Invitatie la audiere publica - copii "clasa zero"
Raspunsuri - Pagina 5
roli25 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui madyrizi - in calendar scrie ca recensamantul este pana pe 19 februarie. astazi, pana la ora 10, a trebuit sa trimitem la inspectoratele de sector listele complete cu recenzarea copiilor, - ieri, la ora 14, am aflat ca exista o modificare la copiii recenzati: pot merge la pregatitoare si copiii nascuti in 2007, cu evaluare psihosomatica, deci am inrosit telefoanele sa chemam parintii celor nascuti in 2007 ca sa-i "consiliem spre binele copilului" de parca noi am fi licentitati in psihologie sau legislatie si stim exact ce-i trebuie copilului altei persoane, - continua sa apara modificari la metodologie, iar noi nu mai stim ce sa le spunem parintilor. ca dovada nici cei de la telverde nu mai stiu ce sa spuna. - circumscriptiile au fost facute dupa planurile din 2000 probabil, deci sunt total depasite. de aceea probabil nici nu avem voie sa le afisam pana pe 19.02 (evident ca pe 20 vor fi afisate pentru ca nu mergem la serviciu duminica), - nu se stie cine va preda la clasa pregatitoare sau daca va duce copiii pana la clasa a IV-a, - nu este gata softul pentru inscrieri, deci va aparea cu 1-2 zile inainte total nepregatit + 10 modificari la el de la ora la ora, iar serverul probabil va pica in prima zi de inscriere din sfert in sfert de ora, - nu se stie ce date se cer pentru inscriere in softul respectiv, deci e posibil sa mai punem si parintii pe drumuri un pic, astea sunt doar cateva din multele lucruri nepregatite care imi vin acum in cap, deci suntem total bulversati... Mami de www.pregnancy-duedate.com/tickers/z7m2069icppvwhff.png" target="_blank">Mihai siwww.pregnancy-duedate.com/tickers/3n5z7sh3szzc8t5z.png" target="_blank">Alex |
Si cu cei nerecenzati ce se intampla? La mine n-a venit nimeni.
doruletz spune:
Citat: |
citat din mesajul lui madyrizi daca un copil de 6 ani este egal cu unul de 7 ani, atunci de ce mai trebuie evaluare psihosomatica? sa-i bagam pe toti in aceeasi oala si sa-i trimitem la scoala. ce rost mai are sa vedem daca e si apt pentru asa ceva. |
Din cate am inteles evaluarea se face pentru cei care au 5 ani (6 ani fara cateva luni) dar parintii vor ca ei sa intre totusi in clasa pregatitoare. E altceva. Cei de 6 ani nu sunt egali cu cei de 7 ani, tocmai de aia unii merg la clasa pregatitoare si ceilalti in clasa 1:)
Dar acum inteleg de ce parintii sunt speriati, nu atat de noua lege cat de "dezorientarea" celor care ar trebui sa-i orienteze :)
Citat: |
Nu ma tem ca scoala e un baubau, cel putin nu in timpul orelor, care desigur vor fi adaptate, sper, pentru ei, ci de pauze, cand se vor amesteca cu ceilalti, mai mari, de faptul ca vor utiliza toalete, care nu vor fi mereu curate... etc. Totusi un an conteaza pentru dezvoltarea lui psihomotorie. Vad eu diferenta de la 4 la 5 ani... intelege altfel lucrurile, te intelegi mai bine cu el. |
Pe mine m-ar ingrijora mai tare daca copilul meu de 6 ani impliniti nu ar manifesta capacitatile necesare ca sa inceapa sa invete sa scrie si sa citeasca, asta as considera-o o problema mai mare decat toaleta din scoala.
