N-am curaj sa conduc (5)
Raspunsuri - Pagina 11
giul spune:
Mai mult despre serviciu zic.Si cu frana de mana mi se pare mai usor,mie mi-era frica sa n-o uit ,dar simti ca merge masina greu \Si biciclistii aia nu se potolesc cand vine iarna?in Bucuresti nu prea sunt,de fapt nu e sport national,masina e ce e .
Aamu spune:
quote:
Originally posted by giul
Mai mult despre serviciu zic.Si cu frana de mana mi se pare mai usor,mie mi-era frica sa n-o uit ,dar simti ca merge masina greu \Si biciclistii aia nu se potolesc cand vine iarna?in Bucuresti nu prea sunt,de fapt nu e sport national,masina e ce e .
La servici..deocamdata sint lucrari de constructii doar, nu e nimic radioactiv inca. Linga santier sint doua centrale nucleare, care functioneaza demult, dar am incredere ca functioneaza bine.. Nivelul de radiatii in zona e acelasi ca si oriunde altundeva.
Biciclistii nu se potolesc.. Eu am incercat o data pe zapada si era sa ma fac praf. Si pe frigul asta..cred ca e groaznic pe bicicleta. Dar ei sint obisnuiti, se pare.
Frina de mina am uitat-o de multe ori. Mai la inceput am lasat si urme in garaj ca nu ma prindeam de ce nu pleaca masina si tot incercam..
giul spune:
Ziceam ca nu vine zapada si la noi? Aseara ningea ,acum fulguieste si e doar 3 nov .Fetelor stiti daca pot sa fac stanga inainte de Gara de Nord ,sa ajung la agentia cfr? Vin dinspre Victoriei.Data trecuta am ocolit prea mult .multumesc.Aamu lipeste o hartie pe bord "AI TRAS FRANA DE MANA?",ai s-o vezi mereu si te vei controla .Sunt niste foicele cu lipici gata ,din cele care se mai pun pe frigider.La inceput cand am pus ochelarii ii uitam de regula la serviciu si tot week-end-ul ,exasperata de mine aveam lipite foi "ochelarii".La logan are pe bord un semnul exclamarii,cand e aprins inseamna frana de mana pusa ,tu chiar daca n-ai ,lipeste foaia ca merge.Sa ne spui cum te-ai descurcat cu serviciul,poate au angajat translator de aseara.
marci spune:
Mi-am facut curaj si am iesit si pe ninsoare. M-am bombanit pana la sc ca am iesit la prima zapada. Norocul meu ca nu s-a asezat pe jos, dar mie mi se pare ca se circula mai greu, chiar daca nu aluneca. Am prins ora de varf, la ora 8 eram in trafic si a fost dezastru, toate intersectiile blocate!
Fetelor, spuneti-mi si mie, cand se aseaza zapada pe jos tb sa urc rampa numai cu frana de mana? Din ambreiaj nu se tine masina?
Ma dispera rampa aia de la sincai si nu am cum s-o evit. Pana acum m-am descurcat, dar daca aluneca pe jos nu mai plec de pe loc.
giul spune:
Marci pe ghetus se pleaca sigur cu viteza a 2-a ,daca tu stapanesti asa ambreiajul poti sa te folosesti numai de el ,dar mie mi s-a parut mai lejer cu frana de mana.am fost azi pe ninsoare pana la fata la liceu,ne-am intors,la dus am fost singura la intoarcera am fost cu 3 fete,am dat drumul la caldura ca simteam ca deger,am invatat din mers,acum ma duc sa le duc pe fete la o discoteca pe care a inchiriat-o liceul-e ziua liceului ,au venit si copii din Bulgaria.
Qamar spune:
salutare fetele si merci mult de incurajari!
azi am avut a doua ora de condus, pe NINSOARE...mare mirare e ca mi-a placut, adica m-am simtit chiar ok, nu au fost probleme
ca sa raspund la o intrebare: da, instructorul "pedaleaza" si el, dar mai mult cu frana, ambreiajul is all mine
ca de obicei, trafic urit in Buc, cum ninge sau ploua zici ca innebunesc oamenii astia, am vazut si 2 accidente....
dar ideea e ca, la un moment dat, ma si relaxasem...si a fost bine; nu stiu cum va fi cu nenea garcea langa, sau singura..dar pt a doua ora de condus , ma declar multumita
succes si voua si aveti grija la zapezi!
