Alocatie ptr copil roman nascut in strainatate

Alocatie ptr copil roman nascut in strainatate | Autor: Buluci

Link direct la acest mesaj

Poate ma lamuriti si pe mine:
Am nascut in Azerbaijan, copilul este cetatean romin, aici nu primeste nimik ptr ca nu avem domiciliul in strainatate ci doar viza temporara de sedere!Am inteles ca din 2007 alocatia va fi 2 mil, distinct de indemnizatie.Am pus o intrebare la primaria Buftea unde mi s-a raspuns negativ, ceva de genul:copilul primeste alocatie acolo unde are domiciliul!Sa abandonez sau sa mai ma lupt putin ptr dreptul copilului!Sunt totusi 2 mil pina la virsta de doi ani, iar intr-un an s-ar aduna ceva!
Multumim!

Cristina Baku & Simon(26.12.2005)
Poze

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns panialinka spune:

eu sunt romanca si traiesc in bulgaria,am 2 copii care au dubla cetatenie,au certificate de nastere bulgaresti dar si romanesti.eu in bulgaria am viza temporara,la fiecare 6 luni o cumpar.initial dancopii au avut certificate romanesti dupa care le-am facut bulgaresti.i-am alocatie din ambele tarii.in romania i-au deoarece inca ma legitimez cu documente romanesti,si in bulgaria deoarece copii au certificate de nastere bulgaresti,indiferent de nationalitatea mea.desi trebuie sa recunosc ca anul viitor baietul va face 7 ani si alocatia se va distribui prin scoala deci va fii o problema ptr ca el va urma scoala in bulgaria,banuiesc ca nu o voi mai lua ptr el,dar fetita va face 7 ani in 2009 asa ca mai am de luat.cred ca cei din romania,in cazul in care copil are certificat de nastere romanesc trebuie sa ii acorde alocatie,lucru valabil si ptr azerbaijdan.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Happiness_4_us spune:

Si pe mine m-a interesat acelasi subiect, drept pentru care, zilele trecute am cautat legea.
Pun mai jos legea, poate va fi de folos si altor persoane interesate.

Guvernul României
Normă metodologică din 09/08/2006
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 704 din 17/08/2006
Intrare in vigoare: 17/08/2006
de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, cu modificările și completările ulterioare


CAPITOLUL I
Dispoziții generale


Art. 1. - Beneficiază de drepturile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanță de urgență, oricare sau, în cazul prevăzut la art. 61 din ordonanța de urgență, fiecare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana căreia i s-a încredințat copilul în vedrea adopției, care a adoptat copilul, care are copilul în plasament ori în plasament în regim de urgență, precum și persoana care a fost numită tutore, denumite în continuare persoane îndreptățite, dacă acestea îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
a) sunt cetățeni români sau, după caz, cetățeni străini ori apatrizi;
b) au domiciliul sau reședința în România, conform legii;
c) locuiesc împreună cu copilul/copiii pentru care solicită drepturile și se ocupă de creșterea și îngrijirea acestuia/acestora.
Art. 2. - (1) Concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copilului sau, după caz, stimulentul lunar se cuvin pentru fiecare dintre primele 3 nașteri survenite după data de 1 ianuarie 2006 inclusiv sau, după caz, pentru primii 3 copii încredințați în vederea adopției, adoptați sau aflați în plasament ori în plasament în regim de urgență, precum și pentru cei pentru care a fost instituită tutela cu această dată.
(2) Concediul fără plata indemnizației pentru creșterea copilului, prevăzut la art. 61 din ordonanța de urgență, se cuvine după primele 3 nașteri sau, după caz, după primii 3 copii încredințați în vederea adopției, adoptați sau aflați în plasament ori în plasament în regim de urgență, precum și pentru cei pentru care a fost instituită tutela.
(3) Alocația de stat pentru copii se acordă în cuantumul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. a) din ordonanța de urgență pentru fiecare copil până la împlinirea vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, începând cu data de 1 ianuarie 2007.
Art. 3. - (1) Potrivit dispozițiilor art. 2 alin. (1) și (2) din prezentele norme metodologice, prin naștere se înțelege aducerea pe lume a unuia sau a mai multor copii vii.
(2) La stabilirea celor 3 nașteri prevăzute la art. 2 alin. (1) se ia în calcul și nașterea survenită până la data de 31 decembrie 2005 inclusiv, în situația în care solicitanții drepturilor prevăzute de ordonanța de urgență beneficiază integral de aceste drepturi după data de 1 ianuarie 2006.
(3) Situația copilului născut mort sau situația în care acesta moare în perioada corespunzătoare concediului de maternitate nu se are în vedere la stabilirea primelor 3 nașteri pentru care se acordă drepturile prevăzute de ordonanța de urgență.


