despre supraprotectie

Raspunsuri - Pagina 24

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns corap spune:

si mie mi-a placut articolul de pe contributors, merita citit.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns maria_alexia spune:

pisigri, dilema asta o am si eu permanent: unde sa pui totusi limita dintre joaca fara griji si libertatea absoluta de copil si lucrurile care TREBUIE facute in timp util.

clar e nevoie de reguli, dar le poti impune si acasa, nu e neaparata nevoie de o gradinita cu personal supra-solicitat pentru asta. ca la gradinita le invata vrand nevrand si impunerea e mai mare, e alta poveste.

din discutia cu viitoarea invatatoare, am inteles ca primele clase sunt tocmai de acomodare la rigorile scolii: fac destule jocuri de miscare si au destule momente de organizare a clasei. nu se asteapta nimeni ca din prima zi sa stea smirna in banci 4 reprize de cate 50 de minute.

Citat:

copiii de azi se nasc mai obositi, mai obraznici, mai neatenti sau cu putere mai mica de concentrare.

ei, aici vad o mare problema, pe care generatia noastra n-a avut-o: TV-ul, calculatorul si jocurile pe console. cu ele, copiii de acum sunt supra-stimulati, se plictisesc imediat, vor mereu actiune pasiva, dar le lipseste concentrarea de a face ei insisi ceva. inclusiv al meu . si inclusiv subsemnata - mi-a scazut drastic rabdarea de a asista la chestii plicticoase, ma trezesc mereu cu gandul "daca aveam eu acum tableta sa mai citesc ceva interesant" .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns corap spune:

Citat:
citat din mesajul lui pisigri

Corap, nu stiu de unde ai tu statistica/datele astea.

Mami de Ilinca (5.03.2009) si 18+


am spus ca nu le am de nicaieri (n-am bolduit, ce-i drept).

"disciplinabil" poate fi oricine (prin coercitie se poate obtine orice extrem de usor), dar care e folosul?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns maria_alexia spune:

statistica mea personala ar spune ca cei mai multi sunt parintii care isi petrec o gramada de timp facand lectii cu copiii - din cauza ca se dau prea multe teme de casa, manualele sunt prost organizate, cu enunturi de neinteles.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns corap spune:

ei, maria, la sat (da, oricat de incredibil ar parea, traiesc copii si in sate si la periferia bucurestiului) nu face nimeni lectii cu copilul.
cei care fac lectii cu copilul sunt majoritatea in categoria demanding (cunosc categoria, am o verisoara care face acu' doua facultati si inca invata impreuna cu maica-sa . nu ma-ntelegeti gresit, vara-mea-i ok (in afara faptului ca merge la psiholog de trei ori pe saptamana), a venit in romania ca sa scape de maica-sa, da' maica-sa se tine scai de ea).

ca scoala - asa cum e ea in momentul asta in romania - e un fel de pedeapsa penibila la care iti trimiti zilnic copilul (nu e exprimarea mea, am furat-o de la o co-forumista, dar e exact ceea ce simt eu), mi se pare ca justifica indeajuns rebeliunile copiilor.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns pisigri spune:

Ilinco, am citit acum articolul si nici nu stiu de unde si cum sa incep, ca fac spume la gura :)))). Multa rabdare mi-a trebuit ca sa-l parcurg.

intii sa-ntreb: care este concluzia? Ca sistemul de invatamint obligatoriu este o prostie care are ca singur scop dresarea si incatusarea oamenilor? Ciudat, pentru ca imi amintesc de unii care spuneau ca, - citez aproximativ - cunoasterea inseamna libertate.
Care ar fi alternativa, in societatea omeneasca? Daca de miine nu mai exista invatamint obligatoriu - si deci cvasi-gratuit? Sa revenim la starea de analfabetism si numarat pe degete? Pentru ca, nu-i asa, era bine cind 95% erau prosti si palmasi, iar 5% aveau toata puterea...

Dar sa o iau pe puncte.

Mi se pare absolut firesc ca, copiii sa fie cei care sa mearga la scoala, nu adultii. Copilul are alta capacitate de invatare - mai mare - si alta putere de munca - simtitor mai mica. Evident, pe lumea aasta, unii trebuie sa munceasca. Putem inversa rolurile in societate?

