In fiecare zi cu Dumnezeu (partea a 8-a)

Raspunsuri - Pagina 15

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Arhistefy spune:

Alergarea spre Tinta

1.Cand ai ochii pironiti spre tinta, atunci toata fiinta ta alearga spre ea.
Spre tinta ochilor tai iti alearga atunci picioarele tale
ti se intind mainile tale
si ti se indreapta toate simturile si madularele fiintei tale.
Pentru atingerea tintei tale lasi totul si dai totul,
- uiti totul, jertfesti totul si faci totul.
O, daca am face toti asa spre Tinta noastra, Iisus!

2.Cand tinta fiintei tale este fericita, atunci tot ce dai tu pentru ea este fericit
- si tot ce primesti tu prin ea este la fel.
Dar cand tinta aceasta este o desertaciune, - cat de nefericit esti
si cand alergi catre ea - si cand ti se pare ca ai atins-o!

3. Pe Hristos se intemeiaza toata credinta noastra intr-o mantuire a sufletului nostru si toata nadejdea noastra in dobandirea acestei mantuiri.
Fara Hristos toata credinta noastra ar fi zadarnica si toata nadejdea noastra ar fi desarta.

...

8. Iata fagaduinta: Slava, cinste si pace va veni peste orice suflet omenesc
care va face binele. Da! numai peste cel care face binele!
Nu peste cel care predica bine, sau canta bine, sau scrie bine, sau gandeste bine - ci numai peste cel care face binele.
Fiindca nici una din celelalte nu-i deajuns sa imbrace pe un gol, sa sature pe cel flamand, sa incalzeasca pe un inghetat, sa adaposteasca pe un strain.
Ci numai fapta!

Traian Dorz - Cugetari nemuritoare, vol. Alergarea Staruitoare, pag. 92-94





La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.

Cu drag,
Mihaela

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Arhistefy spune:

Intr-o zi, un om simplu, cunoscut pentru viata sa curata, a fost intrebat de un vecin:

- Cum faci tu de esti totdeauna atat de multumit ? Niciodata nu te-am vazut suparat.

- Foarte simplu - a raspuns celalalt. In fiecare dimineata, cand ma trezesc, privesc intai cerul. Asa mi-aduc aminte de Dumnezeu, de mila si de bunatate. Apoi privesc pamantul. Astfel imi amintesc de moarte si de Judecata de Apoi. In cele din urma, privesc in jurul meu, lumea intreaga ce se trezeste in fiecare dimineata la viata. Asa mi-aduc aminte de semenii mei, de cei care sufera de boli sau neputinte, de cei ce au o viata mai grea decat a mea si pe care i-as putea ajuta. In felul acesta ma bucur pentru ceea ce sunt si pentru ceea ce pot face.

Bunatatea izvorata din dragoste aduce totdeauna liniste si multumire, atat in sufletul celui care primeste cu recunostinta, cat si in sufletul celui care daruieste cu drag.

“Cine este bun mai bun sa se faca

si cine a biruit ispita sa se roage pentru cel care e inca in ispite.”

( parintele Paisie Olaru )




La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.

Cu drag,
Mihaela

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Arhistefy spune:

Suntem obisnuiti sa adunam si sa scadem inainte de orice inceput. Adun
pacea care intrece orice pricepere si scad atarnarea de fire.

Sa aveti un an bogat in cuvinte schimbate cu folos!



La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.

Cu drag,
Mihaela

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Arhistefy spune:

(Efes. 2, 19; 3, 7; Mc. 11, 11-23). Smochinul acoperit de frunze
era aratos la vedere, dar nu s-a invrednicit de bunavointa Domnului
fiindca nu avea roade; iar roade nu avea fiindca nu avea putere
launtrica de rodire. Cati asemenea smochini nu sunt in viata
duhovniceasca! La aratare totul e frumos, dar inauntru, gol. Sunt
oameni cumpaniti, cinstiti si toate faptele crestinesti le implinesc;
dar duhul vietii in Hristos Iisus nu-l au; ca atare, nu au roade vii,
iar ceea ce e in ei doar pare roada, insa nu este. Dar in ce sta duhul
vietii in Hristos Iisus? La asta vom raspunde: o parte e de la Domnul,
o parte e de la noi. De la Domnul este puterea de rodire in sine; al
nostru este doar locasul primitor al acestei puteri. Pentru aceasta din
urma sa te ingrijesti mai mult. Radacina este simtirea ca fara Domnul
pieri si te prapadesti. Astfel vei dobandi in toata viata ta, in toate
faptele si ostenelile tale, inima infranta si smerita. Mai departe, dat
fiind ca viitorul este necunoscut, iar vrasmasii sunt multi si
poticnirea este cu putinta in orice clipa, vin frica si cutremurul care
insotesc lucrarea mantuirii, impreuna cu strigarea neaincetata: "Cu
judecatile pe care le stii, mantuieste-ma". Vai celui care se rezeama
pe altceva decat pe Domnul; vai si celui care s-a ostenit pentru
altceva decat pentru Domnul! Intreaba-te pe tine insuti, omule care
te-ai ostenit cu faptele socotite ca bineplacute lui Dumnezeu: pentru
cine te-ai ostenit? Daca din partea constiintei vei primi raspunsul
plin de indraznire: "Doar pentru Domnul", e bine; daca nu, iti cladesti
casa pe nisip. Iata cateva lamuriri privitoare la duhul roditor
launtric. Dupa indreptar cugeta si in celelalte privinte!

