Despre integrarea in scoli si societate
Raspunsuri - Pagina 16
Alizee spune:
OK. Eu nu ma voi mai baga in dialogul mamelor speciale.
allinta
A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.
nicavica spune:
Va multumesc ca mi-ati schimbat avertismentul din"mediu" in "grav"Il meritam....nu ma afecteaza cu nimic,pt ca eu voi lupta in acelasi stil(si asta a fost dulce)fata de persoanele ca cea ....de mai sus!Ati vazut oare ca persoana respectiva dezaproba pana si ceea ce eu povesteam din viata reala,intamplari reale?(ce D-zeu ,e de dezaprobat in asta?!)Ma bucur ca sunteti impartiali si promovati ce trebuie !Numai bune si la mai multi useri care sa va creasca audienta
nicavica spune:
24. Discutiile contradictorii
In momentul in care apar discutii contradictorii intre membri sau membri si moderatori, va rugam sa urmariti urmatoarele principii:
- discutia trebuie sa fie civilizata
- incercati sa combateti cu argumente verificabile si nu cu presupuneri
- ascultati si parerea celuilalt
- evitati mesajele kilometrice (ganditi-va ca nu toti au timp sa scrie la fel de mult sau sa citeasca ce scrieti voi). Aceste mesaje conduc rapid la "resemnarea" interlocutorului. Deci scurt si la obiect.
- Nu uitati ca puteti cadea de acord, ca nu sunteti de acord!
ATENTIE: daca moderatorii considera ca discutia a ajuns intr-un punct mort ei vor inchide subiectul. Discutia poate continua bineinteles pe mail sau pe privat. Daca una din parti redeschide subiectul dupa ce acesta a fost inchis de moderatori, suporta consecintele care pot merge pana la inchiderea contului.
Persoanele "gica-contra" care nu fac altceva decat sa incite spiritele (predispuse la cearta si scandal) vor fi banate fara aviz prealabil. Nu uitati ca acest forum se vrea un forum pasnic, cu multi membri ocupati, care nu au energia si timpul necesar sa se avante in discutii interminabile. Este un forum informativ si nu un teren de disputa.
marius spune:
Citat: |
citat din mesajul lui nicavica Numai bune si la mai multi useri care sa va creasca audienta |
Cred agresivitatea nu va aduce niciodata nimic bun. Iar grija fata de problemele tehnice si/sau audienta DC ului apartin proprietarilor. Sa avem pardon!
addinel spune:
am citit toate subiectele pe aceasta tema si m-au mancat degetele de n ori sa scriu. apoi mi-am zis sa stau in banca mea, sa nu agit si eu spiritele, dar sincer... daca toti ne gandim sa stam in banca noastra si nu ne bagam, unde o sa ajungem?
sunt uimita sa vad ca in Romania anului 2012 (sau 2013, ca bate la usa) mai exista oameni, parinti, care isi "feresc" copiii lor perfecti de cei cu anumite probleme. care se tem ca ai lor copii au de suferit din cauza celorlalti, care ii vor izolati si condamnati in scoli speciale, etc. care in loc sa sanctioneze sistemul asta de invatamant stramb pe care il avem dau vina pe niste parinti care nu vor decat binele copiilor lor (ca toata lumea dealtfel). sa ne tinem copiii deoparte de cei altfel? maine- poimaine vom ajunge sa acceptam la scoli doar copiii de o anumita inaltime, un anumit nr de kg si cu un anumit IQ. treziti-va doamnelor, lumea nu e asa cum o vedeti voi. si aratati-le si copiilor vostri lumea reala, invatati-i sa accepte diversitatea, ajutati-i sa o inteleaga si sa se comporte firesc in fata ei.
au fost acuzati parintii copiilor speciali ca sunt virulenti si agresivi. pai cum sa nu fie cand voi le ziceti asemenea grozavii despre copiii lor? cum sa nu reactioneze la cea mai mica remarca in conditiile in care zi de zi isi tocesc nervii luptand cu prejudecatile, cu privirile, cu vorbele, cu faptele oamenilor din jur? cum sa stea relaxati in fata unei asemenea atitudini cand asta inseamna condamnarea copiilor lor?
