Copil cu ADHD la scoala. Cum va descurcati?(2)
Raspunsuri - Pagina 6
oanaib spune:
Partea cu tema pt acasa e dea dreptul exasperanta pt ca nu avem o carte dupa care sa lucreze temle, efectiv le zice doamna ca pe caietul de teme sa scrie n randuri de litera m (de exemplu) si n randuri de cuvantul mama sau alte silabe sau alte cuvinte.
Si ne-a zis clar la sedinta ca tema v-a fi diferita in fiecare zi iar ei trebuie sa fie atenti sa tina minte pt ca inca nu stiu sa scrie astfel incat sa poata nota ce tema au.
Anna, Ra_mi_ella voi cum ati procedat cu tema pt acasa in clasa 1? Cum stia copilul ce tema are?
anuscha2009 spune:
Ana Stroie sa ne mai scrii, pe mine ma ajuta postarile tale, nu e vorba de o comparatie.
Oana, descrierea Anei Stroie ar ajuta foarte mult un copil sa se ordoneze.
Cu problemele descrise de tine ne-am confruntat si noi si ne mai cfruntam inca dar mai putin. Eu intodeauna alergam pe la mamici sa aflu tema, la mate la romana mai nota, dar la celelalte niciodata.
Au fost scandaluri ,,celebre'' pentru ca nu-si gasea niciodata pensulele, caietul de desen etc.
Parerea mea este daca tu o duci/iei de la scoala, sa intrebi mamicile si ceilalti copii in fiecare zi, ce le-a dat ce au de facut pentru ziua urmataore, pentru ca daca ne luam dupa fii-mea, nu o sa spuna pana in clasa treia.
Dezordonata este si acum, dar incerc sa fiu mai calma si sa o ajut.
Recunosc ca poate si eu am dat o inapoi, de multe ori in loc sa o ajut tipam la ea: unde iti este caietul? de ce nu stii? etc.
Un profesor cum a descris Ana Stroie ar fi foarte eficent.
Doamna invatatoare niciodata nu comunica exact si la obiect situatia copilului; cum spunea Ana Stroie, sa-mi dea pe bilet - azi n-a citit, azi n-a cantat, azi s-a frecat in cap, lucruri care m-ar ajuta pe mine sa-mi dau seama ce se intampla la clasa. NU. In schimb o arde la note, v-am mai zis la muzica anul trecut a avut S ca ,,n-a canta tot anul" dar eu am aflat asta la serbare in iunie.
Imi dau seama pe zi ce trece ca are nevoie de o structura, de cineva specializat si VREAU sa o ajut mai mult si mai bine, cu toate ca ajutorul pe care il ofer ma consuma si pe mine mult de tot.
Am fost saptamana trecuta la scoala si am intrebat-o pe doamna cum merge fata si a zis ca mai bine, dar nu e foarte bine. E mult, nu intelege, nu face fata.
De exemplu ieri a avut de invatat numerele de la 1-la 10 in engleza si sa spuna cati ani are. Nu a fost capabila cu toate ca i-am repetat cu calm de 30 de ori. Probabil exista metode specifice de invatare, pe care eu nu le cunosc. De aceea un ajutor specializat ar fi bine venit dar si mamicile cu copii mai mari ar putea sa ne ajute.
oanaib spune:
Anna, si eu as fi foarte fericita daca ni s-ar aproba profesor de sprijin. O sa vad peste 3 saptamini cand mergem cu dosarul la evaluare. Dar nu vreau sa-mi fac mari iluzii. Si eu ca si tine simt o nevoie disperata de putin ajutor.
Saptamina asta a plans la scoala pt ca nu stia sa scrie, cred ca s-a simtit coplesita si a inceput sa planga. Acasa scrie si cate 3 ore dar acolo nu prea a reusit saptamina asta sa scrie mai mult de 2 randuri.
anuscha2009 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui oanaib Anna, si eu as fi foarte fericita daca ni s-ar aproba profesor de sprijin. O sa vad peste 3 saptamini cand mergem cu dosarul la evaluare. Dar nu vreau sa-mi fac mari iluzii. Si eu ca si tine simt o nevoie disperata de putin ajutor. Saptamina asta a plans la scoala pt ca nu stia sa scrie, cred ca s-a simtit coplesita si a inceput sa planga. Acasa scrie si cate 3 ore dar acolo nu prea a reusit saptamina asta sa scrie mai mult de 2 randuri. |
Si doamna ce zice? Cum actioneaza? Intreaba si tu un copil care vorbeste mai mult.
Azi am sa sun o mamica care are o fetita cu ADHD tot in clasa a treia cu profesor de sprijin din a doua, o sa o intreb cum a prodedat.
filofteia spune:
Anna avand in vedere ca ai doua joburi, deci nu prea ai timp pentru copil, profesorul de sprijin ar fi o solutie foarte buna. Bineinteles ca invatatoarea va trebui sa il accepte. Iar daca fetita ta se va intelege cu el deja situatia se va imbunatatii. Profesorul de sprijin nu este neaparat psiholog. Noua ni s-a oferit profesor de sprijin in clasa I si doamna respectiva terminase faculatatea de institutori, iar sprijinul consta in lucru suplimentar o ora dupa orele normale.
In plus... citind printre randuri am impresia ca si tu esti supusa presiunilor externe. (faptul ca nu stiu ce var este olimpic, ca mama ta este profesoara...) Cunosc astfel de presiuni si nu este bine sa pleci urechea la ele.
