Limba engleza - cls. a 3-a
Raspunsuri - Pagina 2
Cornelia spune:
Engleza a fost un curs extra, platit de parinti. Optionalul a fost altul: Traditii si obiceiuri romanesti :)
Azi se pare ca au avut si un conflict in timpul orei. O fetita i-a raspuns foarte obraznic profesoarei. I-am tinut o intreaga teorie Mariei, care se amuza de intamplare. Cu toate ca mi-a spus ca a continuat sa tipe la ei, vreau sa cred ca a fost o idee mai indulgenta. Au de invatat cuvinte, de citit si copiat lectia. Sa vedem cum ne descurcam in continuare.
Si astept sa vad ce mai aflu la sedinta. Nu cred ca am vreo sansa sa se schimbe manualul.
Cornelia spune:
S-a rezolvat cu manualul. Incepand cu urmatoarea ora, copiii il vor primi pe cel de anul I.
M-am linistit. Sigur va fi mult mai bine asa.
Ramane partea cu tipetele doamnei, dar speram sa ne adaptam .
happiness spune:
Buna! Pentru ca intrebai, Cornelia, de profe de engleza pe forum, iata-ma! Sa iti spun cum fac eu. Am clase care incep engleza in clasa a III a si clase care au facut si optional macar un an, fie optional fara plata , cu nota in catalog, fie optional platit de parinti, la cererea lor. Desigur, copiii care fac de la clasa I sau macar dintr-a II a se adapteaza mult mai bine la a III a, dar asta nu inseamna ca incepem la clasa a III a cu traducere din romana in engleza...Programa este aceeasi indiferent daca a mai facut sau nu copilul engleza si in anul precedent. Daca nivelul clasei permite acest lucru,si eu am clase foarte bune in general, merg pe un manual care depaseste un pic programa, pentru a-i pregati pe copii pentru rigorile concursului(Set Sail 3). In primul capitol, de exemplu, avem salutul, exprimarea numelui, numerele pana la 12 ,comenzi, obiectele scolarului si verbul To Be, materie pe care o consolidam in 4-5 ore prin exercitii de citire, vorbire, scriere, prin cantecele, jocuri si poezioare.Copiii asculta lectiile pe CD sau le urmaresc pe DVD,repeta in cor si apoi citesc in perechi sau in grup. Avem si o mascota-marioneta,cimpanzeul Chuckles, care trece pe la copiii cuminti care vorbesc in limba engleza si poate chiar merge acasa la unul dintre cei mai activi/atenti/buni in acea ora. Acasa acel copil trebuie sa il trateze pe invitat cu atentie, sa ii citeasca ce a invatat si sa vorbeasca doar in engleza cu el.Mai lucram, inafara de manual, pe o culegere de gramatica si vocabular, precum si pe fise. Copiii primesc ca recompensa stampilute colorate, fete vesele, stickere...Singura si cea mai grava pedeapsa e pentru copiii fara tema, care nu au voie sa intre in jocuri. In rest, toata lumea e multumita si ora e prea scurta pentru cate ar fi de facut.
Sper sa se rezolve problema cu engleza la clasa fetei tale, in sensul ca macar sa lucreze la nivelul adecvat copiilor si sa nu fie profesoara nedreapta sau absurda. Cat despre tipete...Nu cunosc cadru didactic care sa nu ridice tonul macar o data. Daca tipa mereu , e o mare problema si nu stiu ce ai putea face decat sa vorbesti cu ea si sa intelegi care e problema. Cum sa pui problema? Normal, ca de la om la om.Ii explici care e neclaritatea/problema si o rogi sa te ajute sa rezolvi situatia. Un ton respectuos, dar ferm e binevenit.
Fetita mea are un prof de dans care tipa destul de des, dar in 5 ani de zile s-a obisnuit si nu i se pare nimic anormal. Nici la 5 ani nu o speria asta, pentru ca dupa ce tipa ii imbratisa, ii pupa, ii lauda...si au ajuns copiii sa fie campioni nationali, vice-campioni mondiali si astfel nu am renuntat la talent si performanta pentru un profesor mai calm, dar mediocru.Din pacate, nimeni nu e perfect si prefer sa creasca fetita mea tolerand comportamente diverse(cu exceptia nedreptatilor si a violentei desigur), cunoscand si binele, si raul din fiecare fiinta cu care intra in contact, pentru ca viata nu e roz ca fustita papusii preferate si ea trebuie sa fie puternica.
Multa bafta fetitei tale si sper ca ora de engleza sa devina treptat o placere! :)