Ce asteptari aveti de la scoala?

Raspunsuri - Pagina 4

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Dorsilia spune:

Anya ai dreptate, partial...si pe vremea noastra exista in oras, la mine cel putin, asa numita "Casa pionierilor", unde existau cercuri de pictura, traforaj, apicultura, carting, electrotehnica, croitorie, gimnastica, micul crescator de animale, etc...unde elevii participau gratuit, dupa amiezele in functie de preferinte la ce cerc doreau. Exista iarasi, corul scolii, dansurile populare, toate gratis, toate sustinute dupa masa de profesorii/invatatorii din scoala. Copiii mici de clasele I-II-III-a erau condusi de parinti/bunici/rude la toate aceste activitati extra. Erau si copii care nu erau lasati sa mearga pt ca trebuiau sa invete mai mult, si mai mult :(

Acum insa ce remarc la invatamantul actual, cel primar cel putin, este ca s-a transferat inspre parinte 80 % din responasabilitatea pentru actul educational. Copiii au nevoie de supervizare mai multa parca. De ce? Nu e vina lor deloc... mai ales in clasa I, II, se pierd printre caiete si caietele, carti si cartulii, au n-spe caiete de lucru speciale, caiete normale, manuale si culegeri, carte de texte, la romana si la mate, la cunoasterea mediului, religie. Eu imi faceam temele si ma descurcam mai mult singura cu invatatul. Era simplu, aveam 2 caiete (unul de clasa si unul de teme) si un singur manual la fiecare materie. Nu cate au astia mici acum. Mie-mi rupe spatele ghiozdanul baietelului meu. Imi amorteste spinarea pana ajung acasa si-l pun jos.

In plus nu eramateria atat de incarcata. In clasa a II_a nu invatam ce invata copilul meu la mate, de ex. Totul era mai structurat si unitar. Acum scoala de pe coltul asta de strada foloseste niste manuale, aia din cartierul vecin alte manuale si caiete auxiliare, cea din orasul vecin altele...mie mi se pare deconcetrant

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Citat:
Ce legatura este intre copilul tau si notele celorlalti copii? Adica daca face bine la matematica nu ia nota maxima? Nivelul la scoala nu este de concursuri grele.


La noi nivelul la care se lucreaza la clasa este de concursuri. Depinde de scoala, de clasa. Din fericire la noi clasa este destul de omogena si mai mult de jumatate fac fata nivelului ridicat de cerinte. Sunt doi - trei copii care nu fac fata. Nu stiu ce as fi hotarat daca eram in cazul lor... al meu este printre cei care fac fata si tot am avut tentativa de a-l muta la o alta scoala, unde notele se dau mai usor, nivelul este mediu. Dar la mine primordial a fost distanta fata de scoala, care este foarte mica.

Si mie materia mi se pare foarte incarcata... in toate clasele. In clasa a VI-a se face fizica pe care eu am facut-o in clasa a IX-a.
Noi aveam o ora de biologie si una de fizica... si mai multe ore de matematica si romana. Ei au 4 ore la romana/matematica si 2 ore fizica/biologie. Desi numarul de ore a scazut, materia s-a ingreunat si la matematica si la romana, dar si la fizica si la biologie, ca de, acum sunt mai multe ore (dublu).

Citat:
Mi-am adus aminte de o prezentare TED care imi place foarte mult, in care se susine ideea ca un copil are nevoie de o relatie 1-1 cu cineva care sa il invete lucruri. Daca ar exista asa ceva in Bucuresti m-as face voluntar, daca as avea bani as face eu.


Si eu lucrez 1-1 cu copilul pentru ca vreau sa invete sa faca legatura intre teorie si practica. (acolo unde pot) Ex: Nu-l las sa invete "ca papagalul" o lectie la geografie... ci lectia se invata cu atlasul in mana. La fizica fenomenul de inertie a fost demonstrat in practica... inca n-au facut, dar el are notiuni privind forta de frecare, centriguga, a lui Arhimede... prin exemple practice. Lucruri care niciodata nu vor fi invatate la scoala din pacate... iar fizica este o materie care poate atrage atat de usor prin practicabilitatea ei.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns geniest spune:

