Clasa a-III-a: 2011-2012 (4)
Raspunsuri - Pagina 6
sorana spune:
Bravo Sofiei!
Anya nici nu am sesizat repros ci doar ingrijorare, in sensul ca poate ar trebui sa te duci si tu. Nu, eu nu cred ca e necesar sa te duci pe la profesori, eu as fi avut ceva de comentat, dar n-am avut loc.
Ca sa va si zic ce aveam de comentat: la finalul sem I profa de italiana i-a zis Monicai ca desi are numai fb-uri, "de data asta" ii incheie media fb DAR sem viitor va tine cont ca nu e activa la ore. Si se stresase fi-mea, ma intreba daca e posibil asa ceva - sa ai numai fb si sa-ti incheie media b. Asa ca ma dusesem sa-i zic profei ca e un copil mai timid de-aia nu e activa dar ca stie, sa o intrebe si daca nu ridica mana. Cum ziceam, n-a fost cazul.
happiness spune:
Fetelor, sa aveti o primavara minunata , cu sanatate si clipe speciale alaturi de cei dragi!
happiness spune:
Sa inteleg ca Monica nu merge?
A mea pana la urma a zis ca da, vrea..asa ca o las, sper sa nu coboare sub 85. Data trecuta a luat 87 si am fost super multumita, avand in vedere ca s-a dus fara pic de pregatire suplimentara.
Bafta tuturor copilasilor maine!
sorana spune:
Ba da, s-a dus Monica la evaluari dar declarand "e ultimul pana la vara" . Am fost perfect de acord, avem clar nevoie de o pauza.
sorana spune:
Fi-me, ca de obicei, neatenta. A facut ultima problema DAR a gresit aia cu "cel mai mic numar" (2.5) unde a citit "cel mai mare nr" si a scris 411 in loc de 114 , a mai gresit 2.6 unde chiar nu inteleg ce a facut ca genul asta de probleme le stie foarte bine si chiar repetasem joi (cred ca facuse chiar problema asta - perfect, evident) si n-a facut III 1b - aia cu numarul de fete. De asta nu zic ca asta e, nu s-a prins, dar cele 2 gresite de la subiectul 2 . Deci 85p, nota care nu e foarte mica, nu m-as fi ofticat daca lua aceeasi nota ca n-a facut ultima problema dar sa citesti "mare" cand pe foaie scrie "mic" mi se pare foarte, foarte aiurea.
Am incercat sa-i explic si ei ca e pacat, daca tot stie si o duce capul sa nu obtina si punctajul pe care l-ar putea lua daca ar fi un pic atenta. Si nu este ceva ce as putea corecta eu, ca degeaba m-as apuca acum sa fac matematica cu ea, nu aici e problema. Sfaturi, cineva?
happiness spune:
A mea a luat 89 de p la mate...Avand in vedere ca ea face si dans de performanta, ca a plecat la concurs doar cu ce stia de la clasa, fara pregatire suplimentara, fara nimic, sunt foarte multumita. In clasa, doar 7 copii au luat punctaje mai mari( la romana doar 4), ceea ce o situeaza undeva intre primii. Asta e ceea ce voiam sa stiu de fapt. Este sau nu de FB intr-o clasa in care toti au FB pe linie, in general?
Sfaturi, Sorana..Ce sfaturi? A mea la romana nu a citit cerintala compunere si nu a folosit acele 2 expresii. Nu reciteste si uita mereu macar un semn de punctuatie, o diacritica, ceva...Doar daca facem vreun concurs cu premii , poate or fi mai atente fetele noastre...
loryi1974 spune:
Happi, important la evaluari este ca totul sa se desfasoare cinstit. Atata timp cat nu exista un sistem unitar de control si nu se iau masuri de limitare a fraudelor, rezultatele sunt cele pe care le vedem cu totii. Sunt scoli care ar fi trebuit zburate de mult din concurs, dar uite ca nu-s si fac in continuare tot ce stiu.
La noi la clasa se fac strict problemele din manual si caietul special, nu am avut/avem niciun fel de fise si lucrari de control extrem de rare( nu ca ma omor dupa ele :)
Dar cred ca rezultatele la concursuri trebuie sa fie relativ corelate, adica copiii care iau 85-100 la Evaluari sa ia in general peste 90 la Euclid poate mai mult, la Arhimede la fel. Aceasta corelatie trebuie urmarita, dupa parerea mea. La Evaluari la mate de exemplu pierzi scurt 5p daca nu faci ceva pe cand la Euclid/Arhimede sunt alte sisteme de notare, mai avantajoase pentru copiii foarte buni, la Arhimede chiar daca subiectele sunt dificile, poti lua puncte din pasii intermediari , ca la olimpiada.
