O radiografie a invatamantului din Romania

Raspunsuri - Pagina 21

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Deceneus spune:

Citat:
citat din mesajul lui sirimie

Citat:
citat din mesajul lui Lali

Simona, nu ai raspuns deloc la intrebarea mea.
Eu nu m-am referit doar la mine sau la tine.
Scoala ar trebui sa fie pentru toti.


Cred ca vorbim despre lucruri diferite.

O discutie corecta ar fi asa.

Responsabilitatea scolii este asta: xxx
Responsabilitatea parintilor este asta: xxx

Rezultatul trebuie sa fie asta: xxx

Face scoala ce trebuie? da/nu
Fac parintii ce trebuie? da/nu
E rezultatul cel care trebuie? da/nu

Raspunsul e "nu" la toate cele 3 intrebari de mai sus. SI problema e la toate cele 2 responsabilitati mentionate.

Daca discutam asa atunci discutia va fi benefica.

Va dorim sa cresteti mari si frumosi!

Simona & Vladut (27 februarie 2005) & Monica (23 aprilie 2009)

Am blog

Nu poti pune asa problema, pentru ca nu poti separa planurile. Multe lucruri interfereaza.
Scoala face instruire - cultura si ar trebui sa faca si educatie, dar asta se face intr-o foarte mica masura.

Programa de invatamant si cat se incarca programul elevilor depinde strict de scoala, de programa si de profesor.
Programa fiind "elastica", depinde de cadrul didactic, cat ii da elevului sa lucreze individual si cat de bun pedagog este.
Nu poti pretinde parintilor sa participe la procesul de instruire, pentru ca unii nu au timp si multi nu au cunostintele necesare si nu au nici cunostintele pedagogice.

Profesotrii fac foarte putina educatie, pentru ca nu este in programa si nu este evaluata si recompensata.
Educatia pe care o fac parintii poate si este subminata de lipsa de educatie a mediului si a mass-media, un fel de constructie a Mesterului Manole. Mediu din scoala, din fata blocului, din familie conteaza foarte mult in educarea unui copil.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nadaflorilor spune:

Citat:
citat din mesajul lui eumada

Pai si asa la bac pica 60%...chiar nu vad utilitatea scolii daca elevii nu izbutesc sa aiba un minim de cunostinte.....stiu sa silabiseasca...ar trebui doar scoala primara sa fie obligatorie,apoi privat..cine are bani si dispozitie sa plateasca profesorii si sa-si scoleasca copilul.

Madalina


Copiii gasesc de toate în nimic. Adultii, nimic în toate."


asta e lipsa de alternative, politicienii cu vechime dar si cei care aspira la cariera politica ar trebui sa judece si sa faca ceva programe, mai intai pe hartie si apoi sa faca ce stiu eu sa faca si sa le si aplice

nu toata lumea trebuie sa termine o facultate, nu toata lumea trebuie sa aibe "bac"

ar trebui sa se rupa pisica in doua si sa se creeze posibilitati de scolire si pentru cei care vor sa practice o meserie care nu cere musai "bac", facultate, doctorat...si alte scarturi

uite in anglia exista o forma de scoala de ucenici (nu sunt documentata in amanunt, spun din ce am vazut la o cunostinta a noastra), cand a terminat liceul (la 16 ani) fata lor s-a decis ca ea nu merge la universitate ca nu o avantajeaza si-a ales sa invete o meserie - instalator sanitar

si-a cautat o firma/angajator care sa o ia in echipa si cu acceptul lui a aplicat pentru bursa...are si program de studiu si examene (dar la intervale de timp) iar in rest merge la "serviciu" si invata meserie... si pentru ca pe langa meseria asta si-a ales si un modul de anteptrenoriat sau managementul firmei angajatorul i-a facut program de munca pe masura....pana termina ucenicia trebuie sa stie sa faca tot ce se cere intr-o firma de amenajari..plivit gradina, zugravit cu bidineaua, vopsit cu pensula, dupa ce aprofundeaza astea trece la folosit aparatura, montat instalatii sanitare

in romania dupa cate stiu eu meseriile se invata doar "pe furate"....


