Ghiozdanul - cate kg ?
Raspunsuri - Pagina 2
m34 spune:
Am mai vazut in metrou un tatic ce cara ghiozdanul unei pustoaice cam de clasa a 5-a. Ghiozdanul respectiv era voluminos, gen rucsac mare si, pe langa el, mai erau doua sacose, una cu tempera (dar muuulte), cealalta nu mi-am dat seama cu ce. Si taticul asta se cam chinuia cu ele si nu era deloc firav ca fi-sa...
Varianta cu rotile nu este fezabila pe aici. Cine are copiii mici si iese cu ei in carucior stie de ce: gropile exista peste tot, nu numai pe carosabil; pe langa ele, mai sunt tot felul de denivelari si obstacole...
Oricum nu asta este solutia, sa mergi cu un container la scoala, fie el si pe roti, ci sa aiba acolo un dulap special in care sa tina ceea ce au nevoie. Si nu este normal sa aiba tone de carti si caiete din cauza ca invatatoarea sau profesoara au anumite probleme si nu sunt in stare sa inteleaga toate aspectele legate de scoala
angy11 spune:
quote:
Originally posted by corinadana
Fetele!!! Va dau eu o idee: cumparti le ghiozdane pe roti!!!Si atunci numai cara nimic in spate. Singura problema ar fi sa permita trotuarul sa le traga copii dupa ei!! Aici nu tu santuri nu tu gropi!!
corinadana mama Ralucai www.ralucaostoia1.exploretalent.com
Gata m-ai convins!
Stiu ca pot pune si in spate,lucrez in aceeasi scoala in care invata fiu-miu :)
Dar nu imi imaginam sa fie asa o problema,volumul si greutatea,asa ca i-am luat ghiozdan de "firma",am dat o tona pe el,sa fie ok copilul...
La noi nu sunt probleme cu tipul ghiozdanului,poa' sa aduca rechizitele si in plasa si-n valiza,iar cu incaputul in banca,sunt aplicate niste "cuiere",nu stiu cum sa le spun pe lateralul bancii,unde copiii isi agata ghiozdanele.
corinadana spune:
Angy ma bucur ca ti am fost de ajutor!
Pup!
corinadana mama Ralucai www.ralucaostoia1.exploretalent.com
Lona spune:
quote:
Originally posted by Lona
Am renuntat din prima zi de scoala la a-i cantari ghiozdanul, si asta pentru ca oricum depaseste limita admisa de lege (2,5 kg pentru un elev de scoala primara, cf. Ordinului Ministrului Sanatatii nr. 1955/1995). Am avut o discutie in acest sens cu invatatoarea, iar replica a fost naucitoare: "lasati acasa ce nu vi se pare important". Evident, a-i respecta sfatul insemna ca fi-miu sa faca scoala primara pana ii creste barba, pentru ca ar ramane repetent neav�nd caietele la el.
Asta e, il ducem si il aducem, cand traista este mai usoara si-o ia in spate si ne pregatim astfel pentru rucsacul de munte.
M-am gandit si eu de unde vine aceasta istorie, si am un inceput de explicatie (poate nu corespunde tuturor scolilor, la noi sigur da).
Fiecare materie este insotita de nenumarate caiete - casa, clasa, suplimentar etc. De ce oare? Poate pentru a usura munca invatatorului care ia un rand la corectat si-l aduce peste 5 zile? Vreme in care vad ca poate scrie linistit pe un singur caiet. Apoi, caietele speciale. Admit ca sunt utile, dar probabil nu indispensabile atata vreme cat nu se livreaza "la pachet" cu manualul, ci se cumpara separat, de la aceeasi editura. Despre persuasiunea editorilor nu vreau sa vorbesc, nici despre "facilitatile" celor care faciliteaza (eventual prin impunere) cumpararea acestor caiete. De ce ar trebui tarate in fiecare zi, nu stiu, sunt zile intregi cand nu le deschid in clasa, au doar teme acasa din ele. Nu mai spun de culegeri etc.
M-am intins. Concluzia mea este ca aici vorbim despre un prost si defectuos management educational. Iar sursa este neputinta combinata perfect cu incompetenta. Dar si usurinta noastra, a parintilor, de a accepta la nesfarsit aberatiile.
