Ortodoxie din Postul Mare in Postul Mare(15)

Ortodoxie din Postul Mare in Postul Mare(15) | Autor: joanna

Link direct la acest mesaj

Dragele mele,o mica rugaciune,sa continuam:

Doamne! Daruieste-ne sa ne vedem gresalele noastre, pentru ca mintea noastra atrasa in intregime de catre luarea aminte de propriile pacate, sa inceteze de a mai vedea pacatele aproapelui si in felul acesta, sa-i vada pe toti oamenii buni. Daruieste inimii noastre sa lase grija pierzatoare de neajunsurile aproapelui, ci toate grijile sa si le uneasca intr-o singura grija, aceea pentru dobandirea curateniei si sfinteniei poruncite si pregatite noua de Tine.
Daruieste-ne, noua, celor care ne-am spurcat vesmintele sufletului, sa le albim din nou, ele au fost deja spalate de apele botezului, dar acum,dupa ce au fost spurcate, au nevoie sa fie spalate de apele lacrimilor.
Daruieste-ne sa vedem, in lumina Darului Tau, feluritele neputinte ce traiesc in noi, care distrug in inima miscarile cele duhovnicesti, care introduc in ea miscari trupesti vrajmase Imparatiei lui Dumnezeu. I
Daruieste-ne, Marele Dar al pocaintei, care se naste ca urmare a vederii pacatelor proprii.
Pazeste-ne, cu aceste mari daruri, de prapastia inselarii de sine, care se deschide in suflet din cauza neluarii in seama si neintelegerii pacatoseniei noastre; care ia nastere din lucrarile iubirii de placeri si de slava desarta, care nu sunt luate in seama si raman neintelese de noi.
Pazeste-ne, cu aceste mari daruri, pe calea noastra ce duce la Tine, daruieste-ne sa ajungem la Tine, Care chemi pe cei ce se recunosc pacatosi si respingi pe cei ce se recunosc drepti, ca sa Te blagoslovim vesnic in fericirea vesnica pe Tine, Unul Adevaratul Dumnezeu, Rascumparatorul celor robiti, Mantuitorul celor pierduti.
AMIN!


Joanna

Credinta e un risc al ratiunii; dar nicidecum o anulare, ci, dimpotriva o iluminare a ei.

Parintele Arsenie Boca

''In our days it is impossible to be a half-hearted Christian: either you are fully there, or not at all''
hieromonk Seraphim Rose

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Dragelor,azi il serbam pe Sfantul Ioan Botezatorul,inaintemergatorul Domnului.
Pentru toti cei care poarta numele sau si il au drept ocrotitor,Dumnezeu sa va binecuvanteze in toate,pentru rugaciunile Sfantului Ioan Botezatorul!
Puteti citi mai multe despre viata sa www.credo.ro/proloage.php?data=0701&i=1" target="_blank">aiciIrina si bb Ilinca(26 apr '04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
today

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns joanna spune:

Irina ,multumesc pentru cuvintele frumoase dar si pentru gandul tau curat.Binecuvantarea Domnului asupra tuturor celor numiti Ioan ,Ioana sau asemanator.
Doamne ajuta,

Joanna

Credinta e un risc al ratiunii; dar nicidecum o anulare, ci, dimpotriva o iluminare a ei.

Parintele Arsenie Boca

''In our days it is impossible to be a half-hearted Christian: either you are fully there, or not at all''
hieromonk Seraphim Rose

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns fdoina spune:

O sa-mi fac obiceiul sa postez si eu aici cate ceva care -mi ramane la suflet...pentru voi, care simtiti ortodox, dar si pentru cei care nu cunosc ortodoxia

"Multi vor sa fie Eroi, Marturisitori sau chiar Mucenici, Astazi este vremea tuturor contradictiilor. "Da-te la o parte "din calea raului , zice Evanghelia. Deci, nu ti se cere decat neamestecul personal cu raul. Marturisirea si eroismul de astazi este aceasta "neamestecare". Nu ai unde fugi sa te ascunzi...Stai cu raul langa tine, dar tu nu fi ca raul, ci tacut, si chiar ranit de rau, nu te razboi, si asa, vei putea "trai ", cat iti este "Dat in lume"
Fericiti cei care pot "suferi" sagetaturile raului, fara sa se amestece cu raul."


"Nevazutul Vine sa se Arate
Si in ce Zugravire se poate?
Necuprinsul nu incape
Decat in Chipul de Icoana
In care "hotarul" se sfarma,
Punte peste netrecutul abis...
Dumnezeu in ale Lumii Brate
Facut si Prunc de Creatie.