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns viviana spune:

In ultimii ani, mai ales dupa ce a intrat fata la scoala, mi-am dat seama ca trebuie sa muncesc de 10 ori mai mult in educatia ei - nororcul meu ca am avut timp si disponibilitate.

(Norocul meu ca exista siteuri din care am invatat matematica si fizica. Norocul meu ca am invatat, tot din internet, sa fac un model (din carton si bete de chibrit dierit colorate) pentru exemplificarea teoremei celor 3 perpendiculare. Geaba invatase copilu' teorema daca nu avea modelul vizual.) Ghinionul meu ca nu s-a prins si chimia de mine.

Scoala nu ofera suport educational - nu asterne nimic peste educatia cu care elevul vine de acasa. Copiii sunt lasati de izbeliste, nu sunt indrumati si nimeni dar absolut nimeni nu le canalizeaza proastele apucaturi (copiate de ici de colo) spre ceva ce l-ar putea ajuta.

Copilul da mult din gura, e obraznic, se contrazice cu profesorul - un cerc de dezbateri ar fi ideal - cu premii si tot tacamu'.
Nu e linistit in ore, e agitat - obliga-l sa faca un sport
Isi jigneste un coleg - pune-l sa faca un eseu in care sa sublinieze de ce e gresit sa jignesti - sa-l citeasca in fata clasei.
Si cate si mai cate nu s-ar putea face.

La cabinetul Psi cand copiii nostri au probleme suntem invatati ca noi suntem de vina pentru un anumit comportament afisat de ei. Si aici suntem de acord cu totii.

De ce atunci cand copiii devin slabi pregatiti nu vrem sa aratam cu degetul spre pedagogii care ii formeaza?
De ce e mai simplu sa infieram o generatie - beau, fumeaza, poarta fuste scurte, se vopsesc, nu vor sa invete, sunt prosti etc - ?
Ei sunt ai nostri, oglinda celor care-i pregatesc.
Cand spun oglinda ma refer la scoala.

Da, aici sunt de vina parintii ca se lasa manipulati de cei responsabili cu educatia lor scolara.

Pana sa-mi dau copilul la scoala, nu mi-am inchipuit nicio clipa ca voi munci de 10 ori mai mult. Nicio clipa nu mi-am imaginat ca societatea scolara in care a intrat va fura cate o caramida din educatia pusa de mine.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Citat:
citat din mesajul lui sirimie

Citat:
citat din mesajul lui Lali

Simona, nu ai raspuns deloc la intrebarea mea.
Eu nu m-am referit doar la mine sau la tine.
Scoala ar trebui sa fie pentru toti.






Cred ca vorbim despre lucruri diferite.

O discutie corecta ar fi asa.

Responsabilitatea scolii este asta: xxx
Responsabilitatea parintilor este asta: xxx

Rezultatul trebuie sa fie asta: xxx

Face scoala ce trebuie? da/nu
Fac parintii ce trebuie? da/nu
E rezultatul cel care trebuie? da/nu


Raspunsul e "nu" la toate cele 3 intrebari de mai sus. SI problema e la toate cele 2 responsabilitati mentionate.

Daca discutam asa atunci discutia va fi benefica.

Va dorim sa cresteti mari si frumosi!

Simona & Vladut (27 februarie 2005) & Monica (23 aprilie 2009)

Am blog



S-o luam pe rand:

Face scoala ce trebuie ? Tu spui NU.

Eu spun: im majoritatea cazurilor si pe fond, nu. Sa mergem mai departe: Ce este scoala asta si cata responsabilitate are fata de societate ? Scoala este o institutie inventata de societate, platita de societate, cu o multime de structuri de reglare si autoreglare (inspectorate, minister, comitete si comisii, etc) platite de societate. Responsabilitatea sistemului de invatamant fata de societate este sa ofere tuturor sanse egale pentru un invatamant de nivel mediu. Face acest lucru ? Nu. Cine e de vina ? In nici un caz parintii sau copiii.

Fac parintii ce trebuie?

Sa vedem: Eu zic ca fac in multe situatii mai mult decat trebuie. In primul rand platesc din veniturile lor (prin taxe si impozite) sistemul de invatamant. In al doilea rand suplinesc o multime de lipsuri ale scolii, date, in principal de proasta lor organizare si functionare, incepand de la lipsuri materiale pana la cele educationale. Exista situatii in care parintii nu fac ce trebuie ? Da, exista destui copii cu parinti total neimplicati nici macar in cei sapte ani de-acasa. Care e responsabilitatea lor fata de societate: zero. Societatea nu are prea multe mijloace sa intervina in familiile care nu-si educa proprii copii.

