Ortodoxism din Postul Mare in Postul Mare

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

mai stii aia cu pierderea noptilor mele si a diminetilor tale?!

Frumusetea va mantui lumea. (Dostoievski)



mami de ileana (4 iulie 2002) si ioachim (25 nov. 2004) - i-am tuns!

www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41659" target="_blank">ajutati-l pe mihaita!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

quote:
Originally posted by gandacelu

quote:
Originally posted by conchita
Pavel Florenski -aflat printre marile mele iubiri ortodoxe-


si eu sunt MARE fan!

Dogmatica si dogmatism, Perspectiva inversa... ce iti mai amintesti?!



eram sigura ca te gasesc co-fan Florenski! :)) daca iti mai place si Denis de Rougemont, ma fac sora de cruce cu tine, daca nu cumva suntem deja :))
din pacate, am apucat sa citesc doar Dogmatica si Dogmatism, dar o stiu pe dinafara!

m-ati convins, uite am vorbit si cu sotul meu mai devreme sa incercam totusi cu preotul roman, sa-l chemam sa ne sfinteasca locuinta si dupa aia sa ma spovedesc la el. povestea ta, Irina, vine cum nu se poate mai potrivit, ca dovada ca nimic nu e intamplator! am incercat cu pastile, cu nicorette, cu psiholog, cu hipnoza, dar ce n-am incercat ca sa ma las de fumat! m-am saturat eu de mine cu slabiciunea asta! poate se intampla minunea si la mine, da Doamne. si nu am stiut ca un preot cu darul duhovniciei, chiar daca a pacatuit, inca pastreaza harul de a ierta pacatele...pana n-a zis Gandacelu.de fapt, suna super-logic, de ce m-oi fi indoit?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

quote:
Originally posted by gandacelu
Ceva neclaritati la Viata Sf. Maxim Marturistorul?:))


da, da, eu, mai multe, dar deocamdata luminati-ma ce zice aici ca nu pricep:

Episcopul Teodosie īntreb#259;: "Ce r#259;u m#259;rturisim noi de te īnstr#259;inezi de īmp#259;rt#259;#351;irea noastr#259;?" R#259;spuns-a Cuviosul Maxim: "Fiindc#259; zice#355;i c#259; este o lucrare a Dumnezeirii #351;i a omenirii Mīntuitorului. Se cuvine s#259; credem sfin#355;ilor p#259;rin#355;i, care zic: A celor ce este lucrarea una, a acelora este #351;i firea una. #350;i voi pe Sfīnta Treime, nu Treime o m#259;rturisi#355;i, ci p#259;trime, ca #351;i cum ar fi īntruparea de o fire cu Cuvīntul #351;i s-ar dep#259;rta de aceea#351;i rudenie a firii omene#351;ti, pe care o are cu Preacurata Fecioar#259; N#259;sc#259;toare de Dumnezeu cu noi.

iar aici ma ia cu brrr:
Zis-au lui cei ce veniser#259;: "Ce vei face cīnd romanii se vor uni cu bizantinii? C#259;ci asear#259; au venit de la Roma doi clerici #351;i diminea#355;#259;, īn ziua duminicii, se vor īmp#259;rt#259;#351;i cu patriarhul din preacuratele Taine." Cuviosul r#259;spunse: "Chiar dac#259; toat#259; lumea ar īncepe s#259; se īmp#259;rt#259;#351;easc#259; cu patriarhul, eu nu pot s#259; m#259; īmp#259;rt#259;#351;esc cu dīnsul, pentru c#259; #351;tiu c#259; Duhul Sfīnt, prin Apostolul Pavel, a dat anatemei chiar pe īngeri, dac#259; ar fi propov#259;duit īntr-alt chip, aducīnd ceva nou īn credin#355;#259;". Aceia i-au zis: "Cu adev#259;rat, este de trebuin#355;#259; ca dou#259; voin#355;e #351;i hot#259;rīri s#259; m#259;rturisim īn Hristos?" Sfīntul r#259;spunse: "Este cu adev#259;rat de trebuin#355;#259; s#259; cinstim dreapta credin#355;#259;, pentru c#259; nici o fiin#355;#259; nu este f#259;r#259; acea fireasc#259; lucrare. C#259;ci Sfin#355;ii P#259;rin#355;i ar#259;tat gr#259;iesc, c#259; nu este, nici nu se cunoa#351;te fire f#259;r#259; lucrarea ei din sine; drept aceea, dac#259; nu este #351;i nici nu se cunoa#351;te firea f#259;r#259; lucrare, atunci cum se poate #351;ti c#259; Hristos este adev#259;rat Dumnezeu #351;i om cu firea?".

la ce se refera cu doua vointe si doua hotarari?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

quote:
Originally posted by gandacelu

mai stii aia cu pierderea noptilor mele si a diminetilor tale?!

Frumusetea va mantui lumea. (Dostoievski)



mami de ileana (4 iulie 2002) si ioachim (25 nov. 2004) - i-am tuns!

www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41659" target="_blank">ajutati-l pe mihaita!



Sa inteleg ca nu te mai tin balamalele? Ok... Da' di ce n-ai zis asa de la inceput, bre, ma iei cu judecati si cu barfe...

