O singura biserica (4)
Raspunsuri - Pagina 12
casandra spune:
------------
Conchita:
apoi, legat de fiul lui Noe...pe el de ce nu l-a "salvat" inecandu-l? l-a lasat de samanta raului pe corabie. de ce?
--------------
De dragul lui Noe. Era fiul lui.
Savatie a fost un om de cultura si artist, chiar nebun pentru arta sa, inainte de a fi calugar.
Un link catre biografia sa:
http://www.ournet.md/~crestin/biografie.html
A trecut prin arta, si nu ca simplu spectator, vorbeste in cunostinta de cauza. Bine, experienta sa e personala, nu e aceeasi pentru toata lumea. Si concluziile sunt cele la care a ajuns el, pe baza propriei experiente, de om necredincios, care a creat pentru a-si invinge moartea si singuratatea, transformat apou intr-un om religios care nu se mai teme de moarte, L-a gasit pe Dumnezeu si nu mai este singur.
Si, ca sa putem intelege cat de cat, procesul de transformare a unui artist, initial necredincios, apoi putin credincios, si mai la urma monah, putem sa rasfoim poeziile lui Savatie din acea perioada de trecere de la un fel de a fi la altul:
http://www.ournet.md/~crestin/poezie/poiezii.htm
Si Savatie nu s-a intors impotriva artei, nu o reneaga. Chiar ii indeamna pe tineri sa se foloseasca de arta, de o anumita factura, pentru a-si exprima sentimentele, sau chiar pentru a invata sa iubeasca:
http://www.ournet.md/~crestin/eseuri/primadrag.htm
gandacelu spune:
joanna
shhhhhhhhhhh
mami de ileana (4 iulie 2002) si ioachim (25 nov. 2004)
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41659" target="_blank">ajutati-l pe mihaita!
irina.c. spune:
quote:Draga Elena,in primul rand faci o confuzie intre preoti(cum sunt parintele Papacioc si altii) si Sfintii Parinti,care sunt cu totul altceva.Unui preot ii poti spune "sfintite parinte"(fiindca e sfintit prin hirotonie),dar nu Sfinte Parinte(fiindca nu a fost canonizat).
Originally posted by Elena
Vad ca discutia despre unirea bisericilor s-a stins si s-a ajuns la un alt subiect interesant.
Vin si eu cu o nedumerire legata de biserica ortodoxa....asadar, Parintele Papacioc declara ca miscarea ecumenica este lucrarea dracului, iar pe de alta parte Parintele Nicolae D. Necula, Decanul Facultatii de Teologie Ortodoxa, declara EXACT CONTRARIU, ca miscarea ecumenica este lucrarea Duhului Sfant !! (aici link-ul: http://www.crestinism-ortodox.ro/html/index.html). Amandoi reprezinta aceeasi Biserica Ortodoxa, care se spune ca nu greseste , dar in cazul asta e clar ca unul din cei doi Sfinti Parinti greseste. Si intreb eu, mireanul de rand, pe cine crede si dupa ce criteriu ???? la fel, au mai fost cazuri cand invataturile Sfintilor Parinti s-au contrazis in mod flagrant, ca de exemplu unul sfatuia femeia sa suporte ciomageala sotului ca este spre binele ei, pentru mantuirea ei si a sotului, pe cand alt Parinte, spunea contrariu, ca femeia sa nu i se supuna barbatului daca acesta n-o iubeste si se poarta urit cu ea.
Astept cu mult interes raspuns/uri....
In al doilea rand ,in BO hotararea Sinodului reprezinta punctul de vedere oficial.Ceea ce zice un preot sau altul referitor la o chestiune cum ar fi FIV sau ecumenism este parere personala,dar daca este in acord cu invatatura Bisericii credinciosii o respecta,chiar daca n-a fost oficializata printr-o hotarare de Sinod.
In al treilea rand,referitor la "ciomageala",nu exista nici o contrazicere,ci fiecare sfat a fost dat intr-un anume context unor persoane diferite.
Si ca sa revin la ce ai intrebat,da,miscarea ecumenica este diavoleasca daca ea presupune ca BO sa renunte la ceva din dogme,dar este de la Duhul Sfant,fiindca se cauta intelegerea si unitatea.Cei doi sfintiti parinti nu se contrazic,ci fiecare a surprins alt aspect al problemei.
