Operare incompleta in Cartea de Munca

Operare incompleta in Cartea de Munca | Autor: mandyksch

Link direct la acest mesaj

Cu catva timp in urma am constatat cu stupoare ca cei de la Personal nu mi-au operat in Cartea de Munca o decizie de numire in functie pe care am primit-o acum 2 ani.

In tot acest rastimp nu am avut nevoie de Cartea de munca asa ca nu am stiut ca ei nu-mi facusera modificarea. Intr-adevar cresterea de salar mi-a fost trecuta in Cartea de Munca, dar noua functie nu. In prima faza am dus la cei de la Personal o copie dupa decizia pe care o aveam eu (ei nu o mai gaseau pe a lor) si i-am rugat sa faca modificarea retroactiv.
Asta se intampla acum aproximativ 2 luni, atunci cand eu am revenit din CIC (mai devreme de cei 2 ani). Nici pana in momentul de fata ei nu au operat modificarea (mai ales ca noi avem autorizatie de a tine Cartile de Munca la domiciliu, ar fi usor de modificat), spunandu-mi ca nu e obligatoriu sa modifice si campul cu Functia.

Mi se pare aberanta aceasta explicatie si as vrea sa stiu daca exista un articol de lege care sa specifice obligativitatea comnpletarii atat a noii functii cat si a noului salar. Acum sunt in situatia ca CV-ul meu, pe care l-am trimis in mai multe locuri nu corespunde cu ce imi scrie pe Cartea de Munca. Mi se pare de-a dreptul jenant. Acum de la 1 octombrie voi primi iarasi o decizie pt. postul de Director de Vanzari, si am senzatia ca cei de la Personal, vor opera din nou doar salariul nu si functia.

Ce pot sa fac? Mai ales ca vad ca solicitarea mea verbala nu are nicio sansa? Va multumesc daca ma puteti ajuta cu un sfat.


Mandy si Krisztián (23.10.2005)

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns ECMI spune:

Orice modificare apare la contractul de munca trebuie sa se reflecte in cartea de munca.

Ti-o trec la pagina de rectificari, daca ulterior numirii au aparut alte modificari (trebuie respectata cronologia).

Cum ar fi ca la angajare sa nu-ti treaca functia ci doar salariul - e o aberatie.
Ca sa vezi cat e de importanta mentionarea oricarei modificari, am sa-ti spun ca si treceera la alt grad pe aceeasi functie apare in cartea de munca.

Trebuie sa te asiguri ca in afara de decizia de numire in noua functie vei primi si un act aditional la contractul de munca in care se specifica modificarea produsa. actul se inregistreaza la ITM si vei primi un exemplar in original inregistrat.
daca nici atunci nu fac modificarea poti face o reclamatie la Inspectia Muncii.
Dar te asigur - daca ai actul aditional stiu si ele ca trebuie sa-ti opereze modificarea si in cartea de munca.

http://photos.yahoo.com/ph/c_ghimis/my_photos

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ECMI spune:

Rozi, nu te supara, dar s-au mai schimbat lucrurile.

Deciziile nu mai sunt in trend, se poarta actele aditionale.

http://photos.yahoo.com/ph/c_ghimis/my_photos

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ECMI spune:

[quote]Originally posted by mandyksch

Ecmi, iti multumesc pentru raspuns.

La decizia pe care am primit-o acum doi ani nu mi-au dat sa semnez niciun act aditional.Singura hartie pe care o am eu este decizia de numire in functie. Pot sa fac ceva cu ea? Am vreo sansa sa mi se faca rectificarea in Cartea de Munca? Sau nu mai exista nicio sansa?

Acuma de la 1 octombrie voi primi o decizie de Director de Vanzari, ce sa le mai cer Decizia si Actul Aditional, deci?
Mersi

decizia este un act intren.
Conform ultimelor reglementari in legislatia muncii, orice modificare la contractul individual de munca trebuie sa se reflecte intr-un act aditional (iti trimit un model pe PM, ca stii despre ce e vorba). actelor li se da numar (primul, al doilea...), se inrtocmesc in 3 exemplare si se inregistreaza la ITM. Un exemplar ramane la ITM, un exemplar la firma in dosarul tau de personal, un exemplar il primesti tu si il pastrezi.
Pe baza actului aditional se inregistreaza modificarile in cartea de munca.
Acum nu mai e suficienta decizia.

Cat priveste decizia de acum 2 ani, daca ea este inregistrata la ITM e valabila si te poti duce cu ea la Inspectia Muncii pentru sesisare.
Daca nu este inregistrata are valoarea unui act intern (nu se poate face nici o inscriere in cartea de munca pe baza ei.

Nu stiu daca cei de la ITM iti vor inscrie numirea in functie atata timp cat firma pastreaza cartile de munca. Nu cred ca vor fi de acord.
Asta e o parere (poti incerca).

http://photos.yahoo.com/ph/c_ghimis/my_photos

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mandyksch spune:

Ecmi, iti multumesc pentru raspuns.