Paralela scoala-inchisoare este fortata, eronata si absolut inutila. Scopul institutiilor este profund diferit; de fapt, sunt atit de diferite incit nici nu merita sa-mi bat capul sa comentez aceasta pararela. Dar sa nu ne miram; daca un mare nene care are contact cu 128 de ani de invatamint e capabil sa puna problema astfel, ce sa ne mai miram de copiii care sar gardul scolii de parca ar fi dusi la taiere, de parintii care ii iaula rost pe rpfesori ca au dat note mici, de copiii care sar la bataie la profesori, etc...

este profund jignitor sa pretinzi ca indemnizatia pe perioada concediului de maternitate este plata pe care o cer mamele ca sa-si vinda copiii. Pe acelasi principiu, orice contributie la sanatate, somaj si pensie este tot un mod de a cumpara pe cineva. Ce ar trebui sa faca mamele, care au contribuit, financiar, la acest drept? Sa refuze sa plateasca asigurari sociale? Sa refuze banii astia?

Gruparea copiilor in clase pe virste este legata in primul rind de dezvoltarea psiho-motorie medie a virstei de 7 ani, in comparatie cu cea de 10 ani. Orele se desfasoara altfel in ciclul primar, in gimnaziu si in liceu, si numai cineva care nu a pasit intr-o clasa de...128 de ani poate pretinde ca la fel i se preda copilului din clasa I, cum i se preda celui din clasa a 8a.
Iar cu supunerea fata de medie...evident nu e chiar asa, avem si destule virfuri. Bine, poate nu "destule", dar "multicele". Numai ca aici se pierd din vedere niste aspecte: scoala trebuie sa asigure un nivel mediu al tuturor elevilor; nu e suficient sa fii destept ca sa stralucesti, mai trebuie si un pic de pasiune si un pic mai multa munca.

Mi se pare neveosimil sa concentrezi 20 de copii pe un singur subiect, pina la epuizarea acestuia. O data ca nu vad cum ai putea epuiza istoria sau matematica, si nici nu vad cum ai putea sa incepi aritmetica pe la 9 ani, si sa termini cu integralele pe la 11, facind numai asta zi de zi, ca sa ai impresia lucrului bine facut si cu final.

Si da, cu siguranta un om care a auzit de pedagogie si psihopedagogie in viata lui, stie mai mult decit ala care abia poate sa silabiseasca termenii. Ca-s stiinta, ca nu-i stiinta, astea-s un fel de alba-neagra menite sa umileasca in plus - daca mai e nevoie - cadrul didactic. Ca pina la urma, scopul e sa ne lasam copiii sa invte cind, daca si ce au chef; ce e aia cultura generala, ce e aia specializare, ce e aia procent de alfabetizare, astea-s prostii de-ale prusacilor....

si da, chiar si copiii trebuie sa invete niste reguli, ca sa traiasca in societate; daca nu, sunt liberi sa traiasca...unde? in jungla? si aia are regulile ei, numai ca acolo e mai simplu, daca nu le respecti mori si gata.

Sinuciderile pe motive de note sunt o realitate, dar sa pui asta exclusiv in circa sistemului de educatie este...josnic. Mecanismele psihice ale sinucigasului sunt atit de complexe si insuficient cunoscute....

si bancile...bancile...iata ce ne aduce noua nefericirea ca adulti, ce ne nenoroceste copiii...
Cum sa scrie copii? Stind cius? Pe scaune au voie sa se aseze? Oare noi, ca adulti, liberi sa stam si-n cap ca sa ne scriem docuentele, cum gasim ca e mai comod sa o facem?

Prin urmare, nota 4 articolului, imi pare rau.

Ca omul vrea sa spuna ca un sistem de invatamint ar fi mult mai eficient daca s-ar concentra pe nevoile individului, nu ale clasei, nu e evident. Si oricum e utopic.
Ma intreb, el si-ar home-school-i nepotii? Sau tot la indobitocire ar apela??