Irina si bb Iinca(26apr04)
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."
cataghe spune:
quote:
Originally posted by irina.c.
Sabina,ce am inteles eu citind viata sfantului Serafim de Sarov,a parintelui Paisie Aghioritul si altii este ca atunci cand,prin rugaciune si traire crestina ajungi sa-L cunosti bine pe Dumnezeu,sufletul nu mai simte nevoie nici de arta,nici de conversatie cu altii,nici de multe altele de care omul nu se poate lipsi,deoarece toate nevoile lui sufletesti sunt implinite.
Aha, si atunci cum ramane cu "iubiti-va unii pe altii"?... Invatatura lui Isus nu il intoarce pe om numai catre Dumnezeu, ci si catre lume, sau catre Dumnezeu, dar prin lume. Daca tu nu mai simti nevoia nici de frumos, nici de semenii tai, nici de nimic, cum ramane cu iubirea crestineasca? Sau iubirea asta crestineasca este orientata numai catre Dumnezeu? Ce fel de Dumnezeu este asta care vrea intrega ta capacitate de a iubi si a simti numai pentru El? Si unde este locul lui Isus Christos in toata povestea asta? Ce trebuie sa fie trecerea noastra prin lumea asta daca facem din intoarcerea strict catre noi insine si catre Cer un scop in sine? Lamuriti-ma va rog, ca eu in ratacirea mea nu mai inteleg absolut nimic.
To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!
irina.c. spune:
Cata,ce am zis eu e un caz ideal,cati dintre noi ajug la asa trepte inalte?Din ce am observat la cei mai sus amintiti,faptul ca au fost aproape de Dumnezeu si L-au cunoscut atat de bine i-a facut sa-i slujeasca pe ceilalti,fiecare dupa darul sau,fiindca iubirea lui Dumnezeu pentru oameni se exprima prin ei.Nu stiu cum sa formulez mai bine in cuvinte.Poate gasesti viata Sfantului Serafim de Sarov s-o citesti.Irina si bb Iinca(26apr04)
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."
cataghe spune:
quote:
Originally posted by irina.c.
Cata,ce am zis eu e un caz ideal,cati dintre noi ajug la asa trepte inalte?Din ce am observat la cei mai sus amintiti,faptul ca au fost aproape de Dumnezeu si L-au cunoscut atat de bine i-a facut sa-i slujeasca pe ceilalti,fiecare dupa darul sau,fiindca iubirea lui Dumnezeu pentru oameni se exprima prin ei.Nu stiu cum sa formulez mai bine in cuvinte.Poate gasesti viata Sfantului Serafim de Sarov s-o citesti.
Irina si bb Iinca(26apr04)
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."
Nu inteleg, sorry. Adica daca sufletul tau nu mai simte nevoia de nimic din lumea asta, de ce sa ii slujesti pe altii? Si cum ii poti sluji daca nu pui suflet? Mie mi se pare ca tocmai aici e contradictia.
To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!
casandra spune:
----------
atunci cand,prin rugaciune si traire crestina ajungi sa-L cunosti bine pe Dumnezeu,sufletul nu mai simte nevoie nici de arta,nici de conversatie cu altii,nici de multe altele de care omul nu se poate lipsi,deoarece toate nevoile lui sufletesti sunt implinite.
----------
Eu cred ca, atunci cand ajungi sa il cunosti asa de bine pe Dumnezeu, esti pregatit de marea trecere. Dar mai cred ca doar pustnicii ajung sa se simta asa de bine in singuratate.
conchita spune:
quote:
Originally posted by cataghe
Pai si eu ma revolt in sinea mea, dar are dreptate Conchita, nu de la mine o sa vina Lumina, asa ca...
