ADHD, Asperger, autism, SD - la scoala (3)
Raspunsuri - Pagina 14
oanaib spune:
Ra_mi_ella, te cred si iti inteleg frustrarea. E strigator la cer de frustrant ceea ce ti se intampla si tie si mie si la multi altii. Noua de exemplu doamna foarte foarte rar ne zice si lucrurile bune pe care le face copila la scoala si chiar si atunci sunt scapari printre reprosuri. La noi doamna chiar si minte. De ex. mi-a zis ca intr-o zi fata nu a lucrat nimic cu prof de sprijin ea nestiind ca eu o asteptasem la iesirea din scoala pe profesoara si imi arata-se ce a lucrat cu copilul.
Macar tie iti vorbeste frumos de copilul tau, mie nu mi-a vorbit nimeni niciodata frumos de al meu si crede-ma ca nu e un copil recalcitrant sau agresiv. Acum doamna se plange ca nu vrea sa iasa din banca nici in pauza, nici la tabla, efectiv refuza sa plece de pe scaunul ei.
O sa vina clasa a 5-a si atunci o sa poti sa-i dai peste nas cu notele. Stiu ca e frustrant dar bucura-te ca ai un copil care chiar face fata cu bine acestei programe scolare.
Carolinah, stiam chestia asta si eu ma lupt cu probleme intestinale de cand avea fata 8 luni, insa din pacate treaba nu e chiar asa simpla precum pare. In continuu facem tratament pt repararea intestinului si a florei bacteriene, de cand o am este pe regim alimentar, si proba de digestie ii iese tot la fel, mancare mai mult nedigerata. Partea cea mai proasta este ca daca contacteaza vre-un virus la nivel intestinal face niste forme de enterocolita FOARTE severe.
oanaib spune:
Hai sa o laud si eu pe doamna noastra: azi i-a trecut o serie de note in carnet: B la Romana (uara) si la abilitati practice si la inca ceva si un S la mate.
Nu-mi vine sa cred de B la romana. Doamne primavara asta face minuni!
ra_mi_ella spune:
#350;i noi ne laudam, Oana! Dupa ce cu o zi inainte ii trecuse notele pe care vi le-am spus, ieri s-a gandit doamna ca ar fi bine sa ii mai treaca si un I la romana.
M-am dus acum dimineata sa discut cu ea si a zis ca el e un copil cam de 8 (exact asa cum evaluasem si eu) dar nu ii da B ca sa nu si-o ia in cap. Si ca a pus I pentru ca vroia sa il stimuleze, sa vrea copilul s#259; lucreze mai mult.
Oi fi eu cam redusa de nu pricep ce fel de stimulare e asta, ca mi-a pierit si mie cheful de a mai lucra suplimentar.
Printre altele mi-a mai spus ca e singurul din clasa care a progresat cel mai mult fata de cum era anul trecut. Ca toti s-au dezvoltat dar ca la el progresele au fost spectaculoase.
Si totusi il evalueaza asa!
Am vorbit si cu doamna de sprijin care mi-a zis ca feciorasul meu a fost cireasa de pe tort la evaluarea care a facut-o DGPC. Ca a avut raspunsuri mai bune decat copilasii de clasa a VI-VII-a. A zis si dansa ca e dificil sa lucrezi cu dna. noastra invatatoare, ca nici nu vrea sa auda sa vina prof. de sprijin la ora.
Printre altele i-am spus d-nei invatatoare ca nu vreau sa ma trezesc la sf. semestrului ca nu il trece clasa si sa imi spuna acum daca crede ca exista vreo problema. Atunci mi-a zis ca baiatul e de 8 dar ii noteaza asa de incurajare, sa il impinga de la spate.