treziti-va, doamnelor! iesiti macar un pic din lumea voastra si incercati sa vedeti dincolo de ea... uitati-va in ochii unui copil cu probleme si o sa vedeti ca sunt la fel de minunati ca ochii copiilor vostri. vorbiti cu o mama de copil special si o sa vedeti ca tot ce vrea este exact ce vreti si voi: o viata normala pentru copilul ei.
Laura B spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Deceneus Copii nu au maturitatea, responsabilitatea si educatia adultilor, se comporta spontan si instinctiv, si sunt cruzi cu ceilalti, care nu sunt ca ei. Unii parinti, acasa rad de nazdravaniie odraslelor, in loc sa-i certe. Eu cred o scoala de masa poate sa fie o experienta neplacuta pentru copil, pentru ca exista riscul sa fie supus la ironiile colegilor si asta se poate lasa cu traume suplimentare. Depinde de colectivul de elevi, dar la varsta din clasele 5-8 nu cred ca exista diferente. La liceu devin mai constienti de faptele lor. Trebuie sa ti cont de cum este societate, si nu de cum ar trebui sa fie. |
Iar eu cred ca in societatea de care spui tu e cum e din cauza adultilor care nu fac eforturi ca sa-I accepte (da, nu e usor sa intelegi ce presupune o anumita dizabilitate, care sunt limitarile pe care le creaza, si cum iti poti adapta tu, chiar daca minimal, comportamentul si actiunile) si ii discrimineaza din start pe cei “diferiti”, bazandu-se de cele mai multe ori pe prejudecati. Mie mi se pare ca in multe cazuri adultii sunt cei care nu dau dovada de maturitate, responsabilitate, ori educatie… Copiii acestor adulti nu se nasc cu aceleasi prejudecati, insa le invata si le copiaza dupa cei mari. Spontaneitatea si instinctul celor mici functioneaza incredibil in sensul incluziunii tuturor in jocul si activitatile lor.
Ma repet: ceea ce spun spun din experienta. Am exemple concrete, insa trebuie sa intru in detalii ca sa le explic si nu cred ca e momentul acum.
Scoala de cartier (din Kindergarten pana in 2012 decembrie, D. e in clasa a 4-a) este pana acum o experienta pozitiva atat pentru fata mea, cat si pentru noi ca parinti. Da, se poate si mai bine, insa vad si apreciez ca se fac incontinuu eforturi de imbunatatire a conditiilor, si vad ca se incearca sa adapteze activitati care altfel ar fi pentru copiii normali asa incat sa poata participa si copilul meu (de exemplu se discuta de ceva vreme la scoala organizarea unui sleepover cu clasa la un muzeu, pe care invatatoarea incearca sa-l gaseasca sa fie accesibil pentru scaunel, cat mai aproape de un spital daca cumva va exista vreo urgent pentru D, dar care sa fie in acelasi timp si un loc interesant pentru toti copiii din clasa- cred ca ultima varianta e ca se va face la acvariu).
nelia spune:
Drepturile copilului
(nu cele ale celui cu dizabilitati, caci nici nu ar trebui sa existe asa ceva)
Care sunt principiile care garanteaza respectarea drepturilor copiilor?
Respectarea si garantarea drepturilor copilului se realizeaza conform urmatoarelor principii:
Si bolduiesc pe cele care au fost incalcate, fara sanctionare din partea multor participante la discutie, pornita de la un caz real, si nu singurul, care incalca si mai multe si in care pozitia trebuia sa fie una: in interesul copilului, fara nici un dar... dupa.