Mai, nu raspunde nimeni la intrebarea Elenei? Deci, care din Parintii ortodocsi are dreptate in privinta ecumenismului si cum explicati doua pozitii atat de diferite in cadrul aceleiasi biserici?
mai, vaz ca te suparasi aiurea. pune X-ulescu in locul "Catalina" si tot aia iti iese, exact ce sustii tu acum. nu de la oameni vine lumina, deci parerea lui cutarescu despre arta sau a ta despre ce cred eu sau a mea despre sfintii parinti nu ar trebui sa revolte. luam la cunostinta, filtram critic si cu Dumnezeu inainte. pozitii diferite sunt si in capul unei singure persoane -cu varsta, mdeh :) - daramite in cadrul unui grup atat de special cum e cel al Sfintilor Parinti. eu nu vad nici o contradictie aici si nici motiv de bataie de cap, nu cazusem noi de acord ca Dumnezeu vorbeste fiecaruia pe limba sa? mai intervine si distorsionarea mesajului cauzata de o multime de alti factori individuali si voala diferentele. parca la catolici sau altundeva canta toata lumea pe-o singura voce? nush ce te supara, lipsa unitatii de monolit?
-----------------------
Nu sta, ca sta productia
cataghe spune:
quote:
Originally posted by conchitaquote:
Originally posted by cataghe
Pai si eu ma revolt in sinea mea, dar are dreptate Conchita, nu de la mine o sa vina Lumina, asa ca...
Mai, nu raspunde nimeni la intrebarea Elenei? Deci, care din Parintii ortodocsi are dreptate in privinta ecumenismului si cum explicati doua pozitii atat de diferite in cadrul aceleiasi biserici?
mai, vaz ca te suparasi aiurea. pune X-ulescu in locul "Catalina" si tot aia iti iese, exact ce sustii tu acum. nu de la oameni vine lumina, deci parerea lui cutarescu despre arta sau a ta despre ce cred eu sau a mea despre sfintii parinti nu ar trebui sa revolte. luam la cunostinta, filtram critic si cu Dumnezeu inainte. pozitii diferite sunt si in capul unei singure persoane -cu varsta, mdeh :) - daramite in cadrul unui grup atat de special cum e cel al Sfintilor Parinti. eu nu vad nici o contradictie aici si nici motiv de bataie de cap, nu cazusem noi de acord ca Dumnezeu vorbeste fiecaruia pe limba sa? mai intervine si distorsionarea mesajului cauzata de o multime de alti factori individuali si voala diferentele. parca la catolici sau altundeva canta toata lumea pe-o singura voce? nush ce te supara, lipsa unitatii de monolit?
-----------------------
Nu sta, ca sta productia
Hihihi, nu m-am suparat bei, chiar deloc, exact aia ce ai vrut sa spui tu am vrut sa spun si eu. Adicatelea, ca oricum n-o sa conving eu lumea acuma si ca pana la urma fiecare face si crede cum il taie capul. Serios nu m-am suparat, iote-un pupic de "evidenta"
Cat priveste unitatea de monolit, las'ma beeei, ca aicea e problema importanta, io nu zic sa zica toti la fel, dar cand se contrazic asa flagrant... zau, parca nu da chiar bine
To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!
conchita spune:
quote:
Originally posted by cataghe
io nu zic sa zica toti la fel, dar cand se contrazic asa flagrant... zau, parca nu da chiar bine
eu ar trebui sa nu ma pronunt la punctul asta, sa las fetele care sunt in tema. :) ma risc insa cu o parere personala: tocmai asta e frumusetea si tot aici pericolul. de aceea eu tin de Noul Testament cu dintii si ce contrazice ce se scrie acolo, se cheama ca nu exista. hm, asta suna a atitudine de sectant, sper sa nu fi comis vreo blasfemie...
Casandra, in afara de fiul lui Noe mai erau si alti fii de oameni fara pacat, nu? sau fii fara pacat...sau nu? mie mi se pare ca iertarea fiului da peste cap tot planul cu arca. a lasat sa moara toti pacatosii, dar a lasat unul de samanta. care e intelesul? uite, Cata, ca si pe mine ma sapa dilemele :)) de fapt, simt ca o iau iarasi pe calea framantarilor care nu duce nicaieri...asa cum inteleg eu credinta e ca si cum as sta si m-as uita noaptea la cer si s-ar face dintr-odata lumina. si, in acel moment, toate cuvintele spuse si gandurile gandite vreodata despre lumina si-ar pierde noima. intelegerea e facuta din miracole si revelatii mici, dar intelegerea aia absoluta e numai in puterea Sa sa ne-o dea, daca ne-o da-o vreodata cat suntem "din lume".