Ma bucur ca avem o pauza de concursuri, fiica-mea e deja bronzata de la soarele din weekend cand a stat mai mult pe afara.
sorana spune:
Citat: |
citat din mesajul lui loryi1974 Dar cred ca rezultatele la concursuri trebuie sa fie relativ corelate, adica copiii care iau 85-100 la Evaluari sa ia in general peste 90 la Euclid poate mai mult, la Arhimede la fel. Aceasta corelatie trebuie urmarita, dupa parerea mea. La Evaluari la mate de exemplu pierzi scurt 5p daca nu faci ceva pe cand la Euclid/Arhimede sunt alte sisteme de notare, mai avantajoase pentru copiii foarte buni, la Arhimede chiar daca subiectele sunt dificile, poti lua puncte din pasii intermediari , ca la olimpiada. |
A mea nu e asa. Nici macar la lucrarile din clasa. Adica nu e constanta. Poate sa ia 100 dar poate sa ia si 80 si poate si mai putin (in clasa n-a luat sub 85, dar la concursuri da). Pentru ca de stiut, stie, dar e neatenta si depinde cat de neatenta. Poate "uita" doar un subiect sau poate uita mai multe sau poate (ca la arhimede) sa n-aiba chef deloc si sa faca un singur subiect, ala pe care l-a vazut din prima, restul n-a avut chef sa le citeasca. Pe de alta parte, poate avea o zi buna si sa ia punctaj foarte bun (la nivelul 98-100).
Pe mine ma omoara nesiguranta asta, ca niciodata nu stiu ce va face, ce chef are.
happiness spune:
La scoala la noi concursurile se "pazesc" asa cum trebuie si se si corecteaza la sange. Este cotata cea mai buna scoala din oras, dar la Evaluari-romana noi avem un singur punctaj de 100 la clasa a III a( o fetita din clasa Mariei), pe cand la o scoala de cartier de langa mine sunt 9 de 100p...Cred ca asta spune destul de multe despre felul in care se evalueaza lucrarile. Eu lucrez in scoala si nici nu am cerut sa ii vad fetei lucrarile la Evaluari. A luat exact cat a meritat. La mate au fost, in general, un pic mai mari punctajele decat la romana. Eu zic ca notele sunt in clasa ei mereu corecte, doamna e chiar severa in ultima vreme. La dictari pune B si pentru 2-3 semne de punctuatie uitate. La concursuri subiectele difera de clasa, dar pot sa spun ca ei nu fac doar manualul. Lucreaza si din manual, dar extrem de putin, in general fac din culegere sau exercitii/probleme scrise de dna pe tabla. Ritmul de lucru e cam asta: Au facut impartirea cu rest, au exersat cam 10 impartiri, apoi le-a dat test fulger la finalul orei, 10 impartiri de acelasi tip. Si le-a corectat toate caietele! Avand in vedere ca fiica-mea a gresit (doar) la scadere( a zis ca 6-2=3), zic ca e eficienta metoda doamnei la mate. De asta ziceam ca sunt multumita, ca a mers doar cu cat stia de la scoala si a facut un punctaj foarte bun.Ei au lucrat totusi si subiecte din anii anteriorin la Evaluari, dar partea a III a explicata doar la unul din ani, in rest tema pentru acasa...Eu nu am trimis-o la Euclid si Arhimede pana acum, am zis ca sunt grele si nu face fata, dar cred ca am sa o las data viitoare. Ieri i-am zis ca o cred in stare sa faca si acolo punctaje bune si s-a bucurat atat de tare ca o las sa se duca de parca a primit stelele in dar. M-a impresionat atat de mult cum a zis ea ca ii place sa mearga la concursuri, incat ii doresc mai mult ca niciodata sanatate doamnei ca i-a calit cu greul si i-a invatat sa le placa sa munceasca.Ceea ce am urmarit eu, apropo si de ce zicea Sorana, nu a fost sa ia premii si atat. Mie imi place sa o vad atenta, concentrata si perfectionista. A iesit de la mate dupa o ora si 40 de minute, s-a chinuit, le-a buchisit, chiar si-a dat silinta. asta dupa ce la romana a gresit din neatentie ...I-a fost de invatatura de minte cred, ca isi dorea mult inca o medalie si..nu a fost sa fie.Data viitoare...sper...
O zi buna maine tuturor si bafta la scoala copilasilor!