Despre integrarea in scoli si societate(2)

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns olympia spune:

Cred ca mai e ceva, pe langa lipsa de informatii pur si simplu. Terapiile, integrarea dau o alta sansa celor ce pareau acum 10 sau 20 de ani condamnati din nastere. Si nu toti afla sau isi pot imagina realizarile si gradul de independenta la care poate ajunge o persoana cu un anumit diagnostic.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mianna spune:

o fi la subiect, n-o fi...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bird70 spune:

Citat:
citat din mesajul lui Deceneus
Situatia difera mult de la o tara la alta. Cineva scria pe un alt subiect ca in Japonia nu ai voie sa duci copii cu masina la scoala, sau sa le pui de mancare altceva decat este prevazut in meniul scolii.
Sunt masuri ca sa-i faca pe copii sa constientizeze ca sunt egali.

Nu stiu de ce nu au voie copiii sa fie adusi la scoala cu masina dar nu cred ca din motive de 'egalitate'. La scoala noastra exista restrictii cu privire la ce dai copilului de mancare dar au la baza alimentatia sanatoasa. Nu ai voie sa trimiti chipsuri sau ciocolata dar nu din cauza ca ar fi inaccesibile financiar restului copiilor ci din cauza ca scoala incurajeaza alimentatia sanatoasa.

Citat:
In Romania sunt dusi cu masina chiar daca distanta nu se justifica, au telefoane de fite, haine de firma si sfideaza prin opulenta si pe profesori.

Si sotul meu lasa fetele la scoala cu masina desi stam la 5 minute pe jos, pentru ca scoala e in drum spre lucru si pentru ca fetele au genti grele si de obicei mai cara si instrumente muzicale dupa ele. E adevarat ca la noi scolile au uniforme , dar toti copiii au telefoane. Chestia asta cu opulenta cu care sfideaza profesorii nu o inteleg. Crezi ca e legata de obiectele pe care le aduc la scoala (telefoane, haine de firma, etc) sau de educatie? La scoala fetelor mele (privata) profesorii castiga probabil 70-80000/an dar unii parinti invart milioane. Nu exista probleme cu respectul. Nu are nici o legatura cu banii si posibilitatile materiale ale parintilor.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns maru spune:

La Andrei la liceu nu au wi-fi in liceu, si nu au voie cu celular on in liceu. In afara liceului e treaba lor ce fac.
Andrei nu are celular, a zis ca numai grija lui nu o are...
Andrei se duce cu autobuzul la scoala, si de anul asta scolar, primaria ii plateste abonamentul (mare ajutor, noi mereu uitam sa ii reinoim abonamentul )
Dizabilitatile lui s-au dovedit a fi o mare problema pentru teachersi cat a fost la primara si secundara. La liceu s-a schimbat povestea. Noi parintii am fost primiti cu bratele deschise. Faptul ca tinem legatura prin email cu toti teacherii lui e mare lucru si mare ajutor.
Dizabilitatile lui Andrei, faptul ca nu isi face prieteni, ca nu il intereseaza decat ce are el de facut, s-au dovedit mare avantaj. Copiii au inceput sa il indrageasca pentru ca e eficient, si ca are cuvant. E preferat in grupuri, chiar daca el evita pe cat poate. Ca exemplu, la un proiect, teacherul le-a dat nota finala si le-a zis sa se duca in grup si sa decida daca toti primesc aceeasi nota, ori daca unii merita mai mult sau mai putin. Grupul lui Andrei a decis ca el sa primeasca mai multe puncte, a muncit cel mai mult, si s-a luat de la ceilalti si i s-au dat lui...
La gym a fost exempt ani de zile, anu asta a decis ca vrea sa faca si el sport. Fac un alt sport la fiecare 2 saptamani. Dupa prima luna clasa lui a decis ca Andrei sa fie managerul/organizatorul lor la gym. Cum primesc puncte pentru organizare, munca lui Andrei a facut ca toti sa primeasca note de trecere. Eh, Andrei are dizabilitate de organizare certificata de un psiholog de renume aici.
Ca sa explic, nu conteasca cat de bine practica sportul respectiv, trebuie sa vina pregatiti la ore, sa incerce, sa colaboreze, sa participe.
Andrei nu are prieteni, nu simte nevoia. La clasele mici asta era o tragedie pentru toti ceilalti, nu si pentru Andrei. Acum am aflat cu mare mirare ca mentoreaza o fetita refugiat, de o varsta cu el (de culoare, si muslim, venita de putin timp dintr-o tara in turmoil din Adrica, dar Andrei nici nu a realizat asta), o ajuta la teme,o ajuta sa se integreze. Sincer, nu incetez sa mai mir cu copilul asta. El o ajuta pe ea sa se integreze, el care dupa orice definitie, nu face parte din categoria copiilor "normali"

