Probleme de matematica
Incep sa fac fata din ce in ce mai greu problemelor de matematica de clasa a patra. Ma gandesc cu groaza ca o sa fie din ce in ce mai greu si nu vreau sa-i pun meditator de acum. Ce spuneti de problema asta:
Suma a trei numere este 846. Afla numerele stiind ca al treilea e cu 4 mai mare decat primul si de doua ori mai mare decat al treilea.
Trebuie sa stiti ca nu au invatat sisteme. Sunt acum la metoda grafica, adica numerele se reprezinta prin segmete proportionale.
Hai sa deschidem un subiect in care sa ne ajutam la lectii.
www.babiesonline.com/babies/i/ilincuta" target="_blank">poze cu Ilinca
Craciun 2004
Raspunsuri
miau-miau spune:
quote:
Initial creeata de dana d
al treilea e cu 4 mai mare decat primul si de doua ori mai mare decat al treilea.
ai 2 de al treilea si nici un al doilea.
maria m m spune:
Cred ca e o greseala la scriere.
" afla numerele stiind ca al treilea este de 2 ori mai mare decat al treilea".
M-i se pare buna ideea subiectului.
maria, de Paula (1 an) si Miruna (13 ani)
dana d spune:
Scuze, greseala imi apartine. Problema suna asa:
Suma a trei numere este 846. Afla numerele stiind ca al doilea este cu 4 mai mare decat primul si de doua ori mai mare decat al treilea.
Asa arata toate temele cu care vine acasa de vreo doua saptamani, 4,5 probleme din astea. A doua zi la scoala majoritatea copiilor vin cu tema nefacuta sau facuta de parinti. Ma sperie daca astea sunt pretentiile de la copiii de clasa a patra.
www.babiesonline.com/babies/i/ilincuta" target="_blank">poze cu Ilinca
Craciun 2004
MariaG spune:
quote:
Originally posted by dana d
Suma a trei numere este 846. Afla numerele stiind ca al doilea este cu 4 mai mare decat primul si de doua ori mai mare decat al treilea.
problema se poate rezolva si prin metoda grafica: ai trei numere a, b si c. b e mai mare decat a cu 4 si e de doua ori mai mare decat c. Cum suma lor e 846, iar 4 e muuult mai mic decat 846 rezulta ca c e cel mai mic numar si poate fi luat ca "unitate de masura" Acum desenezi un segment pentru c, un segment de doua ori mai mare pentru b si inca un segment de doua ori mai mare decat c pentru a din care scazi (asta nu cred ca se mai poate reprezenta grafic respectand scara) 4. Suma acstor 3 segmente este 846.
Deci avem suma a 5 segmente de lungime c din care se scade 4 si ne da 846.
suma 5 segmente de lungime c este 850 => c = 170, a= 336, b=340.
Acuma lasand la o parte rezolvarea problemei, cred ca ar trebui sa stati de vorba cu invatatoarea. Foarte putine probleme de matematica cer inventivitate, iar la clasa a patra nu cred ca asta e scopul (poate gresesc). Pentru fiecare tip de problema exista un algoritm de rezolvare, un fel de a citi respectiva problema. Nu cred ca li se da de rezolvat acasa probleme pentru care nu s-au exemplificat pasii de rezolvare. Mi s-ar parea absurd, ar fi ca si cum m-ar pune cineva sa calculez radical fara sa-mi spuna cum se face lucrul asta ci doar spunandu-mi ca radicalul unui numar e acel numar care ridicat la puterea a doua bla,bla,bla.
Repet, ar trebui sa stati putin de vorba cu invatatoarea, poate sunt lucruri care scapa atentiei de ambele parti.
Maria (01.08.1978) si Alex(06.05.2004)
poze iara poze poze din nou
dori spune:
Problema se reduce la o ecuatie de gradul I (pe care intr-o forma sau alta o fac din clasa I !!!)
a+b+c=846
b=c+c
b=a+4, adica a = b-4 = c+c-4
Atunci:
c+c-4 + c+c + c = 846,adica 5*c = 850
Eu zic sa nu cedezi si sa recurgi la meditatori de acum. Discuta cu ceilalti parinti si cu invatatoare. O solutie (recunosc, dificila) ar fi sa lasati copiii fara ajutorul parintilor, sa se duca cu temele nefacute si sa-si "bata" capul invatatoarea cu ei si sa le explice cum trebuie.
Oricum noi am primit genul asta de problema in clasa I, nu cu numere asa mari, dar totusi ...