CAPITOLUL II
Concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copilului


Art. 4. - (1) Concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copilului, prevăzute de ordonanța de urgență, se acordă persoanelor îndreptățite, dacă acestea au realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal, timp de 12 luni în ultimul an anterior datei nașterii copilului sau, după caz, de la data la care s-a realizat încredințarea în vederea adopției, s-a aprobat adopția ori s-a instituit plasamentul sau tutela.
(2) De drepturile prevăzute la alin. (1) beneficiază și persoanele care realizează venituri supuse impozitului pe venit, dar care, potrivit legii, sunt scutite de plata acestora.
(3) În calculul celor 12 luni prevăzute la alin. (1) se includ și fracțiunile de lună în care s-au realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, precum și cele în care solicitanții s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la art. 1 alin. (2) din ordonanța de urgență, considerate, în înțelesul ordonanței de urgență, lună întreagă.
(4) Prin fracțiune de lună se înțelege efectuarea a cel puțin jumătate din zilele lucrătoare din acea lună în care persoana îndreptățită a realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului fiscal, ori s-a aflat în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la alin. (7).
(5) Prin excepție, se acceptă ca o singură dată fracțiunea de lună să fie constituită dintr-un număr mai mic de zile lucrătoare decât cel prevăzut la alin. (4).
(6) Cele 10 luni prevăzute la art. 24 alin. (2) din ordonanța de urgență se calculează ca stagiu de cotizare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare.
(7) Cele 12 luni prevăzute la alin. (1) pot fi constituite integral și numai din perioadele prevăzute la art. 1 alin. (2) din ordonanța de urgență, dacă persoana s-a aflat în una sau mai multe dintre următoarele situații:
a) și-a însoțit soțul/soția trimis/trimisă în misiune permanentă în străinătate;
b) a beneficiat de indemnizație de șomaj, stabilită conform legii, sau a realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, în condițiile prevăzute de actele normative cu caracter special care reglementează concedierile colective;
c) a beneficiat de concedii medicale și de indemnizații pentru incapacitate temporară de muncă, cauzată de boli obișnuite sau de accidente în afara muncii;
d) a beneficiat de concedii medicale și de indemnizații pentru prevenirea îmbolnăvirilor și recuperarea capacității de muncă, exclusiv pentru situațiile rezultate ca urmare a unor accidente de muncă sau boli profesionale;
e) a beneficiat de concedii medicale și de indemnizații pentru maternitate;
f) a beneficiat de concedii medicale și de indemnizații pentru îngrijirea copilului bolnav;
g) a beneficiat de concedii medicale și de indemnizații de risc maternal;
h) a beneficiat de pensie de invaliditate;
i) a beneficiat de concedii și de indemnizații de asigurări sociale de sănătate prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, cu modificările ulterioare;
j) a urmat cursurile de zi ale învățământului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective, cu condiția absolvirii acestora cu examen de licență sau de diplomă. În sensul dispozițiilor art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, se ia în considerare intervalul cuprins între ziua în care începe și ziua în care se sfârșește fiecare an universitar, în condițiile legii;
k) se află în perioada de 60 de zile de la absolvirea cursurilor de zi ale învățământului universitar, organizat potrivit legii, cu examen de licență sau de diplomă, în vederea angajării sau, după caz, a trecerii în șomaj, potrivit legii;
l) a beneficiat de concediu fără plată pentru a participa la cursuri de formare și perfecționare profesională din inițiativa angajatorului sau la care acesta și-a dat acordul, organizate în condițiile legii;
m) a lucrat cu contract individual de muncă în străinătate, pe baza acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state;
n) se află în perioada de întrerupere temporară a activității, din inițiativa angajatorului, fără încetarea raportului de muncă, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, potrivit legii;
o) a satisfăcut serviciul militar ca militar în termen sau ca militar cu termen redus, pe durata legal stabilită, a fost concentrat, mobilizat sau în prizonierat;
p) a realizat în sistemul public de pensii, până la data de 1 ianuarie 2006, perioade de stagiu de cotizare pe bază de contract de asigurare socială;
q) a beneficiat de indemnizația lunară pentru creșterea copilului până la vârsta de 2 ani, respectiv până la 3 ani în cazul copilului cu handicap.
(8) În situația în care nașterea se produce înainte de termen, perioada prevăzută la alin. (1) se diminuează cu perioada cuprinsă între data nașterii copilului și data prezumată a nașterii, certificată de medicul de specialitate.
Art. 5. - Veniturile din salarii, din activități independente și din activități agricole prevăzute la art. 1 alin. (3) din ordonanța de urgență sunt cele definite de Codul fiscal la art. 55 alin. (1) și (2), la art. 46 alin. (1)-(4) și la art. 71.
Art. 6. - (1) Indemnizația lunară pentru creșterea copilului se acordă pe bază de cerere, însoțită în mod obligatoriu de copia actului de identitate al solicitantului și a certificatului de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul ori, după caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul și, după caz, de actele doveditoare prevăzute la alin. (4)-(7), care să ateste îndeplinirea condițiilor prevăzute de ordonanța de urgență.
(2) În cazul în care nu a fost eliberat certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul, cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoțită de actul constatator al nașterii sau de extrasul de naștere.
(3) Pentru situația prevăzută la alin. (2) beneficiarii dreptului au obligația să depună la direcția de muncă, solidaritate socială și familie județeană, respectiv a municipiului București, denumită în continuare direcție teritorială, copia certificatului de naștere al copilului, în termen de 30 de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai târziu de 6 luni de la nașterea copilului.
(4) Actele doveditoare privind componența familiei, filiația copiilor și situația lor juridică se prezintă în copie certificată sau, după caz, autentificată pentru conformitate cu originalul, și sunt, după caz, următoarele:
a) certificatele de naștere ale tuturor copiilor născuți după data de 1 ianuarie 2006;
b) hotărârea judecătorească de încredințare în vederea adopției, potrivit legii;
c) hotărârea judecătorească de încuviințare a adopției, potrivit legii;
d) hotărârea judecătorească sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului, potrivit legii;
e) decizia directorului general al direcției generale de asistență socială și protecția copilului sau, după caz, hotărârea judecătorească pentru măsura plasamentului în regim de urgență, potrivit legii;
f) hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziția autorității tutelare, potrivit legii.
(5) Actele doveditoare privind realizarea de venituri profesionale supuse impozitului pe venit conform Codului fiscal sunt, după caz, următoarele:
a) dovada eliberată de angajator din care să rezulte că persoana îndreptățită a realizat venituri cu caracter salarial sau, după caz, de autoritatea competentă, în caz de dizolvare, faliment sau lichidare judiciară a angajatorului;
b) dovada eliberată de autoritățile competente pentru plata impozitului în cazul persoanelor care realizează venituri din activități independente sau, după caz, din activități agricole;
c) dovada eliberată de autoritățile competente în cazul persoanelor scutite de plata impozitului;
d) dovada eliberată de autoritățile competente în cazul asociaților unici privind plata impozitului pe venit;
e) adeverința eliberată de plătitorul indemnizației de maternitate sau, după caz, alte dovezi din care să reiasă ultima zi de concediu de maternitate acordat în condițiile Legii nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare;
f) adeverința eliberată de plătitorul indemnizației de maternitate, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005, de angajator sau, după caz, de casa teritorială de asigurări de sănătate ori de agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă, pentru aplicarea art. 8 alin. (1) lit. d) din ordonanța de urgență;
g) dovada eliberată de autoritățile competente, de angajatori sau, după caz, declarația pe propria răspundere, din care să rezulte data de la care solicitantul se află în concediu pentru creșterea copilului;
h) copia tradusă a contractului de muncă sau dovada eliberată de autoritățile străine sau române, care să ateste realizarea de venituri profesionale pe baza unor contracte individuale de muncă în străinătate în baza acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state.
(6) Actele doveditoare privind atestarea situațiilor prevăzute la art. 4 alin. (7) sunt, după caz, următoarele:
a) dovada eliberată de instituția care a trimis persoana în misiune permanentă în străinătate, pentru situația prevăzută la lit. a);
b) dovada eliberată de agenția teritorială pentru ocuparea forței de muncă, pentru situațiile prevăzute la lit. b), c), e), f), k) și q);
c) dovada eliberată de casele teritoriale de pensii, pentru situațiile prevăzute la lit. c)-h) și p), precum și pentru situația prevăzută la art. 24 alin. (2) din ordonanța de urgență;
d) dovada eliberată de angajator ori, după caz, de casa teritorială de asigurări de sănătate, pentru situațiile prevăzute la lit. c), i), k)-n);
e) diploma de absolvire, foaia matricolă sau adeverința eliberată de instituția de învățământ superior, pentru situațiile prevăzute la lit. j) și k);
f) livretul militar sau, după caz, adeverința ori certificatul eliberat de centrul militar în a cărui rază teritorială domiciliază persoana îndreptățită, în care sunt precizate cu exactitate perioadele și natura situației respective, pentru situația prevăzută la lit. o).
(7) Alte acte doveditoare privind acordarea indemnizației lunare sunt, după caz, următoarele:
a) declarația pe propria răspundere din care să rezulte că celălalt părinte firesc sau, după caz, o altă persoană dintre cele prevăzute la art. 5 alin. (2) din ordonanța de urgență nu beneficiază de indemnizație sau de stimulent;
b) declarația pe propria răspundere a persoanei îndreptățite că se ocupă de creșterea și îngrijirea copilului și că acesta nu este încredințat sau dat în plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public;
c) certificatul de încadrare a copilului într-un grad de handicap;
d) adeverința eliberată de medicul specialist privind certificarea nașterii înainte de termen;
e) alte documente, după caz, din care să rezulte îndeplinirea condițiilor de acordare a concediului și indemnizației pentru creșterea copilului, la solicitarea direcțiilor teritoriale.
(8) Pentru cetățenii străini sau apatrizi, componența familiei, filiația copiilor și situația lor juridică se dovedesc cu documentele eliberate de autoritățile din țara de origine și confirmate de autoritățile române sau, după caz, cu documentele eliberate de autoritățile române, precum și cu alte documente prevăzute la alin. (4).
Art. 7. - (1) Concediul pentru creșterea copilului, prevăzut la art. 1 alin. (1) din ordonanța de urgență, se acordă, pe bază de cerere, aprobată de către angajatorul la care își desfășoară activitatea persoana îndreptățită.
(2) În situația persoanelor îndreptățite care realizează venituri profesionale din activități independente sau agricole și care nu lucrează în baza unui contract de muncă, concediul reprezintă întreruperea activității pe perioada până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap.
(3) Pe durata concediului prevăzut la alin. (1) și (2) se acordă indemnizația lunară prevăzută de ordonanța de urgență.
Art. 8. - (1) În cazul în care persoana îndreptățită, beneficiară a concediului și a indemnizației lunare pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap, naște în această perioadă unul sau mai mulți copii ori i se încredințează spre adopție, i se încuviințează adopția, i se dau în plasament unul sau mai mulți copii ori este numită tutore, concediul pentru creșterea copilului, prevăzut la art. 1 alin. (1) din ordonanța de urgență, se prelungește corespunzător până la încheierea duratei de acordare pentru cel din urmă copil, conform legii, a concediului și indemnizației pentru creșterea copilului.
(2) În situația prevăzută la alin. (1) se acordă o singură indemnizație.
Art. 9. - În situația în care, după împlinirea vârstei de 2 ani, copilul este încadrat într-un grad de handicap, drepturile prevăzute de ordonanța de urgență se acordă de la data depunerii cererii până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani.