Citat:
citat din mesajul lui sirimie

Citat:
citat din mesajul lui geniest

Cand petreci 12 ore zilnic la serviciu + drumul pana la / de la poti avea oricate posibilitati intelectuale/financiare ca nu-ti mai arde de lucru suplimentar. Control teme si cam atat. Asta in conditiile in care copilul este suficient de constiincios si isi face singur temele peste zi. Daca pomenesc de lucrat suplimentar, incepe sa planga si-mi arata cate teme a avut de facut. Ma apuca si pe mine plansul. Fiindca sunt pusa in situatia de a o aprecia pe doamna invatatoare pentru altruismul de care da dovada si de a o dezaproba, in acelasi timp, pentru faptul ca nu se gandeste ce inseamna pentru un copil sa nu aiba timp de joaca, de facut sport sau orice alta activitate. Si asta pentru ca intotdeuna intr-o clasa va exista 1 -2 -3 copii care vor face fata unui astfel de regim, carora temele li se vor parea insuficiente si vor lucra suplimentar toata gazeta matematica. Iar doamna invatatoare se va raporta la acei copii care-i satisfac exigentele. Este o asteptare a mea care s-a dovedit utopica. Ca invatatorul sa acorde atentie tuturor in functie de capacitatile lor, de abilitatile lor, de inclinatiile lor...


Ce legatura este intre copilul tau si notele celorlalti copii? Adica daca face bine la matematica nu ia nota maxima? Nivelul la scoala nu este de concursuri grele.

Eu cred ca ai timp in WE sa cititi sau sa lucrati ce nu aveti timp in timpul saptamanii. Nu e simplu dar e important.

Va dorim sa cresteti mari si frumosi!

Simona & Vladut (27 februarie 2005) & Monica (23 aprilie 2009)

Am blog



Am nimerit intr-o clasa formata pe ultima suta de metri. N-am avut nicio referinta despre dna inv care a venit, tot asa, in ultimul moment in scoala. Din fericire, copilul meu face fata ritmului impus, insa cu frustrare din ce in ce mai mare, pentru ca nu are timp de joaca sau de mers la cursuri de muzica (adora muzica). Clasa s-a dovedit a fi cea mai buna din seria de 8 clase formate-n 2010, cu rezultate exceptionale la n-spe concursuri. Nivelul e de concursuri grele. La inceput m-am bucurat ca "se face carte", acum ma intreb cum sa fac sa-l mai scot din atmosfera de facut teme pe banda rulanta. Ma deranjeaza enorm faptul ca in loc de muzica, optional, abilitati practice se fac romana si matematica. Evident, sunt persoane care, poate, m-ar judeca ca nu apreciez la maximum efortul dnei inv, insa am decis sa ma gandesc mai mult la psihicul copilului meu. Este mai important pentru mine.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monicabo spune:

Constat si eu cu oarece tristete ca nu prea s-au schimbat, in esenta, prea multe in invatamantul romanesc. Doar schimbari administrative, de suprafata, gen mutarea clasei pregatitoare la scoala, mutare cls 9 la gimnaziu, structura BAC-ului in fiecare an s.a.m.d

Ma mai deranjeaza un lucru (deocamdata din auzite, ca am copii mici): faptul ca pentru intrarea la liceu conteza notele din cls 5-8!!! Mi se pare o porcarie... Zicea cineva de usurinta cumpararii unei note... Practic asa se legifereaza "spaga", dai ceva, iei un 10, nu dai, iei doar 8 sau 9...deci, invatam sa fim "atenti" cu cine trebuie.

Serios, cu atentii sau fara, ma deranjeaza goana asta nebuna dupa note, am impresia ca se creaza o concurenta din aia "disperata" intre copii, sau intre parinti Ce nota ai luat? Dar colegu'? Dar colega? Aoleu, o sa aibe medie mai mare! Aoleu ai luat un 8, ti-ai stricat media, si uite n-o sa intri nu stiu unde! Lasa joaca, hai mai lucreaza in plus, si inca, si inca, pana nu m ai poti sa iei 10 , nu care cumva 9, caci conteaza la medie!

Mi se pare un mare stres pt copii. Parintii asa pun prea multa presiune pe copii. Zicea cinevaca cel mai tare conteaza psihicul copilului, si eu cred la fel!
Prefer un copil istet, sanatos, de 9 decat unul stresat si presat de 10 pe linie! Bun, nu cadem in extrema sa nu ne intereseze niciodata nici o nota! Dar pur si simplu se mai intampla accidente, mai e copilul neatent... acum chiar sa-i "taiem capul"??