Dar scoala are obligatia si toate mijloacele de a-i trata egal, are obligatia de a asigura accesul egal al tuturor copiilor la procesul de invatamant, indiferent de implicarea parintilor. Are, deasemenea si mijloacele necasare de a-i pedepsi pe cei care gresesc flagrant, si mijloacele necesare pentru a-i sprijini.

Aici, in acest punct parerile noastre nu coincid sau eu nu inteleg ce sustii tu.
Pur si simplu nu inteleg ce vina are un copil cu parinti neimplicati sau fara posibilitati financiare care nimereste intr-o clasa cu profesori slab pregatiti sau super implicati in programele de meditatii si care-si neglijeaza obligatiile de la clasa.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sirimie spune:

Citat:
citat din mesajul lui Lali

Citat:
citat din mesajul lui sirimie

Citat:
citat din mesajul lui Lali

Simona, nu ai raspuns deloc la intrebarea mea.
Eu nu m-am referit doar la mine sau la tine.
Scoala ar trebui sa fie pentru toti.






Cred ca vorbim despre lucruri diferite.

O discutie corecta ar fi asa.

Responsabilitatea scolii este asta: xxx
Responsabilitatea parintilor este asta: xxx

Rezultatul trebuie sa fie asta: xxx

Face scoala ce trebuie? da/nu
Fac parintii ce trebuie? da/nu
E rezultatul cel care trebuie? da/nu


Raspunsul e "nu" la toate cele 3 intrebari de mai sus. SI problema e la toate cele 2 responsabilitati mentionate.

Daca discutam asa atunci discutia va fi benefica.




S-o luam pe rand:

Face scoala ce trebuie ? Tu spui NU.

Eu spun: im majoritatea cazurilor si pe fond, nu. Sa mergem mai departe: Ce este scoala asta si cata responsabilitate are fata de societate ? Scoala este o institutie inventata de societate, platita de societate, cu o multime de structuri de reglare si autoreglare (inspectorate, minister, comitete si comisii, etc) platite de societate. Responsabilitatea sistemului de invatamant fata de societate este sa ofere tuturor sanse egale pentru un invatamant de nivel mediu. Face acest lucru ? Nu. Cine e de vina ? In nici un caz parintii sau copiii.



Ce cred eu ca e responsabilitatea scolii.

Intr-o scoala de stat cererea pentru profesori e sa ii invete pe toti copiii din clasa ce scrie in programa de studii. Copiii dau o evaluare la inceputul clasei si la finalul clasei si trebuie sa se dovedeasca faptul ca au progresat. Invatatorul nu lucreaza individual
cu copiii ci lucreaza cu toti 25-30 deodata.

Asta nu le ofera tuturor din clasa sanse egale?

Stiu un copil care e la un liceu particular. Are in fiecare zi ore pana la ora 15 si are o gramada de teme pentru acasa. Parintii lui sunt foarte multumiti, liceul are un procent de promovabilitate la bac de 95% si stau copii pe lista de asteptare ca sa fie admisi.

Programa scolara - are carente dar indiferent cum ar fi nu ar multumi pe toata lumea. Dupa parerea mea aici trebuie lucrat mult, din cauza asta scoala nu isi indeplineste responsabilitatea.

Un articol care mi-a placut mult despre matematica pe pagina de facebook a lui Varujan Pambuccian: http://www.facebook.com/#!/varujan.pambuccian

Aveam un profesor de liceu de istorie care ne intreba la ora cum credem noi ca gandeau oamenii pe vremea pe care o studiam. Nu stia nimeni, el ne spunea cum gandeau si nu era scris in manual.

Despre programa pe care au pus-o pe site as avea o parere buna, sunt acolo niste ore pentru educatie pentru societate. Sau cel putin eu asa inteleg. E un pas spre implicarea in societate, dar eu cred ca un copil va considera in primul rand modelele de acasa si nu de la scoala. Daca parintii nu citesc si nu il pun sa citeasca, el din proprie initiativa nu o face chiar daca are tema sa citeasca o carte.

