Despre integrarea in scoli si societate
Raspunsuri - Pagina 8
Alizee spune:
Da, am citit postul lui Carmen.
Faci o confuzie intre razboiul femeilor cu barbatii pt a obtine dreptul la vot, si jignirile din virtual aduse unor parinti care nu au nici puterea, nici pregatirea pt a va ajuta copiii. De cate ori sa repet ca nu am nimic impotriva unor copii bolnavi ? Ca va deranjeaza cand accentuez violenta unor copii cu tulburari, nu este vina mea. Dar violenta, sub nicio forma, nu o voi accepta, indiferent de cate persoane ar casuna pe mine. Punct.
Si nici nu prea inteleg de ce va supara atat de tare faptul ca pun accent pe violenta. Nu, nu pun egal intre copiii cu dizabilitati si copiii violenti. Dar, unele tulburari psihice sau neurologice cauzeaza accese de furie necontrolata.
allinta
A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.
Alizee spune:
Bird, esti pe un forum romanesc, da citatele in romana.
allinta
A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.
Deceneus spune:
Citat: |
citat din mesajul lui diuna Nu sunt sigura ca ai citit cu atentie postarea mea. Copilul meu studiaza intr-o scoala speciala, cu o doamna invatatoare calificata, studiaza materiile de clasa a 4-a, cu cerinte adaptate fiecarui copil in parte. Nemultumirile legate de scolile speciale sunt multe, foarte multe, dar traim intr-o tara imatura si saraca si nu cred ca le rezolvam discutand aici. Si daca am discuta despre asta acum am fi si off-topic, ar trebui si sa ne mutam inapoi la "nevoi speciale"... |
Copii nu au maturitatea, responsabilitatea si educatia adultilor, se comporta spontan si instinctiv, si sunt cruzi cu ceilalti, care nu sunt ca ei. Unii parinti, acasa rad de nazdravaniie odraslelor, in loc sa-i certe.
Eu cred o scoala de masa poate sa fie o experienta neplacuta pentru copil, pentru ca exista riscul sa fie supus la ironiile colegilor si asta se poate lasa cu traume suplimentare.
Depinde de colectivul de elevi, dar la varsta din clasele 5-8 nu cred ca exista diferente. La liceu devin mai constienti de faptele lor.
Trebuie sa ti cont de cum este societate, si nu de cum ar trebui sa fie.
pisigri spune:
Imi cer scuze anticipat, dar exista ceva ce nu am inteles.
Dincolo de problema copilului cu SD si al invatatoarei care se purta urat cu el, care e mesajul acestui topic de fapt?
Voi numi "copil cu nevoi speciale" un copil, diagnosticat sau nu, care are dificultati majore de a se conforma regulilor general acceptate intr-o clasa cu copii de o anumita varsta.
Cand invatamantul in RO e la pamant, in ciuda continuei reforme, cand functioneaza la limita minima a personalului si a calificarii acestuia, cand intr-o clasa primara sunt intre 20 si 30 de copii la o invatatoare, ce ar trebui sa intelegem? Ca este moral corect ca un copil "cu nevoi speciale" sa fie integrat no matter what in colectiv? Chiar daca este violent, chiar daca deranjeaza procesul de invatare zi de zi si poate ora de ora, chiar daca invatatoarea nu este calificata sa ajute/"stapaneasca" iesirile acestuia?
Nu pot decat sa imi imaginez cat de dureros este pentru un parinte sa constate ca are un copil cu nevoi aparte. Dar si nevoile astea variaza, la unii copii e vorba de a face temele cu ajutor ca sa faca fata cerintelor, la altii este vorba de lucruri mai grave, care ii ating si pe colegii sai. Corect este ca parintele sa fie realist si obiectiv cand e vorba de capacitatile si problemele copilului sau; e ok sa vrei pt el un pic mai mult, sa il impingi, sa il ajuti, sa il sprijini, dar nu e ok sa faci asta atunci cand devine evident ca ceri PREA mult; de la el si de la societate.
