Numai pentru morti?

Raspunsuri - Pagina 4

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

o inima schimbata, curata e sacrificiul care Dumenzeu ni-l cere.
nu putem aduce pomeni in fata lui Dumenzeu atata timp cat inimile noastre nu sunt curate.
o inima curata e o inima in care am alaugat pacatul si L-am primit pe Domnul Isus.


michelle

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Katya spune:

Michelle, tu cind spui oamenilor ca Dumnezeu e Iisus, ca Biblia e Cartea, ca iadul si raiul sint certitudini etc, ca vom fi mintuiti, salvati, nu te astepti ca ei sa te creada? Nu iti doresti ca ei sa dobindeasca/intareasca credinta despre care le vorbesti? In baza a ce te-ar crede? Ar tb sa consideri ca macar un pic esti credibila pt a-i face pe ei sa fie interesati, nu? Uite, eu de ex te consider credibila, te-am citit si la alte sb si am vazut ca esti un om de bine, te-am crezut cind ai zis ca Dumnezeu ti-a dat o gramada de bogatii din care copilul si sotul pe primul plan si tot asa.

Asa si cu Sfintii nostri Parinti. De ce nu l-as crede eu pe sf Antonie ca l-au batut diavolii nopti intregi? Sau de ce n-as crede eu invataturile lui Ioan Iacob Hozevitul daca toata viata sa e pt mine un exemplu de smerenie si de bun simt? De ce n-as crede eu in interpretarile unui Steinhardt care L-a cunoscut pe Dumnezeu in inchisoare? Si sint mii ca ei, eu am citat doar ce mi-a venit in minte si mai ales pt ca oricum n-am citit pe f multi, dar suficienti cit sa judec ca sint pe drumul bun in Ortodoxie.

Ai zis ca nu te intereseaza, dar spun pt alti ortodocsi care poate citesc aici ca Parintii nostri chiar au vazut cum e-n iad si rai, chiar au descris drumul sufletului dupa moarte, chiar au lasat exemple despre cum viii ii pot ajuta pe cei de dincolo. Deci parastasele chiar nu-s degeba, din contra, ele ajuta la schimbarea starii celui plecat: cu fiecare rugaciune si mai ales pomenire-deci citire de catre preot a numelui raposatului in cadrul slujbelor specifice sau liturghiei duminicale, starea celui pt care ne rugam se schimba, de la rau la mai putin rau si apoi la mai bine, cu alte cuvinte chiar de la iad la rai.

Iar daca ma-ntrebi unde scrie in Biblie, o sa-ti spun ca nu scrie explicit, dar as putea sa interpretez si sa-ti spun ca, asa cum cei dragi s-au rugat de Iisus sa-i ajute - si El a inviat mortii-(vezi fetita lui Iair si Lazar), asa si eu m-as putea ruga la Domnul sa treaca cu vederea pacatele bunicilor si sa-i treaca intr-un loc la bine (in caz ca s-ar afla la rau). Crezi ca Domnul nu m-ar auzi?

Stii ca din Biblie vedem ca mortii (bogatul nemilostiv) nu-i mai pot ajuta pe cei vii, dar vedem ca viii (parintii fetitei si surorile lui Lazar) ,prin rugaciune la Domnul si in pr rind prin credinta in El, fireste, Il pot indupleca pe El sa faca ceva pt morti, cum ar fi chiar sa-i invie, asa ca ce ar fi pt Domnul o mutare dintr-un loc in altul? Nimica toata!

Sa nu zici deci ca nu scrie la Biblie ca viii ii pot ajuta pe morti prin Domnul, ca tocmai ti-am dat exemple. Noi nu am avea indrazneala in zilele noastre sa cerem invieri(nu ca ne-ar opri cineva, dar asta arata cit de mica ne e credinta de fapt)dar macar un ajutor pt un loc mai bun pt cei dragi ai nostri sint sigura ca putem cere (si obtine).

Asa ca noi gasim un sens si in rugaciuni, si in milostenii, pomeni, parastase, pomelnice, luminari si tot ce-am mai pomenit noi de la stramosi.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Katya spune:

Inca ceva, ca sa nu editez precedentul. Spui ca numai Biblia, restul, ce-au mai zis altii, nu conteaza. Pai atunci nu conteaza nici ce zici tu, nici ce zic eu-ca niste credinciosi si marturisitori ce ne aflam. Nu conteaza nici ce zic predicatorii tai atunci, nu? De ce un pastor din zilele noastre e mai valoros decit un Sfint parinte de acum o mie si ceva de ani de ex care chiar si-a dedicat viata trairii in Hristos si ne-a lasat invataturi valabile si azi?