_
In God we trust, all others bring data.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

conchita, uite www.crestinism-ortodox.ro/html/06/6a_reprezentanti_ai_patristicii.html" target="_blank">aici:
Maxim Marturisitorul (581-662), calugar si martir, autorul unui sistem teologic de mare amploare care a sintetizat tot ce a produs teologia bizantina, de la Origen la Scrierile areopagitice. El a scris <<Centurii despre dragoste>>, <<Ambigua>> - comentarii asupra textelor dificile biblice si patristice (Grigorie de Nyssa si Dionisie), <<Mistagogia>> (628-630), <<Raspunsuri catre Talasie>>, <<Dialog cu Pyrrhus>>. El a dominat controversa hristologica provocata de monotelism (sustinut si de imparatul Heraclius) si monoenergism, doctrine eretice care sustineau ca, deoarece vointa (<<Thelima>>) si puterea (<<energeia>>) depind de ipostas, in Hristos exista numai o singura vointa si o singura energie. Maxim combate aceasta erezie, invatind ca desi ipostasul este unic, cele doua firi isi pastreaza energiile si vointele lor, deci Hristos are doua vointe si energii. El clarifica vocabularul trinitar: esenta, putere, energie, spunind ca energie este manifestarea esentiala, concreta a esentei. In unirea ipostatica, fiecare fire isi pastreaza caracteristicile (<<idiomata>>) ei. Tot el face deosebirea intre vointa naturala (<<thelima>>) si vointa sau agegerea deliberativa (<<gnomi>>), aceasta din urma aparind ca o consecinta a pacatului. Iisus a avut vointa naturala a firii umane dar a fost liber de momentrul deliberarii. Intrucit pacatul se iveste la nivelul vointei gnomice, Iisus nu are pacat. Cu toate ca chipul lui Dumnezeu in om este libertatea, omul este confruntat cu aceasta dualitate a alegerii si deliberarii. Mintuirea este o actiune personala, adica depinde de vointa proprie fiecaruia.

iar www.calendar-ortodox.ro/luna/ianuarie/ianuarie21.htm" target="_blank">aici o frumoasa icoana...


Frumusetea va mantui lumea. (Dostoievski)



mami de ileana (4 iulie 2002) si ioachim (25 nov. 2004) - i-am tuns!

www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41659" target="_blank">ajutati-l pe mihaita!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

www.crestinism-ortodox.ro/html/04/4f_scurt_istoric_al_sinoadelor.html" target="_blank">SCURT ISTORIC AL SINOADELOR ECUMENICE





Frumusetea va mantui lumea. (Dostoievski)



mami de ileana (4 iulie 2002) si ioachim (25 nov. 2004) - i-am tuns!

www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41659" target="_blank">ajutati-l pe mihaita!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns khristin spune:

Fetelor, scuze de interuptiune, cum priveste ortodoxia trufia? Se pare ca mai ales in zilele noastre e a doua natura a omului. Voi cum vedeti toata treaba asta?

Cristina

noi si poze mai noi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

quote:
Originally posted by khristin

Fetelor, scuze de interuptiune, cum priveste ortodoxia trufia? Se pare ca mai ales in zilele noastre e a doua natura a omului. Voi cum vedeti toata treaba asta?

Cristina



nu cu ochi buni, desigur, ortodoxia predica smerenia. eu, de exemplu, am un Ego cat casa, dar lucrez la demolari, sper sa-mi iasa pana la urma. e teribil de greu sa scapi de trufie, cel putin mie mi-e greu. nu-mi iese niciodata exercitiul umilintei fata de cei inferiori (cel mai important!), numai fata de cei superiori+egali - cand e si foarte usor sa practici smerenia, e naturala in cazul asta pentru ca e insotita de admiratie, adoratie etc. prin analogie, e mai usor sa ii iubesti pe cei din familie decat pe straini, dar Iisus indeamna sa ne iubim aproapele ca pe noi insine, adica pe toti semenii sa-i iubim (eu nu pot mereu). idem cu milostenia. si ai dreptate tu, se pare ca a devenit a doua natura a omului, din pacate. e Lumea prea ispititoare, nu ne putem abtine sa intram in competitie pentru roadele ei, ca sa ni le insusim inaintea tuturor.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

Sa imparti lumea in "inferiori", "egali" si "superiori" - asta da, exercitiu de smerenie!

_
In God we trust, all others bring data.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

quote:
Originally posted by gandacelu

www.crestinism-ortodox.ro/html/04/4f_scurt_istoric_al_sinoadelor.html" target="_blank">SCURT ISTORIC AL SINOADELOR ECUMENICE



yeap. uite, totusi, si cum se vede istoria dinspre cealalta parte:
http://www.bru.ro/istorie/catort.asp
(mi-a placut in mod special partea cu ortodocsii sunt cam xenofobi caci considera ortodoxia profund romaneasca si privesc catolicismul ca pe ceva automat strain, desi exista si alte natiuni ortodoxe; pe de alta parte, se bat cu caramida in piept legat de rolul catolicismului in stavilirea valului slav. pai ori e buna strainatatea, or numa vestul, exclus bulgarii? :))

si aici o colectie superba de lectura suplimentara:
http://saraca.1plan.net/biblioteca/

iar aici un interviu naucitor cu parintele Iustin despre importanta duhovnicului si nu numai:
http://www.chiazna.com/ortodoxie/

Mergi la inceput