O singura biserica (4)
Raspunsuri - Pagina 11
Elena spune:
PROTESTEZ !!!! Nu tu esti prostuta aici, ci eu, ca tot n-am inteles raspunsul tau...totusi nu insist (eventual daca vrei sa-mi scrii pe PM), daca aceasta discutie te tulbura, eu zic ca e mai intelept sa te retragi, pacea ta sufleteasca e mai importanta !!!
Pacea Domnului cu tine, Joanna !
quote:
Originally posted by joanna
Elena mie personal mi se pare ca ecumenismul vine din'unde-i draagoste putina,lesne-i a gasi pricina'.
De aceea masturisesc ce spune Efrem Sirul si dispar urgent de aici.
Ortansa,cu tot respectul,am citit tot subiectul,dar se pare ca nu sint asa de luminata ca tine sa inteleg ce intelegi tu.Tu o intelegi pe Elena mai bine, ca vad eu, stai in aceeasi barca cu ea.
Va pe amindoua si lasati-ma sa ma retrag.Eu is prostuta si n-am dubii nici intrebari.
Joanna
Adela99 spune:
Ortansa, scuze daca nu am retinut bine ... tu esti ortodocsa (poate cineva sa-mi explice de ce se scrie Biserica Ortodoxa cu x si ortodocs cu cs? ma intreb de mult ...) casatorita cu catolic sau viceversa? nu cred ca are importanta (sau mai stii) daca femeia sau barbatul e ortodox/catolic
eu asta am gasit:
http://www.crestinism-ortodox.ro/html/11/11b_implicatiile_pastorale_si_ecumenice_ale_casatoriilor_mixte.html
Pozitia Bisericii Ortodoxe
“Clericii sunt obligati sa nu oficieze Taina Cununiei decat intre ortodocsi, asistati de nuni ortodocsi. Cei de alt cult sunt obligati, inaintea casatoriei, sa indeplineasca formalitatile de trecere la Ortodoxie. Preotii care se vor abate de la ceste norme, se vor pedepsi cu canonisirea la sfanta manastire, pana la transferare, afara de cazul cand au avut dezlegarea chiriarhului”
"Pozitia Bisericii Romano-Catolice
Hotararea Conciliului II Vatican a fost ca aceste casatorii se pot incheia fara dispense intre catolicii orientali si necatolicii orientali, cu conditia respectarii a doua conditii esentiale: 1. Obligatia sotului catolic sa faca tot ceea ce-i sta in putinta spre a-l converti pe sotul necatolic la credinta catolica; 2. Obligatia in scris a ambilor soti sau macar verbal dar solemn la botezarea si educarea religioasa catolica a viitorilor copii. Singurul element nou este acela ca se admite intercomuniunea cu ortodocsii in problema casatoriilor mixte, in sensul ca se permite ca, in cazul unei asemenea casatorii, “serviciul cununiei sa fie oficiat in biserica ortodoxa de catre un preot ortodox”, insa numai daca acest lucru il va gasi potrivit episcopul catolic competent"
zisei eu din barca crestina, in apropierea vertiginoasa a Postului Mare
Sabina spune:
"Toatã istoria artei nu este decît o paradã a unor oameni complexaþi. O paradã a neputinþei.
etc....
Ce ma deranjeaza pe mine este faptul ca el considera ca omul credincios nu are nevoie sa creeze...si ca artistul nu poate fi credincios,pt ca prin arta se indeparteaza de Dumnezeu.
Si ca marile opere sunt absurde pt ca lipseste din ele Dumnezeu...ori se stie prea bine, pt cine a facut nitica semiotica sau semantica stie f bine ca un ultim criteriu este cel moral...si ca marile opere de arta contin in ele Dumnezeire.
Adica....dupa Savatie inseamna ca nu e nevoie de creatie, ci numai de credinta...si le considera incompatibile.
Chestioa cu autobuzul...vrea sa spuna ca Arta nu ne poate aduce la dumnezeu, dar....iar il iau pe bach de exemplu.Muzica sa e Dumnezeire in stare pura, pt ca el scria din iubire fata de El.
Ultimul sau coral a fost scris cu lacrimi in ochi..era orb si l-a dictat, era despre iubirea fata de Dumnezeu.
Parerea mea e ca Savatie e cam exaltat, el insusi fiind artist, nu a gasit prin arta sa calea spre Dumnezeu, si atunci crede ca nimeni nu poate sa faca asta.E o mica frustrare la mijloc...plus o revolta extrem de justificata la adresa prostitutiei artistice din zilele noastre( cu asta sunt f de acord, dar sa ajungi sa spui ca Romeo si Julieta e absurda...)
Deci, sa concluzionez.
Ma deranjeaza faptul ca el considera ca arta e inutila si ca exclude Divinitatea.Parerea mea e ca arta este (dupa natura) Dumnezeire. Ma refer la marii artisti, nu la facaturi.
Sabina si www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33789&whichpage=1" target="_blank">Sofia Galagia
casandra spune:
Draga Ortansa, in orice biserica vei gasi si bune si mai putin bune. Pe la inceputul crestinismului, s-au desprins cateva secte din sanul bisericii, care, initial, au vrut sa isi curete biserica de orice rau, vroiau doar sfinti, dar au cazut din ratacire in ratacire, impinsi de prea multa mandrie (secta lui Novatian, a lui Donatus, ...) si slabiciuni omenesti.
DARAEL spune:
quote:
Originally posted by xenocid
Adela, un adevarat crestin ortodox este o persoana care se teme ca undeva cineva se simte bine.