Azi am fost la un pranz. Andrei intre felurile de mancare a citit. Are de terminat o carte pana saptamana viitoare. Cum nu il intereseaza conversatia de la masa, pur si simplu si-a scos cartea si a citit....

Stiu ca am scris f dezlanat, mai scriu ceva si ma opresc...
Andrei isi face temele numai pe laptop (alta dizabilitate, de asta data fizica), si da testele intr-un fel modificat: adica se duce la resourse room, si primeste 15 min in plus, pentru deplasarea la clasa respectiva (adica da testul separat intr-o clasa goala)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela77O spune:

OMG,,,allinta,unde ai fost pana acum?
ca poate daca bagam medicamente in Mihai,era integrat pana acum!
bine ca ai aparut,ca sa ne luminezi!

MIHAELA DE ANDREEA(03.04.1997) SI MIHAITA(25.09.2003)
Prietenii lui Mos Craciun
TOMBOLA-Spiritul Craciunului
A&M


Viata...






Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns BESTUTZA spune:

Citat:
citat din mesajul lui olympia

Cred ca mai e ceva, pe langa lipsa de informatii pur si simplu. Terapiile, integrarea dau o alta sansa celor ce pareau acum 10 sau 20 de ani condamnati din nastere. Si nu toti afla sau isi pot imagina realizarile si gradul de independenta la care poate ajunge o persoana cu un anumit diagnostic.

Pene colorate... cate putin din toate!

album
gradina


Exact!Terapia poate face in timp diferenta! Eu terapie numesc orice activitate specializata pe care o aplici unei persoane pentru depasirea unor obstacole de DEZVOLTARE.


Cum zicea Sirimie e nevoie de implicare si lupta 1 la 1! E esential!

Denumirea generica "copii speciali" include o multitudine de manifestari in cadrul aceluiasi diagnostic;exista diferite grade. Exista nuante.Copii cu SD pot vorbi sau nu, o deprindere poate fi insusita-dupa o terapie scurta sau de lunga durata- la nivel minim sau maxim.La fel in autism si ADHD.

Deci, existand o mare variabilitate a manifestarilor, e greu sa ai o parere obiectiva asupra integrarii fiecarui caz particular.De fapt eu cred ca in scoala se poate vorbi in mare masura de MODELARE cognitiva si comportamentala prin insusire de cunostinte,valori, avand ca SCOP integrarea sociala.Integrarea sociala nu se manifesta doar prin prezenta intr-o sala de clasa prezent fizic langa un copil deficient,ci prin intelegere si acceptarea celuilalt care progreseaza.

Lucrurile trebuie analizate rational de ambele parti.Eu lucrez cu copii cu deficiente de multi ani si imi pare rau cand in scolile speciale ajung copii care ar trebui sa fie in scolile de masa si in scolile normale ajung copii care ar avea nevoie de activitati specifice.

Dintr-o eroare de apreciere pe care nu am repetat-o la copilul mijlociu,baiatul cel mare a nimerit in alta clasa decat cea la care ni se spusese initial ca va merge. O parte din parinti sunt implicati si o alta particica destul de "relaxati" la capitolul urmarire a evolutiei copilului.

