Clasa a I-a...2012-2013 (4)
Raspunsuri - Pagina 8
Mmmaria spune:
Anya, multumesc de “incurajare”. Oricum, la noi ceva imbunatatiri sunt, dar nu in ritmul in care as vrea eu. Spre exemplu, ieri mi-a spus ca o sa avem sedinta cu parintii (dar nu stia cand) si mi-a povestit ca s-au urcat doi copii pe banci (dar n-am inteles daca erau doar baieti sau un baiat si o fata, n-a fost in stare sa imi dea amanunte). Asta este, ma multumesc cu ce primesc.
Si oricum, pana acum sunt multumita de situatie (si de invatatoare, mai ales) am prietene mamici cu copii la clase paralele si ma bucur ca nu am nimerit in clasele alea…
Apropo, care dintre voi au copii stangaci ? A mea scrie cu stanga si nu stiu daca de aici i se trage felul dezordonat in care scrie. In plus, semnele la care m-as fi asteptat sa le faca mai bine “sufera” foarte mult, alte semne/cifre care mi se pareau mai dificile ii ies perfect.
Spre exemplu, cifrele doi si patru ii ies minunat, liniuta ondulata (la care doamna invatatoare ne atrasese atentia ca trebuie insistat) ii iese perfect, insa trei sau zero sunt de groaza. Nu imi dau seama daca e din cauza ca este stangace si nici nu stiu cum as putea interveni (in afara de a exersa in plus).
Noi avem niste caiete pe care lucram in week-end (si la romana si la matematica, ii dau sa scrie suplimentar pe unde cred eu ca ar mai fi nevoie); unul este al meu si unul este al ei si facem un soi de intrecere, care scrie mai frumos. Ii place cand scriem impreuna dar ma credeti ca mie mi se pare chiar dificil sa fac toate liniutele alea si semnele exact asa cum se cere ?
gabitza2005 spune:
si noi facem "temele" impreuna diferenta fiind ca el imi da nota la sfarsit - o imita pe doamna - si ii place mult sa ma corecteze asa ca mai gresesc pe ici pe colo.
Noi am terminat semnele grafice, azi au dictare si recapitulare, de saptamana viitoare incep literele. La matematica suntem la cifra 6.
anahadasa spune:
Citat: |
citat din mesajul lui anya Nu exista Scriere. Doar Limba Romana. Mmmaria, eu am ajuns cu cel mare in clasa a4-a si tot nu stiu ce face la scoala. Speram ca asta micu' (care altfel e vorbaret) sa spuna, dar....n-am noroc. Trebuie sa ma bazez pe intuitie si sa dau vina pe "pasarica". L-am zis ca e o pasarica care vine uneori si imi spune cate ceva (ori aflu de la vre-un coleg, profesor, ori intuiesc...) si nu cred ei ca adevara pasarica, dar tot nu pricep de unde stie mama . Asa ca se intampla sa sugerez subiectul si sa aflu chestii noi. Anya |
Noi avem in orar abecedar, matematica, scriere... Sa inteleg ca nu e desciplina separata? Ca nota tine tot de lb romana?
anahadasa spune:
Citat: |
citat din mesajul lui gabitza2005 si noi facem "temele" impreuna diferenta fiind ca el imi da nota la sfarsit - o imita pe doamna - si ii place mult sa ma corecteze asa ca mai gresesc pe ici pe colo. Noi am terminat semnele grafice, azi au dictare si recapitulare, de saptamana viitoare incep literele. La matematica suntem la cifra 6. |
Si eu stateam langa el in timpul temelor, insa m-am gandit ca-l obisnuiesc asa si va trebui sa-l tot insotesc la teme pana la liceu... Asa ca, mai nou, face cate un rand si vine sa-mi arate. Daca e bine continuam, daca nu e bine corectam.
Exact asa e si la noi, la abecedar au terminat semnele grafice, iar la matematica sunt la cifra 2. Si noi am incercat sa retinem semnele grafice ca denumire, ca sa se descurce la dictare, insa este unul cu trei bastonase unite, un fel de m si intors, ala nu stiu cum se numeste si l-am pus s-o intrebe azi pe doamna.
anya spune:
La noi orarul e: limba romana, limba romana, matematica, muzica (sau altceva). In catalog e o singura rubrica pt romana.
Lectiile le face singur. Sa zicem ca are un semn grafic de facut. Face cateva pe caietul de acasa, ma uit si daca e ok plec de langa el si face singur pana la capat. Daca greseste ceva lasa asa si corectam impreuna la sfarsit.