Cu stima,
Alin
*Ex astris, Scientia*
!!!
Cu stima,
Singur, DARAEL
Ratacitor prin Lume
http://www.geocities.com/dara2el/
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41659" target="_blank">ajutati-l pe mihaita!
“A te invinge pe tine insuti este prima si cea mai frumoasa dintre toate victoriile.“ DEMOCRIT
cataghe spune:
Sabina, sa ma ierti si tu si toata lumea care se va simti jignita de ceea ce am sa spun acum, dar am citit si eu articolul ala si am ajuns la concluzia ca nu merita sa imi bat capul cu astfel de pozitii, oricum nu voi adera niciodata la ele (sa ma fereasca Bunul Dumnezeu). Ceea ce scrie omul ala acolo - ca este un om pana la urma, sau oricum, ca om afiseaza pareri legate de cultura, pentru ca cultura nu face parte din aria lui de expertiza! - este in contradictie flagranta cu toata educatia mea si cu toate trairile mele. Asa, si? De ce ar trebuie sa ma nelinistesc, pana la urma? Asta e parerea lui despre arta, il priveste. Cine vrea sa adere la ea, de asemenea il priveste, daca stilul i se potriveste, e ok. Dar nu vad de ce ar trebui sa ma framant eu, care stiu ca nu mi se potriveste deloc, devreme ce ma simt foarte impacata cu perceptia mea despre arta asa cum e ea, si nu resimt nici un conflict intre felul in care percep arta si felul in care il percep pe Dumnezeu.
To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!
Sabina spune:
quote:
Originally posted by cataghe
Sabina, sa ma ierti si tu si toata lumea care se va simti jignita de ceea ce am sa spun acum, dar am citit si eu articolul ala si am ajuns la concluzia ca nu merita sa imi bat capul cu astfel de pozitii, oricum nu voi adera niciodata la ele (sa ma fereasca Bunul Dumnezeu). Ceea ce scrie omul ala acolo - ca este un om pana la urma, sau oricum, ca om afiseaza pareri legate de cultura, pentru ca cultura nu face parte din aria lui de expertiza! - este in contradictie flagranta cu toata educatia mea si cu toate trairile mele. Asa, si? De ce ar trebuie sa ma nelinistesc, pana la urma? Asta e parerea lui despre arta, il priveste. Cine vrea sa adere la ea, de asemenea il priveste, daca stilul i se potriveste, e ok. Dar nu vad de ce ar trebui sa ma framant eu, care stiu ca nu mi se potriveste deloc, devreme ce ma simt foarte impacata cu perceptia mea despre arta asa cum e ea, si nu resimt nici un conflict intre felul in care percep arta si felul in care il percep pe Dumnezeu.
To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!
ai dreptate!
Problema e ca tipu chiar promoveaza chestia asta, de aia ma revolt.In rest, fiecare e liber sa gandeasca cum vrea.
Sabina si www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33789&whichpage=1" target="_blank">Sofia Galagia
cataghe spune:
quote:
Originally posted by Sabina
Problema e ca tipu chiar promoveaza chestia asta, de aia ma revolt.
Pai si eu ma revolt in sinea mea, dar are dreptate Conchita, nu de la mine o sa vina Lumina, asa ca...
Mai, nu raspunde nimeni la intrebarea Elenei? Deci, care din Parintii ortodocsi are dreptate in privinta ecumenismului si cum explicati doua pozitii atat de diferite in cadrul aceleiasi biserici?
To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!
irina.c. spune:
Sabina,ce am inteles eu citind viata sfantului Serafim de Sarov,a parintelui Paisie Aghioritul si altii este ca atunci cand,prin rugaciune si traire crestina ajungi sa-L cunosti bine pe Dumnezeu,sufletul nu mai simte nevoie nici de arta,nici de conversatie cu altii,nici de multe altele de care omul nu se poate lipsi,deoarece toate nevoile lui sufletesti sunt implinite.Noi,care suntem abia la cele incepatoare ale credintei ,nu ne gasim linistea sufleteasca in apropierea de Dumnezeu,ci avem nevoie si de alte lucruri care sa ne hraneasca sufleteste.Dar cred ca ,pe masura ce urci duhovniceste si harul te lumineaza tot mai mult,sufletul se hraneste doar cu Dumnezeu.Si cred ca abia din acest preaplin al trairii in sfintenie poate izvori arta adevarata,curata,care porneste din Dumnezeu si duce tot spre El.Parere personala!Irina si bb Iinca(26apr04)
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."
Sabina spune:
Irina, eu inteleg ce vrei sa spui, si ce bine ar fi sa fie asa.
Insa....daca am fi atat de luminati incat sa nu ne mai hranim sufletele decat cu Dumnezeu,atuncin-ar mai exista arta, intelegi?
Universul are o natura vibratorie...in momentul in care s-ar ajunge la armonia perfecta atunci n-ar mai exista viata, viata nu poate exista decat in imperfectiune, arta se naste din asimetrii...sufletele se inalta prin sacrificiu etc.
Plus ca fiecare are un har....daca e sa ne luam dupa ce ai zis tu( si sa nu intelegi ca nu sunt de acord, pt ca sunt, ca principiu doar) atunci nimeni n-ar mai face nimic, decat sa se roage...
iar Dumnezeu doreste ( cred eu) sa facem si o multime de alte lucruri pe langa...
Ps.n-am primit mail:)
Sabina si www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33789&whichpage=1" target="_blank">Sofia Galagia