spovedania si......
Raspunsuri - Pagina 30
myrrha spune:
Elena, biserica catolica recunoaste toate sacramentele ortodoxe si unele sacramente la unele biserici protestante. Deci considera valabila cununia ortodoxa si nu te cununa a doua oara. Daca te intereseaza o religie anume, spune-mi si caut.
casandra spune:
-----------------
Casandra, care mai e diferenta intre protestanti si ortodocsi atunci, daca fiecare judeca singur daca i se potriveste sa mearga duminica la biserica, sa nu fure, sa tina post, in virtutea liberului arbitru, alegindu-si din crestinism ca dintr-un bufet suedez?
-----------------
Dar care mai e diferenta dintre un ortodox si un protestant, daca ortodoxul se apuca sa il judece pe altul, protestant sau nu, sau chiar pe sine, daca traieste conform unor reguli?
Iar de liberul arbitru ne folosim la fiecare pas pe care il facem, fie in biserica, fie in afara ei. Dumnezeu nu vrea sa venim la biserica fiindca trebuie, ci fiindca vrem, fiindca am ales liberi sa venim. Nu impinsi de la spate cu furca.
myrrha spune:
Casandra, si eu cred ca omul are liber arbitru; dar cind face o alegere, o promisiune, trebuie sa o respecte, nu?
Mie mi se pare ca daca invoci la fiecare pas liberul arbitru, ca si cind ai lua-o mereu de la zero, alegi de fapt sa fii inconsecvent.
Cum poate un ortodox sa cistige respectul celor din jur daca la fiecare pas face altceva?
Nu ma intelege gresit. Dar prestigiul cistigat pe buna dreptate al ortodoxiei ca cere mult de la credincios se darima cind intervine respectul pentru capriciile fiecaruia. Cum poti lua in serios o religie in care regulile nu sint pe bune si pentru toti?
Elena spune:
myrrha, bine, daca sunt termeni diferiti atunci spune-mi unde gasesc termenul de relatii extramaritale in Biblie ?
quote:
Elena, biserica catolica recunoaste toate sacramentele ortodoxe si unele sacramente la unele biserici protestante. Deci considera valabila cununia ortodoxa si nu te cununa a doua oara. Daca te intereseaza o religie anume, spune-mi si caut.
nu, myrrha, eu ma refeream putin la altceva; daca cineva sa recasatoreste in BO si apoi devine credincioasa in BC mai este considerata adultera ? pentru ca BO nu considera a doua casatorie ca fiind adulter; sau daca cineva se casatoreste prima data intr-o biserica protestanta nerecunoscuta de BC si apoi, a doua oara doar la primarie, atunci BC ii cununa, oficializand cea de-a doua casatorie ? in cazul afirmativ, inseamna ca nu-i considera adulteri, nu ?
_
"Mare pacoste sa nu ai destul duh ca sa vorbesti frumos, nici destula judecata ca sa taci cand trebuie." (La Bruyere)
casandra spune:
Cred ca nu m-am facut bine inteleasa.
Ceea ce vreau eu sa spun e ca daca Dumnezeu ne-a inzestrat cu liber arbitru, si El ni-l respecta, nu ne forteaza in nici un fel, cu atat mai putin ar trebui sa o facem noi fata de semenii nostrii. Daca eu vreau sa traiesc conform Bibliei, pentru ca asta aleg eu, ma priveste pe mine personal, dar in momentul in care impun si altora aceleasi reguli, e alta poveste, si nu mai e nimic crestinesc in povestea asta.
myrrha spune:
Casandra, nici eu nu m-am facut bine inteleasa.
De ce crezi tu ca BC obliga? Poti sa faci toate pacatele de moarte, sa te spovedesti si sa te impartasesti. Cind se vorbeste de Sunday obligation e vorba de obligatia pe care o simte fiecare catolic de a merge la biserica duminica, nu obligatia pe care i-o impune biserica.
Nu exista nici un catalog de prezenta duminica, poti merge la una din multe slujbe, deci nu se prinde nimeni daca nu te duci. ![]()
La ce te referi exact cind vorbesti de lezarea libertatii credinciosului de catre BC?
Elena, grele intrebari imi pui. Mi se pare logic ca BC sa considere in adulter un ortodox recasatorit, pentru ca a doua cununie ortodoxa nu e de fapt cununie, e doar binecuvintare, deci nu e un sacrament. Nu stiu insa daca e chiar asa.
In cealalta privinta e mai usor de raspuns: daca in respectiva biserica protestanta nu e recunoscuta taina cununiei cei doi se pot cununa catolic, dupa ce se spovedesc. Daca nu e recunoscut nici botezul (arareori, BC recunoaste orice botez facut in numele Trinitatii), trebuie sa se boteze. Casatoria civila fara cea religioasa nu e luata in consideratie.
