Recompensa pt. rezultate scolare - gresit?

Raspunsuri - Pagina 6

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

nelia si eu in mesajele mele spun acelasi lucru'la noi merge cutare...cutare"," la al meu ii place cutare...cutare" pt ca e eseential, ce merge la mine...si cu al meu , la tine poate fi iesit din discutie...dar uneori ne mai inspiram...si incercam si poate si reusim.

ok, tu spui ca:"

Citat:
Ideea este ca atunci cind lasi copilul sa experimenteze, solutiile vin de la el, nu de la tine... sau cel mult de la o munca de echipa. El spune ca ar vrea asa, ca simte asa, tu spui ca vezi asa... el propune o solutie, tu sugerezi alta, cum vezi tu lucrurile si pina la urma se ajunge la una acceptata si de copil si de parinte. Important este ca in tot acest proces sa validezi copilul in ceea ce simte si ceea ce este el.
"

asta facem si noi, incercam sa fim cat mai activ in viatza lor nu ca sa-i controlam , dar sa fim in pas cu ceea ce simt, sa-i cunoastem mai bine,sa putem sa-i intelegem prin ce trec, ce le place, ce nu le place...si impreuna sa gasim cele mai bune solutii.

michelle

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

de asemenea valorile morale care le transmitem sunt mai importante decat orice.
la virsta de 8 ani e important sa simta dragoste si uniune in familie. sa stie ca prin orice trece nu e singur. noi suntem alaturi de el si mereu gasim solutii.
dar el treb sa fie deschis sa ne spuna ce are pe suflet si minciuna nu are ce cauta intre noi.indiferent ce se intimpla, ce face sa nu ne minta. asta e reg nr 1. la noi care o repet poate saptamanal, de cate ori se iveste ocazia...




michelle

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns olympia spune:

Alinuk, eu nu vad ca o recompensa bombonica aia. Ati muncit amandoi, ati avut impreuna o reusita si v-ati tratat dupa, asa e firesc si bine. A fost pur si simplu o zi reusita impreuna.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns LauraNicole spune:

Imi cer scuze ca de la pagina 3 nu am timp sa citesc acum asa ca raspund strict la ce s-a scris inainte. Ale mele sunt mari acum dar inca aplic recompensele in functie de rezultatele la scoala si nu numai. Cand au rezultate bune in general recompensez cu chestii minore precum facutul unei prajituri, cumparat cate ceva dulce(le plac muffins), o activitate placuta. Rezultate la examene, premii etc le recompensez mai sa zicem costisitor, le duc la film, cumpar ceva de imbracat sau dat bani sa-si cumpere ceva ce-si doresc. De aceea, daca imi calca rufele mele si ale sotului le dau 10 lire pentru intreg cosul, 5 pentru jumate. Pentru rufele lor nu le dau nimic.
Daca fac ceva ce nu le-am cerut eu precum spalat rufele mele si ale sotului, curat in dormitorul nostru etc, le recompensez cu mici atentii.
Pentru rezultate proaste(rar dar nah, sunt copii inca) le iau cate ceva: nu au voie sa mearga undeva, sa-si cumpere ceva, sa foloseasca mobilele si calculatorul pentru x zile, chestii d-astea, in functie de ce au facut.
Niciodata nu le las fara mese(adica sa le trimit in camera lor fara cina/ pranz/ mic dejun), intotdeauna le cumpar tot ce au nevoie pentru scoala sau chestii obligatorii si indiferent de cat de suparata as fi, intotdeauna le sarut de noapte buna si le spun ca le iubesc.
Chestiile mai costisitoare ca jocuri, laptop, mai stiu eu ce le primesc la sarbatori importante precum zilele de nastere sau Craciun sau Paste. Daca isi doresc ele ceva mai sa zicem scump, isi strang bani din "alocatia" saptamanala sau din calcat rufe si facut curat. Si functioneaza super.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nelia spune:

Citat:
citat din mesajul lui michelle-usa

nelia si eu in mesajele mele spun acelasi lucru'la noi merge cutare...cutare"," la al meu ii place cutare...cutare" pt ca e eseential, ce merge la mine...si cu al meu , la tine poate fi iesit din discutie...dar uneori ne mai inspiram...si incercam si poate si reusim.