CAPITOLUL III
Concediul fără plată pentru creșterea copilului


Art. 10. - (1) Începând cu cea de-a patra naștere sau, după caz, al patrulea copil adoptat, încredințat în vederea adopției, dat în plasament ori în plasament în regim de urgență sau pentru care s-a instituit tutela, persoanele care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 1 din ordonanța de urgență au dreptul la un concediu fără plata indemnizației pentru creșterea copilului.
(2) Durata concediului prevăzut la alin. (1) este de 3 luni și se acordă integral, o singură dată, fiecăruia dintre părinții firești ai copilului sau, după caz, fiecăreia dintre persoanele care au adoptat copilul, cărora li s-a încredințat copilul în vederea adopției sau care au copilul în plasament ori în plasament în regim de urgență, cu excepția asistentului maternal profesionist, precum și a persoanei care a fost numită tutore, în perioada până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap.
(3) Concediul fără plata indemnizației pentru creșterea copilului se acordă de către angajator pe bază de cerere, însoțită de copia livretului de familie sau a certificatului de naștere al copilului sau, după caz, de copia actului constatator al nașterii sau extrasului de naștere, precum și, după caz, de actele doveditoare privind situația juridică a copilului față de persoana îndreptățită.
(4) Părinții firești ai copilului, respectiv persoanele prevăzute la art. 5 alin. (2) din ordonanța de urgență, nu pot beneficia de concediul fără plata indemnizației pentru creșterea copilului în același timp. Perioada concediului prevăzut la alin. (1) este diferită pentru fiecare dintre aceștia.


