Sezatoarea canadiana (220)

Raspunsuri - Pagina 11

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns nelia spune:

Moama, ce chestie dashteapta! Acum m-as tot juca si as pune poze. Hi-hi-hi!

Collège de Montréal este cred cum e Collège de Laval. Un colegiu privat, bunut, aproape de noi, unde Agata cred ca deja cunoaste jumatate din clasa intii secundara si alta jumatate din cei ce vor veni in toamna. De acord cu romanii si cu chinezu'...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns columbiana spune:


Sunt tare faini, Nelia!

chiar au crescut, Agata e domnisoara, Tudora e tot mai frumoasa, si Lisandru are niste ochi... o sa-i dea tircoale fetele la greu .

http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=137759

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DianaNews spune:

Citat:
citat din mesajul lui nelia
Tudora... nici nu ma mir ca invata super bine! Spune-mi, i-a fost greu cu franceza? A fost in acc. la maternelle sau in clasa normala? Nu mai tin minte... Dar intr-a intiia? Nu-s ce-s ingrijorata asa cu Addie, ca pare mai desteapta ca frac-so, dar la noi la acoala nu e clasa de acceuil si ea nu stie dram de franceza, dar dram!

Cind esti nascut aici, din cite stiu eu, nu te ia la accueil. Adica nu conteaza cum sint copiii la 5 ani, daca au stat acasa, in gradinita franceza sau engleza, incep toti scoala in clase regulière. Mie mi-a spus asta o secretara, asa ca, o fi sau nu o fi asa, eu m-am facut ca nu stiu nimic si am dus-o direct, fara sa le spun ca nu stie mare lucru din franceza, in afara de Bon appétit les amis (asta si stie si frate-sau acum si ne distreaza pentru ca nu suporta sa auda ca spunem ca el nu stie franceza, imediat sare baa daaa... si spune fraza doveditoare)).


Cornelia

Natura nu se dezminte. Chiar si pe drum drept, sarpele tot numai în serpentina merge. (L. Blaga)



Ei bine, eu am aflat ca este un mit (ce am pus in rosu mai sus).
Cred ca depinde de comisia scolara si de nr copiilor care au nevoie de classe d'accueil.
Aici, mai spre vest, nr copiilor care ajung la scoala fara sa vorbeasca o boaba de franceza este destul de mare, si asta pentru ca sunt multe familii anglofone.
La scoala unde merge Victor, anul asta s-au facut patru clase de Maternelle, din care doua clase régulieres si doua clase de accueil.
Nu am avut nici un cuvant de spus unde vrem sa mearga copilul, ne-au chemat in mai, in grupuri de copii de maxim 10, la evaluarea nivelului de franceza. Evaluarea a fost facuta de cei patru invatatori de maternelle plus echipa de specialisti a scolii de care eu m-am cam speriat (psiholog, ortopedagog, ortofonist si psihopedagog). Am intrebat ei ce rol au si mi-au spus ca vor sa observe si comportamentul copiilor, ca sa formeze clase cat mai omogene si din punctul de vedere al comportamentelor copiilor.
Copiii au fost luati separat de parinti, si din cate mi-a zis Victor, li s-a citit o poveste, apoi li s-au pus intrebari in franceza si au facut un bricolage.
Testarea a semanat cu ce se face la scoala privata, doar ca aici scopul nu era admiterea ci evaluarea copiilor pentru formarea claselor.
Nu am stiut in ce clasa a intrat pana in prima zi de scoala. EU recunosc ca am vrut foarte mult sa intre in clasa régulière pentru ca asta l-ar fi ajutat sa-si dea drumul la franceza. In ultimul an de gradinita a fost intr-o clasa cu educatoare francofona dar copiii erau jumatate francofoni, jumatate anglofoni. Francofonii vorbeau engleza cand se jucau cu ceilalti, anglofonii nu vorbeau franceza . Deci, ce rost ar fi avut pentru V. o clasa de accueil unde copiii ar fi vorbit tot engleza si invatatoarea in franceza ???
Acum nu stiu ce o fi vorbit el la evaluarea aia (ca eu i-am spus sa spuna toate cuvintele in franceza pe care le cunoaste, ca Lisandru, asa :) ca a intrat in classe régulière in care sunt doar trei copii ne-francofoni din 20.
Cand am primit primul report card, invatatoarea a incercat sa se scuze ca i-a dat C la franceza, spunandu-mi ca a trebuit sa-l evalueze la nivelul clasei, dar ca a progresat foarte mult si se vede ca vrea sa vorbeasca si face eforturi. Mi-a mentionat ca ar fi trebuit sa fie in clasa de accueil dar ca nu mai erau locuri (cele doua clase de accueil au cate 18 copii fiecare) si ca au luat copiii care cat de cat intelegeau si spuneau cate ceva, printre care si al meu, in clasele francofone.
Eu am fost foarte fericita ca s-a intamplat asa, Victor s-a schimbat foarte mult in atitudinea fata de franceza de care nici nu voia sa auda la gradinita, si asta pentru ca trebuie sa comunice cu colegii francofoni.
Sonia, care merge la gradinita unde a mers Victor ultimul an e mult mai deschisa la franceza, asta si pentru ca sunt grupa dubla ca numar, cu doua educatoare, una anglofona, una francofona. Intelege, la fel ca frati-su, dar nu stie decat cateva cuvinte izolate. Ne-a cantat Petit Papa Noel, dar clar nu stia ce zice. In schimb cu toti colegii de la gradi comunica in engleza, fie ei anglofoni sau francofoni.

