Dezbatere: cenusa sau huma
Raspunsuri - Pagina 49
b.nica spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui Mickyyy
Off-topic: oficial sunt crestina, neoficial tocmai am recunoascut ca's cam atee, totusi am o curiozitate, cum fac rost si eu de un duhovnic? Ma gandesc ca mi-ar place sa stau la povesti cu unul, macar odata-n viata. Ca daca merg la bisericile din cartier, am parte doar de popi care abia asteapta sa scape de tine, in rarele mele contacte cu ei, n-am vazut pe niciunul care sa ma faca sa-mi deschid sufletul in fata lui. |
Ca bine zici, am patit asemenea!
Poate au facut conventie cu psihologii ca sa nu-si deranjeze teritoriile!
Mickyyy spune:
Pentru cine are chef de lectura: www.hotnews.ro/stiri-opinii-14077740-respingerea-incinerarii-argumentele-traditiei-tacerea-patriarhiei.htm" target="_blank">Respingerea incinerarii. Argumentele traditiei. Tacerea Patriarhiei
ANDRUSHKA spune:
N-am reusit sa citesc decat vreo 20 de pagini... Pe scurt, si eu tot pro-incinerare si pro- cosciug inchis sunt si nu de azi, de ieri. Mi se pare igienic si decent si scuteste pe cei ce raman dupa mine de traume inutile. Nu se face slujba "ca la carte"? Asta e, nu-i bai. Decat o polologhie ermetica din care nu intelege nimeni nimic, prefer sa vorbeasca cineva despre ce am facut pe lumea asta si cum am imbogatit vietile altora atat cat m-am priceput. Nu stiu daca ati vazut in "Love actually" scena inmormantarii, dar cam asa ceva imi imaginez... cu melodia mea preferata, cu ceva care sa-mi celebreze viata ca proces si nu momentul ei final. Cu toata viziunea asta modernista a mea, recunosc ca ma emotioneaza traditiile legate de protejarea sufletului desprins de corp si incercarea de a-l ghida pentru a-i face trecerea lina, faptul ca ii pun apa intr-o cana deasupra usii, etc... acestea sunt paganisme care au dainuit si nu au mult de-a face cu ortodoxia, dar sunt tolerate de biserica si practicate adesea fara sa se stie "de ce" sunt facute.
Absolut intamplator am dat si de o postare pe un blog. nu stiu de ce, dar cred ca autoarea e si membra Dc sau citeste pe aici. ca sa nu credeti ca fac reclama blogului (nu m stiu care e politica forumului) am sa dau copy paste. ce scrie fata asta e exact ce gandesc eu, doar scris cu m mult aplomb:
"Tambalaul a pornit de la faptul ca in locul obisnuitului ritual de inmormantare cu schelalau, spagi, popi, burti, tigani, bomboane, coliva, lume multa, poze cu mortul, bani pe ochi si multe alte datine duioase si sensibile ca si sufletul nostru de ciobanas mioritic zoofil, s-a optat pentru incinerare.
Moment in care B.O.R. a luat atitudine. De ce ar lua atitudine un cult religios intr-o tara laica fata de felul in care o familie opteaza sa fie inmormantat (sau nu) un membru al sau, nu inteleg. Nu ne nastem cand vrem pentru ca pleaca medicii in concediu sau ne doresc mamicile Capricorni, asa ca trantim cezariene la cerere mai multe ca in intreaga Europa. Nu traim cum vrem pentru ca guvernul, lenea, UE, ailalti, soarta, banii, viza, inflatia, boala, sistemul. Nici de murit nu putem muri cum ne tuna?
Ok, sa luam de bune argumentele sau mai bine zis somatiile reprezentantilor BOR. Cum ca ar echivala cu sinuciderea procedeul de incinerare, ca gravitate sau in orice caz, echivaleaza cu pierderea sansei la reintrupare eterna sau viata vesnica sau alte mamaligi cu rahat si perje.
Deci cei 'jde mucenici incinerati din calendarul vostru sa inteleg ca se vor infiripa pe lumea cealalta sub forma de matreata divina, cel mult.
Sa presupunem ca sunt doar niste conspirationisti pricajiti cei care au sesizat (cu tot cu mine) ca daca incinerarea devine o practica uzuala, BOR si trepadusii sai s-au lins pe bot de destul de multi bani, considerand tot tambalaul unei inmormantari cu dichis, taxele fara de chitanta, prihana sau numar de inregistrare si tarifele cuviosilor. Nu tu popi, nu tu dascal, nu tu tigan cu trombon, nu tu pom, coliva, colaci, prospape, pomana, poduri, praznic, eventual parastase. Pai ce e asta, ai murit si gata? Fara noi? Nu se poate.
Si cred ca asta a fost si problema boborului adunat sa caste gura. Capacul pus, ah, dar cum sa nu le lasi sa ne uitam la el! Bomboane nu ne dai, praznic nu faci, poze nu ne lasi sa facem cu el? asa mort, vanat verde cum e. Huo, mnezaii ma-tii de necrestina cu prapurele si cadelnita cui te-o pus sa il incinerezi! zise nea Ghio, stergandu-si mucii cu naduf si bagand o cruce mare, ostentativa.
