Activitatile copilului si tipul de inteligenta
M-ar interesa daca este vreo legatura intre activitatile preferate de copilul si aplicatiile lui. De exemplu unui copil ii place sa construiasca cu Lego dar nu il intereseaza deloc puzzle-ul. Altui copil ii place mult puzzle-ul dar nu il intereseaza Lego. Care este diferenta intre cei doi pe termenul lung? De exemplu unul va fi inclinat spre stiinte exacte celalalt spre filozofie?
Exista pe undeva o lista cu legatura intre activitatea preferata a unui copil (tipul de joc preferat) si genul de inteligenta pe care il are?
M-ar mai interesa si varsta de la care iti poti da seama ca un copil are un talent sau o inclinatie spre ceva (desen, muzica).
Multumesc
Sorana
Monica si Sorana
Raspunsuri
karmen spune:
Exista o legatura intre activitatile preferate ale copilului si tipul de personalitate (si de aici se pot face legaturi si cu tipul de inteligenta). Iata, pe scurt:
1. Tipul intelectual, prefera activitatile de cercetare, este orientat spre abstaract, stiinte exacte. Nu-i plac activitatile artistice, sociale.
2. Tipul artistic prefera activitatile din domeniul artelor, muzicale, creatie literara, etc. Relationeaza indirect cu oamenii, sunt mai retrasi, au un bogat simt estetic.
3. Tipul realist prefera activitatile de manipulare, predominant motorii. Nu are abilitati de comunicare si nu se descurca cu problemele abstracte. Ii plac activitatile agricole, mecanice, tehnice.
4. Tipul social prefera activitatile de relationare, ajuta oamenii se implica activ in relatiile interpersonale.
5. Tipul intreprinzator se orienteaza spre domeniul afacerilor, are spirit de lider, se impune in fata altora pentru a-si atinge scopurile.
6. Tipul conventional prefera activitatile care implica calcule, cifre. Este un bun subordonat. Este ordonat, sistematic, loial conducerii.
In realitate exista o combinare intre aceste tipuri si rezultatul acestei intarcalari orienteaza copilul/adolescentul spre alegerea unei cariere. Reprezinta de fapt aria lui de interese profesionale.
Carmen Ghilescu
sorana spune:
Multumesc mult Carmen.
Monica are doar 2 ani. Pana acum ii place sa:
- deseneze/coloreze/lipeasca
- sa se joace cu plastilina si cu Lego
- e f. sociabila (genul daca nu vine nimeni in vizita plec eu, nu suporta sa stea mai mult de 2-3 ore in casa)
- inventeaza jocuri si se joaca asa cca. 15 min (gen: imi iau poseta si plec la piata, pa mama, m-am intors cu banane, ia si tu una, etc)
- se uita la desene animate max. 15 min. dupa care se plictiseste
- asculta muzica si danseaza max. 15 min, dupa care se plictiseste
Ideea era mai mult la nivelul stimulez ce-i place ei (asta am facut pana acum) sau incerc sa o atrag si spre altceva (puzzle, cuburi cu povesti, etc) si/sau incerc sa mresc "timpul de concentrare asupra unui lucru" care la ea e un medie de 15 min.
Si in plus eram curioasa daca pot trage vreo concluzie la ce sa ma astept mai incolo (o sa-i placa matematica?) - cred ca totusi e prea mica deocamdata.
Sorana si Monica (2 ani)
gio spune:
Cred ca un copil la varsta asta trebuie sa aiba la dispozitie cat mai multe jocuri, de cat mai multe tipuri (pe rand, bineinteles, el singur manifetandu-si in timp interesul mai mare pt unele sau altele.
Cred ca acum e prea devreme pt a trage concluzii.
Sa-ti dau exemplul meu: pana in clasa a patra mi-a placut f tare matematica, invatam cu placere, si dupa nu m-a mai atras,si nu am mai manifestat un interes deosebit pt ea...Alta etapa: am facut sport o peridoada (din toate cate putin), dupa care nu mi-a mai placut..Cred ca sunt perioade, in care copilul tatoneaza.
Sunt multe cazuri in istorie de oameni care s-au descurcat lamentabil la scoala in schimb la maturitate au excelat intr-un anumit domeniu..sau de copii-vedete despre care la maturitate nu s-a mai auzit nimic.
Daca ii place ceva copilului, merita incuirajat in directia aceea, dar tu, ca parinte, ai datoria de a-i arata si alternativele.
Pupici,
Gio si Taisia
poze cu taisia