Bucura-te Icoana
Inima in Rugaciune
Feciorelnica de-a pururi
[u]Chipul Maicii Domnului!"[/
u]

Citatele apartin Parintelui Ghelasie Gheorghe de la Frasinei, un parinte mai putin cunoscut, dar un URIAS al ortodoxiei

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Irina_Claudia spune:

La multi ani si Doamne ajuta fetelor,

Am revenit si eu din concediu cu forte noi si proaspete.

Vreau sa va marturisesc ca pe mine anul nou m-a prins in biserica,alaturi de parintele duhovnic, se citea Acatistul Mantuitorului, mai bine nici nu puteam incepe acest an.

Si apropos de mucenici (frumoase cuvinte fdoina ), ati citit ultimul numar din Lumea Credintei? Pe mine m-a cutremurat acel tanar mucenic rus luat prizonier la ceceni care a preferat sa moara decat sa treaca la islamism.

Va urez spor duhovnicesc in noul an!

POZE

Irina + ingerasul Ioana
(4 ani)




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

La multi ani, dragele mele, eu mai intru si citesc, dar scriu mai rar acum...

Irina, am citit, si pe mine m-a cutremurat... atat de tanar... atat de curajos...

pe mine iar ma apuca nostalgiile incpeuturilor mele in Biserica, mi se pare ca acum nu mai fac nimica bun, ca nici nu as merita sa ma numesc crestina... chiar nu fac nimica bun:( nici macar nu ma mai rog... daca-mi dati una dupa ceafa v-as fi recunoscatoare!

www.treklens.com/members/dada/photos/" target="_blank">poze pe lentile si www.trekearth.com/members/dada/photos/" target="_blank">poze pe pamant


mami de ileana si ioachim

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns adriana spune:

LA Multi Ani fetelor!
Noi acum ne-am intors de la munte.
Un an bun, plin de rugaciune si pace, va doresc.




Pentru cine vrea sa citeasca.. si sa comenteze: www.danionvasile.ro/carte.php?id=7" target="_blank"> Danion Vasile

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amuleta spune:

Uite una dupa ceafa ! Sper ca te simti mai bine acum.
Si eu va citesc dar n-am nimic bun de spus, cred ca mi se trage de la prea multi cirnati...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Dragelor,vad ca am cam "amortit" toate .Nici eu n-am o stare prea buna,dar incerc sa nu ma las biruita de ea.Nu stiu insa in ce masura reusesc .
Am gasit un text interesant pe net,vi-l impartasesc si voua:False traditii si libertati în spiritualitatea ortodoxa contemporanaIn Ortodoxie toate randuielile bisericesti sunt creatoare de comuniune intre oameni, si de smerenie, caci aduc credinciosului constient harul Duhului Sfant, harul Duhului Iubirii dumnezeiesti. Sa fim clar intelesi ca: aprinsul a 9 lumanari, sau acatistele date la 7 biserici simultan, sau chiar implinirea stricta a pravilei de post si rugaciune cu gura, sau alaturarea in vreo grupare de "elita duhovniceasca" nu ne ajuta automat la mantuire, ci pazirea poruncilor dumnezeiesti in Duhul intregii Biserici. Traditia autentica de spiritualitate romaneasca s-a pastrat in cumintenie, in omenie, in lumina si in simplitate, pe cand falsele traditii (amestecate cu superstitii, cu practici de magie populara) imprima omului o agitatie, o atmosfera oculta, intortocheata, o imagine rasturnata despre om -comunitate - lume - Dumnezeu, facand posibila justificarea unor exhibitii si bizarerii, straine Ortodoxiei.ExempleDei poate unora dintre practicile enuntate mai jos nu li se poate nega un oarecare folos de moment, totusi ele nu pot fi acceptate ca autentic-bune intrucat sunt riscante, sau deviante de la sensul lor real, sau chiar profanatoare. Unele dintre aceste practici sunt intretinute de catre unii preoti sau calugari, altele de crestini mireni, bineinteles, promotorii lor incadrandu-se in tipologia expusa mai inainte; unele sunt deformari ale randuielilor liturgice, altele sunt "inovatii popesti" iar altele sunt "retete babesti".Iata o enumerare a catorva dintre ele:
- deschisul cartii (sau a pravilei, sau a Psaltirii, sau a Sfintei Evanghelii, uneori la sfarsitul Sfantului Maslu) urmata de talcuirea fragmentului de text ce cade mai intai sub ochii "credinciosului" care eventual a tinut trei zile de post negru;- imparaitul de particele (miride) luate de pe Sfantul Disc si date "credinciosului" cu mentiunea ca "ele sunt mai mari in sfintenie decat aghiasma si anafura si se iau dupa o zi de post total" (de unde inventia aceasta?)- oficierea contra cost a unor "rugaciuni si slujbe speciale" pentru cei sinucisi, eretici, morti, avortati, lucru oprit de Biserica ;- "botezul" unor papusi sau carpe pe 7 ianuarie în locul copiilor avortati care-si "primesc" un nume fictiv de Ion-Ioana - savarsirea Spovedaniei in grup la adulti, uneori rostindu-se doar dezlegarea cea mare urmata chiar de Sfanta Imprtasanie, fara nici un canon dat cuiva (cazurile Vladimiresti, Recea, Plumbuita si or mai fi si altele);- savarsirea Spovedaniei de gen ancheta sau in fata icoanei Mantuitorului, fara preot, acesta citind doar dezlegarea finala;
- omiterea exorcismelor de la Botez;- Impartasirea cu Sfintele Taine a celor ce sunt în coma, sau în agonie, sau tocmai au murit;- atingerea si pastrarea (40 zile) pe si sub Sfanta Masa a unor icoane, fotografii, acte, haine si obiecte ca sa se "sfinteasca";- saritul cu Cinstitele Daruri peste oameni si haine (lucru riscant pentru slujitor);- atingerea capetelor credinciosilor cu Sfantul Potir de catre slujitor (din nou riscul e foarte mare);- abuzul de pomeniri la Vohodul mare;- oficierea mai des (chiar de doua ori pe zi ) a Molitfelor Sfantului Vasile cel Mare si a altor exorcisme - miruitul fotografiilor
- impartirea de tamaie sau cenusa din cadelnita pentru a fi consumate de credinciosi
- oficierea unor "slujbe speciale" de "dezlegat cununiile si vrajile" (aceste practici ca: trecerea rochiei de mireasa prin cununii, punerea amanduror cununiilor pe cap, sunt tot inventii ce tin de magie si de vrajitoria populara);- condensarea pentru aceeasi persoana a 2 sau 3 slujbe de pomenire a mortilor intr-un singur parastas;- deschisul bisericii dimineata de catre unii tineri si tinere pentru grabirea casatoriei;- incurajarea unor forme de evlavie catolica: invocarea lui Anton de Padova, mai ales pentru maritisul fetelor, postul de martea (uneori de 9 ori consecutiv)- acceptarea si incurajarea unor dialoguri cu duhuri, a unor vedenii si vise profetice ca în cazurile: Noul Ierusalim, Vladimiresti, Cocos, Maglavid, Ionesti, Arad, Medjugorje), chiar recomandarea pelerinajelor in asemenea locuri;
- acceptarea si incurajarea doctrinelor sincretiste si practicilor de vrajitorie, radiestezie, bioenergie, yoga, parapsihologie, masonerie, zodiace, ghicit;- tinerea a mai multe lumanari la Sfanta Impartasanie (chipurile pentru cei morti neimpartasiti);- daruirea unui cocos preotului slujitor in noaptea de Inviere (chipurile pentru cei morti "nespovediti, neimpartasiti, fara lumanare"- aprinderea a 7, 9, 12, 33 lumanari puse în forma de cruce si lasate sa arda în 4 reprize (cate un sfert fiecare) separate prin cate 10 metanii, ultima repriza obligatoriu fiind la ora 12.00 noaptea;- folosirea si purtarea carticelelor apocrife ca Visul Maicii Domnului, Epistolia si Talismanul Domnului, Evanghelia dupa Toma - savarsirea unor "rugaciuni de blestem" (nu de imblanzire) a dusmanilor, uneori tinand o lumanare cu flacara in jos;- datul in aceeasi dimineata, personal, a 9 pomelnice la 9 biserici, in timpul Sfintei Liturghii;
etc.Asupra acestor practici (ca si a altora de acelasi gen) merita sa facem catevaObservatii:
- ele sunt "traditii" locale unele foarte noi, neacceptate ba chiar condamnate de Sfantul Sinod si chiar de toti crestinii sanatosi;- in general, au raspandire intre oameni creduli, neinstruiti
-in special femeile sunt atrase de asemenea traditii pe care le raspandesc automat, fara a se interesa de raportul lor cu traditia autentica a Bisericii Ortodoxe; ele apartin tipului primitivilor in credinta;
- totdeauna sunt forme exagerate de evlavie, avand mai degraba un fond pagan decat crestin, care aduc a magie si vrajitorie populara;- folosindu-se de unele traditii bisericesti adevarate, "traditiile" false le compromit autenticitatea, abuzurile acestora din urma fiind un motiv serios de sminteala pentru intelectuali si de injosire a Ortodoxiei de catre sectanti;- ele submineaza unitatea liturgica si de credinta a intregii Bisericii Ortodoxe romanesti, creand motive de disputa si chiar dezbinare si intre clerici si intre credinciosi;- cei ce savarsesc "exercitiile" duhovnicesti expuse au impresia ca, in mod automat, in viitor "le va merge bine", creandu-si iluzii si nadejdi mincinoase;- desconsidera Sfintele Taine si ierurgiile bisericesti, dand intaietate practicilor acestea oculte- principala ofensa este adusa Tainei Sfintei Spovedanii, intrucat oamenii uita; ca pentru pacate Dumnezeu ingaduie incercarile si necazurile; de aceea si diavolii ii poarta, pentru mandria lor, pe alte drumuri numai pe drumul pocaintei, nu;- unii isi reduc intreaga viata religioasa la un lant de asemenea practici pe care-l strabat inconstient (cu discernamantul adormit); au impresia ca sunt pe calea mantuirii doar facand aceste exercitii, cei ce devin dependenti de aceste tehnici, ajung obsedati de scrupulozitatea lor pierzandu-si libertatea de fii prin har ai lui Dumnezeu; treptat, incrancenarea si ingustimea gandirii lor pot duce la urmari psiho-patologice, mai ales în cazul persoanelor labile psihic;- in continutul lor nu respira duhul smereniei si al iubirii de oameni; nici o tehnica in sine nu deschide omului perspectiva comuniunii, a rugaciunii comunitare, a asumarii semenului in iubire; sunt "exercitii"; individualiste si reduse la folosul propriu, care agraveaza boala secularizarii si a individualismului credintei ;aceasta consecinta este cea mai grava, caci "din cauza inmultirii faradelegii, dragostea multora se va raci" <Matei 24.12> si multi se vor abate de la adevarata credinta in forme de idolatrie pagana si magie;- toate aceste "traditii si libertati" fals religioase trebuiesc demascate si prevenite prin catehizarea credinciosilor in dreapta si autentica credinta crestina, prin educarea unui discernamant minimal care sa le permita oamenilor observarea abuzului si a exagerarilor evlavioase.Ortodoxia pune totdeauna in lumina Adevarul ca Persoana, pe Mantuitorul Iisus Hristos si iubirea Lui de oameni prezenta si intre credinciosi, in Biserica, in randuielile ei sfintitoare si mantuitoare. Orice inovatie, orice abatere de la Sfanta Scriptura si de la Sfanta Traditie a Bisericii Ortodoxe, orice "traditie" si orice "libertate" care iese din cadrul cuminteniei Ortodoxiei, este limpede straina de Duhul Adevarului si deci nu duce la Adevar, nu duce la mantuire. Mai mici sau mai mari, mai autohtone sau mai exotice, mai restranse sau mai raspandite, formele eronate de evlavie, inainte de a se incetateni ca "traditii", trebuiesc evitate si eliminate fara rezerve.
"Irina si bb Ilinca(26 apr '04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
today

