Clasa I * 2011 - 2012 * [16]
Raspunsuri - Pagina 20
antoemma spune:
Ce mai fac mamicile? Vad ca e cam liniste pe aici. La multi ani, tuturor!
La noi e plina perioada de testare. Azi au avut test si la mate, si la germana, dar rezultatele le vom vedea luni. Ieri au avut dictare si i-a pus d-na sa-si corecteze lucrarile intre ei. Le-a aratat textul corect si ei trebuiau sa verifice. Colegul fetitei mele i-a gasit ei doua greseli, dar de fapt avea doar una, pe care el nu o remarcase insa ii pusese greseala pe ceva ce era de fapt corect. Ea mi-a spus ca el avea 12 greseli, dar nu prea imi vine sa cred ca in patru randuri avea atat de multe. Posibil sa fi gresit si ea , ca si el. Oricum, mi s-a parut interesanta ideea.
Ni s-a propus sa ne inscriem la Eurojunior, acesta fiind primul concurs de pana acum, dar nu stiu ce sa fac, pentru ca ei nu au facut literele romanesti si vad ca acolo le cere spre exemplu sa faca diferenta dintre i din a si i din i, despre care eu nu i-am explicat. Cred ca dam banii degeaba... Poate o las totusi sa participe doar ca sa faca ceva nou, fara sa am asteptari la rezultate prea bune. Ma mai gandesc.
In rest, a mea e o fricoasa si jumatate. Ii e frica sa mearga prin casa si multe altele. I-a spus un baietel ca a auzit ca exista o femeie care cantareste o tona si s-a speriat de a durut-o burtica. Isi inchipuia ca femeia respectiva are o gura foarte mare si ar putea-o manca... Apoi, a avut la lectura o poezie cu un baietel care nu a vrut sa-si tunda parul sau sa-si taie unghiile un an, si era o poza cu el in carte. Bineinteles ca si de el s-a speriat si acum nu mai poata nici sa-i auda numele... E foarte impresionabila. Astept sa mai creasca, pentru ca si eu eram o fricoasa.
eveline spune:
Si Bia e inscrisa la Eurojunior...a inscris-o sotul intr-o dimineata cand a dus-o la scoala, i s-a parut interesant...Ideea e ca am citit si eu din subiecte si cel putin unul m-a dat pe spate la propriu:
"Pe langa state ca Franta, Germania si Belgia, Romania face parte din Uniunea Europeana. Capitala Uniunii Europene este in orasul numit Bruxelles. Unde este capitala Romaniei?
a) la Brasov
b) la Bucuresti
c) la Bruxelles
d) la Timisoara"
bai, ma leshi.... Daca era pusa intrebarea direct nu era problema, da asa cel putin pe a mea o descurajeaza total textul...chiar am sa-i dau testul diseara sa vad, ma insel sau nu?
manuelacrina spune:
Dar Eurojuniorul asta este concurs de cultura generala ? ... chiar ca astfel de informatii in plus (pe langa cerinta efectiva) ii incurca pe copii ...
Am gasit si eu niste problemute mai ciudate in culegerea aceea groasa I-IV de Anisoara (nu stiu cum ):
1." Alina si Alex au impreuna 18 jucarii, impartite la fiecare in mod egal. Cate jucarii are fiecare."
... problema aceasta era la clasa 1 la capitolul cu adunari si scaderi pana in 20 ... cum s-ar putea explica rezolvarea sau care este rezolvarea pe intelesul lor ? ... eu i-am explicat rezolvarea prin "incercari", altfel nu stiu cum, desi ea intuitiv stie raspunsul, dar cum scriem rezolvarea ?!
2. "Ana are 10 colegi si 6 colege si o cutie cu 18 bomboane din care serveste fiecare copil cu cate o bomboana. Cate bomboane ii raman ? Cate solutii exista la aceasta problema ?"
... cate solutii exista ???!!! ... era problema cu steluta, adica pentru "copii isteti" ... dar zau ca eu nu stiu cate solutii exista ?
mina spune:
Manuela, la cea de-a doua problema postata de tine mie mi se pare ca si intrebarea e prost pusa. Problema are o singura solutie (adica un singur rezultat). Poate avea, intr-adevar, mai multe moduri de rezolvare (ceea ce s-ar numi mai tarziu rationament). Nu ca as sti care-s alea. Insa asa cum e pusa intrebarea, copilul se va gandi ca exista mai multe rezultate corecte, ceea ce mie mi se pare ca nu e cazul.
Ciudate rau problemele astea....