In realitate nimeni nu ia ca referinta numai Biblia, fara sa vrei, si tu esti influentata de interpretarie pastorilor tai, le asculti si tu predicile asa cum facem si noi cu predicile preotilor nostri, deci ideea ca noi nu stim de Biblie si luam dupa ureche nu e chiar adevarata.

In fine, eu n-am nimic cu credintele tale, am scris, cum am zis, pt cei ai nostri, ortodocsi, doua vorbe despre pomeni.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

Citat:
asa si eu m-as putea ruga la Domnul sa treaca cu vederea pacatele bunicilor si sa-i treaca intr-un loc la bine (in caz ca s-ar afla la rau). Crezi ca Domnul nu m-ar auzi?


sincer iti spun ca m-as bucura sa fie asa. m-as bucura pt oricare om sa-si petreaca eternitatea cu Dumenzeu si sa nu fie intr-un loc de chin.

dar nu cred ca e posibil pt ca nu e logic, nu face sens...nu indeplineste Cuvintul Daomnului Isus.
Isus a venit pe pamant sa se traiasca ca om, sa moara si prin
singele Lui sa ne stearga pacatele
si sa invie.
-un credincios cand moare nu mai are pacate, pt ca prin credintza lui i-au fost sterse(ex. multe unul este : ref. la Moise cand a ridicat toiagul in pustie si cei care au crezut au fost vindecati)


-un necredincios moare cu pacate si fara credintza in Domnul Isus.
Un pacatos nu are cum sa fie pt o eternitate la loc cu Dumenzeu care este sfint, pur. Da?
Daca altcineva s-ar ruga pentru el si ar ajunge in Rai alaturi de credinciosi, ar insemna ca si-a cistigat eternitatea prin altii(cei care s-au rugat) si nu prin Domnul Isus

in exemplele date de tine, e vorba de rugaciuni pt cei morti sa fie readusi la viata, dar nu trecuti din Iad in Rai.

si iti pun o intrebare: ce te face sa crezi ca cei adusi la viata au fost ajutati? crezi ca daca erau morti alaturi de Dumenzeu le era rau?
Katya nu am nimic impotriva acestor obiceiuri, ritualuri...dar nu cred ca trebuie sa fie puse pe o treapta mai inalta decat credinta.

da, si eu ascult pastori si invat multe...dar stau si cu Biblia deschisa sa vad daca nu cumva ce spun ei contrazic Scriptura.
pt ca daca as sesiza asta...isi pierd credibilitatea si de aceea am spus ca nu conteaza.
intelepciunea oamenilor e limitata ,de aceea ma bazez pe infinita intelepciune a lui Dumenzeu.

michelle

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Katya spune:

Citat:
citat din mesajul lui michelle-usa

[si iti pun o intrebare: ce te face sa crezi ca cei adusi la viata au fost ajutati? crezi ca daca erau morti alaturi de Dumenzeu le era rau?

michelle



Eu prin ex date am vrut sa arat ca un viu se poate ruga pt un mort si ca Domnul poate indeplini dorinta viului (si inca cu generozitate!).Iar daca Domnul a hotarit ca e mai bine sa-l invie pe cel mort in loc sa-l tina-n rai, inseamna ca asa a fost mai bine pt mort, sa invie, sau asa a hotarit Domnul pur si simplu, fara sa judecam noi daca e bine sau nu. Am vrut sa arat deci ca exista un sens in rugaciunea noastra pt cei morti/adormiti/raposati precum si in alte feluri de "jertfe" cum frmuos le-ai denumit tu ( pomeni). Am vrut sa arat ca nu sint (numai) obiceiuri, ritualuri, chiar daca tie ti-e greu sa crezi, e greu de crezut, da, dar ti-am zis: sint Parinti care au trait, au vazut, au povestit, mai multi oameni care in acelasi timp au trait acestea si nu aveau internet sa zici ca se cunosteau si s-au pus de acord sa insele pe cineva. Oameni pe care n-am motive sa nu-i cred.