CAPITOLUL IV
Stimulentul lunar


Art. 11. - (1) Stimulentul prevăzut la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență se acordă lunar persoanelor îndreptățite care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 1 din ordonanța de urgență, în perioada în care acestea realizează veniturile prevăzute la art. 5.
(2) Pe perioada în care se acordă stimulentul, plata indemnizației de maternitate sau, după caz, a indemnizației lunare pentru creșterea copilului se suspendă.
Art. 12. - (1) Stimulentul se acordă pe bază de cerere, semnată de persoana îndreptățită, însoțită de dovada eliberată de angajator sau, după caz, de dovada plăților anticipate ale impozitului ori de declarația pe propria răspundere din care să rezulte că aceasta a reluat activitatea profesională și realizează veniturile prevăzute la art. 5.
(2) La stabilirea dreptului la stimulent, cererea este însoțită de actele doveditoare necesare stabilirii acestui drept, dintre cele prevăzute la art. 6, precum și de alte documente justificative stabilite prin instrucțiunile prevăzute la art. 37.
(3) În cazul persoanelor beneficiare de indemnizația lunară pentru creșterea copilului, care solicită dreptul la stimulent, se iau în considerare și actele doveditoare depuse în vederea solicitării indemnizației.


CAPITOLUL V
Alocația de stat pentru copii


Art. 13. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, copiii în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap, beneficiază de alocația de stat pentru copii în cuantumul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. a) din ordonanța de urgență.
(2) În situația copiilor în vârstă de peste 2 ani, respectiv de peste 3 ani în cazul copiilor cu handicap, alocația de stat pentru copii se acordă în cuantumul prevăzut la art. 3 alin. (1) din Legea nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 14. - (1) Alocația de stat pentru copii se acordă pe bază de cerere, însoțită în mod obligatoriu de actul de identitate al solicitantului și de certificatul de naștere sau, după caz, actul constatator al nașterii sau extrasul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul, în original și în copie, certificate pentru conformitate cu originalul, precum și de actele prevăzute la art. 6 alin. (4) și de alte documente justificative stabilite prin instrucțiunile prevăzute la art. 37, după caz, și semnată de persoana îndreptățită sau, după caz, de reprezentantul legal al acesteia.
(2) Până la împlinirea de către copilul cu handicap a vârstei de 3 ani alocația de stat pentru copii în cuantumul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. a) din ordonanța de urgență se acordă de Ministerul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei, prin direcțiile teritoriale.
(3) După împlinirea de către copilul cu handicap a vârstei de 3 ani, plata alocației de stat pentru copii se acordă în condițiile prevăzute de Legea nr. 61/1993, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 15. - Alocația de stat pentru copii prevăzută la art. 13 alin. (1) se cumulează cu indemnizația lunară pentru creșterea copilului sau, după caz, cu stimulentul, prevăzute la art. 4 alin. (1), respectiv la art. 11.


CAPITOLUL VI
Stabilirea și plata indemnizației lunare pentru creșterea copilului,
a stimulentului și alocației de stat pentru copii


