Strategii pentru un viitor sigur si imbelsugat

Raspunsuri - Pagina 5

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns belleane spune:

Religia nu e obligatorie, e o materie optionala si a aparut intr-un moment in care copiii sunt debusolati, nu au exemple. In acest moment prin ce invata acolo mi se pare ca ma ajuta pe mine pe parinte in formarea copilului ca om.
Da, pot sa invat copilul meu sa se inchine, pot sa-l duc eu la biserica. Poate sa simta cand e mic, poate sa fie aproape de Dumnezeu. Dar pe masura ce creste astea nu-i mai sunt suficiente. El trebuie sa cunoasca incepe sa-si puna intrebari. Pe voi nu va inteaba copiii ce inseamna amin, Duh Sfant, Iisus, ei doar se inchina?


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Laura25 spune:

Tocmai problema este ca nu e prea optionala. E o materie la care esti inscris din oficiu (nu faci tu cerere sa urmeze copilul optionalul respectiv), trebuie sa faci cerere sa nu urmeze cursul si nici nu ti se ofera optional alternativ. Cam de astea se plang in principal parintii care nu vor ca ai lor copii sa stea la orele de religie.


belleane, daca tu vrei ca al tau copil sa studieze religia, atunci nu ai nimic de care sa te plangi. Totul este in favoarea ta. Probleme avem noi, cei care nu vrem acelasi lucru.



Am marfa la bazar umanitar DC

Laura, mami de shtrumphi gemeni: Bianca Andreea si Rares Mihai (13.06.2005)
Cugetari gemene, Poveste cu shtrumphi

'Cos what I feel is the only truth for me

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Maria_1 spune:

Apropo, stie cineva programa de la orele de religie?

Asta ca sa putem intelege daca se urmareste o indoctrinare sau o expunere a faptelor relatate in Biblie si o analiza a lor - dupa intelesul copiiilor, precum si alte idei sanatoase (fara bau bau sau aratat cu degetul).

Noi la scoala (in clasele 1 - 8 ) vorbeam despre anumite relatari din Biblie, apoi vorbeam despre ce am inteles noi si apoi ni se explica interpretarea ortodoxa a pasajului respectiv.

Vorbeam despre sarbatorile crestine - ce obiceiuri sunt, ce semnificatie au.

Vorbeam despre evenimente istorice (Schisma de la 1054, importanta imperiului Bizantin, etc.) si despre diferentele dintre ortotoxie si catolicism (fara aere de cine e mai bun sau mai prost)

Vorbeam despre Decalog si despre ce presupune rugaciunea. Cate tipuri de rugaciuni exista, etc.

Vorbeam d.pd.v istoric despre vietile anumitor sfinti (destul de sumar)

Ni se explica care este structura unei slujbe la biserica, ce semnificatie au anumite gesturi si momente din timpul unei slujbe. Foarte tehnic - fara ifose.

Prin clasa a 7-a aveam ore doar cu fetele in care ni s-a explicat ce e aia menstruatie, relatia sexuala, casatoria, ce presupune o relatie sexuala neprotejata (fara sa ne zica nimeni ca ajungem in Iad sau alt bau bau)

Baietii erau indrumati sa respecte fetele si sa se poarte frumos cu ele (la nivelul ala - sa nu le impinga pe scari, sa nu le ridice fusta, sa nu le vorbeasca urat).

Ni se vorbea despre ascultarea parintilor, despre respectul pentru ceilalti profesori (chiar daca unii erau groaznici si nu ne placeau), despre respectul fata de batrani si fata de handicapati.

Ni se atragea atentia ca nu e indicat sa radem de persoanele neputincioase, bolnave si ca e e de preferat sa ii ajutam pe cei care sunt mai neputinciosi ca noi.

Ni se spunea sa incercam sa pastram masura in toate (sa nu urlam, sa nu injuram, sa nu barfim colegii, sa nu fumam, sa nu ne drogam, sa nu dusmanim pe altcineva)

Ni se spunea sa nu invidiem colegii mai instariti, sa ne impacam daca ne-am certat,

Ni se explica (foarte tehnic si fara fabulatii) despre ierarhia si oranduirea administrativa a Bisericii (preoti, diaconi, parohi, mitropoliti, patriarhi, calugari).

Ni se spunea ce e acela un post. Cum se tine, in ce momente ale anului si ale saptamanii, ce se urmareste prin post.


Toate cele de mai sus aveau doua caracteristici:

1. Tehnica (date istorice, comparatii, explicatii)
2. Educationala (cultivarea respectului, masurii si a bunului simt)

Nimic din ce e descris mai sus nu a fost de natura sa ne indoctrineze in vreun fel, sa ne sperie, sa ne faca sa dispretuim alte credinte. Nu vad nimic rau si inutil in toate cele de mai sus. Nici un fel de intentie de indoctrinare.

In acelasi timp. . . daca cineva considera nepotrivit ca se facea o rugaciune la inceputul orei. . .si se vorbea despre ortodoxism. . . putea sa isi scuteasca copilul de la aceste ore.





Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns histamina spune:

laura,
dar daca strumf e de alta religie,programa ii da voie sa isi cunoasca religia sa.
strumf,de ex, va face orele de cateheza la Sf Iosif.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns histamina spune:

maria,
e ok ce spui tu si ar fi frumos sa fie asa.stiu profi de religie spuer faini, insa stiu si profesoare care l-au vazut pe Isus pe peretele clasei si jumatate din copii clasei a doua, au ajuns la psiholog,profund dezechilibrati.
stiu si profi adevarati prieteni ai elevilor,dar si profi care ii infricosau.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns belleane spune:

Daca eu am ales pentru copilul meu sa fie ortodox, statul de ce n-ar face-o, de ce sa le deschida ochii spre alte religii pe banii lui?
prin asta am vrut sa spun altceva de fapt. Eu imi iubesc foarte mult copilul si totusi nu i-am dat libertatea sa aleaga daca vrea sau nu sa fie ortodox ca si mine. Ma astept atunci de la stat sa-mi dea mie libertatea sa aleg daca vreau sa studiez materia istoria religiilor sau materia religie sa zicem ortodoxa? Statul a ales sa introduca religia in scoli pentru ca la inceput au predat chiar preoti si nu prea erau cadre didactice specializate, daca sunt multi parinti care vor istoria religiilor cred ca s-ar putea introduce ca optiune la materia religie.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Maria_1 spune:

Citat:
citat din mesajul lui histamina

maria,
e ok ce spui tu si ar fi frumos sa fie asa.stiu profi de religie spuer faini, insa stiu si profesoare care l-au vazut pe Isus pe peretele clasei si jumatate din copii clasei a doua, au ajuns la psiholog,profund dezechilibrati.
stiu si profi adevarati prieteni ai elevilor,dar si profi care ii infricosau.



Pai eu am spus ca am avut noroc cu profesoara respectiva. Dup-aia, la liceu, a venit un tantalau care avea numai viziuni si care ne trimitea pe toti in fundul iadului - chestie nu tocmai atragatoare pt elevii de clasa a X-a.

In scoli vin tot felul de absolventi la teologie si nimeni nu ii controleaza. Nu cred ca vine conducerea scolii sau altcineva care sa evalueze serios acel profesor si sa controleze daca isi vede de treaba sau bate campii.

Unii nu sunt in stare nici macar sa tina clasa in liniste - si se ajunge la o ora de haos si balamuc in care toti copiii se distreaza de mama focului cu profesorul in clasa.

Daca s-ar infiinta scoli pe langa biserici unde sa vina doar cei care doresc o astfel de educatie. . . lucrurile ar putea fi tinute in frau.

La colegiul Sf. Iosif am inteles ca se pune accentul pe disciplina si pe seriozitate...de multe ori catolicii vin cu solutii foarte bune si utile, dar ortodocsii se incapataneaza sa ia astfel de masuri si dau cu bata-n balta.

Cat despre istoria religiilor sau cursuri de religie comparata. . . nu cred ca sunt potrivite pentru copiii de cursul primar. Abia mai tarziu poti sa pricepi lucrurile astea si sa te intereseze.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns belleane spune:

Laura: eu cred ca daca ar anunta din timp, le-ar pune orele la sfarsitul sau inceputul programului. Deci ar trebui sa anunte inainte de a se face orarul. Cred ca sunt cazuri izolate astea in care copilul e obligat sa stea in clasa si sa fie indoctrinat.
Nu stiu daca copilul tau e la scoala sau nu dar in primul an mai mult au desenat, au citit niste povestioare cu pilde, au invatat cate putin despre Iisus, Moise, Duhul Sfant ceva de bun simt.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns b.nica spune:

Citat:
citat din mesajul lui belleane

Daca eu am ales pentru copilul meu sa fie ortodox, statul de ce n-ar face-o, de ce sa le deschida ochii spre alte religii pe banii lui?
prin asta am vrut sa spun altceva de fapt. Eu imi iubesc foarte mult copilul si totusi nu i-am dat libertatea sa aleaga daca vrea sau nu sa fie ortodox ca si mine. Ma astept atunci de la stat sa-mi dea mie libertatea sa aleg daca vreau sa studiez materia istoria religiilor sau materia religie sa zicem ortodoxa? Statul a ales sa introduca religia in scoli pentru ca la inceput au predat chiar preoti si nu prea erau cadre didactice specializate, daca sunt multi parinti care vor istoria religiilor cred ca s-ar putea introduce ca optiune la materia religie.




Tu chiar nu ai citit postarile anterioare?
Copilul tau este o fiinta care trebuie sa fie crescuta cu cea mai mare atentie, dar daca este respectata trebuie sa nu i se impuna nimic, ci trebuie numai sa i se ofere optiunile.Este ca in scoala, anumiti copii sunt atrasi mai mult de stiintele matematice si altii mai mult de literatura.
Il vei obliga pe copilul tau sa faca, sa zicem, Politehnica pt. ca tu esti inginera si consideri ca si el trebuie sa ia calea asta, sau il vei lasa sa faca Filologia pt. ca asta ii place?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns belleane spune:

b.nica: pai probabil si tu ti-ai botezat copilul fara sa-i ceri acceptul, asta spuneam. Copilul tau este o fiinta care trebuie sa fie crescuta cu cea mai mare atentie, dar daca este respectata trebuie sa nu i se impuna nimic, ci trebuie numai sa i se ofere optiunile.Este ca in scoala, anumiti copii sunt atrasi mai mult de stiintele matematice si altii mai mult de literatura. Uite statul ne-a dat posibilitatea de a alege facand materia asta optionala.

Mergi la inceput