Oana al meu nu stia niciodata in clasa I ce teme are... faceam mai mult pe ghicite, pana am inceput sa facem schimb de telefoane cu alte mamici din clasa. Si acum (clasa a VI-a) mai sun sa intreb una alta. Spre exemplu la fizica al meu nu reuseste sa scrie tema.(profesorul le dicteza problemele) Inca mai uita sa-si ia pantalonii de trening la sport. Ca sa nu ma spun ca prin clasa a II-a s-a dus la scoala si intr-o zi in care era liber. (era cerc) Daca nici macar asta n-a tinut minte ce pretentii sa mai am la altele.
anuscha2009 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui filofteia Anna avand in vedere ca ai doua joburi, deci nu prea ai timp pentru copil, profesorul de sprijin ar fi o solutie foarte buna. Bineinteles ca invatatoarea va trebui sa il accepte. Iar daca fetita ta se va intelege cu el deja situatia se va imbunatatii. Profesorul de sprijin nu este neaparat psiholog. Noua ni s-a oferit profesor de sprijin in clasa I si doamna respectiva terminase faculatatea de institutori, iar sprijinul consta in lucru suplimentar o ora dupa orele normale. In plus... citind printre randuri am impresia ca si tu esti supusa presiunilor externe. (faptul ca nu stiu ce var este olimpic, ca mama ta este profesoara...) Cunosc astfel de presiuni si nu este bine sa pleci urechea la ele. Oana al meu nu stia niciodata in clasa I ce teme are... faceam mai mult pe ghicite, pana am inceput sa facem schimb de telefoane cu alte mamici din clasa. Si acum (clasa a VI-a) mai sun sa intreb una alta. Spre exemplu la fizica al meu nu reuseste sa scrie tema.(profesorul le dicteza problemele) Inca mai uita sa-si ia pantalonii de trening la sport. Ca sa nu ma spun ca prin clasa a II-a s-a dus la scoala si intr-o zi in care era liber. (era cerc) Daca nici macar asta n-a tinut minte ce pretentii sa mai am la altele. |
Ai dreptate Filofteia, dar incerc sa ma indrept, mi e greu sa accept ca am un copil cu dificultati
Cricor spune:
oanaib..am tot citi la subiect, n-am scris pentru ca nu am nici un fel de experiente de acelasi fel.
Dar, cu temele...sau lipsa lor..sunt super-experimentata: uita de ajutorul invatatoare si lasa copilul in pace. Ia numere de telefon de la mai multe mame din clasa. Incearca sa te imprietenesti cu ele, mergi la o cafea, povesteste-le un pic de eforturile pe care le face copilul tau (sunt si ele mame, imposibil sa nu le miste asta) si roaga-le sa te ajute cu temele. Suna tu, in fiecare si si afla care e tema. Mi se pare ca fata ta are destule pe cap...ce sa mai tina minte si tema.
In plus...asa o tampenie n-am mai auzit, cum sa tina minte copiii, ar trebui sa gaseasca o metoda de notare a temei, ca-i treaba ei de invatatoare.
ra_mi_ella spune:
Fetelor, sa va zic despre noi poate va ajuta.
Si la noi au fost probleme cu temele in clasa I. M-am împrietenit cu o mamica ai cu mii de scuze, o sunam aproape zilnic ai saraca femeie îmi dicta toate temele.
Inca mai sunt probleme dar mai rar. Nici vorba sa îi noteze doamna temele. Am avut o saptamana când a lipsit doamna noastra si a înlocuit-o o dna care era la pensie. De a doua zi, cand i-am spus problemele copilului, a inceput sa ii noteze toate temele, ea personal, pe caiete.
Dar nu toata lumea e la fel. Doamna noastra e foarte rece si are pretentia ca fiecare se descurca singur.
O alta idee, a fost o propunere, la una din sedinte, sa intocmeasca doamna o lista cu numerele de telefon ale tuturor copiilor, care sa fie impartita parintilor. Asa, le nevoie, sa poata parintii comunica intre ei.
In privinta profesorului de sprijin eu nu sunt foarte incantata deoarece pe copilul meu nu l-ar ajuta o ora/saptamana. Asa si face acum, dar nu cu profesorul in clasa ci in cabinetul de psihologie.
Mai rau doamna ne taxeaza acum ca profesoara de sprijin il ia din ora de OPTIONAL (care e matematica) si pentru asta ii pune numai I si S.
Insa parca copilul ii face in ciuda. Ea sustinea sus si tare ca nu se va descurca la trecerea peste ordin si le-a predat cate 5-6 metode de aflare a rezultatului si pentru scadere si pentru adunare, iar copilul meu pe toate le-a inteles.
Mereu ii spun ca sunt foarte mandra de el.
Am editat pt. ca scrisesem cu diactritice si nu se putea citi.
ra_mi_ella spune:
Si eu vreau sa mai scrii, Ana Stroie pentru ca pe mine, personal, ma ajuta experieta altora, chiar daca e vorba de alt sistem de invatamant.
Iar o ideea buna e oricand binevenita.
anuscha2009 spune:
Sunt la serviciu, dar nu ma pot concentra pe ceea ce am de facut.
Citesc tot felul de chestii pe net legate de consilierea copiilor.
Si o intrebare mi s-a intiparit in minte. ,,Cine si ce asteptari are de la cine? Si am realizat ca eu am asteptari si pretentii foarte mari de la copil, fara sa ma gandesc oare ce asteptari are el de la mine, de la scoala, de la viata, sau nevoi?
Oare ce nevoi are copilul meu in afara de cele de baza pe care ma stradui sa i le satisfac. Ar fi interesant daca as putea sa deduc astea, ce isi doreste de fapt copilul? Oare cum as putea sa aflu, cred ca nu as mai pune atata presiune pe el.
Cred ca am fost haotica, scuze.
OFF; Multumim Marius de capitol nou.