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

quote:
Originally posted by amuleta

Uite una dupa ceafa ! Sper ca te simti mai bine acum.
Si eu va citesc dar n-am nimic bun de spus, cred ca mi se trage de la prea multi cirnati...


hac! mi-a trecut, gata:)

ai ca ma uit sa vad cu ce a venit irina, abia astept sa citesc...

www.treklens.com/members/dada/photos/" target="_blank">poze pe lentile si www.trekearth.com/members/dada/photos/" target="_blank">poze pe pamant

mami de ileana si ioachim

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

excelent text, irina, de unde il ai?

cat m-am chinuit s-o conving pe fosta bona (btw, nu mai am bona!) sa nu mai umble pe la 7 biserici cu acatiste, ci sa stea la Liturghie... nu, ca asa a invatat-o un preot

sunt atatea lucruri pe care oamenii "simpli" nu le stiu... majoritatea cred ca a merge la Biserica inseamna sa aprinzi o lumanare si gata... foarte interesant subiectul, chiar ma gandeam sa scriu ceva despre asta, dar nu aveam "lista completa" - de unde il ai?

merci:)

www.treklens.com/members/dada/photos/" target="_blank">poze pe lentile si www.trekearth.com/members/dada/photos/" target="_blank">poze pe pamant


mami de ileana si ioachim

Mergi la inceput