Asadar, cu toata empatia si parerea de rau pt situatiile speciale, mie imi vine tare greu sa inteleg de ce ar trebui ca in clasa copilului meu - trimis la scoala ca sa invete, sa isi atinga poate potentialul - sa accept sa se incerce pana in panzele albe includerea unui copil ale carui nevoi il pun cumva mai presus decat pe copilul meu. Adica, daca invatatoarea nu isi poate face treaba pentru ca acel copil deranjeaza orele mereu, daca invatatoarea se vede obligata sa ii explice lui de 100 de ori un lucru in timp ce ceilalti copii sunt lasati sa se plictiseasca in timpul orelor, daca in pauze copiii sunt loviti, scuipati, zgariati, agresati, consider ca integrarea a esuat si ca e cazul sa se incerce adoptarea altor masuri.
Nu pot ca de dragul political corretness-ului sa accept sa fie sacrificat timpul copilului meu. Ca asta ma face rea, ca e discriminare, nu stiu dar mi-o asum.
Nu am nimic impotriva integrarii unui copil cu orice dizabilitate, atata timp cat dizabilitatea sa, de ce natura ar fi ea, nu interfereaza grav si pe termen nelimitat cu scopul principal pe care il are scolarizarea.
Marea problema e ca in RO nu exista alternative viabile disponibile in alte tari, pt acesti copii. Ca psihologul costa, o scoala speciala, eventual privata, costa, ca in scolile normale lipsesc multe dintre facilitatile despre care vorbea bird, care o ajuta pe fetita ei sa se mentina pe linia de plutire chiar atunci cand se confrunta cu o situatie care o pune la incercare. Aici ar trebui directionata lupta...
IULIA va invinge CANCERUL
http://pisigri.blogspot.com/
Mami de Ilinca (5.03.2009) si 37+
Alizee spune:
Pisigri, o mama de copil special, din Romania, scria ca a reusit ca al sau copil sa fie insotit la ore de un cadru didactic cu pregatire speciala, care il ajuta sa inteleaga si sa se integreze. Pe langa invatatoarea clasei.
Mama si-a ajutat copilul cu adevarat, nu ceea ce se intampla la aceste topice. Jigniri si iar jigniri. Si auto-victimizari, apoi.
allinta
A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.
bird70 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui allinta Da, am citit postul lui Carmen. |
Si? Cum ti-ar place daca copilul tau ar avea 2 optiuni? Tamplar sau strungar? Nu ti-ai dori sa fie integrat intr-o scoala normala sa poata avea optiunile pe care le au si restul copiilor?
Citat: |
Faci o confuzie intre razboiul femeilor cu barbatii pt a obtine dreptul la vot, si jignirile din virtual aduse unor parinti care nu au nici puterea, nici pregatirea pt a va ajuta copiii. |
Nu fac nici o confuzie. Schimbarile de atitudine asa s-au intamplat, cu insistenta, cu violenta cateodata. Subiectul asta este despre schimbarea atitudinii, despre felul cum sunt vazuti in societate copiii cu dizabilitati. Unele mame si-au pierdut rabdarea si au uitat unele reguli de politete. Uite, eu am luat primul avertisment din cauza ca ti-am explicat de cel putin 3 ori ca un copil violent nu este un copil cu dizabilitati si mi-am pierdut rabdarea. Cu toate astea tot nu pari sa intelegi ca TU nu poti pune un diagnostic unui copil si continui sa insisti pe copiii cu dizabilitati care sunt violenti .
Citat: |
Ca va deranjeaza cand accentuez violenta unor copii cu tulburari, nu este vina mea. |
Eu ma las pagubasa
Citat: |
Dar, unele tulburari psihice sau neurologice cauzeaza accese de furie necontrolata. |
Asta ai citit tu in Formula As, nu-i asa?
Alizee spune:
Nu citesc formula as.
allinta
A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.
bird70 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui pisigri Dincolo de problema copilului cu SD si al invatatoarei care se purta urat cu el, care e mesajul acestui topic de fapt? |
Suntem cateva care incearcam sa spulberam prejudecata ca un copil cu nevoi speciale este violent, sau ca un copil violent este NEAPARAT un copil cu evoi speciale.