Noe si Anne-Bianca (14.03.2006)
Ce mai citim noi
Pe unde ne mai plimbam
Aamu spune:
Dragele mele, buna seara
Giul, e buna ideea cu hirtia pentru frina de mina ca sint in stare sa o mai uit si acum dupa un an de condus..
Cu tradusul a mers azi.. de la 9 la 2 a fost cursul si n-a fost usor pentru ca instructorul a vorbit intr-una (fara sa astepte sa traduc). au fost 8 finlandezi, italianul, romanul si un francez. Cursul in finlandeza (pentru majoritate). Romanul nu vorbeste 100% italiana si a trebuie sa-l si urmaresc cum traduce mai departe, ca de inteles inteleg italiana (se pare..mai ales vorbita de un roman), doar ca nu sint in stare sa vorbesc. Si linga mine mai era si alt translator, care traducea pentru francez(ca sa ma zapaceasca si mai rau).
Instructorul cursului a zis de dimineata ca e prima oara cind e in situatia asta, dar spera sa ne descurcam.. La sfirsit au avut test si principalul e ca l-au trecut si vor obtine cardul pentru lucrari cu flama adica misiune indeplinita. Cel mai greu mi-a fost sa le explic cum e cu standardele si planurile de siguranta la foc ale firmelor, ca ei fiind in productie n-aveau habar de hirtii si nici nu-i interesa. Si apoi am fost zapacita cu tot felul de unelte, arzatoare, stingatoare cu acetilena, gaz lichefiat etc. Si tot felul de dispozitive de siguranta atasate la unelte, despre care nu stiu nici in romaneste. Am intirziat cursul cu 15 minute doar..ceea ce nu e foarte rau. De luni vine un inginer italian din concediu si ajuta mai departe..eu am scapat. Scuze pentru off topic.
Marci, eu in pante prefer sa tin masina in frina de mana (daca sint abrupte si daca am de asteptat) pentru ca mi-e mai usor sa o pun in miscare. Altfel..poti s-o tii din ambreiaj (mie mi-e inca frica).
Cind am facut scoala de soferi, era sa fac un accident..(din fericire instructorii au frine). In intersectie, faceam dreapta si sint absolut sigura ca era liber din stinga(aveam cedeaza trecerea), dar din pacate nu era vizibilitate 100% si probabil am intors prea incet.. Tot ce-mi amintesc e o duba care aproape m-a lovit si frina brusca, pe care n-am pus-o eu. Apoi instructorul mi-a spus ca duba avea intr-adevar viteza foarte mare. Atunci am realizat cit de repede si usor se poate intimpla o catastrofa si mi-am promis sa verific de 3 ori inainte..
Aamu spune:
Eu nu inteleg pornitul cu viteza a doua.. Am invatat ca, pentru a pune in miscare o masina care are o masa asa de mare, ai nevoie neaparat de viteza I-a la pornire... Daca e a-2-a trebuie sa apesi acceleratia mult ca sa-ti porneasca. si eu n-am condus cu cauciucuri de vara iarna, dar sotul imi spune ca (,) cu orice fel de cauciucuri o porneste cu a I-a. Este viteza care face o asa mare masa sa se miste.La supermarket cind merg, cum nu le am cu parcarile, prefer o parcare supraterana a carei panta e 45 grade. iarna trecuta a fost musai sa folosesc viteza a I a cand vroiam s-o urc, altfel simti ca aluneci inapoi (chiar daca inaintezi incet).
Va rog, explicati-mi de ce e bine sa pornesti cu a II-a?
Aamu spune:
Si iar off topic:spuneti-mi va rog, stiti ce-s aia elani? Azi la curs, am avut surpriza, ca romanul si italianul nu stiau si a trebuit sa gasesc poze sa le arat.. Doar aici, in vestul Finlandei sint 2000 de accidente auto anual din cauza elanilor....e destul de grav..
Nici eu nu stiam cum arata inainte de a-i vedea, stiam doar ca exista animale mari, cu numele de elani.
Va pup
Aamu spune:
http://www.coping.org/wordauthors/moose/moose13.jpg
Sint mai mari decit caii (elanii), nu sint agresivi, dar au prostul obicei de a traversa strada in goana. Si, cind conduci masina, n-ai cum sa-i observi (pina nu sint in fata masinii deja). Nu sint agresivi, chiar daca sint asa mari si te sperie, singurul pericol e condusul.