Elena spune:
quote:
Originally posted by myrrha
Elena, grele intrebari imi pui. Mi se pare logic ca BC sa considere in adulter un ortodox recasatorit, pentru ca a doua cununie ortodoxa nu e de fapt cununie, e doar binecuvintare, deci nu e un sacrament. Nu stiu insa daca e chiar asa.
In cealalta privinta e mai usor de raspuns: daca in respectiva biserica protestanta nu e recunoscuta taina cununiei cei doi se pot cununa catolic, dupa ce se spovedesc. Daca nu e recunoscut nici botezul (arareori, BC recunoaste orice botez facut in numele Trinitatii), trebuie sa se boteze. Casatoria civila fara cea religioasa nu e luata in consideratie.
o.k., myrrha, am inteles, am sa revin maine asupra acestei chestiuni, acum e prea tarziu.
Legat de sexul premarital, sa nu ma uiti te rog cu raspunsul la intrebarea unde gasesc scris in Biblie despre asta si apoi mai am o intrebare pentru tine si Catalina (si evident pentru cine vrea sa raspunda): de ce credeti voi ca sexul premarital e pacat ?
_
"Mare pacoste sa nu ai destul duh ca sa vorbesti frumos, nici destula judecata ca sa taci cand trebuie." (La Bruyere)
myrrha spune:
Casandra,
iti inteleg argumentul, nu vreau sa ne certam pe tema asta. Mie imi place ideea de comunitate care vine de undeva din afara, nu stiu cum sa spun, o regula care nu depinde de mine, imi este data. Cred ca e doar o diferenta de interpretare a aceluiasi adevar crestin.
Intre ortodocsi exista fie impresia ca biserica catolica e prea laxa si face pe plac tuturor ori inversul, ca e prea dura si iti incalca drepturile. Mie mi se par ambele perspective foarte departe de adevar, dar daca nu gasesc cuvintele sa exprim asta, ma resemnez si eu ca la un moment dat veti observa pur si simplu. ![]()
myrrha spune:
quote:
Originally posted by casandra
Daca eu vreau sa traiesc conform Bibliei, pentru ca asta aleg eu, ma priveste pe mine personal, dar in momentul in care impun si altora aceleasi reguli, e alta poveste, si nu mai e nimic crestinesc in povestea asta.
Stai ca am gasit un argument.
Deci tu crezi ca preotii nu sint inzestrati cu harul de a ierta pacatele si de a sluji taina Euharistiei? Nu oamenii ne impun respectarea regulilor, toate sint explicit si implicit formulate in Biblie si administrate de preoti. Iar preotii au primit prin apostoli si prin taina hirotonisirii Duh Sfint. Deci au in grija biserica, si mai ales, Sf. Euharistie. Pe care crezi o pot da oricui, cu pacat sau fara?
Ce vreau sa spun e ca preotii nu sint ca restul oamenilor, ci au dreptul "sa impuna regulile," care nu sint date de ei, ci de Domnul.
Daca tu respingi preotii si spui ca nu conteaza decit Biblia ta, sa nu te superi daca iti zic ca asta nu mai e ortodoxie...
PS. Uite ce spune parintele ortodox Teofil, pe www.biserica.org
quote:
Părinte Teofil, există anumite exigente ale credintei. Este simplu, este usor sau este greu să fii un adevărat ucenic al lui Iisus Hristos în Biserica Sa?
– Există exigente ale ortodoxiei. Biserica Ortodoxă este o Biserică ascetică, o Biserică care impune, care cere postul, o Biserică în care se tin anumite rânduieli, o Biserică conturată din punct de vedere al evenimentelor de mântuire pe care le sărbătorim. Biserica Ortodoxă îi impune omului o anumită disciplină, lucrurile nu sunt lăsate la latitudinea fiecărui credincios, ci Biserica îi prezintă credinciosului o anumită orientare în care credinciosul ortodox trebuie să se încadreze si dacă nu se încadrează si în rânduielile ortodoxiei, nu este ortodox. Ortodoxia nu este o teorie, ortodoxia este o practică. Pentru unii poate să fie greu să fie ortodox, pentru altii poate să fie usor, adică e usor să fie ortodox pentru cineva care s-a obisnuit cu ortodoxia, cu disciplina ortodoxă si e greu să fie ortodox pentru cineva care are împotriviri în constiinta lui, în viata lui fată de ceea ce Biserica Ortodoxă cere credinciosilor ei.
casandra spune:
Draga Myrrha, ti-am spus eu ca nu am fost destul de clara![]()
Eu am incercat sa ii raspund catalinei, care spunea ca, pe baza Bibliei, se poate impune femeii sa se limiteze la a fi un apendice al barbatului si facatoare de copii.
In momentul in care tu, ca preot, pastor, sau legiuitor stabilesti reguli care sa limiteze modul de manifestare/exprimare al altuia, oricate argumente ai avea si oricat de bine ai fi intentionat, atentezi la libertatea celuilalt. Virtutea e virtute cat nu e singura optiune.