Citat: |
Marea problema e ca in RO nu exista alternative viabile disponibile in alte tari, pt acesti copii. Ca psihologul costa, o scoala speciala, eventual privata, costa, ca in scolile normale lipsesc multe dintre facilitatile despre care vorbea bird, care o ajuta pe fetita ei sa se mentina pe linia de plutire chiar atunci cand se confrunta cu o situatie care o pune la incercare. Aici ar trebui directionata lupta... |
Cu alte cuvinte, daca eram in tara fiica-mea trebuia dusa la o scoala speciala ca poate nu rezista stresului intr-o scoala normala si acasa nu ma lasa legea sa o educ. Si la scoala speciala nu avea nici un viitor. Dar fiica-mea, in ciuda problemelor ei este un copil cu un IQ foarte mare, care are geniu pentru matematica si calculatoare, cam tot ce e stiinta in general. Dar fara psiholog, fara profesori care sa o ajute, fara posibilitatea sa se retraga cand are nevoie, nu ar face fata sau ar fi extrem de dificil pentru ea. Si nu este agresiva, nu deranjeaza orele, este foarte entuziasta cand se fac activitati la scoala, dar are nevoie de un pic mai mult decat ceilalti.
diuna spune:
PISIGRI,cateva postari mai sus de dezbaterea ta am explicat cum merge la scoala de masa copilul cu dizabilitati. Inspectoratul scolar ii asigura insotitor. Cum ar putea fi asa de violent incat sa te temi pentru copilul tau, atata timp cat e insotit de un adult? Ceilalti copii nu sunt violenti? La fel am explicat ca nu invatatoarea sau profesorul pierd timp ca sa priceapa si el, ca urmeaza o programa adaptata pe care acest insotitor il ajuta sa o parcurga, il ajuta si parintii acasa. Pai daca nu cititi, la ce va dati cu parerea, frate? Poate gasiti lucruri mai bune de facut, iesiti la plimbare, bucurati-va ca pot copiii vostri sa mearga, cititi-le o poveste, bucurati-va ca aud, duceti-i la un teatru, bucurati-va ca vad, comunicati cu ei, bucurati-va ca inteleg ca existati....
marius spune:
Eu constat ca sub egida aceluiasi topic se discuta situatii sau contexte diferite. Practic nu discutam despre acelasi lucru. Uneori se intersecteaza, uneori se interpreteaza (gresit) dar unii discuta de A iar altii de B - iar eu de C ca sa fiu rau .
Deci:
subiectul A
Copiii cu nevoi speciale - existenta nevoilor speciale ale acestora, recunoasterea acestor nevoi speciale, recunoasterea personala, sociala, educativa si profesionala implicit pargiile sociale,educative,politice,administrative deficitare pentru a fi identificate,clasificate si solutionate aceste nevoi.
subiectul B
Incapacitatea sistemului actual social,educativ,profesional de a identifica si de a solutiona problemele de la punctul A.
Majoritatea persoanele avand copii cu nevoi particulare (urasc cuvantul special nu este nimic special asa este de la natura si trebuie acceptat ca atare de aici se pleaca de la aceasta realitate asa cum este ea) discuta de subiectul A
Cealalta categorie a persoanelor avand copii fara nevoi particularizabile discuta de necesitatea sistemului de a gasi solutii adecvate de asa maniera incat copiii fara nevoi particularizabile sa se poata dezvolta in ritmul lor - care este cert altul si nu trebuie sa fie pricina de suparare.
Iar eu (omul negru si rau), discut de faptul ca si parintii de la subiectul A si cei de la subiectul B au dreptul sa isi spuna opinia in mod liber civilizat si fara a baga nimanui pe gat opinia lor indiferent la care categorie se incadreaza.
Eii acum sper sa nu va mai amestecati subiectele cand discutati prin acuze reciproce pentru ca subiectele sunt diferite chiar daca par asemanatoare.