ok, tu spui ca:"
Citat:
Ideea este ca atunci cind lasi copilul sa experimenteze, solutiile vin de la el, nu de la tine... sau cel mult de la o munca de echipa. El spune ca ar vrea asa, ca simte asa, tu spui ca vezi asa... el propune o solutie, tu sugerezi alta, cum vezi tu lucrurile si pina la urma se ajunge la una acceptata si de copil si de parinte. Important este ca in tot acest proces sa validezi copilul in ceea ce simte si ceea ce este el.
"

asta facem si noi, incercam sa fim cat mai activ in viatza lor nu ca sa-i controlam , dar sa fim in pas cu ceea ce simt, sa-i cunoastem mai bine,sa putem sa-i intelegem prin ce trec, ce le place, ce nu le place...si impreuna sa gasim cele mai bune solutii.

michelle


Eu n-am spus ca nu spui. Insa, uite, tu spui ca mergeti miercurea numai daca... incearca asa cum stau lucrurile acum sa scoti acel daca si sa mergeti indiferent daca a facut sau nu lectiile, insa gaseste alte modalitati de a-i transmite asta. Sint anumite cuvinte (daca, trebuie, numai daca faci asta, primesti aialalta) care deformeaza mesajul transmis, chiar daca lucrurile pe care vrei sa le transmiti sint bune si demne de transmis.

Spune-i simplu, asa cum i-ai spune sotului sau unui adult: uite, facem asa: putem iesi miercurea si sa facem ce vrem noi, dar asta presupune ca si eu si tu ne terminam sarcinile de lucru... altfel miercurea va fi pentru recuperari. Sint convinsa ca rezultatul va fi acelasi, adica veti iesi cu lectiile facute, iar el va fi sigur ca si el a contribuit la aceasta iesire. Si se va implica si mai mult la teme pentru ca va intelege de ce le face...

Iar daca nu o va face, miercurea va fi zi de recuperare, dar nu ca o pedeapsa, ci ca o consecinta naturala a faptului ca nu ati terminat ce se presupunea ca aveti de terminat (dar aici el trebuie sa vada ca si tu faci la fel, depui efort sa termini treburile ca sa obtineti o dupa-amiaza libera) si deci nu va puteti permite o iesire in aceste conditii.

Si sint perfect de acord cu valorile morale, te gindesti la ele, le pui pe o lista si incepi sa le transmiti: a mitui/recompensa/sanctiona in cazul in care nu fac copiii ca sa obtii de la ei sa faca ceea ce vrei tu ca parinte (si de multe ori e musai sa faca) e departe de o valoare morala, nu?

Cornelia

Ce n'est pas en regardant la lumière qu'on devient lumineux, mais en plongeant dans son obscurité.
Mais ce travail est souvent désagréable, donc impopulaire. (Carl Gustav Jung)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

nelia , ce spui tu inseamna sa inlocuiescc"daca" cu " dar asta presupune"...nu e mare diferentza, ideea e aceasi.
mergem miercurea la tenis daca eu termin mancarea pt seara mai devreme si el lectiile. stie ca si eu si el avem de terminat treburile inainte de a pleca.

in discutiile cu copiii am vazut ca un ton placut si expresii scurte conteaza cel mai mult ca sa le transmiti o idee.


michelle

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns tinatache spune:

scuze, si eu am pierdut firul la un moment dat, nu-mi aduc aminte decat ceva de genul "ce alt motiv ar avea sa invete daca nu primesc nimic", nu mai stiu cine a scris.
La noi, deocamdata, notele sunt cea mai buna motivatie. Normal ca mergem de ex. la o inghetata cu totii sau la restaurant sa serbam o reusita mai mare sau o sapt. mai grea trecuta cu succes. E satisfactia ca ai facut ceva bun si sarbatoresti cu familia. Dar pt notele de zi cu zi faptul ca ai max. de punctaj, sau ca ai fost cel mai bun din clasa, impreuna cu laudele, imbratisarile etc.etc., sunt suficiente.
Poate se va schimba mentalitatea lor si a noastra, pubertatea schimba multe, dar acum merge asa.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nelia spune:

Citat:
citat din mesajul lui michelle-usa

nelia , ce spui tu inseamna sa inlocuiescc"daca" cu " dar asta presupune"...nu e mare diferentza, ideea e aceasi.
mergem miercurea la tenis daca eu termin mancarea pt seara mai devreme si el lectiile. stie ca si eu si el avem de terminat treburile inainte de a pleca.

in discutiile cu copiii am vazut ca un ton placut si expresii scurte conteaza cel mai mult ca sa le transmiti o idee.


