar ataca numai calitatea vietii in general ci chiar durata ei.
Deci o comparatie intre Lupus, scleroza, schizofrenie si ADHD e complet neadvertenta. Si oricum nimeni nu diagnosticheaza un ADD facundu-i un scan.


"Si cum citandu-l pe Aristotel de data aceasta "fericirea e de gasit pe calea de mijloc", multi adolescenti si tineri cu AD/HD vor cauta aceasta supra-stimulare in droguri, alcool, cafeina, activitati riscante-jocuri de noroc, sporturi extreme, furt, sex...si ceea ce vor cauta de fapt e acea "cale de mijloc", acea stare de normalitate si echilibru ..."

Multi doctori care semneaza acea linga lista (nu ti se pare putin ca numai 75 de psihiatri in lume au semnat-o??) spun lucrul asta. Ca alternativele unui copil ADD sau hiperactiv fara medicatie sint clare: puscaria, drogurile, sau muncile de jos.
Si ofera medicamentul minune, Ritalinul care il propulseaza pe neatent si uituc spre virful clasei tinindu-l departe de alte droguri.
Un adevar exista in toate astea. Orice copil pe medicatie constanta ( fie ele pentru inima, plamini, tiroida...etc), are sanse mai putine sa se apuce de droguri dar asta pentru ca exista o grija mai mare pentru copilul respectiv, care de obicei e monitorizat mai bine de parinti...etc. Ritalinul ma intreb daca are aceleasi rezultate insa.
Un alt adevar e faptul ca Ritalinul te ajuta intr-adevar sa te concentrezi, dar mecanismul prin care face asta e oare pentru ca provocind senzatia de placere in creier, predispune terenul pentru concentrare, sau chiar stimuleaza zona respectiva. Si diferenta dintre cele doua e imensa.
E important sa aflu daca e numai Vegeta (cu MSG, deci doar creaza senzatia de placere la mincat) sau e supa adevarat cu vegetale si pui.
Revin ca oricum am scris mult..
A








www.desprecopii.com/chatnew/Desprecopiichat/PaginapersonalaView.asp?nickname=Andrada" target="_blank">Camera lui Marcu

Mergi la inceput