Cam asta e.
oanaib spune:
Doamen, Ra_mi_ella asta zici ca-i doamna noastra. La noi doamna de cand i-a zis prof de sprijin ca la sfarsitul anului copila v-a fi evaluata la CJRAE si comisia v-a stabilii daca e sau nu de clasa a 2-a, a inceput sa se mai schimbe. Si cu a noastra e dificil de lucrat si nici a noastra nu primeste prof de sprijin la clasa. Baiatul tau are curricula adaptata sau doar profesor de sprijin? Daca iti face probleme poti cere la comisia de orientare scolara de care apartineti evaluarea copilului. Si chiar ai putea sa-i bagi fitile de-astea doamnei, in sensul ca poate vorbesti cu prof de sprijin sa va puneti de acord sa-i spuneti doamnei ca "s-ar putea sa trebuiasca sa fie evaluat de comisia de orientare scolara, avand in vedere ca e un copil cu diagnostic, bla bla"
Anna tu ce mai faci? Ai gasit de lucru?
Chuny tie cum iti merge cu lucrarea ta? Stiu ca esti ocupata dar imi lipsesc postarile voastre.
dana vio spune:
Citat: |
citat din mesajul lui ra_mi_ella #350;i noi ne laudam, Oana! Dupa ce cu o zi inainte ii trecuse notele pe care vi le-am spus, ieri s-a gandit doamna ca ar fi bine sa ii mai treaca si un I la romana. M-am dus acum dimineata sa discut cu ea si a zis ca el e un copil cam de 8 (exact asa cum evaluasem si eu) dar nu ii da B ca sa nu si-o ia in cap. Si ca a pus I pentru ca vroia sa il stimuleze, sa vrea copilul s#259; lucreze mai mult. Oi fi eu cam redusa de nu pricep ce fel de stimulare e asta, ca mi-a pierit si mie cheful de a mai lucra suplimentar. Printre altele mi-a mai spus ca e singurul din clasa care a progresat cel mai mult fata de cum era anul trecut. Ca toti s-au dezvoltat dar ca la el progresele au fost spectaculoase. Si totusi il evalueaza asa! Am vorbit si cu doamna de sprijin care mi-a zis ca feciorasul meu a fost cireasa de pe tort la evaluarea care a facut-o DGPC. Ca a avut raspunsuri mai bune decat copilasii de clasa a VI-VII-a. A zis si dansa ca e dificil sa lucrezi cu dna. noastra invatatoare, ca nici nu vrea sa auda sa vina prof. de sprijin la ora. Printre altele i-am spus d-nei invatatoare ca nu vreau sa ma trezesc la sf. semestrului ca nu il trece clasa si sa imi spuna acum daca crede ca exista vreo problema. Atunci mi-a zis ca baiatul e de 8 dar ii noteaza asa de incurajare, sa il impinga de la spate. Cam asta e. |
Scuze ca ma amestec, dar nu trebuia s-o lasi asa.
Trebuia sa-i spui sa noteze copilul atat cat merita, ca stimularea vine din incurajari nu din dat-in-cap. Cretina! Scuzati limbajul.
Alexandra Maria
14.12.2007
Cricor spune:
ra_mi_ella - scuze, am uitat, in ce clasa e copilul tau? Eu nu pot sa inteleg unde au facut femeile astea scoala de invatatoare, si ce au invatat acolo. Eu cred ca si DanaVio ca ar fi trebui sa insisti sa fie notat conform conostiintelor lui si sa gaseasca alte metode de stimulare, sau sa-l lase nestimulat..offf.
Ca de obicei, primul meu gand e mutarea la alta clasa. Nu merita nimic pe lumea asta zbaterea zilnica cu un om rigid, un dialog al surzilor cu niste persoane care nu au nici un fel de ingaduita pentru un copil, ca de profesionalism nici nu poate fi vorba. Nu vad care e castigul tau si al copilului daca ramane acolo.
ra_mi_ella spune:
Fiul meu e in clasa a doua.
Problema e ca doamna este profesor pentru invatamantul primar si nu o invatatoare oarecare, ci una forta apreciata in oras. Recunosc e foarte buna, lucreaza foarte mult, are rezultate exceptionale, dar noua nu ni se potriveste.