Despre pauze insa inteleg f bine nelinistea, mi se pare normala. Dar nu e nevoie de lege ci doar de profesori competenti care sa stie sa se organizeze si sa explice parintilor ...in nici un caz unii care apar in fata parintilor mai panicati decat ei si mult mai cazuti din luna dupa cum se pare ca e cazul uneori. Problema asta se poate rezolva relativ simplu prin amenajarea pauzelor in asa fel incat sa nu fie toti la gramada, macar la inceput (asta in cazul in care scoala nu are doua curti separate, unele au). (Desi macar una dintre pauze ar trebui sa se faca impreuna cu ceilalti copii, pentru adaptare, ca nici ei nu sunt criminali in serie ci doar copii ceva mai maricei:)
BESTUTZA spune:
Citat: | ||||
citat din mesajul lui doruletz
Din cate am inteles evaluarea se face pentru cei care au 5 ani (6 ani fara cateva luni) dar parintii vor ca ei sa intre totusi in clasa pregatitoare. E altceva. Cei de 6 ani nu sunt egali cu cei de 7 ani, tocmai de aia unii merg la clasa pregatitoare si ceilalti in clasa 1:) Dar acum inteleg de ce parintii sunt speriati, nu atat de noua lege cat de "dezorientarea" celor care ar trebui sa-i orienteze :)
Pe mine m-ar ingrijora mai tare daca copilul meu de 6 ani impliniti nu ar manifesta capacitatile necesare ca sa inceapa sa invete sa scrie si sa citeasca, asta as considera-o o problema mai mare decat toaleta din scoala. Despre pauze insa inteleg f bine nelinistea, mi se pare normala. Dar nu e nevoie de lege ci doar de profesori competenti care sa stie sa se organizeze si sa explice parintilor ...in nici un caz unii care apar in fata parintilor mai panicati decat ei si mult mai cazuti din luna dupa cum se pare ca e cazul uneori. Problema asta se poate rezolva relativ simplu prin amenajarea pauzelor in asa fel incat sa nu fie toti la gramada, macar la inceput (asta in cazul in care scoala nu are doua curti separate, unele au). (Desi macar una dintre pauze ar trebui sa se faca impreuna cu ceilalti copii, pentru adaptare, ca nici ei nu sunt criminali in serie ci doar copii ceva mai maricei:) |
Legea in sine e dezorientanta!Pe parcursula acateva luni sa-u schimbat de nu stiu cate ori regulile!
Parintii pun intrebari la care cei abilitati nu pot da RASPUNSURI LEGALE,pentru ca le este frica ca ce spun ei astazi maine sa fie contrazis de o EXTINDERE a legii printr-o informare de ultim moment!
Sigur, raspunsuri linistioare, incurajante, zambitoare pot da de genul"totul o sa fie bine"
Problema e cand parintii vin cu intrebari concrete:"unde va fi clasa,-la noi in scoala invata doua scoli pentru ca una e in reabilitare..deci... -vor avea aceeasi invatatoare pana intr-a patra, cine va fi ea,-madi a si spus ca sun ff multe posturi vacante ,care nu se stie de cine vor fi ocupate-PROGRAMA e o necunoscuta totala.Pana acum cateva zile nici nu se punea problema evaluarii celor din 2007,deodata insa parintii trebuie instiinsati!
Si ministrul vne si declara de lainterviu al interviu altceva...
doruletz spune:
Citat: |
Bineinteles sunt nemultumita si de faptul ca va trebui sa-l iau zilnic la 12, sau sotul, cand lucrez eu. Adica mai aveam un an de respiro, ca e la gradi cu program prelungit, mananca si doarme acolo. Si stiu ca mananca bine, se indeamna cu gramada, acasa cam face mofturi. |
Si asta inteleg, presupune un efort si adaptare. Doar ca sistemul educational public si gratuit e gandit in interesul instruirii tuturor copiiilor si deci in interesul societatii viitoare, mai putin pentru confortul unora dintre parinti. Iar interesul copilului ca si al societatii e sa nu-l prinda batranetea tot pe bancile scolii si sa fie pe picioarele lui cat mai devreme nu cand incep sa apara primele fire albe in par.
Iar sistemul public tine cont de toata lumea, si de cei care au copii la scoala dar si de cei care nu au (dar au interesul unei societati tinere si dinamice), si de populatia rurala (majoritara) si cea de la oras, si de cei care abandoneaza astazi scoala la 14 ani fara nici o perspectiva si nici o calificare -f multi pt o tara europeana- si de cei mai putini care vor continua la scoli inalte etc.
