copii mai putin creativi?

copii mai putin creativi? | Autor: ruxandra_sb

Link direct la acest mesaj



Studiu: copiii sunt mai putin creativi, in ultimii ani


In ultimii 20 de ani, creativitatea copiilor a scazut, conform Kyung Hee Kim, profesor asociat de psihologie educationala la Colegiul William and Mary, care a facut un studiu pe 300.000 copii si adulti americani.

Studiul a fost facut in 2010 prin aplicarea testului Torrance de masurare a creativitatii, cel mai bun si mai folosit test de acest fel la nivel international, relevand scaderea creativitatii deopotriva la copii si la adulti in ultimii 20 de ani (mai multe despre studiu aici).

Creativitatea este capacitatea de a produce un numar de noi idei (gandire divergenta) combinata cu capacitatea de a integra acele idei in cel mai bun rezultat (gandire convergenta). Creativitatea este un important motor al evolutiei umane, modul in care unii oameni au schimbat cum ne traim vietile (inventarea becului de catre Edison) sau au inventat nevoi pe care nu le aveam (inventarea smartphone-urilor).

De ce a scazut creativitatea?

Deoarece creativitatea este parte inerenta a personalitatii, aceasta nu poate disparea, insa poate scadea. Jocurile video, uitatul la televizor, folosirea telefoanelor mobile si a altor tipuri de gadget-uri de la varste mici, si alte asemenea activitati ce nu presupun interactiunea cu ceilalti, duce la creativitate redusa, insa profesorul Kyung Hee Kim invinovateste si programul “Nici un copil ramas in urma”, instituit de Guvernul Statelor Unite in 2001, prin care se dau teste standardizate anual, urmarindu-se daca elevii intalnesc asteptarile invatamantului de stat. Testarea repetata duce la normarea, conformarea elevilor la standardele si asteptarile invatamantului de stat, prin faptul ca la teste nu exista decat un singur raspuns corect, prin urmare, creativitatea este diminuata.

Creativitatea la copii este influentata cel mai mult de mediul de acasa, arata studiile, si daca a scazut, este din cauza timpulului mai putin pe care il petrec copii jucandu-se in mod liber, interactionand cu ceilalti, jucandu-se cu papusi, masini, inventand povesti, fie pentru ca si-l petrec cu stiinta moderna (televizor, calculator, telefoane), fie din cauza programului incarcat, unii avand multe cursuri optionale.

Metodele moderne de petrecere a timpului nu implica copilul activ, desi jocurile video pot stimula intr-o anumita masura abilitatile de rezolvare de probleme, insa, in cea mai mare parte a timpului, copii sunt doar actori pasivi la manifestarile creative ale celorlalti (producatori de televiziune, game developers).

In Romania, exista un cumul de factori ce duce la scaderea creativitatii. Lipsa de provocari, preferinta conformarii decat incurajarea libera din cauza capacitatii reduse a profesorilor care nu s-ar putea descurca cu copii creativi, iar la varste mai mici, lipsa unui mediu stimulant acasa, neocuparea de catre parinti, preferinta de a-l lasa la calculator sau uitandu-se la televizor pentru a-i nu-i lua din timp sau pentru a-l proteja de pericolele de afara.

Odata diminuata capacitatea creativa, aceasta nu inseamna ca nu se poate schimba, insa este necesar sa fie stimulata prin jocuri, exercitii, deschidere si acceptare fata de ideilor copilului.

Creativitatea este partea personalitatii care ne face viata mai interesanta si contribuie la dezvoltarea societatii noastre, are legatura cu gradul nostru de deschidere, independenta in gandire fata de ceilalti, acceptarea diversitatii (subiect important in ultimii ani), aceasta opunandu-se gandirii in “alb si negru”. Contributia la stimularea creativitatii, ca parinti, profesori, inseamna punerea unei caramizi pentru stimularea inovarii in societate si dezvoltarea acesteia.

http://www.edu20.ro/2011/invatamant-prescolar/studiu-copiii-sunt-mai-putin-creativi-in-ultimii-ani/



Denn die Ferne ist niemals dort, wo man sich befindet. (Janosch)

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns alinuk spune:

Ruxandra multumim

relativ previzibil rezultatul studiului

un semnal de atentie...pentru parinti, in sensul de a lasa comoditatea de'o parte si de a prefera, pe cat posibil jocurile si activitatile directe in locul teveului si jocurilor pe comp

eu ma straduiesc, nu-mi iese mereu

si mai recunosc ca sunt desene animate cu care ma uit impreuna cu ei la teveu, iar limbile straine le exersam pe dvd/cd uri interactive

mi s-a parut ft frumos de ex "deasupra tuturor" pe care l-am vazut zilele trecute impreuna cu picii mei ..are un mesaj ft frumos de a nu renunta la un vis frumos, de a lupta pt el (am incercat sa le explic asta, subliniind mesajul in cateva randuri)
sigur le-am explicat si ca oricate baloane cu he am agata de o casa...in realitate asta nu se va ridica la cer..si in niciun caz nu va calatori spre America / haha mai nou... vor si picii in America la cascada fericirii / consider important sa le verbalizez diferentele dintre realitate si ce se intampla prin desene

da! cred ca mai este o varianta acceptabila, sa ne uitam impreuna cu ei si sa interpretam ce vizionam (eventual cu intrebari pt ei...ce parere au, ei cum ar actiona...etc)



Alinuk
si ostrogotzii din dotare: Andu mik (3 ani) si Teo voinik (5 ani)

Lumina Sfanta pentru copii



............................................................................
Nimic nu-i intamplator!
............................................................................

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ioana_Pos spune:

As adauga si jucariile prea... complexe. O papusa care se comporta cat mai veridic (vorbeste, face pipi, suge sau mai stiu eu ce) taie din elanul fetitelor de a se pune in locul papusii si de a cere/ vorbi etc. La baieti nu stiu cum este, poate o sa aflam la urmatorul copil

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ramona2006 spune:

Eu care sint Toma Necredinciosul in ce priveste articole publicate in presa romana sau pe diverse site-uri, am dat un Google ptr Kyung Hee kim si am gasit articole mult mai interesante si complete. Articolul din prima postare (multumim, ruxandra) este incomplet. Articolul complet este aici

www.thedailybeast.com/newsweek/2010/07/10/the-creativity-crisis.html" target="_blank">http://www.thedailybeast.com/newsweek/2010/07/10/the-creativity-crisis.html

plus, inca doua in care Kyung explica

www.britannica.com/blogs/2010/10/the-decline-of-creativity-in-the-united-states-5-questions-for-educational-psychologist-kyung-hee-kim/" target="_blank">http://www.britannica.com/blogs/2010/10/the-decline-of-creativity-in-the-united-states-5-questions-for-educational-psychologist-kyung-hee-kim/


www.britannica.com/blogs/2010/12/explaining-the-decline-of-creativity-in-american-children-a-reply-to-readers/" target="_blank">http://www.britannica.com/blogs/2010/12/explaining-the-decline-of-creativity-in-american-children-a-reply-to-readers/

De ce am simtit nevoia sa adaug articolul original si comentarrile?
Mi se pare ca aerticolul scris pe edu20 face un deserviciu articolului original, neexplicind in profunzime.
Plus, ca este vorba doar de copiii americani, pasajul despre Romania apartinind in totalitate autoarei romance.

Trebuie rabdare la citit aricolele, ca-s lungi, dar f edificatoare.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alinuk spune:

Ramonaa

nu am timpul necesar sa ma uit acum pe linkuri (o voi face insa)
schimba cu ceva concluzia vis a vis de influenta televiziunii si a jocurilor video asupra creativitatii copiilor?
(ma rog as completa eu asupra vietii si calitatii ei in general..)





Alinuk
si ostrogotzii din dotare: Andu mik (3 ani) si Teo voinik (5 ani)

Lumina Sfanta pentru copii



............................................................................
Nimic nu-i intamplator!
............................................................................

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns inbox spune:

Ioanapos, exact la asta ma gandeam si eu, ca jucariile prea fac multe, prea gasesti totul de-a gata, prea nu mai e loc de propriile descoperiri si inventii...pe langa tot restul Tv, jocuri pe calculator...

Pe mine asta ma dispera, copii interactioneaza tot mai putin unii cu altii...sunt copii care din octombrie pana in aprilie nu ies din apartament...dar asta este alta poveste.