Dar sa ne-ntelegem: noi (adica noi muritorii de rind, ca sint sfinti carora li s-a aratat) nu avem vreo informatie ca sufletul pt care ne rugam s-a mutat sau nu dintr-un loc in altul, nu stim nici macar unde s-a dus, putem doar sa ne dam cu parerea in fct de cit de bine l-am cunoscut si-n fct si de cunoasterea noastra in viata spirituala. Dar nu stim noi dspre cineva ce-a facut Domnul cu el.

De asemenea stim clar ca sint pacate care nu vor putea fi iertate in veci-sinuciderea de ex- si atunci noi nici nu avem voie sa-l trecem pe sinucigas pe pomelnic, tb sa ne multumim cu rugaciunea "de obste" cum se zice daca nu ma-nsel, aceea in care sint pomeniti toti laolalta, fara nume.

In concluzie, noi avem, prin aceste rugaciuni si pomeniri ale mortilor nostri, doar nadejdea ca Domnul se va indura si, de dragul nostru (in ideea deci ca ne-am ruga fierbinte si am face jertfe, am da la saraci, am lua de la noi sa dam altora etc) se va milostivi de acel suflet.

Cam asta.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

in Matei 25:34 ne spune ca tot ce facem, e pentru Domnul Isus nu pentru oameni:

Caci am fost flamīnd, si Mi-ati dat de mīncatt Mi-a fost sete, si Mi-ati dat de baut; am fost strain, si M'ati primit; am fost gol, si M'ati īmbracat; am fost bolnav, si ati venit ...

Atunci cei neprihanitii Īi vor raspunde: ,Doamne, cīnd Te-am vazut noi flamīnd,si ti-am dat sa manīnci? Sau fiinduti sete, si ti-am dat de ai baut?
...
Adevarat va spun ca, oridecīteori ati facut aceste lucruri unuia din acesti foarte neīnsemnati frati ai Mei, Mie mi le-ati facut.`


michelle

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

revenind la sub lui Rufus, acel turc a facut o pomana-jertfa de multumire ca urmare a credintei care o avea.

pt un necredincios, deci o persoana care nu are credintza, nu mai are aceea valoare, semnificatie, nu mai este pomana, este doar o fapta buna, un ritual. asta am vrut sa spun.

michelle

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Rufus spune:

Ca tot revenim la subiect (chit ca imi face placere sa va citesc, chiar cand va contraziceti), la olteni exista hramul casei, de obicei transmis din tata-n fiu, dar prin alte parti inseamna alegerea unui sfant ca ocrotitor al casei, familiei, in momentul casatoriei. La olteni ziua inseamna praznic, adica masa intinsa toata ziua pentru cei ivitati, dar nu numai. Putem spune ca multumim Domnului pentru ca putem deschide casa si oferi cu bucurie altora din prinosul nostru...nu?

Rufus, Tora si iadele

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irisM spune:

Rufus, ortodocsii au o intreaga ierarhie cereasca in care intra sfini, ingeri, Maica Domunul. Toata aceasta ierarhie poate ajuta, intermedia si ghida omul in drumul lui pe pamant. Prin alegerea unui sfant ca nume sau ca protector omul se conecteaza la sfantul sau ingerul, arhanghelul respectiv, care poate proteja si chiar intermedia prin darurile obtinute de sfantul respectiv de la Dumnezeu. Marii preoti ai ortodoxiei au stiut si stiu lucrul acesta. Protestantii nu cred in intermedierea respectiva, lucru care mie mi se pare mai mult decat ok. Parerea mea personala este ca orice efort face omul, oricum l-am numi, pentru cei din jur sau/ si pentru Dumnezeu nu ramane fara ecou. Pentru ca este parte din "cresterea" omului pe pamant. Nu cred ca poti sa spui..gata cred in Dumnezeu si cu asta mi s-au terminat toate problemele la nivel religios sau spititual. Dimpotriva drumul de acum incepe si orice gest cat de mic e un bun inceput.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Katya spune:

Rufus, nu stiam de acest obicei, dar cred ca da, intra la categoria "multumire lui Dumnezeu" pt ca famila respectiva, care cinsteste un sfint, Il cinsteste pe Dumnezeu prin acel sfint.

(Din contra, stiu numai de petreceri si petreceri, anual, iar si iar, al celor care poarta nume de sfint, desi multi nici nu stiu cine e sfintul, unii cunoscuti dintre ai mei de ex nu sint nici macar credinciosi, dar negresit petrec in ziua aia, ce sa mai zic).

Mergi la inceput