In fiecare zi cu Dumnezeu (partea a 8-a)
"Ci isi gaseste placerea in Legea Domnului, si zi si noapte cugeta la Legea Lui!" Psalmul 1:2
Un adevarat crestin iese in evidenta! Are un caracter mai bine ancorat, idei mai originale, spirit mai bland, curaj mai mare, capacitati de conducator mai bune, preocupari mai largi, compasiune autentica si convingeri concrete. Este plin de bucurie, in ciuda circumstantelor dificile si manifesta o intelepciune ce ii depaseste cu mult varsta. Si mai este si plin de surprize: crezi ca l-ai etichetat, insa se dovedeste imprevizibil. Cand esti in preajma lui, te simti putin incomod, deoarece nu stii la ce sa te astepti. In timp, vei descoperi ca te poti increde in actiunile si ideile lui originale. De ce? Pentru ca acest gen de om are o relatie solida cu Domnul - una care este reinnoita zi de zi. David a spus: "Inaintea lui Dumnezeu, fara graba si fara intreruperi." "Ci isi gaseste placerea in Legea Domnului, si zi si noapte cugeta la Legea Lui!" Sistemul lui "radicular" ajunge pana la apa vietii. De aceea, toate lucrurile pe care pune mana "se transforma in aur". Putini dintre noi ajung la acest nivel. Cum asa? Pentru ca suntem pur si simplu prea ocupati! Inamicul nr. 1 al cresterii spirituale este programul supraincarcat, lucru care seamana izbitor cu ceva numit de Biblie "desertaciune lumeasca" - a fi prins in sistem pana la neglijarea umblarii cu Dumnezeu. Orice ai spune, cheia crestinismului adevarat este timpul. Nu "resturi" de timp, nu timp "menajer" ci timp calitatea I. Pentru contemplare, pentru meditare, pentru reflectii. Timp pentru Dumnezeu, fara graba si fara intreruperi.
________________________________________________
La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.
Cu drag,
Mihaela
Raspunsuri
Arhistefy spune:
(I Cor. 6, 20-7, 12; Mt. 14, 1-13). A ajuns la urechile lui Irod
vestea despre faptele Domnului, iar el s-a grabit sa traga concluzia:
"A inviat Ioan". La cate nu s-ar fi putut gandi ! Si totusi, el nu s-a
gandit decat la Ioan. Dar ce i-a indreptat gandurile spre Ioan?
Constiinta. Ei nu ii poti ascunde faptele nelegiuite, judecata ei n-o
poti calca in picioare. Irod si-a luat singur dreptul de a taia capul
lui Ioan, iar ceilalti nu i-au tagaduit acest drept; constiinta insa
si-a spus cuvantul, iar vocea ei n-a putut fi inabusita cu nimic. Iata
ca Irod il vede peste tot pe Ioan. Cate asemenea povestiri nu
cunoastem, in care constiinta il urmareste pe pacatos, infatisandu-i
pacatul si cele ascunse carora a pacatuit, asa incat le vede aievea !
Asta inseamna ca este in noi un glas pe care trebuie sa-l recunoastem
ca nefiind al nostru. Dar al cui? Al lui Dumnezeu. De unde a luat
nastere firea noastra, de la Acela ia nastere si glasul. Daca acest
glas e al lui Dumnezeu, trebuie sa-l ascultam, caci nu este ingaduit
fapturii sa se impotriveasca Facatorului. Glasul acesta spune ca
Dumnezeu este, ca depindem de El cu desavarsire si, ca atare, este de
neingaduit sa nu nutrim in noi o frica evlavioasa fata de Dumnezeu; pe
care ne-o arata constiinta. Toate acestea alcatuiesc cuvantul lui
Dumnezeu, cel inscris in firea noastra; si vedem ca oamenii din toate
vremurile si din toate tarile asculta acest cuvant si iau aminte la el.
Pretutindeni se crede in Dumnezeu, pretutindeni se ia aminte la glasul
constiintei si este asteptata viata viitoare. Numai acum a devenit
cumva la moda sa nu recunosti aceste adevaruri. Asa fac materialistii,
care va sa zica, materialistii propovaduiesc o invatatura potrivnica
firii.
(Joc de cuvinte: cuvantul "estestvennik" ("materialist", in limbajul
vremii) este derivat de la cuvantul "estestvo" - "fire(natura)",
avandu-se in vedere, probabil, argumentele extrase din domeniul
stiintelor naturale de care se servesc materialistii - n. tr.)
de Sfantul Teofan Zavoratul
La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.