Michelle, eu nu vad semn de egal intre daca... mergem (care e o conditie impusa din exteriorul copilului - tu stii ca trebuie sa faci de mincare, el nu stie ca trebuie sa invete, are nevoie sa inteleaga ca e necesar sa invete) si iesim oricum pentru ca ne place, nu are legatura cu lectiile sau cu mincarea, dar totusi timpul nu ne ajunge si pentru treburi si pentru iesiri, asa ca, prin exemplul propriu (constient din partea ta) il ajuti sa inteleaga (inconstient la inceput, dar cind se va implica si va vedea rezultatele la scoala pe de o parte, placerea de a face liberi ce doriti, tenis sau altceva ce va place, va ajunge constient sa se implice in proces.

Din punctul meu de vedere, in prima situatie copilul este adus la o stare de pasivitate in care el face ce-i ceri si recompensa e mersul la tenis (tu fiind autoritatea, cel cu ideea, el executantul) in al doilea copilul este parte integranta din proces, sinteti parteneri...

Nu stiu daca e clar ce vreau sa spun... nu ma refer la voi, am luat exemplul vostru pentru a explica diferenta dintre a executa un plan si a fi parte integranta a lui.

Cornelia

Ce n'est pas en regardant la lumière qu'on devient lumineux, mais en plongeant dans son obscurité.
Mais ce travail est souvent désagréable, donc impopulaire. (Carl Gustav Jung)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Un www.selfdeterminationtheory.org/SDT/documents/2000_RyanDeci_IntExtDefs.pdf" target="_blank"> articol despre o teorie verificata prin destule studii - pentru cei interesati de motivatie.





Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Eu nu prea sunt de acord cu recompensele aplicate sistematic si pe termen lung. Pe termen lung, zic eu, trebuie gasita motivatia corecta pentru a face un anumit lucru, mai ales pentru a invata.
Din fericire baiatul meu reactioneaza la discutii si la explicatii iar scoala pe care o frecventeaza este destul de interesanta in prezentarea materiei.

Insa, pe termen scurt am aplicat si eu un sistem de stelute pentru activitati clare. De exemplu, cand a invatat sa scrie scria foarte incet la scoala, nu era atent si nu termina sarcina pe care o avea de facut. La lectii acasa si la lucrul suplimetar primea o steluta pentru scrisul corect si incadrat in timp. Daca nu se incadra, nu primea nimic, nu-i luam nimic deci aprecierea era numai pozitiva. La 10 stelute, primea o jucarie la alegere intr-o suma stabilita. Dupa vreo doua saptamani a reusit sa depaseasca momentul si am renuntat la sistem.

In rest, cand are rezultate bune sau a facut ceva foarte OK la scoala primeste o recompensa sub forma unei "sarbatoriri" adica fie il duc undeva unde-i place fie ii cumpar ceva ce-si doreste. Dar nu e ceva prestabilit, dinainte, nu e nimic conditionat. Arata mica noastra bucurie care vine ca urmare a unei reusite personale a lui.

Ideea era ca eu consider recompensele materiale bune, motivante dar doar folosite pe termen scurt, cu tinta clara si ca ultima solutie. In rest trebuie gasit resortul intim corect pentru a invata si a progresa, astfel incat atunci cand va fi pus in fata unor alegeri sau a unor examene sa fie constient de importanta lor si sa aiba in cap argumente corecte pentru luarea unor decizii. Desigur asta se poate face si daca scoala ofera informatia intr-un mod care sa fie atractiv si captivant nu repetitiv si plictisitor.

Deocamdata asta functioneaza la noi sper sa ne tina.

Mergi la inceput