• respectarea si promovarea cu prioritate a interesului superior al copilului;
• egalitatea sanselor si nediscriminarea;
• responsabilizarea parintilor cu privire la exercitarea drepturilor si indeplinirea obligatiilor parintesti;
• primordialitatea responsabilitatii parintilor cu privire la respectarea si garantarea drepturilor copilului;
• descentralizarea serviciilor de protectie a copilului, interventia multisectoriala si parteneriatul dintre institutiile publice si organismele private autorizate;
• asigurarea unei ingrijiri individualizate si personalizate pentru fiecare copil;
• respectarea demnitatii copilului;
• ascultarea opiniei copilului si luarea in considerare a acesteia, tinand cont de varsta si de gradul sau de maturitate;
• asigurarea stabilitatii si continuitatii in ingrijirea, cresterea si educarea copilului, tinand cont de originea sa etnica, religioasa, culturala si lingvistica, in cazul luarii unei masuri de protectie;
• celeritate in luarea oricarei decizii cu privire la copil;
• asigurarea protectiei impotriva abuzului si exploatarii copilului;
• interpretarea fiecarei norme juridice referitoare la drepturile copilului in corelatie cu ansamblul reglementarilor din aceasta materie.
Care sunt drepturile copiilor?
• Toti copiii sunt egali, fara discriminare, indiferent de rasa, culoare, sex, nationalitate sau etnie, religie, opinii politice, stare materiala sau pozitie sociala, dizabilitati din nastere sau de orice fel.
• Copilul are dreptul la stabilirea si pastrarea identitatii sale, dreptul de a avea un nume si o cetatenie.
• Copilul are dreptul de a-si cunoaste rudele si de a intretine relatii personale cu acestea, precum si cu alte persoane alaturi de care copilul s-a bucurat de viata de familie, in masura in care acest lucru nu contravine interesului sau superior.
• Copilul are dreptul la protejarea imaginii sale publice si a vietii sale intime, private si familiale.
• Copilul are dreptul la libertate de exprimare; copilul este liber sa primeasca si sa dea mai departe orice informatie care corespunde interesului lui. Parintii sau persoanele care au copii in ingrijire sunt obligati sa ofere informatii, sfaturi si explicatii copiilor si sa le permita sa isi exprime propriile idei si pareri.
• Copilul are dreptul la libertate de gandire, de constiinta si de religie. Parintii indruma copilul, potrivit propriilor convingeri, in alegerea unei religii, in conditiile legii, tinand seama de opinia, varsta si de gradul de maturitate a acestuia, fara a-l putea obliga sa adere la o anumita religie sau la un anumit cult religios.
Copilul are dreptul sa creasca alaturi de parintii sai si sa fie crescut in conditii care sa permita dezvoltarea sa fizica, mentala, spirituala, morala si sociala.
• Copilul are dreptul de a se bucura de cea mai buna stare de sanatate pe care o poate atinge si de a beneficia de serviciile medicale si de recuperare necesare pentru asigurarea realizarii efective a acestui drept.
• Copilul are dreptul de a primi o educatie care sa ii permita dezvoltarea, in conditii nediscriminatorii, a aptitudinilor si personalitatii sale. Parintii copilului au cu prioritate dreptul de a alege felul educatiei care urmeaza sa fie data copiilor lor si au obligatia sa inscrie copilul la scoala si sa asigure frecventarea cu regularitate de catre acesta a cursurilor scolare.
• Copilul cu dizabilitati are dreptul la ingrijire speciala pentru a indeparta barierele sociale si economice din calea copiilor cu dizabilitati si pentru a crea un mediu in care acesti copii sunt acceptati de copiii de varsta lor si in viata comunitatii.
• Copilul are dreptul la protectie speciala. Copiii au dreptul sa fie protejati si dreptul la asistenta din partea autoritatilor locale.
Copilul aflat in conflict cu legea are dreptul la asistenta. Pana la varsta de 14 ani copiii nu raspund in fata legii. Dupa varsta de 14 ani daca fapta prevazuta de legea penala savarsita de copilul care nu raspunde penal, prezinta un grad ridicat de pericol social, comisia pentru protectia copilului poate decide plasamentul copilului intr-un serviciu de tip rezidential specializat e supraveghere a copiilor care au comis infractiuni.