Cu drag,
Mihaela
Arhistefy spune:
"Dragostea nu va pieri niciodata...." Ap. Pavel -Ep. I Corinteni 13
Unul dintre primii adversari politici ai presedintelui Abraham Lincoln a fost Edward Stanton. Intr-unul din discursurile sale, l-a numit pe Lincoln: "Un clovn josnic si viclean". In altul a spus: "Ar fi ridicol sa mergi in Africa pentru a vedea o gorila, cind poti vedea foarte bine una si in Springfield, Illinois." (Asezarea natala a lui Abraham Lincoln)
Cu toate acestea, Lincoln n-a ripostat niciodata. De ce? Pentru ca "dragostea crestina este indelung rabdatoare, iarta totul, sufera totul ..." I Corinteni 13:4-7 Aceasta iubire insa nu inseamna a indura pasiv, ci a-ti pune in practica intentiile bune. Nu inseamna a sta la capatul celalalt al incaperii si a spune: "Acea persoana ma improasca cu noroi asa ca ma voi tine la distanta." Ci inseamna a traversa camera si a descoperi o modalitate de a imbratisa fizic sau prin conversatie adversarul.
Cind Lincoln a fost ales presedinte al Statelor Unite si avea nevoie de un ministru de razboi, ghici cine a fost ales? Edward Stanton. Cind prietenii l-au intrebat de ce, Lincoln a spus: "Pentru ca este omul cel mai potrivit pentru aceasta slujba."
Ani mai tirziu, cind trupul ucis al presedintelui zacea intr-un sicriu, Edward Stanton l-a privit si a spus printre lacrimi: "Aici zace cel mai maret conducator al omenirii pe care l-a vazut lumea vreodata." Animozitatea sa fusese zdrobita de trecutul plin de suferinta, dedicare, de spiritul cutezator si de camaraderie al lui Lincoln.
Cineva continua sa te raneasca ? Au ales ceilalti un rol in opozitie cu tine ? In ce mod raspunzi ? Iti doresti cu adevarat victoria asupra spiritului tau critic si revansard ? Atunci, printr-un act de vointa, iarta-i, apropie-te de ei cu blindete si incepe sa-i iubesti. Apoi priveste cum Dumnezeu iti aduce victoria intr-o modalitate in care tu n-ai fi reusit niciodata, deoarece "Dragostea nu va pieri niciodata ..."
La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.
Cu drag,
Mihaela
Arhistefy spune:
(I Cor. 7, 12-24; Mt. 14, 35; 15, 11). "Nu ceea ce intra in
gura spurca pe om, ci ceea ce iese din gura spurca pe om". Domnul a
spus asta nu pentru ca n-ar fi binevoit catre postire, sau ca ar fi
socotit-o netrebuincioasa pentru noi. Nu, El insusi a postit, pe
Apostoli i-a invatat sa posteasca si in Sfanta Sa Biserica a randuit
posturi. A spus aceasta pentru noi, postind, sa nu ne marginim doar la
mancarea putina si uscata, ci sa ne ingrijim totodata ca si sufletul sa
posteasca, neangaduindu-i dorinte si aplecari patimase. Si acesta este
un lucru de capetenie, iar postul slujeste ca mijloc puternic de a
ajunge la acesta. Temeiul patimelor este in trup; cand trupul e
istovit, e ca si cum pe sub intariturile patimilor s-ar sapa un tunel
si meterezele lor s-ar prabusi. Iar fara post ar fi o minune sa
biruiasca cineva patimile, la fel cum ar sta cineva in foc fara sa
arda. Cel care isi indestuleaza din belsug trupul cu mancare, somn si
tihna, cum sa fie cu luare-aminte si cu gandul la vreun lucru
duhovnicesc ? Pentru unul ca acesta este tot atat de usor a se desface
de pamant, a intra in contemplarea celor vazute si a tinde catre
acestea, precum ii este unei oratanii batrane sa zboare.
de Sfantul Teofan Zavoratul
La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.
Cu drag,
Mihaela
Aynur spune:
Buna MihaelaMi-au placut mult articolele tale;am sa introduc si eu cateva din religia mea,islamulfie ca Dumnezeu sa fie multumit de noi si sa ne ierte pacatele si sa ne calauzeasca inshaAllah=cu voia lui Dumnezeu!
Sfantul Quran traducerea sensurilor in limba romana,editura islam 1999:
"35.Allah este lumina cerurilor si a pamantului.Lumina Lui seamana cu o firida in care se afla o lampa.Lampa este in vas de cristal,iar acesta pare a fi o stea scanteietoare.Ea se aprinde de la un pom binecuvantat,un maslin,nici de rasarit,nici de apus,al carui ulei aproape ca lumineaza fara sa-l fi atins focul.Lumina peste lumina!Allah calauzeste catre lumina Sa pe cine voieste El si Allah da oamenilor pilde.Iar Allah le stie pe toate.