Citat:

Fac parintii ce trebuie?

Sa vedem: Eu zic ca fac in multe situatii mai mult decat trebuie. In primul rand platesc din veniturile lor (prin taxe si impozite) sistemul de invatamant. In al doilea rand suplinesc o multime de lipsuri ale scolii, date, in principal de proasta lor organizare si functionare, incepand de la lipsuri materiale pana la cele educationale. Exista situatii in care parintii nu fac ce trebuie ? Da, exista destui copii cu parinti total neimplicati nici macar in cei sapte ani de-acasa. Care e responsabilitatea lor fata de societate: zero. Societatea nu are prea multe mijloace sa intervina in familiile care nu-si educa proprii copii.



Responsabilitatea parintilor nu e sa dea bani la scoala si sa plateasca taxe. Este sa isi sustina copiii in procesul de invatare, sa stie daca copiii au nevoie de ajutor si sa ii ajute. Simplu. Doar sunt copiii lor.

Nu inteleg la ce lipsuri educationale pe care le "suplinesc" parintii te referi. Cand ii invata pe copiii ce nu invata la scoala? Sau cand le explica ce nu au inteles in clasa?

Citat:

Dar scoala are obligatia si toate mijloacele de a-i trata egal, are obligatia de a asigura accesul egal al tuturor copiilor la procesul de invatamant, indiferent de implicarea parintilor. Are, deasemenea si mijloacele necasare de a-i pedepsi pe cei care gresesc flagrant, si mijloacele necesare pentru a-i sprijini.

Aici, in acest punct parerile noastre nu coincid sau eu nu inteleg ce sustii tu.
Pur si simplu nu inteleg ce vina are un copil cu parinti neimplicati sau fara posibilitati financiare care nimereste intr-o clasa cu profesori slab pregatiti sau super implicati in programele de meditatii si care-si neglijeaza obligatiile de la clasa.




Un copil cu parinti neimplicati are sanse sa invete de la scoala ce are nevoie. Dar exista niste limite date de faptul ca sunt multi copii intr-o clasa. Pe care limita o pot suplini parintii. Daca nu o fac copilului ii este mai greu.

Asta nu e inventia mea, am dat un link pe topicul de dinainte. Exista niste experimente care spun ca daca un copil are atentie 1-1 de la un profesor/parinte are rezultate mai bune. Copiii au nevoie sa fie laudati, profesorul nu poate sa ii laude pe toti 25/30 din clasa in fiecare zi.

Scoala nu e ca un restaurant unde trimiti copilul, se hraneste acolo 4-6 ore si pe urma gata, nu mai trebuie sa faci nimic si nici el, ia bacul la sigur. Invatarea e un proces personal al elevilor, scoala ofera programa si toti - elevi, profesori, parinti - trebuie sa lucreze ca sa aiba succes.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Simona, exista clase la care, la materii importante profesorul nu da teme deloc. Deloc, adica 0. Nu vorbesc din auzite, am o situatie in cercul meu de prieteni, copil de clasa a VIII-a materia romana, scoala buna din Bucuresti. Acolo copii se impart in doua categorii: aceia care au parinti implicati si ori le dau ei sa lucreze si-i verifica ori platesc meditatii (surpriza !) la acelasi profesor care in particular da si verifica teme cu regularitate. A doua categorie este cea a copiilor lasati de izbeliste. Spune-mi ce face un copil cu parinti care nu cunosc materia respectiva ori nu au bani de meditatii? Cum are acesta sanse cat de cat egale cu ceilalti ?

In alt registru: exista invatatoare care predau mult peste programa, pur si simplu pentru ca au copii fie mai mari in clasa fie foarte buni si cu parinti implicati, asa cum scrii tu. Ce te faci cu acei copii care au nevoie sa li se explice cat+2=10 de exemplu cu obiecte, cu desene, intuitiv, asa cum cere programa, dar care sunt la o invatatoare care considera ca trecem pe 2 dincolo cu semn schimbat e OK pentru ca o parte duc fara probleme abstractia ?
Aaaa, suplineste parintele ? Ce suplineste parintele ? Nu neputinta copilului ci neputinta sistemului de a se pastra la medie si in interiorul unor reguli.