Simonna, mie mi-e rusine sa o mai tin un an acasa. Deja o imbrac cu haine de cinci ani, parca vad ca la scoala o sa fie magarul intre oi, chiar si cea mai mica din clasa la varsta :) Si are o mimica, si in Bangladesh daca o trimit se descurca cu body language :)
Dar printre vecinii tai anglofoni ce-ai auzit, cum se integreaza copiii la scolile franceze ?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nelia spune:

Multumesc, Ana, asa este, au crescut. Mi-ar placea sa mai vad copiii Sezatoarei, mai ales pe cei pe care nu i-am mai vazut de multa vreme.

Diana, de aceea am si spus ca nu stiu cum o fi... se poate ca si aici sa fie la fel ca la voi, e neclar cum stau lucrurile. Eu cred ca secretara a vrut sa spuna ca daca esti nascut aici si ai stat aici de la nastere pina la intrarea la scoala, poti fi la accueil sau poti trece la clasa obisnuita, chiar daca nu stii prea mult franceza, pe cind daca esti venit de prin alte parti, mai ales tari non-francofone, legea spune ca trebuie sa treaca musai printr-o evaluare si, daca e nevoie, printr-un program de accueil... adica in primul caz, ramine la evaluarea scolii, in al doilea caz numai comisia scolara poate hotari.

Asa imi explic ca la Agata m-au trimis sa o inscriu la comisia scolara, ca ei nu pot hotari daca o iau sau nu (pina la urma au luat-o in clasa obisnuita, dar asta pentru ca intre timp, de la inscrierea la comisia scolara pina in toamna, daca va mai aduceti aminte, ea a ajuns pentru citeva luni la o gradinita francofona si in toamana turuia deja in franceza), iar la Tudora a mers bagatul capului in nisip. N-a avut parte de ce spui tu acolo, ce evaluare bine facuta! Ma bucur sa aud ca exista asa ceva, la urma urmelor eu nu cred ca il ajuti pe copil daca nu-i oferi conditii conforme nevoilor lui. Eu voiam scoala pentru Tudora, daca ei hotarau in cadrul scolii ca are nevoie intii de accueil pentru ca asa e mai bine pentru ea, nu as fi avut nimic impotriva.

Deci chiar nu as putea spune cum este de fapt, sa vedem ce va fi la Lisandru, il inscriu in ianuarie... Exista riscul sa avem din nou, inca un an, trei copii in trei locuri, caci nu stiu inca daca va avea loc la scoala fetelor, de care nu apartinem, ci va merge, ca si fetele, pentru maternelle aici linga casa... stiti voi povestea, cu statul la -35-40 de grade la usa scolii.

Ce stiu insa sigur este ca Tudora nu a fost singura in clasa de maternelle care nu stia franceza si in clasa I inca erau copii anglofoni care nu stiau franceza si totusi nu au mers la accueil, desi scoala fetelor are clase de accueil. Insa, asa cum am spus, toti erau nascuti aici, deci raminea la latitudinea scolii unde ii dau (a avut si un coleg anglofon care s-a dus in clasa de accueil) fara amestecul legii faimoase si a comisiei scolare, probabil pentru ca asa era mai bine pentru copil.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cge spune:

Ce bine e sa va citesc, se vede ca suntem in vacanta.

Nelia, ce copii mari si frumosi !!

Victor e la arte plastice, face pictura si sculptura.
Asa ca azi am fost sa vedem impresionistii la Musée des Beaux Arts.

Bifat benevolatul de la Guignolée, a facut 13 ore pana acum.