36.[aprinsa este ca o lumina] in case care a ingaduit Allah sa fie inaltate si in care este pomenit numele Sau.In ele Ii aduc Lui Lauda dimineata si seara."(sura an -nur=sura luminii 24:35,36)
Arhistefy spune:
(I Cor. 7, 24-35; Mt. 15, 12-21). "Din inima ies gandurile rele".
Dar de unde vin ele in inima? Radacina lor e in pacatul care traieste
in noi, iar deosebirea, inmultirea si felul lor aparte vin la fiecare
din bunul sau plac. Cei de facut, atunci? Pentru inceput, taie tot ce
tine de bunul tau plac. Acesta e ca si cum ar rupe cineva frunzele unui
copac, i-ar taia crengile si ar reteza trunchiul pana aproape de
radacina. Apoi, nu ingadui sa iasa din inima ganduri rele, iar pe cele
ce ies taie-le si alunga-le, iar pacatul care traieste in noi,
neprimind intariri, va slabi si va deveni cu totul neputincios. In asta
sta miezul poruncii: "Fiti treji, privegheati. Luati aminte la voi
insiva. Incingeti mijlocul cugetelor voastre". Trezvia trebuie imbinata
cu dreapta socotinta. Din inima ies nu numai lucruri rele, ci si bune;
totusi, nu orice lucru bun pe care ni-l insufla inima trebuie implinit.
Ceea ce trebuie cu adevarat implinit o hotaraste dreapta socotinta.
Dreapta socotinta este cutitul gradinarului, care taie unele crengi si
altoieste altele.
de Sfantul Teofan Zavoratul
La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.
Cu drag,
Mihaela
Arhistefy spune:
(Rom. 12, 1-3; Mt. 10, 37; 11, 1). "cine primeste prooroc in
nume de prooroc plata de prooroc va lua si cine primeste pe un drept in
nume de drept rasplata dreptului va lua." Aceasta dezleaga toate
nedumeririle legate de milostenie. Bunavointa fata de sarmani e
totdeauna, daca nu stinsa, dar oricum micsorata de intrebarile: "Cine
este cel care cere si unde se duc banii daruiti?" Domnul raspunde:
"rasplata ta va fi dupa gandul cu care primesti sa il ajuti pe cel care
cere". Nu te uita la cel care cere, ci la gandul cu care dai. Cum vor
fi aceste ganduri, asa va fi si pretul faptei tale; iar ce ganduri se
cuvine sa ai cu privire la cel sarman, ni se arata prin alt cuvant:
"Cine miluieste pe cel sarman imprumuta pe Dumnezeu", sau: "Ce ati
facut unuia dintre acestia, Mie Mi-ati facut". Asadar, primeste pe orice
om aflat in nevoie cum ai primi pe Domnul si fa pentru el ceea ce
poti, cu gandul ca faci pentru Dumnezeu si vei primi nu doar rasplata
de prooroc si de drept, ci si rasplata domneasca.
La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.
Cu drag,
Mihaela
Arhistefy spune:
(Rom. 15, 1-7; Mt. 9, 27-35; In. 17, 1-13) "Dupa credinta voastra fie
voua!", le-a spus domnul celor doi orbi si indata s-au deschis ochii
lor. Dupa masura credintei omului este si cercetarea lui de catre
puterea lui Dumnezeu. Prin credinta se primeste, trece si in ea
salasuieste harul. Asa cum plamanii unuia sunt mai mari, iar ai altuia
sunt mai mici, si primii primesc mai mult aer decat cei din urma, tot
asa si credinta unuia e mai mare, iar a altuia e mai mica, si prima
primeste mai multe daruri de la Domnul, iar cealalta mai putine.
Dumnezeu este pretutindeni, cuprinde si tine toate si Se salasuieste cu
placere in sufletele omenesti; dar intra in ele nu cu sila, desi este
Atotputernic, ci chemandu-le, caci nu voieste sa strice stapanirea pe
care i-a dat-o omului asupra vointei sale. Pe cel ce se deschide prin
credinta il umple Dumnezeu cu daruri peste masura; in cel care se
zavoraste prin necredinta nu intra chiar de-ar fi aproape. Doamne !
Adauga-ne credinta fiindca si credinta tot darul Tau este. Fiecare din
noi insa se cade sa marturiseasca: "Iata eu sarac sunt si sarman" (Ps.
69, 6).
de Sfantul Teofan Zavoratul
La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.
Cu drag,
Mihaela
Arhistefy spune:
"Ferice de omul pe care-L cearta Dumnezeu!