Iata si confirmarea observatiilor mele.
Ministerul Educatiei a finalizat un raport de control care a relevat faptul ca multe dintre suporturile educationale cerute de invatatoare sunt inutile si nu fac decat sa puna cateva kile in plus in ghiozdan.
Urmare a sesizărilor repetate primite din partea părinţilor ai căror copii frecventează învăţământul primar şi utilizează materialele didactice auxiliare, precum şi a inspecţiilor efectuate de reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi Cercetării s-au constatat următoarele:
- folosirea de multe ori nejustificată a auxiliarelor didactice. În unele situaţii, pentru aceeaşi disciplină folosindu-se materiale cu aproximativ acelaşi conţinut, de la edituri diferite;
- unele dintre materialele auxiliare conţin grave erori de conţinut. Prin folosirea „suporturilor educaţionale” de acest tip în demersul didactic, conţinuturile sunt asimilate de către elevi cu valoare de adevăr ştiinţific, afectând grav dezvoltarea gândirii copiilor;
- în unele situaţii, auxiliarele nu sunt folosite de către elevi, ridicând semne de întrebare în ceea ce priveşte necesitatea achiziţionării lor;
- adesea, folosirea acestor auxiliare conduce la supraîncărcarea şi demotivarea elevilor din clasele I – IV;
- uneori, achiziţionarea materialelor auxiliare se face în mod nejustificat la începutul clasei I, fără ca învăţătorul să cunoască specificul colectivului de elevi.
Având în vedere faptul că învăţătorii pot opta pentru un manual aprobat şi achiziţionat de către MEdC, solicităm inspectoratelor şcolare să intervină pentru aplicarea următoarelor prevederi:
- interzicerea achiziţionării nejustificate a auxiliarelor didactice (în cadrul inspecţiilor efectuate în învăţământul primar, inspectorii şcolari vor verifica necesitatea folosirii acestora, precum şi modul/ frecvenţa folosirii lor);
- învăţătorii au responsabilitatea folosirii eficiente a manualului şcolar;
- achiziţionarea unui auxiliar se va face doar pe baza unei analize riguroase privind conţinutul ştiinţific, a necesităţii utilizării în activitatea didactică şi cu acordul scris al părinţilor;
- inspectorii şcolari nu se vor implica în distribuirea auxiliarelor didactice.
eve44 spune:
Si noi avem un ghiozdan super greu .
La clasa a2 a ,nspemii de culegeri ,dictionare ,caiete de nspe feluri,toate marimile posibile ,blocuri de desen ,carioci si culori ,etc.
O timpenie de sistem .Nici nu le folosesc pe toate ,dar asa ca sa care bietii copii .
]Eve
"Cu penele altuia te poti impodobi ,dar nu poti zbura."L Blaga
annitha_cl spune:
Fetelor, referitor la subiectul deschis sunt perfect de acord cu voi, desi baietelul meu abia in toamna incepe scoala, deoarece am ocazia sa vad zilnic micii scolarei (vecinii mei) cum se caznesc cu acele ghiozdane care de multe ori sunt , ca marime, 1/2 din inaltimea lor.... Mai mult, referitor la scolile anoste si fara viata, varuite in crem si alb imi amintesc de acea lectie in care un muncitor a fost pus sa stea o zi intreaga in fata unui perete alb pentru a se vedea daca nu este nebun si poate lucra la un calculator (nu mai imi amintesc exact in ce an de scoala am facut acea lectie dar cu siguranta multe din noi si-o amintesc)... Si in gradinite situatia este cam la fel... Eu, m-am oferit la gradinita lui Andrei sa scot la imprimanta divesre desene sau litere, cifre pentru a ajuta la infrumusetarea clasei, a gradinitei si, nu o sa va vina sa credeti, raspunsul a fost un NU categoric. La noi, la romani, atitudinea este totul.... fie parintii accepta situatia fie profesorii, educatorii sau directorii sunt indiferenti. Am mai vazut ceva care m-a ingrozit... in curtea gradinitei lui Andrei este un mare copac care, la ultima furtuna, efectiv sa frant de la jumatate, rupand gardul... copacul inca se afla acolo parca ca o marturie a indolentei si indiferentei umane.