Fiul meu nu are curicula adaptata pentru ca toti care l-au evaluat au spus ca nu e necesara. Nici macar comisia de care vorbeam in celalalt mesaj. Are IQ peste 100, o memorie fantastica. Problema lui e concentrarea si lucrul cu notiuni abstracte. El tot ce invata trebuie sa inteleaga logic.
Greseala a fost a mea ca i-am spus de celelate probleme de sanatate in clasa I si acum are eticheta pusa. V-am mai zis eu ca la autodictare tinea minte absolut tot si semnele de punctuatie, iar cand era de notat doamna imi zicea ca e imposibil "cum poate un copil cu atatea probleme sa faca perfect" si din toate notele de FB sau B i-a pus in catalog un singur B, semestrul trecut.
Doamna care lucreaza cu el e psihologul scolii si e si profesor de sprijin in acea scoala. Lucreaza cu el pentru ca a insistat mult sa o las sa lucreze cu el, mai mult pt. problemele de ordin psihologic.
Luam din ce in ce mai serios problema mutarii la alta scoala. Am mai spus ca ezit doar din cauza lui. Ca el iubeste f mult sa mearga aici la scoala, isi iubeste colegii si e legat de doamna. El nu realizeaza f mult nedreptatile care i se fac, din cauza Aspegerului probabil.
ra_mi_ella spune:
Acum vreo 3-4 saptamani in urma cand a venit comisia aia si copilul a iesit "excelent" la evaluare, dna. m-a chemat sa imi spuns ca s-a hotarat sa il noteze altfel, ca e un copil foarte capabil, bla, bla, bla.
A tinut-o pana la primele note in catalog, ca pana la urma a evaluat tot dupa vechile metode.
Chiar sunt curioasa, daca e vreo fata care lucreaza in invatamant, cum se evalueaza acum la invatamantul primar? De la 0 fara punct din oficiu si cu notari de 0,05 sau 0,10 ?
Eu cat timp am lucrat in invatamant era alta poveste, dar poate s-au mai schimbat treburile.
Cricor spune:
ra_mi_ella..e legat de doamna ca alta doamna nu stie. Inteleg ca iti este teama si de o re-adaptare a lui intr-o noua clasa.
Individa e foarte ciudata..cum sa dai I pentru stimulare??? Mi se pare de domeniul fantasticului. Eu nu stiu cum e ea cotata ca invatatoare buna, n-are suflet...ce conteaza ca iau copii note mari Evaluare in educatie.
Am mai scris, mai scriu....invatatoarea lui fiu-meu din clasa I era mai potolita decat ce scrieti voi aici...si l-am mutat, caci se displaceau reciproc profund, de aici scapari ale ei in decor de neacceptat pentru un om matur cu experienta (cum se pretindea ea). M-am intrebat si ras-intrebat daca fac bine, am intrebat prieteni, psihologi...si toti mi-au spus sa nu-l mut ca ii va fi greu sa se adapteze...a fost greseala vietii mele, am amanat pana in cls a 2a. Copilul s-a adaptat foarte repede la un om normal, care il privea ca pe un copil curios si neinhibat in relatiile cu adultii...si nu ca pe un copil obraznic si ciudat. Copilul meu e usor anxios si schimbarile il deranjeaza, dar a fost foarte bine in noua clasa, cu copii buni, si nu lansati pe orbita competitivitatii maxime ca in prima clasa.
Cricor spune:
Citat: |
citat din mesajul lui ra_mi_ella Chiar sunt curioasa, daca e vreo fata care lucreaza in invatamant, cum se evalueaza acum la invatamantul primar? De la 0 fara punct din oficiu si cu notari de 0,05 sau 0,10 ? Eu cat timp am lucrat in invatamant era alta poveste, dar poate s-au mai schimbat treburile. |
Nu lucrez in invatamant, dar la noi la clasa nu s-a notat cu note (0.5, 9.50) in clasele primare. Erau cu S, B, FB (si variantele gen -FB si FB bravo - lucrarea perfecta).
E un exces de zel la clasa voastra...