Invatatoarea fff buna,energica, implicata,lucra diferentiat si cu copiii foarte buni si cu cei mai putin doritori.(nu stiu cauzele)Desi initial o buna parte din parinti au vrut sa mute copiii,ulterior vazand mersul lucrurilor am ramas in clasa.

De la un element perturbator la inceputul clasei I,in timpul semestrului au mai venit doi copii,transferati de la alte scoli. Bineinteles ca nu au putut perturba clasele perfecte si iaca in clasa 3 copii care ridica probleme celorlalti 20.

Ar insemna sa scriu un roman despre ce fac acesti copii; in clasa I copilul meu mare venea amuzat acasa si imi spunea ca X i-a spus doamnei "ce vrei,femeie?",altul se plimba in clasa distandu-si colegii; anul trecut, al treilea copil nu lucra in clasa, explicatia mamei fiind: "acasa lucreaza tot".Toti copiii lucreaza acasa dar doamna nu pune calificative temelor de acasa...

Normal ca a trebuit sa ii dau o explicatie "secreta", pentru a intelege situatia si a nu mai fi perturbat-pentru ca asta e problema lui.

Trei copii,trei probleme diferite,nesesizate,poate ignorate sau bagatelizate de cei care ar fi trebuit sa ia masuri cu mult inainte de inceperea scolii.Nu se doreste consiliere,nu profesor de sprijin,ba din contra e o jignire crunta!

Nu discutam de dizabilitati vizuale sau auditive.O parte din acesti copii protezati,fara tulburari asociate, cu modalitati specifice de accesare ,prelucare si evaluare a informatiilor achizitionate sunt copii integrati social de la inceput...



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Rufus spune:

Citat:
citat din mesajul lui bird70

Citat:
In Romania sunt dusi cu masina chiar daca distanta nu se justifica, au telefoane de fite, haine de firma si sfideaza prin opulenta si pe profesori.

Chestia asta cu opulenta cu care sfideaza profesorii nu o inteleg. Crezi ca e legata de obiectele pe care le aduc la scoala (telefoane, haine de firma, etc) sau de educatie? La scoala fetelor mele (privata) profesorii castiga probabil 70-80000/an dar unii parinti invart milioane. Nu exista probleme cu respectul. Nu are nici o legatura cu banii si posibilitatile materiale ale parintilor.



Mi se pare normal sa nu intelegi, dar iti pot explica: profesorii de la scoala ta privata pot trai decent cu 70-80 mii pe an, fara sa se uite in straita celor care invart milioane, profesorii din Romania (desigur, nu toti, dar discutam de majoritate) traiesc executand artificii umilitoare, muncind suplimentar in alte domenii, doar pentru a atinge un prag al decentei din Romania, care nu se compara (din ce am citit, desigur) cu decenta din Australia; si nu vor avea, majoritatea, ever Iphone sau alte gadget-uri belea pe care unii copii le au din clasa I (exemplu concret in clasa fetei mele cele mici), nici ei si nici copii lor.
Sa fiu cinstit, pe mine nu ma deranjeaza opulenta afisata ostentativ, ma lasa chiar rece sau cel mult ma amuza, dar asta nu inseamna ca toti sunt ca mine, ba chiar cred ca pe majoritatea celor care nu-si permit (din diverse motive) deranjeaza. Iar opulenta afisata in scoala, dupa mine, este o greseala.
Cred ca suntem suficient de maturi sa incetam comparatiile intre mere si pere pentru ca e clar ca nu-i tot aia.

Rufus, Tora si iadele

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eumada spune:

Rufus,nu ma satur sa te aprob...un salariu de profesor la un liceu de top,aici,engleza,tipa are 34 de ani...980 ron.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns olympia spune:

Bestutza, copiii de care povestesti mai sunt la voi in clasa?


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns XIO spune:

Rufus, pe langa ce ai scris tu as adauga si aroganta unor copii 'de bani gata<' venita din proasta crestere, aroganta pe care o afiseaza si mai departe in viata ...din pacate.

Mergi la inceput