Art. 16. - (1) Drepturile prevăzute de ordonanța de urgență pot fi solicitate de către persoana îndreptățită sau, după caz, de reprezentantul legal ori de mandatarul acestora, împuternicit prin procură specială.
(2) Reprezentantul legal este persoana desemnată, în condițiile legii, să reprezinte persoana îndreptățită, în cazul în care aceasta este lipsită de capacitatea de exercițiu a drepturilor civile.
(3) Mandatarul este persoana împuternicită prin procură specială de către persoana îndreptățită, în vederea solicitării și primirii drepturilor prevăzute de aceasta.
(4) Procura specială prevăzută la alin. (3) este autentificată, după caz, de notarii publici de pe teritoriul României, de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, este valabilă 6 luni și trebuie să conțină următoarele elemente:
a) numele, prenumele, cetățenia, data și locul nașterii, domiciliul și actul de identitate ale persoanei îndreptățite;
b) numele, prenumele, datele de identificare (actul de identitate, domiciliul, data și locul nașterii) ale mandatarului;
c) obiectul mandatului (întocmirea dosarului pentru solicitarea și acordarea drepturilor prevăzute de ordonanța de urgență, deschiderea contului curent, încasarea drepturilor curente și restante, semnarea extrasului de cont);
d) precizarea că mandatarul are obligațiile ce revin persoanei îndreptățite, inclusiv pe cea de a anunța în termen direcției teritoriale orice schimbare intervenită în situația persoanei îndreptățite de natură să suspende sau să înceteze acordarea drepturilor, cu excepția celei prevăzute la art. 7 lit. c) din ordonanța de urgență.
Art. 17. - (1) Cererea privind acordarea drepturilor prevăzute de ordonanța de urgență, însoțită de actele doveditoare, se depune, după caz, de una dintre persoanele îndreptățite, la primarul comunei, orașului, municipiului sau, după caz, al sectorului municipiului București, în a cărei/cărui rază teritorială are domiciliul sau, după caz, reședința.
(2) Cererea privind acordarea drepturilor prevăzute de ordonanța de urgență se completează potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 de către persoanele îndreptățite să beneficieze de indemnizație lunară pentru creșterea copilului sau de stimulent.
(3) În situația persoanelor îndreptățite care solicită numai alocația de stat pentru copii în cuantumul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. a) din ordonanța de urgență, cererea va fi însoțită de actele doveditoare prevăzute la art. 14 alin. (1).
(4) Cererile privind acordarea indemnizației pentru creșterea copilului, reglementată de Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare, înregistrate la plătitorii de drepturi prevăzuți de această lege și nesoluționate până la data de 31 decembrie 2005 inclusiv se soluționează de direcțiile teritoriale, avându-se în vedere realizarea condițiilor de stagiu de cotizare de 10 luni în ultimele 12 luni anterioare datei nașterii copilului.
Art. 18. - (1) Primăriile transmit direcțiilor teritoriale, pe bază de borderou, până la data de 10 a fiecărei luni, cererile prevăzute la art. 17 alin. (2) și înregistrate până la acea dată, însoțite de documentele justificative.
(2) Primăriile au obligația să verifice documentația depusă de solicitanți și să transmită direcțiilor teritoriale numai dosarele complete, cu toate documentele justificative corespunzătoare dreptului solicitat, prevăzute la art. 6 alin. (1)-(7).
(3) Cererile prevăzute la art. 17 sunt certificate, prin semnătură și ștampilă, de către primar sau, după caz, de către persoana împuternicită de acesta.
Art. 19. - (1) Cererile prevăzute la art. 17 se soluționează în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării la direcția teritorială, prin decizie de aprobare sau, după caz, de respingere, emisă de directorul executiv.
(2) Decizia prevăzută la alin. (1) se comunică solicitantului în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii, direct sau prin poștă, și se întocmește potrivit modelului prevăzut în anexele nr. 2a) și 2b).
(3) În cazul respingerii cererii, decizia directorului executiv va fi însoțită în mod obligatoriu de motivație.
(4) Contestațiile formulate împotriva deciziei prevăzute la alin. (1) se soluționează potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004.
(5) Datele cuprinse în cererea privind acordarea drepturilor prevăzute de ordonanța de urgență, însoțită de actele doveditoare, sunt supuse confidențialității. Acestea vor putea fi folosite numai în scopul stabilirii dreptului la concediu și idemnizație lunară, stimulent sau alocație de stat pentru copii și al întocmirii unor situații statistice.
Art. 20. - (1) Dreptul reprezentând indemnizația pentru creșterea copilului se cuvine și se plătește după cum urmează:
a) începând cu ziua următoare celei în care încetează, conform legii, concediul de maternitate, dar nu mai devreme de a 43-a zi de la data nașterii copilului, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la acea dată;
b) începând cu data nașterii copilului, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la acea dată, în cazul persoanelor care nu îndeplinesc condițiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate și a indemnizației aferente;
c) începând cu data adopției, a instituirii tutelei, plasamentului sau încredințării, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la data la care s-au aprobat ori, după caz, s-au instituit măsurile de protecție a copilului;
d) de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte situații, inclusiv pentru cazul în care cererea a fost depusă peste termenele prevăzute la lit. a), b) și c);