de Sfantul Teofan Zavoratul



La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.

Cu drag,
Mihaela

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns camiT spune:

Draga Arhistefy, doresc ca Domnul nostru Preasfant sa-ti dea intelepciune si multa pace in inima si Duhul Lui cel Sfant sa lucreze in continuare cu putere si sa cerceteze inimile celor ce vor continua sa citeasca si in anul acesta ceea ce Dumnezeu iti va pune pe inima sa scri.

Fie ca in anul acesta Dumnezeu Preasfant sa descopere cat mai multor oameni dragostea lui Hristos si sa faca nespus mai mult decat cerem sau gandim noi spre Slava si Gloria Numelui Sau.


Poze la: http://www.score.is.tsukuba.ac.jp/~dorinte/albums/albums/david/thumbs.html

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Arhistefy spune:




(Efes. 3, 18-21; Mc. 11, 23-26). "Daca nu veti ierta
celorlalti greselile savarsite impotriva voastra, nici Tatal vostru Cel
din ceruri nu va va ierta voua greselile voastre", a grait Domnul. Cine
nu iarta celorlalti? Dreptul sau, mai bine zis, cel care se socoteste
drept. Unuia ca acestuia nu-i ramane altceva de facut decat sa judece
si sa rosteasca doar osardie, cerand pedepse pentru vimovati. Dar cel
care se simte pacatos are treaba cu faptele celorlalti? Nu i se va
rasuci oare limba de va osandi pe altul si i se va cere ispasire,
atunci cand constiinta il mustra neancetat si il ameninta cu dreapta
judecata a lui Dumnezeu? Asadar, nu e mai bine sa pacatuim decat sa
facem pe dreptii? Trebuie sa te ingrijesti in tot chipul de faptele
dreptatii; insa, oricat ai fi de drept, sa tii minte ca esti un rob
netrebnic - si asta fara sa ai cugetul impartit (adica inainte sa stea
gandul ca esti netrebnic, iar in spate sa se ascunda simtamantul ca
esti drept), ci cu simtirea deplina a netrebniciei tale. Atunci cand
vei ajunge aici (si aici trebuie sa ajungi treptat, fiindca nu este o
stare care se dobandeste dintr-o data), oricat ar fi gresit impotriva
ta fratele tau, nu-i vei cere socoteala, intrucat constiinta iti va
repeta: "Si mai mult meriti, mai rau trebuia sa-ti faca" si vei ierta;
iar daca vei ierta, insuti te vei invrednici de iertare. Si asa toata
viata: iertare pentru iertare, si la judecata vei capata in schimb
desavarsita iertare.

de Sfantul Teofan Zavoratul



La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.

Cu drag,
Mihaela

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Arhistefy spune:

(Efes. 4, 14-19; Mc. 11, 27-33). Mantuitorul dovedeste ca e trimis
din cer prin marturia lui Ioan Botezatorul; arhiereii, carturarii si
batranii tac, fiindca nu aveau ce sa raspunda impotriva, dar tot nu
cred. Alta data, a aratat acelas lucru prin faptele Sale; s-au gandit
cum s-o intoarca: "Cu domnul demonilor scoate pe demoni". Cand aceasta
viclenie a fost rasturnata, au tacut iarasi, dar nici atunci nu au
crezut. Asa sunt intotdeauna necredinciosii: orice le-ai spune si
oricat de puternice dovezi le-ai aduce in sprijinul adevarului, nu pot
raspunde nimic, dar tot nu cred. Ai zice ca mintea lor e damblagita,
dar cu privire la celelalte lucruri judeca sanatos. Numai cand vine
vorba de credinta incep sa se rataceasca in idei si in cuvinte. Se
ratacesc si atunci cand schimba adevarurile credintei date de Dumnezeu
cu vederile lor. Indoiala se preschimba la ei intr-un reazem tare ca o
stanca. Ascultati-le toata teoria. Si un copil va pricepe ca e o panza
de paianjen, insa ei nu vad asta. Neinteleasa orbire! Incapatanarea
necredinciosilor mai poate fi lamurita si prin nedorinta de a crede;
insa de unde poate sa vina asta? Si de ce ea capata in aceasta
imprejurare asemenea putere, ca face un om inteligent sa se agate cu
buna stiinta de un mod de gandire ilogic? Aici e vorba de intuneric -
si oare nu de la parintele intunericului vie el?

de Sfantul Teofan Zavoratul






La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.