Mina si
Matei-Costin, sensu'lu'viata lu'mami si tati
din:09.09.2004
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57655" target="_blank">cronicile vizigotului
www.tocanadecuvinte.blogspot.com" target="_blank">TocanaDeCuvinte
Some people dream of success...while others wake up and work hard at it
Lali spune:
Manuelacrina, eu la prima problema i-as fi dat lui D urmatoarea sugestie: deseneaza-i pe Alina si Alex si imparte-le jucariile, mingi sa spunem. Una Alinei, una lui Alex pana ajungi la 18. Cate are fiecare ? Nu cred ca trebuie mai complicat de atat, pentru ca inca se lucreaza cu cifre mici si merge.
Soleil, ai fost inventiva .
anca_nicolae spune:
Buna Manu!
Despre cele 2 probleme:
2. Aia cu bomboane:
- da, sunt 2 moduri de rezolvare, si anume:
a) se aduna toti colegii, 10+6 = 16
spunandu-se ca "serveste FIECARE copil", se face 18-16=2
deci: ii raman 2 bomboane
b) se servesc baietii: 18-10=8
se servesc colegele: 8-6=2
EDIT: am uitat sa spun ca problema nu spune clar daca si Ana ia bomboana sau nu... teoretic, eu cred ca intrebarea e pusa fara a o lua pe Ana in calcul, avand imaginea clasica cand colegii stau in banca si sarbatoritul trece pe la fiecare in parte. Manu, sa ne zici, de curiozitate, raspunul, este 1 sau 2?
1. aia cu jucariile:
- asta da, e mai uratica, dintr-un singur motiv, nr 18 e cam mare.
- se rezolva cum ai zis tu, "prin incercari", dar de fapt se numeste metoda iterativa:
se deseneaza 18 semne [bete, patratele, bilute], si se incercuiesc diferit una cate una, sa zicem cu linie rosie pt un copil, cu line verde pt alt copil. La sfarsit, se numara obiectele incercuite cu aceeasi culoare.
Poze cu noi
Veronica-Elena 14 ani, Tudor-Iulian 11 ani, Robert-Adrian 2 anisori
anca_nicolae spune:
Completare:
La problema 1, se poate incepe si cu desenarea a 2 multimi [cartofi] si se populeaza fiecare multime, pe rand, alternativ, cu cate un obiect. Partea mai grea aici este estimarea initiala a dimensiunii multimii, copiii mici scriu/deseneaza mai mare decat normal, si atunci exista riscul de a nu incapea alea 9 chestii.... Asa ca, desi teoretic, multimile se deseneaza prin acei "cartofi", e mai simplu cu insirarea lor pe 2 linii orizontale, una sub alta, si fiecare obiect adaugat se deseneaza in cate 1 patratica de mate.
Bafta si... multa rabdare
Sa mai scrii aici orice problema... :)
***
Aaa, si apropo, urata rau problema aia cu Uniunea Europeana, pt clasa I, chiar copiii mei mari v+t, chiar si ei ar avea ceva incurcatura... parca si vad pe Tudor cum ar zice: da, capitala Romaniei este Bucuresti daaaaaar, daca se merge pe globalizare, atunci va conta doar capitala Uniunii Europene, deci... si pentru Romania, Bruxelles este o capitala, un punct de reper, nu?
Cam de asta va ziceam eu ca la unele concursuri, cangurul si altele, ENUNTUL problemelor e mai problematic, nu rezolvarea in sine.. Si asta nu e chiar corect... ma rog, tendinte si tendinte.
Nu mai pomenesc de concursuri cu subiecte gresite... Iata recent, Tudor a fost la olimpiada de mate pe sector, 4 subiecte, primul, cel mai simplu, l-a facut in primele minute, dar calculul final dadea un numar, sa zicem 237 [nu mai stiu nr exact] si pe tabla scria 238. A tot reluat Tudor calculul, nimic, atata ii dadea. Cum eu le-am zis mereu ca la fiecare problema stati un anume timp, cat stiti bine, cat nu nu, si treceti mai departe, a trecut mai departe [dupa vreo 5 min pierdute pe recalculare!]. Cand mai era o juma de ora, adica dupa 1 ora jumate, intra in fiecare clasa un prof si zice: copii, aici nu e 238, e 237! Tudor si-a explicat multumit in mintea lui ca e bun calculul lui si a trecut mai departe. Insa, din pct meu de vedere, a fost ff incorect, poate alt copil a pierdut muuult mai mult timp pe recalculare, si deci a fost dezavantajat, practic, i s-a furat din timpul total, in timp ce, sigur, alti copiii poate au fost neafectati, daca isi lasasera acel exercitiu pt ultima juma de ora, au inceput rezolvarea lui avand din start valoarea corecta.
Mult success!
Poze cu noi
Veronica-Elena 14 ani, Tudor-Iulian 11 ani, Robert-Adrian 2 anisori