Clasa a VIII-a, batalia pentru liceu
Raspunsuri - Pagina 9
grati.ela spune:
Nu cred ca ati inteles: meditatiile nu rezolva prea mult. Exp: am un copil istet si muncitor si atunci eu doar il indrum - daca prinde o zi buna la examen rezultatele sunt pe masura; daca lucrez cu un copil mai slabut (si aici nu iau in calcul pe cei puturosi ci pe cei care au teama profunda de matematica) greu reusesc sa-l scot din carapace si asta daca lucrez individual - de performante nu prea se poate discuta. Iar daca e puturos sau "are capacitati limitate" (vorba Ozanei mele) greu sa ai un salt mai mare de 2p peste nivelul la care l-ai preluat. Efortul financiar este mare iar rezultatele nu sunt de multe ori pe masura investitiei, iar daca sunt atunci in mare parte este meritul copilului.
Din fericire pentru mine (si nefericire pentru Ozi) sunt profesoara de mate si nu cred ca voi avea curajul sa o dau pe mana altcuiva.
La romana nu ma bag pentru ca nu cunosc situatia, dar la matematica eu consider ca parintii platesc practic "linistea".
grati.ela spune:
Cu scuze, nu am avut intentia de a va critica am dorit sa va spun cum vad eu lucrurile. Succese tuturor!
craciunitza spune:
Grati, nu ma simt criticata, macar aici se presupune ca avem copii mari si avem si varsta la care sa nu ne lovim de orgolii false, nu particip la discutii ca sa ma simt jignita. Ai dreptate in ceea ce spui dar, in cazul meu, ma bazez pe experienta meditatiilor facute de mine, cu multi ani in urma, cand orele de la scoala nu erau insotite de greve si cand scoala era scoala, nu balamuc. Mie mi-au facut bine orele de meditatie, mi-au cristalizat informatiile.
Copiii mei tocmai s-au intors de la mama, unde au facut meditatii intensive la romana/gramatica, baiatul cel mare mi-a spus: am scapat de emotii, acum stiu cum sunt subiectele de examen, credeam ca sunt mai complicate. Pentru mine este o veste minunata, dovada ca nu l-am trimis degeaba acolo. Si asa sper, ca nici acum nu-i degeaba, eu nu am timpul si cunostintele necesare sa fac matematica si romana pentru examen, si stii si tu ce reprezinta acest examen in viata copiilor nostri. Pur si simplu am pus toate armele in lupta si nu mi se pare nimic mai important decat asta. Bineinteles ca nu sunt indiferenta, ca si KUKI - geografia o va face cu mine, el vrea sa dea la istorie si atunci va invata cu taica-su, il supervizam constant si a renuntat de bunavoie la multe distractii, de asta am si deschis acest subiect, pentru ca presiunea si tensiunea sunt uriase.
Sper ca vei mai scrie, cine este Ozi?
Nu certati copiii cand viseaza!
Poze
grati.ela spune:
Multumesc Craciunita. Ozi e fetita mea de 7 ani, scolarita de clasa a II-a si care suparata ca o pisez cu matematica mi-a replicat:"si ce faci daca am capacitati limitate?". Raspuns: intind marginile cu facaletul. Glumeam evident!
craciunitza spune:
Si uite-asa, datorita copiilor nostrio, am detensionat o discutie
Are un nume foarte frumos si un vocabular pe masura. Auzi la ea, are 7 ani si stie ce sunt alea "capacitati limitate"
Nu certati copiii cand viseaza!
Poze
KUKI spune:
Gratiela, poate ca solutia propusa de tine n-o fi rea, insa pentru un parinte care isi poate ajuta concret si corect copilul si la copii de alta varsta. La 13-14 ani inca mai au tendinta sa ia totul in joaca, nu sunt suficient de constienti de importanta acestui an si a acestui examen. Sau cel putin asa este copilul meu.
Si-apoi ziceai tu sa ii verificam daca au lucrat corect si unde nu stiu sa ne intrebe. Asta e valabil in cazul in care noi am sti materia mai bine ca ei, ceea ce nu e cazul meu.
Azi mi-am listat programele la romana, matematica si geografie si subiectele/baremele din ultimii ani.
Cat de curand trebuie sa ma apuc de invatat la geografie.
La romana am o nedumerire. In programa scrie la capitoulul B : " sa caracterizeze un un personaj dintr-un text studiat sau la prima vedere". iar mai jos, boldat e o nota: " textele literare la prima vedere/nestudiate in clasa vor fi selectate cu precadere din operele scriitorilor romani recomandate prin programele scolare in vigoare, la capitolul Continuturi, Texte sugerate"
Adica asta inseamna ca le poate da sa caracterizeze un personaj dintr-o lectura suplimentara??? Am inteles bine? Ca m-a si luat asa un fel de ameteala.
craciunitza spune:
KUKI, noi invatam in paralel la istorie/geografie, istorie vrea el, geografie vreau eu, nu stiu de ce mi se pare mai abordabila geografia si mi-e teama ca in valtoarea evenimentelor din vara lui 2007, se va concentra mai usor pe geografie. Evident el este de alta parere asa ca mergem cu ambele variante.
Referitor la intrebarea ta, despre caracterizarea unui personaj dintr-un text la prima vedere, nu cred ca s-a dat vreodata un alt text decat dintre cele facute in clasa, nu ai acces la subiectele anilor trecuti?
Sunt si eu curioasa daca s-a dat vreodata altceva.
Nu certati copiii cand viseaza!
Poze
KUKI spune:
Ba da, am listat si subiectele anilor trecuti, sunt toba de informatie Nu s-a dat niciodata altceva, dar nici nu stiu cum suna programa in ceilalti ani. Tot asa o fi fost, sau o fi o chestie noua?
Recunosc ca am emotii de pe-acum si mi-e frica si cred ca devin paranoica si suflu in iaurt.
Ia sa ma calmez. O sa fie bine, nu?
Edit: Mi se pare cumplit sa invatati pentru amandoua ca pentru examen. Mie mi se pare mai usoara si mai logica geografia. Vede copilul apa, muntele, orasele, etc. La istorie cu atatia ani, rascoale si domnitori...
craciunitza spune:
No bine, te-ai calmat tu si vrei sa ma-nervez eu?
In week-end, daca nu plecam, consult si eu subiectele din anii trecuti. De unde le-ai luat, zi si mie, pls!
Nu certati copiii cand viseaza!
Poze
KUKI spune:
Uite de www.edu.ro/index.php/articles/5651" target="_blank">aici descarci programele la toate disciplinele.
Si aici gasesti subiectele la toate disciplinele + baremele de corectare pt fiecare subiect in parte din 2003 incoace. Vezi ca sunt si subiectele de la simulari. Nu te complica cu subiectele pentru olimpici, alea se dau separat numai pentru "la creme" in sesiune speciala.