Asta doar ca sa nu intram in vastul si complicatul sistem al cadourilor obligatorii, a tonelor de caiete, culegeri si concursuri aranjate si a momentelor delicate in care trebuie sa le explicam copiilor avantajele diverselor compromisuri.

Trec peste faptul ca in continuare ignori sansele unei bune parti a copiilor cu parinti care, din diverse motive nu-si indeplinesc menirea de a-si sustine copilul in procesul de invatare.
Desigur, putem spune ca totul e roz, doar pentru ca noi am gasit solutia potrivita pentru copilul propriu, am gasit un traseu relativ OK si suntem la 1 metru in spatele lor gata sa-i sprijinim, indiferent de unde vine dezechilibrul. Insa asta nu ne asigura ca ai nostri nu vor trai in viitor intr-o societate cu carente reflectate fidel peste ani de greselile de acum din sistemul de invatamant.

Eu sunt convinsa ca este inca mult de schimbat si de facut, insa vorba cuiva de mai sus, nu s-a atins masa critica si nu s-au depasit orgoliile celor de sus de la conducere.

Eu ma opresc aici. E clar ca avem cateva idei comune dar avem si puncte de vedere diferite. Oricum, discutia mi-a facut placere .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sirimie spune:

Lali de fapt discutia conteaza cel mai mult. Si credeam ca ti-am raspuns ca si copiii care nu au parinti implicati au sanse dar sansele sunt mai mari daca ii ajuta si parintii. Si ca nu exista rezultate fara lucru individual, orice ar fi. Inteleg ca tu nu esti de acord cu asta.

Eu iti spun din experienta mea. In clasa I eram dezamagita pentru ca invatatoarea nu vroia sa faca mai mult sau mai complicat cu copilul meu, ca ziceam eu ca ar trebui sa ii trateze diferentiat, daca unul e mai rasarit sa ii dea altceva. Dar ea are nevoie sa avanseze cu clasa nu cu aia rasariti si al meu copil are nevoie de ajutorul meu, am inteles si mergem mai departe.

Inca ceva - la noi invatatoarea nu ii inscrie la toate concursurile care exista, doar la cateva. Eu am insistat sa mearga la Arhimede, care e sambata si nu e aranjat in nici un fel.

De asta nu pot fi de acord cu tine ca toti invatatorii/profesorii se gandesc numai sa faca ei meditatii pe urma.

Experienta mea e relevanta pentru mine asa cum experienta ta e relevanta pentru tine. Si din experienta mea - la clasa se lucreaza la nivel mediu, nu dupa aia care stiu bine nici dupa aia care lucreaza prea incet.

Am citit un articol bun tot pe hotnews despre asta, cu multe pareri si de o parte si de alta, il recomand:

www.hotnews.ro/stiri-esential-14160287-este-matematica-predata-scoala-prea-grea-trei-raspunsuri-comparatii-invata-elevii-din-china-anglia-germania.htm" target="_blank">Este matematica predata in scoala prea grea? Trei raspunsuri si comparatii cu ce invata elevii din China, Anglia si Germania

In America, din ziua in care s-a nascut un copil parintii incep sa stranga bani pentru educatie, viseaza nu la concedii in Grecia, ci la cele mai bune scoli pentru copilul lor. Deci pana la urma este vorba de o mentalitate total gresita a noastra in care educatia e pe ultimul loc in ierarhia de valori si de timp investit, de efort si de apreciere.

As dori sa va amintesc si de evaluarea Bertelsmann Stiftung, evaluare sub egida UNESCO "The ELLI Index - Europe 2010", referitor la calitatea invatamantului pe parcursul intregii vieti, (ELLI: European Lifelong Learning Indicators), studiul se face in lumina unei noi paradigme a filosofiei invatarii, cei patru piloni ai oricarui sistem de invatamant: a invata sa stii (learning to know), a invata sa faci (learning to do), a invata sa traim impreuna (learning to live together) si a invata sa fii (learning to be - Learning as Personal Growth).

