Bun venit la ora de spaniola !
Raspunsuri - Pagina 8
Kehleyr spune:
Claro que no me voy a enojar por tus correciones, porque al fín de todo para esto estamos aquí, para aprender español
Por y para están un poco misteriosos para mí. Gabriel nos enseño que están como pour y par en francés, pero como yo no hablo francés esta regla no me ayuda mucho .
Yo sabía que por se utiliza cuando quieres indicar una causa, como en por tu culpa, mientras que para se utilisa cuando quieres indicar una dirección, o una destinación, como en el libro es para ti.
Tambien me gustan mucho los escribidores suramericanos. El primero que leí fué Gabriel García Marquez, y despues también Isabel Allende, Mario Vargas Llosa y uno que escribe principalmente novelas. No recuerdo su nombre.
Pero a mí me gustaría que participe mas gente a la conversación. ¿Chicas, porque no se atreveís?
liris spune:
Hola de nuevo!!!
Kehleyr , que nombre mas complicado... :)) veo que tu tambien escribes muy bien en castellano. Instituto Cervantes has dicho?:))
La verdad es que no me gusta mucho SurAmerica. Me parece que esos paises son lugares muy pero que muy peligrosos.
Espana, tampoco me gusto vivir aca ... para mi Holanda es mejor.
Once a grump, always a grump
Vianne spune:
Hola chicas!
Smilla, am citit ce ai scris despre Peru si sa stii ca asa e si in Costa Rica. Eu aproape am avut un soc cand am ajuns acolo. Eram si dupa 24 de ore de zbor si nesomn si impactul a fost si mai puternic. Vegetatia e absolut minunata si sunt ffff multe de vazut, oamenii sunt absolut minunati si cred ca datorita lor m-am indragostit de lb spaniola. De multe ori cand ramaneam in casa ma simteam ca in telenovele. Suna Maria Fernanda, voia sa vorbeasca cu Alejandro( un tip din Columbia stabilit acolo), apoi suna Seidy voia cu Carlos... Si tot asa! Discrepantele sociale sunt f mari, asa cum spuneai si tu de Peru. Universitatea din San Jose e intr-un parc natural iar pozele mele facute acolo arata de parca m-am pozat in jungla. Se fumeaza marijuana de la 10 ani, nu imi venea sa cred cand vedeam copii in uniforme fumand. Am mancat o grama' de fructe. Erau extraordinar de ieftine iar banane puteai sa iti iei si din bananierii de pe strada. Uite, o sa incerc sa mai pun din poze in albumul personal sa le vedeti.
Cat despre Mexic.... Au fost asta vara 2 colegi de ai mei. Este f fain in zonele amenajate, in cluburi. Cand iesi de acolo nu iti vine sa crezi in ce case stau cei mai multi oameni... Casele in care stau tiganii nostri sunt lux... Ca si in Costa Rica, oamenii sunt extraordinari de calzi si primitori... Spirit latin
Nu mai imi trece acum prin cap ce sa va spun....
Besos
aura 1974 spune:
quote:España, tampoco me gusto vivir alla...para mi Holanda es mejor.Lo siento por ti, pero en España se vive muy bien, ademas creo que todo el mundo esta de acuerdo y como dicen los españoles se vive de puta madre.
Originally posted by liris
Hola de nuevo!!!
Kehleyr , que nombre mas complicado... :)) veo que tu tambien escribes muy bien en castellano. Instituto Cervantes has dicho?:))
La verdad es que no me gusta mucho SurAmerica. Me parece que esos paises son lugares muy pero que muy peligrosos.
cuerpo sano , mente sana
aura 1974 spune:
Una pregunta.
Hay alguen que les gusten los libros de hechos reales, testimonios de mujer?Que piensais sobre este relato? Todos somos modelados y remodelados por aquellos que nos han querido, y aunque ese amor pueda pasar, no somos sino su resultado...Un resultado que muy probablemente ellos no reconocen y que nunca es exactamente lo que pretendieron.cuerpo sano , mente sana
Clopotzel spune:
Hola chicas!
Imi pare tare rau ca intru cu cizma in subiectul vostru. Insa vad ca acest subiect este mai frecventat decat celalalt de la Prieteni dintotdeauna. Am nevoie repede de un raspuns daca se poate, si stiu ca poate voi fetele care locuiti de mai mult timp in Spania poate stiti.
Se poate conduce legal cu permisul de Conducere categoria B din Romania? Mentionez ca inca sunt in timpul perioadei de 3 luni candesti legal ca si turist in Spatiul Schnegen.
va multumesc anticipat ptr ca imi acceptati scuzele ca am intrat cu cizma in subiectul vostru.
Aceeasi prietena a voastra care va citeste de oriunde ar fi,
Clopotzel
Cei mai buni prieteni ascultã
ceea ce nu spui.
smillaraaq spune:
Clopotel, sigur e valabil permisul. Uite www.carrefour.es/revista/consumo/dossiers/canje_permiso_no_ue.html" target="_blank">aici ce zice:
La validez de los distintos permisos estará condicionada a que se hallen dentro del período de vigencia, su titular tenga la edad requerida en España para la obtención del permiso español equivalente y, además, a que no haya transcurrido el plazo de seis meses, como máximo, contados desde que sus titulares adquieran su residencia normal en España.
Deci daca permisul nu e expirat si tu locuiesti acolo legal, e ok. In alta parte am gasit ca trebuie sa fie permis international, da' cred ca acuma toate sunt dupa standardele internationale, ca doar de-aia le-au schimbat.
www.terrapininc.com/Dental/Smile%20Crocodile.jpg" target="_blank">Smilla crocodila
liris spune:
quote:
Originally posted by aura 1974quote:España, tampoco me gusto vivir alla...para mi Holanda es mejor.Lo siento por ti, pero en España se vive muy bien, ademas creo que todo el mundo esta de acuerdo y como dicen los españoles se vive de puta madre.
Originally posted by liris
Hola de nuevo!!!
cuerpo sano , mente sana
bueno, te guste o no, yo solo contaba mi experiencia de vida en Espana comparada con Holanda. y la verdad es que no los puedo comparar. y no lo sientas por mi, como decia antes, estoy mejor aqui. mucho mejor. cada vez que regreso a Espana puedo comprobar mi opinion.
Clopotel eu cred ca poti sa conduci. in Olanda se poate 6 luni , cum ajungi, cu carnetul romanesc dupa care trebuie sa dai examenul lor. cred ca se aliniaza si ei la niste standarde europene. desi exista diferente ... in Belgia spre exemplu carnetul romanesc e valabil fara probleme, nu trebuie sa mai dai nici un examen. insa ca exista si-n Spania o "perioada de gratie" sunt aproape sigura.
mirabela spune:
da cu permisul ro in espana poti conduce 6 luni dupa aceste luni trebuie omologat daca stai legal daca nu iti trebuie permis international
an-k spune:
hola! no escribo yo muy bien el espanol, pero me gusta decir que lo hablo, por favor disculpas mis errores, y si queres corectalo
hasta luego amigas
anca DNP21martie