• Copilul are dreptul de a fi protejat impotriva exploatarii economice.
Am incercat sa pun sursa, dar nu ma lasa, desi nu fac publicitate la nimic, este un centru de consiliere pentru respectarea drepturilor copilului din Cluj-Napoca si sint extrase din ceea ce exista la nivel de legislatie la ora actuala in Romania.
Nu are rost sa le puna in engleza, in franceza, pe cele din Cartea UNICEF, pecele din Cartea Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati si multe altele. Caci incalcarile ar fi si mai multe.
Am scris asta pentru ca discutia are un deznodamint care nu e in favoarea lor. Protestul meu ramine valabil.
nelia spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Laura B Spontaneitatea si instinctul celor mici functioneaza incredibil in sensul incluziunii tuturor in jocul si activitatile lor. |
Sustin cu toata taria tot din experienta. De aceea am si spus ca avem multe de invatat de la copiii nostri.
AgnesLuca spune:
chiar am vrut si eu sa scriu pe tema asta cind am citit cele scrise de Deceneus, da n-am mai reusit ca m-am ocupat cu prostii;
la fiica-mea la gradi sunt in grupa copii intre 2 si 6 ani; acum in toamna au venit 2 fetite noi de 2 ani, una din ele e foarte firava, speriata si nu vorbeste. Acum citeva saptamini cind fiica-mea m-a anuntat pe cine cheama la ziua ei (care e abia in vara, deci lista asta e un fel de top al favoritilor) a pus-o pe fetita asta in cap de lista; cind i-am pove educatoarei mi-a zis ca da, asta mica e preferata tuturor copiilor mai mari, toti au grija de ea in mod deosebit
Deceneus spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui Laura B
Iar eu cred ca in societatea de care spui tu e cum e din cauza adultilor care nu fac eforturi ca sa-I accepte (da, nu e usor sa intelegi ce presupune o anumita dizabilitate, care sunt limitarile pe care le creaza, si cum iti poti adapta tu, chiar daca minimal, comportamentul si actiunile) si ii discrimineaza din start pe cei “diferiti”, bazandu-se de cele mai multe ori pe prejudecati. Mie mi se pare ca in multe cazuri adultii sunt cei care nu dau dovada de maturitate, responsabilitate, ori educatie… Copiii acestor adulti nu se nasc cu aceleasi prejudecati, insa le invata si le copiaza dupa cei mari. Spontaneitatea si instinctul celor mici functioneaza incredibil in sensul incluziunii tuturor in jocul si activitatile lor. Ma repet: ceea ce spun spun din experienta. Am exemple concrete, insa trebuie sa intru in detalii ca sa le explic si nu cred ca e momentul acum. |
De acord cu tot ce-ai scris mai sus, dar experienta din Canada nu se potriveste cu ce a din Romania. Agresivitatea in scolile din Romania este la cote maxime fata de copii fara probeleme. Daca-i vad mai timizi sau mai slabi ii terorizeaza, si asta o fac cei mai slabi la invatatura ca sa dovedeasca ca sunt si ei grozavi cu ceva.
Sunt patit, stiu ce vorbesc.
Din cauza asta am afirmat ca trebuie sa tina seama de realitate si nu de o lume ipotetica si ideala.
Am propus conducerii scolii sa puna camere video pe holuri si au spus ca nu pot sa incalce intimitatea elevilor, de parca holul scolii nu era spatiu public. Intre timp, dupa mai multe incidente, au fost nevoiti sa recurga la solutia sugerata de mine.
@AgnesLuca - este o mare diferenta intre copii de gradinita si cei de la scoala din clasele 5-8 sau 9-12.
La gradinita si in clasele 1-4 ce le spune educatoarea sau invatatoarea este sfant.
In etapele urmatoare situatia este mult diferita.