Simonna, o sa se descurce Addie la scoala. Asa e si Anca, dar o lauda astia si invatatura si la comportament.

Vedeti ca au reduceri la Clements la costumes de neiges. Ptr copii sunt reduse la 50%, ptr adolescenti decat la 30%.

O seara buna,

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nelia spune:

Cge, multumesc, banuiesc ca nici ai tai nu au stat pe loc. Si noi am fost si am vazut impresionistii, eu am fost chiar de doua ori, intii i-am dus pe ai mei, cei cu care lucrez, care m-au lasat masca, cultura zace unde te astepti cel mai putin. Multi dintre ei stiau tot, dar tot despre impresionism si pictorii prezentati, asa ca, la un moment dat, ghidul care prezenta si-a facut de lucru... mi-as fi facut si eu daca nu-i acompaniam, ca m-am simtit clar tare inculta dintr-o data. Si apoi, am zis sa-i duc si pe ai mei, le-a placut!

Io nu mai cumpar nimic, am zis! Sa umble cu e au si punct.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Simonna spune:

Citat:
citat din mesajul lui DianaNews


Simonna, mie mi-e rusine sa o mai tin un an acasa. Deja o imbrac cu haine de cinci ani, parca vad ca la scoala o sa fie magarul intre oi, chiar si cea mai mica din clasa la varsta :) Si are o mimica, si in Bangladesh daca o trimit se descurca cu body language :)
Dar printre vecinii tai anglofoni ce-ai auzit, cum se integreaza copiii la scolile franceze ?




A, aici sint de acord, si a mea e mare pt virsta ei, cred ca o sa fie ok, asa, per total, dar mi-ar fi placut mie s-o las in pace, mi se pare prea devreme s-o duc la program, numai de-aia ma pling.

Cit despre restul copiilor anglofoni... pai aia-s anglofoni de la mama lor, asa ca merg la acoala engleza. La mine in cartier e putina lume emigranta, sint multi greci si italieni, prin traditie, a 2-3-a generatie... Asa ca scolile sint clar impartite si copiii la fel.

Chiar m-am uitat aseara pe site-ul CS Laval si e aceeasi info de pe vremea lui Radu. Nu gasesc nicaieri clar care sint scolile cu clase de acc. si oricum cred ca o sa mint pe fromulare la inscriere si-o sa zic ca vb si fr acasa - ca si ce-i vina mea ca ea nu vorbeste, noi vorbim... ca pe urma o mai arondeaza la nu-s ce scoala la dracu'n praznic si pe urma isi pierde locul la scoala noastra si cine stie unde mai tre s-o car... Sau pateste ca Radu, daca se fac reduceri de locuri pleaca prima fiindca a lipsit un semestru din scoala...

Nelia, fetele au crescut asaaaa de frumoase! Pe Tudora si Lisandru ii recunosc, pe linga Agata cred ca as fi putut sa trec pe strada... Cu ce sporturi va mai distrati? Cind zici competitie la patinaj ce zici de fapt? Ca eu inca nu m-am prins ce si cum cu trecerea de la "gramada" la competitie, Addie e ultra-pasoinata de apa si ma gindesc ca as cauta un club mai desptet ca ala de la piscina din colt...

CGE, Anca n-a fost la gradi in franceza? L-am intrebat pe Radu daca l-a vazut pe Victor prin scoala si, de la inaltimea aia de 2e secondaire pe care o are el LOL, mi-a zis: "Daca era fata, poate-l vedeam!"

Ladies, nobody else to join us?

Simonna

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns columbiana spune:


La Letendre e cam asa: cel putin jumatate din clasa sunt anglofoni, copii de greci, italieni, armeni, etc.
Cind il astept pe Tudor, ii aud, cum au zbughit-o pe usa colegiului o dau pe engleza. asa ca am dureri mari de cap, cursul lor de engleza e la nivel ridicat din cauza copiilor anglofoni din grupa. zice Tudor ca au accent puternic copiii...
apropo de engleza, sunt incintata de kumon, face plodul progrese remarcabile. de ce nu l-oi fi dat eu mai devreme...

http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=137759

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns oanagabriela spune:

Nu credeam ca mai invie Sezatoarea Dar zic si eu present Noi am fost la ski azi, a fost o zii superba, multa zapada si temperatura super rezonabila. Dupa gerul de ieri, nici nu imi venea sa cred ca la munte erau doar -2 grade.
Legat de limbile vorbite la scoala: Antonia a mers la pre-maternelle la 4.5 ani. Nu vorbea aproape deloc franceza (pina atunci a vorbit aproape exclusiv romana, cu mici incursiuni in franceza la gradinita in mediu familial). Primul an a fost greu, a avut mult de recuperat. Dar pe urma a intrat in rindul celorlalti copii. Cu engleza este alta poveste: face la scoala de 5 ani, cu un an intreg de imersie in engleza, dar are aceeasi dragoste pentru engleza ca toti micii francezi. Aici avem inca de luptat...