In aceasta evaluare, pe o scara de la 1 la 100, pe primul loc s-a situat Danemarca cu 75,65, apoi Suedia cu 71,23, Finlanda 64,93 si ma rog spre final tarile cele mai neperformante si pe ultimul loc Romania cu 17,31. Se mai poate intreba cineva unde suntem? E clar pentru oricine ca noi nu avem in sistemul educational decat primul pilon si acela crapat si fisurat de abia mai sta.

Aceste evaluari ar trebui sa fie dezbatute in toate scolile din Romania si cu acei parinti si copii care cred ca gradul de dificultate al scolii romanesti este ridicat, care cred ca fara efort constant si fara respect pentru educatie mai pot obtine ceva intr-o lume din ce in ce mai performanta.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Stiu ca am spus ca ma opresc, dar vreau numai sa precizez ca nu cred ca toti profesorii si invatatorii din Romania se gandesc numai la meditatii, cum ai scris tu. Am spus in multe randuri ca exista destui care-si fac treaba bine.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mimitete spune:

Citat:
citat din mesajul lui Elle_seb

Un articol primit pe mail.

Iata unele dintre motivele pentru care japonezii sunt acolo unde sunt...

Despre Japonia si japonezi

Sa trecem in revista, mai jos, zece lucruri interesante despre Tara Soarelui Rasare, care ne ajuta sa intelegem mai bine o civilizatie impresionanta:

1. La intrarea in fiecare casa japoneza, podeaua este ridicata cu aproximativ 15 centimetri, ceea ce indica faptul ca cei care intra trebuie sa se descalte si sa-si puna papuci. La intrarea in camerele cu podea din "tatami" (o podea traditionala facuta din paie de orez, cu margini din brocart), pragul este inaltat cu 2-5 centimetri, ceea ce inseamna ca si papucii
trebuie lasati la usa .

2. Filmele de animatie japoneze reprezinta 60% din productia mondiala in domeniu. Si pentru ca Japonia are atata succes cu desenele animate, in tara exista aproape 130 de scoli pentru actorii care isi pun vocea pe aceste filme.

3. Japonia are procentul cel mai mare de locuitori in varsta din lume, respectiv 21%.

4. Arhipelagul japonez are in componenta 6.800 de insule. Peste 70% din populatia Japoniei locuieste la munte. Tara are, totodata, si 200 de vulcani.

5. Primii locuitori ai Japoniei au trait in Paleolitic, in urma cu 30.000 de ani I.H.

6. Speranta de viata a japonezilor este cu 4 ani mai mare decat a americanilor, respectiv peste 82 de ani.

7. Japonia este a doua tara din lume cu cea mai mica rata a omuciderilor. Cu toate acestea, tot in Japonia exista o padure recunoscuta in toata lumea pentru faptul ca este preferata de sinucigasi, perimetrul fiind impanzit de schelete umane.

8. Japonia a dat 18 laureati ai Premiului Nobel, in chimie, medicina literatura si fizica.

9. Carnea de cal cruda, denumita "basashi", este o delicatesa in Japonia.

10. Rata de scolarizare in Japonia este de 100%, in consecinta rata somajului este mai mica de 4%.


Tot din Japonia, 10 lucruri care au retinut atentia lumii dup#259; marele tsunami din 11 martie 2011

1. CALMUL. Nici o imagine cu lovituri in piept sau durere s#259;lbatica.
Durerea în sine a fost elevata.

2. DEMNITATEA. Cozi disciplinate la apa si alimente. Nici un cuvant sau gest dur.

3. CAPACITATEA. Arhitecti incredibili! Exemplu: cl#259;dirile s-au leganat, dar nu au cazut.

4. GRATIA. Oamenii au cumparat doar ceea ce aveau nevoie zilnic, incat toata lumea sa obtina ceva.

5. ORDINEA. Fara jafuri în magazine. Fara claxoane si depasiri in trafic. Doar intelegere.

6. SACRIFICIU. Cincizeci de muncitori au ramas sa pompeze apa de mare in reactoarele N. Cum vor fi recompensati vreodata?

7. TANDRETE. Restaurantele au redus preturile. Un ATM nepazit era nefolosit. Cei puternici aveau grija de cei slabi.

8. FORMARE. Toat#259; lumea stia exact ce sa faca; batrani, copii ... Si au facut exact doar ce trebuia.

9. MEDIA. A manifestat o magnifica retinere în buletinele de stiri. Nimic senzational. Doar reportaje calme.

10. CONSTIINTA. In cazul în care se intrerupe curentul intr-un magazin, oamenii pun lucrurile inapoi pe rafturi si pleaca în liniste.