e) începând cu ziua următoare celei în care beneficiarul stimulentului lunar nu mai realizează venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului fiscal, și plata acestuia se suspendă, dacă cererea este depusă în termen de 30 de zile de la această dată.
(2) Indemnizația pentru creșterea copilului se acordă de la datele prevăzute la alin. (1) lit. a)-d), dar nu mai devreme de data la care s-a aprobat concediul pentru creșterea copilului ori a încetat activitatea profesională.
Art. 21. - Dreptul reprezentând stimulentul lunar se cuvine și se plătește după cum urmează:
a) începând cu ziua următoare celei în care persoana îndreptățită își reia activitatea profesională și realizează venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului fiscal, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la acea dată;
b) de la data nașterii copilului, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la acea dată, în cazul persoanelor care nu îndeplinesc condițiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate și a indemnizației aferente;
c) de la data adopției, a instituirii tutelei, plasamentului sau încredințării, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la data la care s-au aprobat ori, după caz, s-au instituit măsurile de protecție a copilului;
d) de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte situații, inclusiv pentru cazul în care cererea a fost depusă peste termenele prevăzute la lit. a), b) și c);
e) începând cu ziua următoare celei în care beneficiarul indemnizației pentru creșterea copilului realizează venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului fiscal, și plata acesteia se suspendă, dacă cererea este depusă în termen de 30 de zile de la această dată.
Art. 22. - Pe perioada acordării indemnizației pentru creșterea copilului plata pensiei de invaliditate nu se suspendă.
Art. 23. - (1) Plata indemnizației lunare pentru creșterea copilului, a stimulentului și a alocației de stat pentru copii se efectuează începând cu luna următoare aprobării cererii prin decizie a directorului executiv al direcției teritoriale.
(2) Cuantumul indemnizației lunare pentru creșterea copilului și al stimulentului aferent fracțiunilor de lună se stabilește proporțional, în funcție de numărul zilelor calendaristice din luna respectivă pentru care acestea se cuvin și se acordă.
Art. 24. - Plata drepturilor prevăzute de ordonanța de urgență se asigură lunar, prin mandat poștal, la domiciliul persoanei îndreptățite, al reprezentantului legal sau al mandatarului acestora ori, la cererea acestora, în cont personal deschis la o unitate bancară sau în cont de card.
Art. 25. - Direcția teritorială solicită Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei creditele bugetare corespunzătoare drepturilor prevăzute de ordonanța de urgență până cel târziu la data de 15 a fiecărei luni.
Art. 26. - (1) Potrivit prevederilor art. 11 și 12 din ordonanța de urgență, autoritățile competente au obligația de a transmite direcțiilor teritoriale, lunar, până la data de 10 a fiecărei luni, tabelul nominal cu persoanele aflate în situații de natură a genera încetarea sau suspendarea drepturilor prevăzute de ordonanța de urgență, precum și data la care acestea s-au produs.
(2) Autoritățile prevăzute la alin. (1) sunt următoarele:
a) primăria, pentru situațiile prevăzute la art. 11 lit. b) și la art. 12 alin. (1) lit. g) din ordonanța de urgență, precum și pentru orice modificări cunoscute de aceasta cu privire la realizarea de venituri profesionale de către beneficiari, de natură a genera încetarea sau suspendarea drepturilor prevăzute de ordonanța de urgență;
b) direcția generală de asistență socială și protecția copilului, pentru situațiile prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. a)-d) și f) din ordonanța de urgență;
c) inspectoratul județean de poliție, pentru situațiile prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. e) din ordonanța de urgență.
Art. 27. - (1) Plata drepturilor prevăzute de ordonanța de urgență se suspendă în condițiile prevăzute la art. 12 alin. (1), (2) și alin. (4)-(6) din aceasta.
(2) Reluarea plății drepturilor suspendate se face în condițiile prevăzute la art. 12 alin. (7) și (8) și la art. 13 din ordonanța de urgență.
(3) În aplicarea prevederilor alin. (2) cererea privind acordarea indemnizației pentru creșterea copilului sau, după caz, a stimulentului se depune la direcțiile teritoriale.
Art. 28. - În cazul în care 3 luni consecutiv se înregistrează mandate poștale returnate, plata drepturilor prevăzute în ordonanța de urgență se suspendă, urmând ca direcția teritorială să verifice cauzele care au condus la această situație, prevederile art. 27 alin. (2) aplicându-se în mod corespunzător.
Art. 29. - În cazul în care persoana beneficiară de indemnizație pentru creșterea copilului sau, după caz, de stimulent lunar își schimbă domiciliul sau, după caz, reședința în altă unitate administrativ-teritorială decât cea de domiciliu sau de reședință, direcția teritorială plătitoare a acestor drepturi, la solicitarea beneficiarilor, are obligația de a transfera cererea și actele doveditoare care au stat la baza deschiderii dreptului, însoțite de situația privind data până la care s-a efectuat plata drepturilor și sumele restante, la direcția teritorială în a cărei rază beneficiarul și-a stabilit noul domiciliu sau, după caz, reședința.
Art. 30. - Suspendarea sau, după caz, încetarea ori reluarea plății drepturilor prevăzute de ordonanța de urgență se face prin decizie a directorului executiv al direcției teritoriale și se comunică beneficiarului în termen de 15 zile lucrătoare. Modelul deciziei este prevăzut în anexele nr. 3a), 3b) și 3c).