La decizia pe care am primit-o acum doi ani nu mi-au dat sa semnez niciun act aditional.Singura hartie pe care o am eu este decizia de numire in functie. Pot sa fac ceva cu ea? Am vreo sansa sa mi se faca rectificarea in Cartea de Munca? Sau nu mai exista nicio sansa?

Acuma de la 1 octombrie voi primi o decizie de Director de Vanzari, ce sa le mai cer Decizia si Actul Aditional, deci?
Mersi

Mandy si Krisztián (23.10.2005)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Rozi spune:

Nu cred ca este nevoie de doua acte pt acelasi lucru - ori decizie, ori act aditional.
Oricare dintre ele se inregistreaza in carnetul de munca - atata vreme cat reprezinta o modificare a oricarei prevederi din contractul individual de munca semnat.
Fa o cerere la Personal sa-ti imprumute carnetul de munca pt 48 de ore (ai dreptul!) si mergi cu el si cu decizia la inspectorul de la ITM la care este arondata firma - sigur vei rezolva, pt ca sigur trebuie operata in cartea de munca modificarea functiei.
Succes!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ECMI spune:

quote:
Originally posted by mandyksch

Vad ca din pacate mesajele apar intr-o ordine cam ciudata.Oare de ce?

Multumesc inca o data pt. raspunsuri. Am o vaga senzatie ca decizia mea nu a fost inregistrata la ITM. Ce pot sa fac, pur si simplu sa sun acolo si sa intreb? Ca mie nu mi s-a dat niciun act aditional, asta e clar. Dar daca fac o cerere scrisa catre biroul personal de la noi si ii intreb de ce n-au facut modificarea functiei in Cartea de Munca, ei sunt obligati sa-mi dea raspuns? Sau pot sa ma ignore. Eu as vrea sa rezolv treaba pe cale amiabila si abia daca nu reusesc sa ma adresez ITM.

Daca nu reusesc sa rezolv rectificarea macar acum la noua decizie/ act aditional sa stiu ce sa le cer. Suntem ditamai firma dar vad ca cei de la Personal sunt pe spate...sau poate o fac intentionat? Caci se pare ca mai am colegi in aceeasi situatie. In orice caz orice sugestie e binevenita, va multumesc pentru ea si Ecmi astept sa-mi dai pe PM si modelul de act adit. de care vorbeai.

Mandy si Krisztián (23.10.2005)



E adevarat ca mesajele nu apar in ordine. A fost semnalat acest fapt si totusi nu s-a remediat.

Decizia ta este inregistrata la ITM daca are o stampila pe care ITM. daca nu - atunci sigur nu este inregistrata.

Este foarte posibil ca ei sa aiba in intentie sa-ti modifice functia dar numai intern, si nu oficial. adiuca sa-ti dea responsabilitati superioare fara sa-ti schimbe in mod ofcial functia. Trebuie sa le ceri tu asta, daca vezi ca o fac de buna voie.

Ti-am trimis deja actele pe PM, sper ca au ajuns.
Iti trimit acum si numarul meu de telefon, daca vrei poti sa ma suni.

http://photos.yahoo.com/ph/c_ghimis/my_photos

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cool spune:

orice modificare (in cazul tau salariu+functie)a elementelor contractului de munca, impune incheierea unui ACT ADITIONAL cu exceptia situatiilor in care modificarea rezulta ca posibila din lege sau contract colectiv de munca aplicabil.
(in situatiile de exceptie se emite DECIZIE)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mandyksch spune:

Vad ca din pacate mesajele apar intr-o ordine cam ciudata.Oare de ce?

Multumesc inca o data pt. raspunsuri. Am o vaga senzatie ca decizia mea nu a fost inregistrata la ITM. Ce pot sa fac, pur si simplu sa sun acolo si sa intreb? Ca mie nu mi s-a dat niciun act aditional, asta e clar. Dar daca fac o cerere scrisa catre biroul personal de la noi si ii intreb de ce n-au facut modificarea functiei in Cartea de Munca, ei sunt obligati sa-mi dea raspuns? Sau pot sa ma ignore. Eu as vrea sa rezolv treaba pe cale amiabila si abia daca nu reusesc sa ma adresez ITM.

Daca nu reusesc sa rezolv rectificarea macar acum la noua decizie/ act aditional sa stiu ce sa le cer. Suntem ditamai firma dar vad ca cei de la Personal sunt pe spate...sau poate o fac intentionat? Caci se pare ca mai am colegi in aceeasi situatie. In orice caz orice sugestie e binevenita, va multumesc pentru ea si Ecmi astept sa-mi dai pe PM si modelul de act adit. de care vorbeai.

Mandy si Krisztián (23.10.2005)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ECMI spune:

Mandy, da-mi un semn, adresa de email, ceva.

http://photos.yahoo.com/ph/c_ghimis/my_photos

Mergi la inceput