J G spune:
Si eu incerc sa implementez "lectiile singura". O pun la masa din bucatarie si in timp ce eu imi fac alte treburi (sau uneori imi aduc laptopul si continui sa lucrez, daca n-am timp de pauza) si ea isi face treaba, cu indicatii minime. Merge bine pana acum.
La scoala terminam saptamana asta semnele grafice, cu testare azi la mate si maine la romana. Probabil de luni incep cifrele si literele...
Lucreaza si din Mate2000, si la scoala si acasa.
anahadasa spune:
Le-a amanat dictarea, Darius n-a stiut sa-mi spuna cauza, insa maine au testare la cunoasterea mediului. La asta chiar nu stiu la ce sa ma astept... Am rasfoit putin cartea, are acolo un model de evaluare, dar.. chiar sunt curioasa.
ellinia spune:
Neatza!
Tot ma framant de aseara o chestie ... si nu am reusit sa vorbesc azi cu invatatoarea, de acum miercuri am sa pot ajunge, cand au sport.
Voi stiti cum se desfasoara o ora de romana sau de matematica? L noi e in felul urmator (daca am intuit eu bine - tocmai asta vreau sa lamuresc): le preda ceva, un semn grafic si un sunet asociat, incep semnul grafic in clasa si le da tema si de continuat pe caiet. Fac sunetul, despart in silabe si gasesc sunetul respectiv in cuvinte. Le da niste fise cu sunetul respectiv si le pune note pe ce-au facut. Intrebarea mea e: e normal asa? Sa le puna note pe ceva ce au facut in ziua respectiva in clasa? Eu stiu ca ti se preda o notiune, ajungi acasa, aprofundezi, faci teme, intelegi mai bine despre ce e vorba. Noi, cand eram notati la scoala, niciodata nu primeam note pe o lectie predata in clasa, in ziua respectiva. Apoi, nu stiu ce statut au notele respective, de pe fise, daca sunt doar ca sa vedem noi acasa ce-au priceput in clasa si sa stim unde sa insistam e ok, dar, daca aceste note sunt puse ion catalog, sau sunt luate in calcul atunci cand se face media nu mi se pare in regula.
Plus de asta, au foarte multe note: pe toate caietele, pe toate fisele, pe caietele speciale.
Si mai am un of, am senzatia ca nu-i apreciaza asa cum ar trebui, ca de multe ori, le pune note mai mici decat ar merita. Sa nu ma intelegeti gresit, nu sunt genul de mama care vaneaza note, departe de mine, dar nici sa vad ca imi subapreciaza copilul. Cand greseste, il taxezi si atat cat trebuie. Noua ne-a zis ca la 3 greseli considera "Bine". Ei, nu prea am vazut chestia asta. Sa va dau un singur exemplu: ieri, la cifra 4, facuta atunci in clasa, primesc fisa cu descompuneri, compuneri, vecini, mai mic, mai mare, etc. Un subiect cerea sa puna nistre cifre in ordine crescatoare, de la 0 la 4, doar ca lipsea 2-ul. Stefan nu a fost atent, sunt sigura ca s-a grabit si nu a observat ca 2-ul lipseste si a pus sirul de la 0-4 in ordice crescatoare, cu tot cu 2. I-a taiat si i-a pus Bine la final, desi in rest totul era corect. Nu era o greseala de continut, era o greseala facuta din neatentie (are naravul asta de a se grabi, sa termine mai repede). Justifica greseala asta ca sa-i scada 2 puncte?
Probabil, daca reuseam sa ajung la timp la scoala ii puneam ei toate intrebarile astea , asa, mai bine va intreb si pe voi, daca vi se pare normal sa le puna note pe o lectie predata atunci in clasa. La voi e la fel?
oramona spune:
Neata! asa avem si noi, multe, multe note, pe caiete, fise, planse. si chiar nu toate de bine mi se par justificate, ieri la copiere nu avea nici o greseala, doar ca nu a terminat randul si a inceput altul, ar mai fi mers ceva semne pe acolo, dar in rest impecabil si ia pus bine, macar cu + daca era, cred. Mai multe nu stiu ce sa-ti spun, vorbeste cu invatatoarea. Vaiiii, a uitat fata plansa cu , copaci si frunze lipite acasa si azi cica le-ar fi fus note la ea.
ellinia spune:
Ramona, fisele notate erau cu lectiile predate atunci in clasa? Au invatat sunetul "r" fisa cu nota era cu sunetul"r"? Chestia asta ma intereseaza, in special.