CAPITOLUL VII
Dispoziții tranzitorii și finale


Art. 31. - (1) În vederea asigurării în sistemul asigurărilor sociale de sănătate a persoanelor beneficiare de indemnizația lunară pentru creșterea copilului, direcțiile teritoriale au obligația, lunar, să vireze caselor de asigurări de sănătate teritoriale contribuția individuală de asigurări sociale de sănătate și să transmită tabelul nominal privind persoanele beneficiare.
(2) Direcțiile teritoriale transmit Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei, până la data de 15 a fiecărei luni pentru luna anterioară, fundamentarea creditelor necesare pentru plata contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele beneficiare de indemnizație lunară pentru creșterea copilului.
Art. 32. - (1) Beneficiază de stimulent și persoanele care la data de 1 ianuarie 2006 realizează venituri prevăzute la art. 5 și care au fost îndreptățite să beneficieze de idemnizația pentru creșterea copilului, reglementată de Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare.
(2) În situația prevăzută la alin. (1), stimulentul se acordă începând cu 1 ianuarie 2006, dacă cererea a fost depusă în cursul acestei luni, ori de la data depunerii cererii, dacă aceasta a fost depusă după 31 ianuarie 2006.
Art. 33. - (1) Perioada în care se beneficiază de indemnizație pentru creșterea copilului constituie perioadă asimilată stagiului de cotizare în sistemul public de pensii, în vederea stabilirii drepturilor prevăzute de Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare.
(2) În vederea înregistrării în sistemul public de pensii a perioadelor asimilate prevăzute la alin. (1), direcțiile teritoriale au obligația de a depune lunar, în termenul stabilit de lege, la casa teritorială de pensii, Declarația privind evidența nominală a asiguraților și a obligațiilor de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat, în formatul stabilit de Casa Națională de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale.
Art. 34. - (1) În vederea asigurării continuității plății indemnizațiilor pentru creșterea copilului, stabilite conform prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare, plătitorii acestui drept depun la direcțiile teritoriale din raza de domiciliu a beneficiarilor dosarele aferente indemnizațiilor pentru creșterea copilului, aflate în plată în luna decembrie 2005, inclusiv dosarele care conțin cereri pentru care dreptul nu a fost încă stabilit.
(2) Dosarele prevăzute la alin. (1) conțin, în principal, următoarele documente în copie certificată pentru conformitate cu originalul:
a) cererea de acordare a drepturilor, înregistrată la plătitorul dreptului;
b) certificatul de naștere al copilului și, după caz, livretul de familie;
c) buletinul (cartea) de identitate;
d) certificatul privind încadrarea copilului într-o categorie de persoane cu handicap, după caz;
e) adeverința din care să reiasă îndeplinirea condițiilor de stagiu de cotizare cerute de Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare, situația deschiderii dreptului la indemnizația pentru creșterea copilului și durata acordării acesteia, în cazul în care plătitor este angajatorul. Modelul adeverinței este cel prevăzut în anexa nr. 4.
(3) Pentru persoanele prevăzute la art. 24 alin. (1) din ordonanța de urgență, plata indemnizației pentru creșterea copilului se efectuează începând cu data de 1 ianuarie 2006, în baza dosarelor transmise în condițiile alin. (1).
Art. 35. - Prezentele norme metodologice se aplică și persoanelor care până la data de 31 decembrie 2005 au beneficiat de indemnizația pentru creșterea copilului în cuantumul prevăzut la art. 79 alin. (4) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările ulterioare.
Art. 36. - Persoanele care doresc să schimbe modalitatea de plată pentru care au optat inițial au obligația să comunice în scris această nouă opțiune de plată la direcția teritorială. Direcția teritorială va solicita beneficiarului documentele justificative necesare pentru noua opțiune.
Art. 37. - În aplicarea prezentelor norme metodologice, Ministerul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei poate emite instrucțiuni care se aprobă prin ordin al ministrului muncii, solidarității sociale și familiei.
Art. 38. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.



Cu mult drag, Nana.
Fotografii nunta!

Pentru Barbye-una dintre noi, Trebuie sa ajuti!!!
"Pentru a avea mai mult decit ai obtinut trebuie sa devii mai mult decit esti. Daca nu te schimbi vei avea intotdeauna ceea ce ai obtinut."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Buluci spune:

Va multumesc mult, fetelor!
Deci va trebui sa fac o procura parintilor, si sper sa reusesc!

Cristina Baku & Simon(26.12.2005)
Poze

Mergi la inceput