Cu drag,
Mihaela

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Arhistefy spune:

(Efes. 4, 17-25; Mc. 12, 1-12). In pilda despre vie este
inchipuita Biserica Vechiului Testament si purtarea de grija a lui
Dumnezeu fata de ea. Biserica Noului Testament a mostenit-o pe aceasta,
asadar pilda aceasta poate fi inteleasa si cu privire la ea; intruct
orice crestin este biserica (templu) a lui Dumnezeu Celui Viu, poate fi
inteleasa si cu privire la fiecare crestin. Noua ne trebuie acest din
urma talc. Ce este aici via? Sufletul care a primit iertarea pacatelor,
harul celei de-a doua nasteri, darul Sfantului Duh, ca zalog al
mostenirii imparatiei vesnice, Sfintele Taine, inger pazitor. Cine sunt
lucratorii? Cunoasterea si libertatea. Ei primesc aceste daruri si
fagaduiesc sa le lucreze si sa scoata din ele roada. Cine sunt
lucratorii cei ticalosi? Cei care vor sa se foloseasca si se folosesc
de privilegiile de crestini, pe cat este cu putinta potrivit randuielii
din afara a lucrurilor, dar nu aduc Domnului roade duhovnicesti
cuviincioase. Cine sunt trimisii domnului? Cunostinta si frica de
Dumnezeu, cuvantul lui Dumnezeu, invatatatorii si pastorii, prin care
Domnul vrea sa ii intelepteasca pe cei neindreptati. Cei ce nu vor sa
se indrepte, nu iau aminte la ei; unii ii prigonesc si se silesc sa le
inabuse glasul; altii merg pana acolo ca si impotriva Domnului incep sa
se ridice cu vrajmasie, lepadand in felurite chipuri credinta in El.
Sfarsitul: cei rai, rau vor pieri.

de Sfantul Teofan Zavoratul





La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.

Cu drag,
Mihaela

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Arhistefy spune:

Hristos a inviat insemneaza ca intr-adevar Dumnezeu exista.

Hristos a inviat, insemneaza ca intr-adevar exista lumea cereasca ca
lume reala si fara moarte.

Hristos a inviat insemneaza ca viata este mai tare ca moartea.

Hristos a inviat insemneaza ca raul este mai slab ca binele.

Hristos a inviat insemneaza ca toate problemele vietii sunt pe
deplin dezlegate.

Toate parabolele principale si grele sunt pe deplin lamurite.
Catusele intunericului si ale tristetii sunt sfaramate fiindca
Hristos a inviat!


Din invataturile Parintelui Arsenie Boca





La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.

Cu drag,
Mihaela

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Arhistefy spune:

(I cor. 14, 20-25; Mt. 25, 1-13). S-a citit pilda celor zece
fecioare. Sfantul Macarie infatiseaza astfel talcul ei: "Cele cinci
fecioare intelepte, ramanand treze si staruind in lucrul cel strain de
firea lor (cea omeneasca), luand untdelemn in candelele inimilor lor,
adica harul cel de sus al Duhului, au putut intra impreuna cu Mirele in
camara cea cereasca. Celelalte insa, fara de minte fiind si ramanand la
firea lor, n-au privegeheat si nu au sarguit sa ia in candelele lor,
cat erau inca in trup, untdelemnul bucuriei, ci au adormit oarecum, din
nepasare sau din parere de sine ca ar fi fost drepte; drept aceea, nici
nu au fost ingaduite in camara Imparatiei, ca unele ce n-ar putea sa
placa Mirelui Ceresc. Inlantuite fiind de lume si de iubirea de cele
pamantesti, n-au inchinat Mirelui Ceresc toata dragostea si credinta
lor, nici n-au adus cu sine untdelemn. Sufletele ce cauta sfintenia
Duhului cea straina de firea lor se leaga cu toata dragostea lor de
Domnul, impreuna cu El umbla trecand toate cu vederea, catre El tind cu
rugaciunile si gandurile, drept care se si invrednicesc a primi
untdelemnul harului ceresc; iar sufletele care raman la firea lor se
tarasc cu cugetul pe pamant, la cele pamantesti cugeta si mintea lor pe
pamant petrece. Acestea socot despre sine ca sunt ale Mirelui si ca se
pot impodobi cu faptele trupului, insa neprimind untdelemnul bucuriei,
n-au primit nasterea cea duhovniceasca de sus, de la Duhul".

de Sfantul Teofan Zavoratul





La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.

Cu drag,
Mihaela

Mergi la inceput