Pe de alta parte e evident ca un sistem public care trebuie gandit pentru toata lumea nu poate avea doar avantaje si ca nu pot fi toti multumiti si mai evident e ca unii dintre profesori vor fi mereu impotriva pentru ca li se va cere mai multa atentie si competenta.
Citat: |
Parintii pun intrebari la care cei abilitati nu pot da RASPUNSURI LEGALE,pentru ca le este frica ca ce spun ei astazi maine sa fie contrazis de o EXTINDERE a legii printr-o informare de ultim moment! Sigur, raspunsuri linistioare, incurajante, zambitoare pot da de genul"totul o sa fie bine" Problema e cand parintii vin cu intrebari concrete:"unde va fi clasa,-la noi in scoala invata doua scoli pentru ca una e in reabilitare..deci... -vor avea aceeasi invatatoare pana intr-a patra, cine va fi ea,-madi a si spus ca sun ff multe posturi vacante ,care nu se stie de cine vor fi ocupate-PROGRAMA e o necunoscuta totala |
Profesorii raspund ca e treaba guvernului si a legilor sa raspunda la aceste intrebari concrete? Sa le aleaga invatatoarea prin decret si sa specifice in lege clasa (si banca?) in care va sta fiecare copil?! Reabilitarea scolilor nu era treaba primariilor? Adevarul e ca oricine s-ar speria in fata unui astfel de monument de incompetenta din partea celor care ar trebui sa-i invete pe copii si a celor care sunt abilitati sa organizeze niste cursuri!
Iar programa sigur n-o sa contina teoria corzilor ci probabil vor invata sa citeasca si sa scrie:)
madyrizi spune:
roli25, cu cei nerecenzati nu se intampla nimic. ai dreptul sa-ti inscrii copilul in etapa I la scoala de circumscriptie sau in etapa II la alta scoala (daca mai au locuri). de ex. noi ne bazam ca o sa avem locuri libere si pentru cei din afara circumscriptiei, dar spre surpriza noastra avem 84 de copii recenzati pt. clasa I si 75 de locuri aprobate , asa ca asteptam sa ne spuna inspectoratul daca ne aproba a 4-a clasa (si atunci am avea locuri si pentru cei din afara circumscriptiei) sau ii inghesuie pe copii in 3 clase si atunci adio locuri libere pentru cei din afara.
la clasa 0 avem 50 de copii recenzati pe 50 de locuri, deci nici acolo nu avem locuri pentru etapa a II-a si nici nu mai putem cere.
Mami de www.pregnancy-duedate.com/tickers/z7m2069icppvwhff.png" target="_blank">Mihai siwww.pregnancy-duedate.com/tickers/3n5z7sh3szzc8t5z.png" target="_blank">Alex
inbox spune:
Citat: |
citat din mesajul lui madyrizi roli25, cu cei nerecenzati nu se intampla nimic. ai dreptul sa-ti inscrii copilul in etapa I la scoala de circumscriptie sau in etapa II la alta scoala (daca mai au locuri). de ex. noi ne bazam ca o sa avem locuri libere si pentru cei din afara circumscriptiei, dar spre surpriza noastra avem 84 de copii recenzati pt. clasa I si 75 de locuri aprobate , asa ca asteptam sa ne spuna inspectoratul daca ne aproba a 4-a clasa (si atunci am avea locuri si pentru cei din afara circumscriptiei) sau ii inghesuie pe copii in 3 clase si atunci adio locuri libere pentru cei din afara. la clasa 0 avem 50 de copii recenzati pe 50 de locuri, deci nici acolo nu avem locuri pentru etapa a II-a si nici nu mai putem cere. Mami de www.pregnancy-duedate.com/tickers/z7m2069icppvwhff.png" target="_blank">Mihai siwww.pregnancy-duedate.com/tickers/3n5z7sh3szzc8t5z.png" target="_blank">Alex |
Esti sigura ca toti cei recenzati se vor inscrie la scoala voastra?
Lumea mea
madyrizi spune:
nu sunt sigura, dar nu putem scoate nimic liber pana in etapa a IV-a pentru ca sunt toate locurile rezervate pentru recenzati , asa ca vor ramane locuri pentru pile , exact cum zicea nenea ex ca n-o sa fie.