Nu nesocoti mustrarea Celui Atot Puternic.
El face rana, si tot El o leaga;
El raneste, si mana Lui tamaduieste.
De sase ori te va izbavi din necaz,
si de sapte ori nu te va atinge raul.
El te va scapa de moarte in vreme de foamete,
si de loviturile sabiei in vreme e razboi.
Vei fi la adapost de biciul limbii,
vei fi fara teama cand va veni pustiirea.
Vei rade de pustiire ca si de foamete,(...)
(...) Asculta, caci sunt spre folosul tau!"
Iov 5:17-22, 27
La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.
Cu drag,
Mihaela
Arhistefy spune:
(I Cor. 9, 13-18; Mt. 16, 1-6). Fariseii si saducheii I-au cerut
Domnului sa le arate semne; dar nu vedeau ca au un semn inaintea
ochilor. Domnul Insusi era semnul; invatatura Sa si faptele Sale aratau
cine este El; de alta marturisire nu mai era nevoie. "Lucrarile pe care
le fac Eu...,acestea marturisesc despre Mine" (In. 10, 25), le-a spus
El iudeilor. "Fata cerului stiti s-o judecati, i-a mustrat Domnul, dar
semnele vremurilor nu puteti". De ce s-a intamplat asta cu ei? Fiindca
traiau doar viata din afara, iar inlauntrul lor nu priveau; iar fara
luare-aminte, fara adunare si adancire in sine nu este cu putinta nici
a baga de seama, nici a pricepe lucrarile dumnezeiesti. Acelas lucru
continua pana acum. Toti au in fata ochilor crestinismul - adevarata
minune a lui Dumnezeu - dar cei ce il privesc nu vad asta, sovaie in
credinta si apostaza. Ochii lor pierd putinta de a vedea in El pecetea
dumnezeiescului si acesti oameni sunt gata sa ceara, asemenea iudeilor,
semne deosebite din cer. Semn insa nu li se da si nu li se va da,
fiindca ei il cer doar ca sa ispiteasca pe Dumnezeu, nu ca sa mearga pe
calea lui Hristos. Tu doar paseste pe aceasta cale si vei vedea inca de
la primul pas ca ea este dumnezeiasca, duce la Dumnezeu si Il apropie
pe Dumnezeu de tine. Iudeilor, Domnul le-a zis: "Semn nu se va
da..decat semnul proorocului Iona". Domnul i-a prevenit si pe
necredinciosii de acum, pregatind pentru ei raspunsul: "Se va arata pe
cer semnul Fiului Omului si vor plange atunci neamurile pamantului..."
(Mat. 24, 30).
de Sfantul Teofan Zavoratul
La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.
Cu drag,
Mihaela
Arhistefy spune:
(I Cor. 10, 5-12; Mt. 16, 6-12). "Feriti-va de aluatul fariseilor
si al saducheilor", a grait Domnul. Saducheii sunt intruchiparea
nepasarii; fariseii, a oamenilor ce poarta intruchiparea oamenilor
ravnitori. Cei dintai nu fac nimic, iar ceilalti par ca sarguiesc, dar
nu le iese de fapt nimic. La noi, seamana cu ei cei atrasi de ideile
umanitarismului. Ei vorbesc foarte mult despre binele poporului, dar
poporul nu vede nici un bine din partea lor, caci ei numai vorbesc, dar
nu fac. Umanitarismul lor este de parada, ei numai par ca il au; de
fapt insa nu sunt decat niste egoisti. Cuvantarile nu cer nici o jertfa
- ca atare, sunt foarte darnici cu ele; dar daca vine vorba de jertfe,
ei dau inapoi. In ziua de azi, mai toti sunt niste fatarnici; se dau
drept altceva decat sunt - oameni plini de ravna pentru binele si
luminarea obsteasca, ramanand foarte multumiti atunci cand reusesc sa
arate din gura ca sunt intr-adevar astfel. De aceea, indata ce se
porneste o actiune de binefacere, toti dau cu gura, insa cu fapta nu da
zor nimeni si treaba n-are nici un spor. Nu astepta jertfe de la acesti
oameni; de ceilalti nu le pasa, lor sa le mearga bine. Se mai intampla
insa ca ei, fara sa-si bata capul cu planuri de binefacere, sa faca
danii de ochii lumii. Amandoua aceste purtari au fost osandite de catre
Domnul, Care ne-a poruncit sa ne umplem de dragoste nefatarnica unii
fata de altii, dragoste careia nu-i place sa pozeze.
de Sfantul Teofan Zavoratul
La toate gandurile negative pe care le-ai putea avea, Dumnezeu are un raspuns pozitiv pentru tine.
Cu drag,
Mihaela