Nu stiu daca am mai mentionat asta, dar mi se pare de o morbiditate incarcata de violenta latenta si prostie distilata sa te duci sa casti gura la mort. Daca citesti in momentul acesta aceste randui si obisnuiesti sa te duci sa casti gura la diversi necunoscuti pe catafalc, sa numeri lacrimile vaduvelor si bomboanele de pe coliva, ei bine esti un mare dobitoc. Esti probabil si mistic, incult, nu mai educat religios ca mine dar foarte superstitios. Te speli rar pe maini si doar accidental printre picioare, faci cruci multe, tii posturi putine si refuzi cu obstinatie sa iti amintesti ca niciunul dintre posturi nu se mai pune daca ai mintit, ai injurat sau te-ai ***** in perioada respectiva. Asta explica si capacitatea ta procreatoare de altfel. Daca te blesteama o tiganca intorci si tu cu injuraturi intreite dar undeva, in adancul noptii, si tu si eu stim ca te p*** putin pe tine de frica.
Esti mic, chircit si fricos. N-ai viata, deci o traiesti pe-a altora, cu imprumutul. Lingi articole despre vieti sexuale ale unor fiinte pentru care vei fi vesnic indeziderabil. Aspiri lacom stiri stupide despre oameni in locul carora ai vrea sa fii si obiceiurile lor culinare sau calatoriile lor la munte. Idolatrizezi banii si te targui fricos cu doamne doamne, aprinzand lumanari sub pretextul cererilor de sanatate si smerenie, insa speri, speri, speri ca intr-o zi vei tine si tu doua curve minore pe genunchi, ca Tantareanu. Cand crapa vreunul din oamenii pe care i-ai vazut pe sticla, te duci sa casti gura. Sa te ingramadesti, sa-ti freci coatele, sa holbezi ochii puchinosi la cosciug. Cumva faptul ca ala marele si desteptu' si celebru' e acum ghemuit, galben si teapan iar tu, asta prostul si nestiutul esti viu si-ti iei coate in gura si calcaturi pe bataturi sa-l vezi te umple de un zvac fierbinte dar rusinos. E ca atunci cand in autobuz te freci cateodata de cucoane care miros frumos si te faci ca te leagana tangajul. Ti-e rusine dar nu te opresti. Te uiti si cauti din ochi sotia, mama, fiica, fiul , copilul, intrebi in gura mare "ala e fi-su? ala cu caciula?" , apreciezi ca un geambas in padoc "ce bine se tine baba", apreciezi si te intinzi sa vezi lacrimi si tanguieli. Te unge pe suflet suferinta altora, te invioreaza, ti se ascut coltii.
O sa mori, ba. O sa mori nestiut de nimeni. N-o sa se uite nimeni sa-ti vada mecla ta de prost in cosciug. N-o sa te tina nimeni minte. N-o sa-si doreasca nimeni sa o vada pe nevasta-ta bocind. O sa mori cu gandul la viata altora. asa cum viu fiind te-ai ingramadit sa te incalzesti la lumanarile altora."
(sursa: Karioka)
edit: am mai citit inca 10 pagini si constat ca a mai citat-o cineva pe fata noastra si s-au produs valuri. Imi asum eventualele reactii negative, ca n-are ea vina ca eu nu am cuvintele la mine si recurg la ale ei...
nadaflorilor spune:
Citat: |
citat din mesajul lui michelle-usa nadaflorilor, si dulapuri, mese care se dau la inmormantare...pt ce sa da, pt cei mortzi sau pt cei vii? si mancarea cand se da, cu lozinca: "sa-i fie pe lumea cealalta" se da pt cel decedat ,nu-i asa? deci, fara mancare si mobila data de cei ramasi...nu ar avea nimic pe lumea celalata...nu? indiferent ca sunt in rai. michelle |
cate bordeie atatea obiceiuri..asa se spune, eu stiu sigur ca la mine in "bordei" nu s-a obisnuit din astea si in plus ai mei parinti au simplificat traditiile la cat si ce au putut ei sa faca la momentul "x"..ca momente din astea au tot existat...
ps. tot ce e material e pentru cei vii...unii sa se simta bine, altii satui, altii cu vanitatile satisfacute...dupa caz, dupa caracter
nadaflorilor spune:
Citat: |
citat din mesajul lui michelle-usa nadaflorilor, si dulapuri, mese care se dau la inmormantare...pt ce sa da, pt cei mortzi sau pt cei vii? si mancarea cand se da, cu lozinca: "sa-i fie pe lumea cealalta" se da pt cel decedat ,nu-i asa? deci, fara mancare si mobila data de cei ramasi...nu ar avea nimic pe lumea celalata...nu? indiferent ca sunt in rai. michelle |
ai retinut gresit lozinca sau cei la care ai auzit-o erau "eretici"... sa zice " sa fie de sufletul lui x", de obicei se da cu o lumanare aprinsa, de fapt lozinca plus lumanarea reprezinta pomenirea, mancarea si fastancurile sunt pentru cei vii..., ca ei mananca, in plus pomana se recomanda sa fie facuta cu strainii si mai ales cu cei aflati in nevoi...nu e nimic gresit sa dai unui om infometat ceva de mancat si cu ocazia aia sa iti aduci aminte de cei dusi pe lumea cealalta (oriunde or fi ei) si sa le pomenesti numele...ii ajuta la judecata de apoi...toate pomenirele astea au valoare de marturie ca respectivul a fost un om bun...etc.