Mami de www.pregnancy-duedate.com/tickers/z7m2069icppvwhff.png" target="_blank">Mihai siwww.pregnancy-duedate.com/tickers/3n5z7sh3szzc8t5z.png" target="_blank">Alex
inbox spune:
Citat: |
citat din mesajul lui madyrizi nu sunt sigura, dar nu putem scoate nimic liber pana in etapa a IV-a pentru ca sunt toate locurile rezervate pentru recenzati , asa ca vor ramane locuri pentru pile , exact cum zicea nenea ex ca n-o sa fie. Mami de www.pregnancy-duedate.com/tickers/z7m2069icppvwhff.png" target="_blank">Mihai siwww.pregnancy-duedate.com/tickers/3n5z7sh3szzc8t5z.png" target="_blank">Alex |
pentru pile oricum se gasesc solutii. Chiar vorbeam cu sotul ipotetic, ca daca raman locuri libere, si intra si cei din familii monoparentale, si cei cu frati in scoala si toata lumea care ar mai putea intra si raman eu cu X pe un loc, cine intra in scoala respectiva? la care sotul foarte serios:"cel cu pila mai mare"...prima data nu mi-am dat seama ce a zis, eram foarte prinsa de rationamente...
Lumea mea
madyrizi spune:
pai tocmai asta e faza: avem 20 de copii care ar trebui sa vina din afara circumscriptiei si de care stim sigur ca vor sa vina la noi. asa ca daca nu se inscriu in prima etapa copiii, atunci raman mai multe locuri pentru pile. oricum ar fi, noi nu ramanem in pierdere, dar nebunia asta cu "uite-ma, uite nu-s", a se citi recensamant, este o mare harababura.
trebuia sa lase parintii sa-si aleaga scoala, sa aprobe apoi nr. de clase si asta e. atunci se va vedea care scoala era cautata si care nu era cautata merita sa nu mai existe.
de ex: o scoala care are cate o clasa pe fiecare nivel, dar pentru ca directoarea a avut oaresce relatii, au comasat gradinita din alt cartier cu scoala aceasta. scoala este foarte departe de gradinita, chiar in afara circumscriptiei, deci nu se justifica comasarea in conditiile in care exista scoala de circumscriptie foarte aproape. gradinita a dat in judecata inspectoratul si asteapta decizia judecatoriei.
alt ex: o scoala mica intrata in programul BEI (program de reabilitare din bani europeni) este mutata cu catel si purcel la alta scoala la 500 de metri, de vreo 4-5 ani. stau bine mersi acolo si nu se calca pe coada unii pe altii. atunci de ce nu se desfiinteaza?
si exemple din astea sunt multe...
Mami de www.pregnancy-duedate.com/tickers/z7m2069icppvwhff.png" target="_blank">Mihai siwww.pregnancy-duedate.com/tickers/3n5z7sh3szzc8t5z.png" target="_blank">Alex
BESTUTZA spune:
Doruletz, lista de intrebari e lunga si in momentul in care la nivel NATIONAL SCHIMBI, nu poate fi raspunzator profesorul sau directorul.
Tu stii cate educatoare NECALIFICATE lucreaza in gradinite?In general sunt la grupele mici pentru a lasa pe cele calificate sa lucreze cu grupele mari,pregatitoare.Nu cred ca se vor tranfera educatoarele de acolo la scoala.Si atunci unde vor ajunge necalificatii in conditiile in care invatatorii din scoli vor sa ia clasa I,nu pregatioare?
Un educator ,invatator nu se formeaza cu un curs sau doua facute peste o alta specializare,dar acum probabil asa se va face...
Un invatator se forma in 4 ani cu multe ore de muzica,desen,metodica predarii diferitelor discipline, cu multe ore de psihologia copilului, de practica la clasa,asta inca din timpul liceului,inainte de incadrare...Deci pentru a-i invata pe copii a citi si a scrie e o treaba destul de complicata care nu se invata doar intr-un curs.
Mie mi se pare ca un educator nu mai este ce trebuie sa fie-indrumator ,consilier competent al dezvoltarii si educatiei ,ci un paznic,un organizator al spatiilor,un "dezlegator" de elucubratii legislative si peste toate, raspunzator de nereusita imposibilului...