IULIA va invinge CANCERUL

http://pisigri.blogspot.com/

Mami de Ilinca (5.03.2009) si 18+

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns corap spune:

uau, cata pasiune, pisigri, contra unui individ care spune doar ca sistemul de acumulare a cunostintelor trebuie regandit si redimensionat.

iar starea de analfabetism si numarat pe degete exista, e un fapt, nu am reveni la nimic. bine, poti ignora realitatea, dar ea continua sa existe independent de vointa, alegerea sau parerea cuiva.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns tangerine spune:

mie mi-a placut foarte mult articolul
practic incearca sa sugereze ca lucrurile se pot face si altfel
este interesant cat de greu este sa ne imaginam ca anumite lucruri care ne-au fost ca un dat si in care am crescut de cand ne stim pot fi schimbate si ca de fapt poate ca nu sunt in regula
pe mine de exemplu m-a surprins cel mai mult ideea unui invatamant ne-obligatoriu; desi sunt pentru alternative educationale, in speta Montessori si am studiat si cam ce pp home schooling-ul [si am ajuns la concluzia ca nu mi se potriveste] cumva ideea ca statul nu are dreptul sa te oblige sa iti duci copilul la scoala m-a izbit din plin; nu pusesem niciodata la indoiala aceasta stare de fapt; dar daca stai sa te gandesti nu e chiar asa un drept implicit al statului; macar la vaccinuri poti spune nu dc asta vrei; aici la scoala nu ai aceasta alternativa
in ceea ce priveste scoala-inchisoare mi se pare o asociere foarte valida din experienta mea proprie; inclusiv la facultate, in sistemul romanesc de invatamant, dreptul de libera exprimare si urmarire a interesului propriu este aproape inexistent [ma refer in cadrul programei si a ceea ce urmareste facultatea]; regulile sunt aproape imuabile si dc vrei sa iei diploma tb sa le respecti intocmai
cred ca succesul invatamantului de afara se bazeaza pe o miscare de flexibilizare, de indepartare de la aceste rigiditati mostenite istoric si pe o combinare intre sistemul traditional si ceea ce cercetarile stiintifice si alternativele educationale incearca sa promoveze
insa in esenta invatamantul traditional functioneaza pe principiul pedepsei si a recompensei cu o obsesie de neclintit de a clasifica si nota fiintele umane

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ilinca_M. spune:

:)))) Doamne, pisigri, scuza-ma ca rad, nu ma asteptam sa te enerveze asa mult articolul:))) Mie mi-a placut foarte mult, desi sunt profesoara si ar fi trebuit sa-mi ridice mie tensiunea, ca daca s-ar desfiinta invatamantul obligatoriu as soma:))) Dar am vazut multe adevaruri dureroase si greu de digerat in acel articol, lucruri la care m-am gandit de multe ori si eu. Sigur, sunt si exagerari sau lucruri cu care nu sunt de acord, cum e aia cu indemnizatia de mama:)) si iarasi cu amestecul de varste eu nu sunt de acord, adica mie nu mi se pare o idee buna, desi multa lume o imbratiseaza.
Eu nu sunt de acord cu desfiintarea invatamantului de stat fiindca nu vad o alternativa viabila, nici nu cred ca exista; home-schoolingul si unschoolingul nu sunt pentru mine, am citit destul de mult pe tema asta dar nu m-au convins. Sa fim seriosi, scoala nu e doar "teren de instructie", e si un loc unde-ti faci prieteni buni, barfesti, te indragostesti, razi de profi, dai de profi faini etc. Dar nu strica sa ne relaxam putin in gandire si sa nu mai fim asa rigizi, nici noi profesorii nici societatea in general. Crede-ma ca se pot aduce muuuulte imbunatatiri sistemului de invatamant si ar fi in favoarea si beneficiul tuturor, profesorilor, elevilor, societatii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Selene_Bunny spune:

Am fost si noi la specialist azi, am inceput consilierea, vineri va fi sedinta doar cu Daria, eu voi sta pe hol.

Am spus aici asta pentru ca la subiect scriu si fete care mi-au raspuns la subiectul meu.



Mergi la inceput