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nelia spune:

Hai, sa trecem si la vii, dupa ce am discutat despre morti... brrr.

Oanagabriela, ce ma bucur sa te vad si pe tine revenind aici! Ce mai face printesa mea favorita si exotica, Antonia?

Despre engleza, pe ale mele si probabil pe Lisandru la fel, le-a ajutat mult gradinita. Sint mai mult anglofone decit francofone, ca afinitati cel putin. Adica dupa ce zbughesc pe usa clasei, Agata o da pe engleza. Ba chiar au facut cod cu unele prietene, care sint deja la secundara acum sau cu cele din clasa a sasea, ca atunci cind vorbesc in privat, sa fie engleza. Si de cind s-a mutat si Tudora la scoala respectiva, vad ca si ea e la fel... franceza e obligatorie, engleza e de baza la joaca si amuzament. De citit totusi, desi o fac in toate trei limbile, observ ca majoritatea lecturilor sint totusi in franceza. Agata si cu prietena ei isi propusesera pe la inceputul lui decembrie sa citeasca in franceza doar ce le cere pentru scoala, insa restul sa fie in engleza... s-au tinut un timp, vad ca acum iar si-a luat carti in franceza de la biblioteca.

Simonna, am mers cam cu aceleasi sporturi. Agata face patinaj (competitiv), inot si dans (anul asta jazz), arte martiale cu intreruperi... Tudora face patinaj (anul asta prima data competitiv), inot si balet. Iar Lisandru patinaj (unde a lins gheata pina anul trecut, apoi a plins ca-i rece si inghetata si ca lui ii e frig... apoi a stat in picoare si atit... acum patineaza, dar nu e pasiunea lui), inot (tot asa, dupa ce a bocit si a vociferat, si ba ca-i uda, ba ca-i rece, acum ii place, insa sa nu stea mult si sa nu-i spui prea des ce are de facut) si gimnastica (ei, de la asta nu-l mai scoti, din prima i-a placut... asa ca, a trecut la avansati, propus de antrenor, care vrea sa-l ia si sa-l pregateasca, cica e foarte talentat, iar eu sint asa, ca nu stiu daca e bine pentru oasele lui, deocamdata am acceptat). Si mai face arte martiale cu ta-su... il mai ia pe la diverse sali, e bunut, dar e prea mic, dupa 6-7 ani va face mai serios.

Cind spun competitiv e ca dupa ce au terminat cu grupul, cam pe la 5 ani asa au avut ele ecusoanele alea luate, au trecut la semiprivat, (doua sau trei fetite la un antrenor), apoi la privat (acum avem o singura antrenoare pentru amindoua si lucreaza numai cu ele, plus un profesor de dans din cind in cind)... si pe linga pregatirea de baza, merg si la competitii, adica au un solo, muzica, rochie si il lucreaza sa dea bine pe gheata, apoi se duc la concursuri... unde vin fetite ca ele... si se intrec acolo. E frumos, ca le invata multe, pentru viata. Dar poate sa faca privat si fara sa mearga la competitii, cum a facut Agata vreo doi ani, sa se pregateasca pentru ea si sa dea teste, caci sint tot felul de teste, pe abilitati, dans, stiluri si sa treaca de la un nivel la altul, sint multe... noi sintem la ala al broastei, dar nici nu am avut drept scop numai asta, noua ne place sportul. Si apoi totul costa... si costa mult.

La inot trebuie sa cauti un club care are si scoala de natatie si care participa si la competitii. Acolo va fi evaluata, o vor lua de unde este si cind ajunge destul de mare ca virsta si de buna pentru competitii, ori ceri tu sa fie evoluata ca sa intre in scoala de natatie si la competitiv, ori o observa vreun antrenor ca e pasionata si iti propune sectorul competitiv.

Uite, ca la schi nu am ajuns pina acum, insa primavara, vara si toamna mai ajungem la echitatie, vrem si mai des, caci Tudora a ramas fidela vechii ei iubiri: caii.

Ana, nu stiam ca se face si engleza la kumon, credeam ca e doar mate si franceza, cel putin unul la care ma interesasem eu atit avea.

Mergi la inceput