Succes!
danna2002 spune:
SA LAse copilul cu temele nefacute....? cum e asta....sa ia nota mica....?? mi se pare destul de ciudat..invatzatoarea nu isi bate capul.....ii da doar minus sau insatisfacator...asa ca mai bine se stresseaza tot neamu si forumul si se duce copilul cu tema facuta....serios acuma...CUM SA SE DUCA FARA TEMA?
danna2002
danna2002 spune:
quote:
Originally posted by danna2002
SA LAse copilul cu temele nefacute....? cum e asta....sa ia nota mica....?? mi se pare destul de ciudat..invatzatoarea nu isi bate capul.....ii da doar minus sau insatisfacator...asa ca mai bine se stresseaza tot neamu si forumul si se duce copilul cu tema facuta....serios acuma...CUM SA SE DUCA FARA TEMA?
ma gandesc ca daca e copilul un pic atent in clasa si se concentreaza intelege ce si cum..mai ales daCA se uita acasa Peste rezolvarea de la scoala..asta in ipoteza in care a scrris complet ...si daca se mai uita copilul si in carte...SI SA NU UIT COPILUL TREBUIE LASAT SA FACA EL...SI SA SE KINUIE UN PIC KIT CA PARINTELE II REZOLVA DUPA AIA TEMA....stiu ca eu asa am prins drag de matematrica...facand de mica exercitii cate 20 30 40...si stiu ca era unu din cele 20 30 40 gresit...tata se uita si imi zicea..NU E BINE nu imi spunea care din ele..asa ca le verificam pana imi dadeam seama care e gresit..maica mea avea mila de mine si imi spunea unde am facut prost...DE LA TATa si de la acele kinuri am prins drag de matematica...acum ce sa ii faci sunt studemta in poli..deci ceva matematica am invatzat la viatza mea....
danna2002
danna2002
adda spune:
quote:
Originally posted by MariaI
Foarte putine probleme de matematica cer inventivitate, iar la clasa a patra nu cred ca asta e scopul (poate gresesc). Pentru fiecare tip de problema exista un algoritm de rezolvare, un fel de a citi respectiva problema. Nu cred ca li se da de rezolvat acasa probleme pentru care nu s-au exemplificat pasii de rezolvare. Mi s-ar parea absurd, ar fi ca si cum m-ar pune cineva sa calculez radical fara sa-mi spuna cum se face lucrul asta ci doar spunandu-mi ca radicalul unui numar e acel numar care ridicat la puterea a doua bla,bla,bla.
Repet, ar trebui sa stati putin de vorba cu invatatoarea, poate sunt lucruri care scapa atentiei de ambele parti.
Cu siguranta gresesti . Ce sens ar avea sa faca (,) copiii matematica daca nu pentru a invata sa gandeasca si pentru a le fi stimulata imaginatia/inventivitatea?
In mod sigur au facut la scoala probleme asemanatoare...insa problemele nu exista ca sa fie rezolvate dupa un algoritm si gata...ce sens are sa inveti pasii si sa rezolvi problema? Tocmai asta e frumusetea matematicii: problemele se complica treptat, cate putin...
Rezolvarea ta e corecta (faptul ca a este mai mic cu 4 decat b se poate reprezenta asa: 2 segmente si portiunea care sugereaza valoarea "4" fiind reprezentata punctat:
a: |||..|
b: |||
c: ||
Ada
Ce pofta mi s-a facut sa explic probleme de matematica!
dori spune:
quote:
Originally posted by danna2002
SA LAse copilul cu temele nefacute....? cum e asta....sa ia nota mica....?? mi se pare destul de ciudat..invatzatoarea nu isi bate capul.....ii da doar minus sau insatisfacator...asa ca mai bine se stresseaza tot neamu si forumul si se duce copilul cu tema facuta....serios acuma...CUM SA SE DUCA FARA TEMA?
danna2002
Era doar o parere ... Eu stiu ca pe vremea cand eram scolarita primeam din cand in cand probleme pe care nu le faceau decat doi sau trei din clasa, fara ca ceilalti sa primeasca neaparat note mici.
Si CRED ca prea multe din indatoririle invatatorilor si profesorilor sunt preluate de parinti.
dana d spune:
Cu sistem de 3 ecuatii am rezolvat-o si noi dar nu a fost bine. trebuia prin metoda grafica. Asa cum a rezolvat-o Maria e corect si asta e algoritmul pentru toate.
Vad ca doamna nu le-a pus note proaste ca nu si-au facut tema (de data asta). A fost atat de intelegatoare ca fata mea nu-si mai bate capul.
www.babiesonline.com/babies/i/ilincuta" target="_blank">poze cu Ilinca
Craciun 2004