Mai tineti minte extemporalele (neanuntate) la diverse materii? In special la din astea de toceala gen istorie, geografie s.a? Nu vi s-a mai intamplat sa va prinda pe picior gresit??
Si mie mi s-a intamplat, am mai luat cate un 6, un 7 sau un 8 ca m-a prins pe picior gresit un extemporal, dar n-a fost un capat de lume! Mi-a iesit media 9 in loc de 10 si asta a fost! N-a murit nimeni! N-a pus nimeni presiune pe capul meu, mai mult ma ofticam eu in sinea mea, decat sa fiu certata de parinti. Nu m-au pedepsit pt asta nu nimic (dar chestiile aste e drept, erau accidente izolate). La materiile de baza romana si mate (cum erau atunci pt admitere) nu am avut probleme niciodata, aveam profi exigenti, dar buni, corecti..
Si profesorii erau mai buni decat acum, si... p[arca mai rezonabili

Plus metoda asta de invatare prin memorare, materii incarcate, care face sa para invatatura ca pe ceva obositor si inutil! Nu stiu cum mai e acum cu tot puhoiul asta de manuale... Voi afla si eu usor usor prin intermediul copiilor!

Monica, mami de 2 : Andreea Ioana (11 iulie 2007) si Ana Maria (13 noiembrie 2008)

www.andreeaioana.ro/displayimage.php?album=31&pos=37" target="_blank">Ele doua

Povestea sarcinii si a nasterii Andreei

Povestea nasterii super rapide a Anei Maria

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Natasa spune:

Citat:
citat din mesajul lui anya

Ideea e ca in scoala s-au schimbat multe. Daca e sa facem o paralela intre noi- ca parinti si noi ca elevi (acum niste ani ) diferentele sunt clare. Eu nu tin minte ca ai mei sa fi mers pe la scoala cat trebuie noi sa mergem, nu tin minte sa fi stat langa mine la lectii cat trebuie noi sa stam acum (nu ma refer la pazit ci la verificat si repetatat), nu tin minte sa ma fi dus la activitati suplimentare care sa compenseze ce nu faceam in scoala. Si nu am fost un copil ingnorat si lasat de capul lui.
Cred ca directia pe care trebuia sa mearga copilul, responsabilitatea, motivarea era mai bine gestionata de scoala.

Anya


Perfect adevarat! In prezent, daca parintele nu se implica, nu explica, nu pune meditatii, nu face lectii cot la cot cu copilul, rezultatul e mediocritatea si asta in cel mai bun caz! Nici parintii mei nu au batut drumul scolii de zeci si sute de ori pe an si nu au fost niste parinti dezinteresati, pur si simplu scoala isi facea treaba. Strabunicii mei au fost analfabeti sau au facut 2-3 clase, te intrebi cum au reusit copiii lor sa faca facultati si sa-si dea doctorate, daca parintii lor nu se implicau cum o facem noi acum.

Simona, ca sa concluzionez, scoala romaneasca merge prost spre foarte prost. Din pacate micile exceptii nu salveaza marea masa de incompetenta, coruptie, rea-vointa totul sustinut de o programa aberanta si nerealista! Prin urmare, o sa vezi ca dupa cativa ani de scoala nu o sa mai astepti nimic de la ea, doar o sa-ti doresti sa fii sanatoasa si sa-ti sustii copilul sa ajunga un adult cu o cultura reala si bine ancorat in realitate. Si o sa-ti mai doresti, cum imi doresc si eu, sa nu innebunesti ca majoritatea parintilor si din clasa a 5a sau a 6a copilul sa nu mai aiba copilarie, sa nu mai faca vreun sport, sa nu se mai joace, sa nu mai viseze pentru ca Doamne fereste poate lua un 8 la geografie si asta ii distruge viata!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sirimie spune:

Eu cred ca scoala e diferita de pe vremea noastra. Manualele au mai multe poze, nu mai fac tabla inmultirii in clasa a 2-a.

Nu sunt in stare sa contrazic afirmatii de genul "scoala merge spre rau". Cum ziceam, eu ma concentrez sa ne adaptam. Daca trebuie sa lucrez cu el, o fac. Dar nu e ca si cum ii bag pe gat ceva ce nu ii place, asta e ideea. Lui ii place sa invete lucruri noi. Il conving foarte usor sa ii placa ceva daca eu spun ca mie imi place.

Eu nu vorbesc de goana dupa note, nu e intentia mea. Eu vorbesc despre implicarea activa a parintilor in a-si ajuta copiii sa inteleaga mai bine si sa invete cu placere. Nu vorbesc despre concursuri ci despre rezultate rezonabile la scoala.

Mergi la inceput