Poate mai luam in calcul ca si parintii iau cam totul de-a gata, sau mare parte din lucruri, incepand de la mancare, haine etc...eu sunt ferm convinsa ca intr-o familie cu parinti creativi, copii nu au cum sa fie altfel!

Lumea mea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ramona2006 spune:

Citat:
citat din mesajul lui alinuk

Ramonaa

nu am timpul necesar sa ma uit acum pe linkuri (o voi face insa)
schimba cu ceva concluzia vis a vis de influenta televiziunii si a jocurilor video asupra creativitatii copiilor?
(ma rog as completa eu asupra vietii si calitatii ei in general..)

Sint perfect de acord cu ceea ce ai scris in paranteza.
Insa ai sa vezi dupa ce citesti articolele ca probl e mult mai complexa...





Alinuk
si ostrogotzii din dotare: Andu mik (3 ani) si Teo voinik (5 ani)

Lumina Sfanta pentru copii



............................................................................
Nimic nu-i intamplator!
............................................................................


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ramonika spune:

tzine d enoi sa le dam sau nu acces la calculator/TV, tzine de noi sa le stimulam creativitatea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Eu cred ca, pe langa diminuarea timpului acordat activitatilor libere cu grad mare de interactiune o influenta negativa o are si abordarea scolara, bazata de multe ori pe memorare si invatarea de metode de rezolvare.

Noi suntem in clasa I si am observat ca tendinta mea de a-i oferi modele de rezolvare cand ne intalnim cu probleme noi nu este un lucru fericit. In schimb stimularea in primul rand a propriei gandinri, a propriei creativitati in abordarea lucrurilor noi este extrem de interesanta si conduce la rezolvari si abordari neasteptate. Desemenea formeaza incredere in fortele si in gandirea proprie.

Astfel incat si in procesul de invatare, care ocupa mult din timpul activ al unei zile trebuie bine dozata partea creativa si cea repetitiva.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gabitza2005 spune:


Creativitatea ii este afectata de multitudinea de jucarii care fac aproape orice. S-a dus vremea cand un baiat lua cutia de chibrituri si zicea ca e o masinuta in trafic pe dungile covorului persan (acu nici covor nu avem asa ca a trebuit sa-i iau o mocheta cu drumuri).

Eu consider ca televizorul si calculatorul nu sunt nocive daca sunt folosite cum trebuie si cu masura : de la televizor invata cuvinte si expresii noi, vede cum anumite personaje trateaza anumite situatii, poate dobandi cunostinte despre alte civilizatii, natura, sport (ii place sa se uite la sporturi care la noi nu se practica) iar la calculator prefera jocurile logice (bineinteles ca mai face si o cursa cu masini ).



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Apropo de multitudinea de jucarii care fac orice, cum spunea cineva mai sus, depinde mult si de tipul de copil.
De exemplu, al meu nu a agreat niciodata masinutele cu telecomanda, roboteii, etc. Roboteii primiti ii facea automat cadou altor copii iar masinutele cu telecomanda ramaneau in cutia de jucarii.

In schimb ii plac masinutele simple cu care inventeaza singur sau cu altii (copii sau adulti) curse, plimbari, scenarii. Ii mai plac jucariile LEGO pe care le construieste prima data conform instructiunilor dupa care se transforma intr-o adunatura de piese din care schimba, modifica, creeaza.
A devenit celebru la gradinita, cand, la programul de somn erau zile cand nu putea sa adoarma. Asa ca statea linistit in pat si se juca cu ... scamele de pe asternut sau mocheta. Ele deveneu masini sau personaje si construia scenarii nemaipomenite in soapta. Dupa care, uneori le pastra pana veneam eu si mi le arata cu explicatii . Va dati seama ce incantata eram sa vad scame albe, gri, bej pazite cu sfintenie si care nu puteau fi aruncate la gunoi. Sau cand statea pe wc rupea bucatele de hartie igienica ce continuau joaca pe care o intrerupsese ca sa mearga la baie. Aveau si o denumire ... faramitze. L-am invatat sa le arunce in toaleta la sfarsitul "operatiunii", pentru ca, alfel era baia plina de ele.

Asa ca sunt si jucariile de vina, dar este si o componenta nativa a noastra care ne indeamna mai mult sau mai putin spre creativitate.

Mergi la inceput