Praf in ochi, lucrez de foarte multi ani cu japonezi si vizitez relativ des tara lor. Rata de somaj nu are nimic de a face cu 100% scolarizare ci cu mentalitatea de "employement for life" care aduce mari dezavantaje firmelor japoneze. Nu conteaza cit de competent esti, nu esti data afara (asta a inceput sa se schimbe in ultimii 10 ani dar nici pe departe sa devina similar cu vestul), esti mutat de la undepartament la altul...

Cum cei cu care lucrez eu sint rezultatul invatamintului japonez, daca e sa ma bazez pe resultate...pai nu e nimic de laudat acolo, nu sint incurajati sa gindeasca pt ei, just follow the leader orbeste.
Este o concurenta acerba la intrarea in scoli bune si universitati si rata sinuciderilor la teenegers este foarte mare in comparatie cu alte tari.

Stiu ca nu are legatura cu subiectul dar chiar nu merita dati de exemplu. A nu se intelege ca nu au foarte multe alte calitati.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Tilia spune:


Mie mi se pare ceva de vise urate mesaju asta, sunt uimita ca a fost atat de aprobat. S-o luam pe-ndelete:

Citat:
citat din mesajul lui capcaunul

Citat:
citat din mesajul lui Tilia
Cine educa? De-acolo pleaca totul.

De acord. In primii ani, parintele. Dar dupa ce trec "cei 6 ani de acasa", principalul responsabil este scoala.


Nu cred ca responsabilitatea de educator principal dispare la 6 ani, cand merge la scoala (pe logica asta, de ce nu la 3 ani, cand merge la gradinita). Un parinte trebuie sa ramana inflenta principala in viata copilului, asta cu scoala mi se pare ca e din categoria pisicii moarte, aruncate-n curtea vecinilor.

Citat:
citat din mesajul lui capcaunul
Evolutia unui copil este puternic influentata de anturaj, in primul rand de contextul de la scoala.


Eu zic ca fiecare copil isi alege anturajul in functie de educatia de acasa si ca scaparile sunt temporare si auto-corectabile cand exista o baza solida. Mi-e greu sa cred ca un copil educat cu adevarat (adica in esenta, nu superficial) poate tolera o gasca de baieti de cartier pe vecie. Poate e interesat la inceput, de noutate, dar, apoi, se va desprinde.


Citat:
citat din mesajul lui capcaunul
Daca scoala nu asigura un context educational corespunzator, eforturile parintilor sunt contrabalansate de efecte negative puternice si perverse.


Vorbesti de parca scoala ar fi o entitate rea, in care intra copiii buni pentru a fi stricati. Eu zic ca ce-i strica sunt tot alti copii, care vin de acasa cu o educatie deficienta. Si-atunci cine submineaza eforturile parintilor? Nu cumva alti parinti? Si atunci cum de e ok sa avem pretentia ca o invatatoare sa corecteze toate defectele astea, daca la nivel de familie se da rateu?

Citat:
citat din mesajul lui capcaunul
Si in loc ca un parinte sa se ocupe de consolidarea cunostintelor, de hobbyurile copiilor, de completarea armonioasa a unei educatii complete, isi pierde timpul si nervii cu corectarea deficientelor capatate in scoala, cu razboiul psihologic impotriva stereotipurilor negative imprimate de anturaj, se lupta cu delasarea intretinuta de dezinteresul profesorilor sau cu depresia copilului suparat ca desi el invata si raspunde la ore, tot colegul puturos este cel mai in gratiile doamnei invatatoare etc.


Imi pare rau ca-i greu sa fii parinte, eu credeam ca-l faci, ai grija de el 6 ani si gata, pe urma vin numai flori.


Citat:
citat din mesajul lui capcaunul
Sistemul e principalul vinovat, nu parintele pentru avalansa de tampenii si aberatii cu care scoala bombardeaza elevii.


Care-s tampeniile si aberatiile alea, inca nu le-am sesizat.

Mergi la inceput