Clasa a VII-a- .Lucrul suplimentar ,acasa

Clasa a VII-a- .Lucrul suplimentar ,acasa | Autor: isabela

Link direct la acest mesaj

Spuneti-mi va rog, ai vostrii copii, lucreaza ,suplimentar acasa? Ma intereseaza in special, la matematica. Daca da, cat. In fiecare zi?

Noi avem o problema. La scoala, la tabla, nu are nici o problema, rezolva exercitiile fara probleme. In banca, lucreaza singura, dar la lucrari e jale. Imi spune ca intra in panica. Eu sunt convinsa ca nu lucreaza suficient, ca doar temele nu sunt suficiente. Nu o pot da la meditatii, pentru ca in acest moment nu-mi permit, si sincera sa fiu, nici nu vreau. Ii pot explica, daca nu intelege ceva, si sa dau bani doar ca sa lucreze 2 ore la meditatii, si apoi temele care le primeste acolo, parca nu ma lasa sufletul (daca pot spune asa).

Alternativa ar fi sa-i las de lucru, si sa verific apoi daca a lucrat corect. Sa-i las in fiecare zi? 1 ora- 2 ore? Trebuie sa ma gandesc ca are si alte teme, si de invatat la alte materii.

Cum sa procedez?

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns roxy spune:

buna.Nu am copil inca de clasa a VIIa , asa ca poate vei considera raspunsul meu cam pe langa, dar pana primesti raspunsuri adecvate, un lucru as dori sa-ti spun.Sa nu faci ceea ce au facut ai mei cu mine.Cum ma vedeau ca am putin timp liber cum sareau cu exercitiile suplimentare, ca vezi doamne pierd vremea.Si am ajuns la faza in care aveam mereu ceva de facut numai sa nu ma vada ca sunt pe liber.Stateam cu o carte de matematica in fata , chiar daca dedesubtul ei era o carte de lectura pe care imi placea sa o devorez, si mai faceam din cand in cand cate un exercitiu sa nu zica ca nu fac nimic.Concluzia lor era mereu ca lucrez incet .Weekendurile erau de cosmar, si asta din cele mai bune intentii ale lor, stiu asta acum , dar atunci uram weekendurile, pentru ca in loc sa ies cu alti colegi pe afara , eu aveam suplimentar de lucrat.
Sa nu cazi in capcana asta, din cele mai bune intentii.Mai bine stabiliti ca in fiecare zi dupa ce termina de facut temele si face o pagina de exercitii din cei dai tu sau din ce stabiliti impreuna, poate si are voie sa faca ceva ce-i face ei placere.Asta o va stimula sa lucreze repede si bine (ca doar controlezi si nu va vrea sa o ia de la capat) si apoi sa se delecteze citind o carte, sau vazand un film sau pur si simplu ce-i place ei , ca rasplata.Sigur va da roade mai bune decat sa stie ca atunci cand termina o asteapta un alt exercitiu de matematica ...

Bafta multa iti doresc sa gasesti metoda apreciata de amandoua .

Revin cu o precizare, la lucrari poate sa fie de vina organizarea.Daca juma de ora sta si se gandeste cum sa ezolve si apoi se apuca, deja intra in criza de timp si nu mai reuseste nici cat stia.Spune-i sa inceapa cu ce stie mai bine, face aceea intai sa fie sigura ca a facut ceva si apoi se apuca de restul, important sa atinga toate subiectele.Faceti exercitii de incadrat in timp, nu neaparat de teme, ci asa...trebuie sa faca un lucru in atata timp.Exemplu, sa stranga patul in 5 minute nu o ora, sa se imbrace tot asa...si apoi restransa aria la teme si cum sa faca sa nu piarda timpul, pentru ca sa nu se vada in situatia ca vine profesoara sa-i ia lucrarea si ea mai are de facut , stie dar nu mai are timpul necesar pentru asta.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Noi am stabilit impreuna un nr de probleme pe care sa le faca intr-o saptamana. Daca sunt de nivel mediu sunt 40 daca sunt pentru performanta sunt 20.
E problema lui cand le face, in ce zile, cate face intr-o "repriza" doar ca la sfarsitul saptamanii sa fie facute.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns tinatache spune:

poate chiar intra in panica. Poti incerca sa faceti impreuna acasa lucrari similare cu cele de la scoala. La inceput fara limita de timp, apoi cu.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns isabela spune:

Exercitiile de la lucrare chiar nu erau grele. Ca de obicei, greseste la calcule. Cred ca daca ar lucra mai mult, i-ar fi mult mai usor sa le rezolve la lucrari.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns oana_lex82 spune:

Si pe mine ma "teroriza " mama cu temele la mate...adica la fel ca si pe Roxy..iar atunci cand se termina cu mate incepeau studiile la chitara si pian..astfel ca am avut o copilarie de groaza...uram weekend-urile..pur si simplu nu aveam timp de joaca sau de iesit afara ...imi era asa ciuda cand auzeam copiii afara ca se joaca si tipa si rad..iar eu stateam si scriam caiete intregi de rezolvari la probleme de mate sau fizica...am avut noroc ca eram ff buna la invatatura in special la literatura faceam comentarii de le era ciuda la profi de ideile mele...Acum ca adult ma bucur de cunostintele acumulate dar inca "tanjesc" dupa joaca..:9((( Acum am si eu un copil, ce e drept ff mic, si ma joc ff mult cu el..recuperez copilaria pierduta..Eu zic ca cel mai de bun simt sfat e acela de a ii da un nr de exercitii si probleme pt care sa aiba o saptamana la dispozitie sa le rezolve..Copilaria e o perioada pe care daca o pierzi esti un om ratat..un om care are un "handicap"..nu vrem sa rapim asta copilasilor nostri..eu una imi interzic asta...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Eu zambesc cand aud de copilarii ruinate din cauza lucrului suplimentar acasa ... eu cred in lucrul suplimentar acasa.
Mama mea a fost cadru didactic si pana in liceu am avut zi de zi, vacanta, scoala, iarna, vara - cate 5 probleme / exercitii suplimentare la matematica ... numai la matematica am lucrat suplimentar si exact pe metoda amintita mai sus - trebuia sa prezint 25 de probleme la sfarsitul saptamanii ...parca totusi 40 mi se par cam multe, sau nu ?

Oricum - eu nu stiam cum sa scap mai repede de ele, tocmai ca sa plec afara la joaca - de asta zambesc cu traumele - nu mi-a spus nimeni, dar stiam ca trebuie facute ca si lectiile - imi amintesc ca nici nu mancam de pranz, veneam de la scoala si ma apucam de lectii - numai ca sa termin, nu mi-a dat niciodata prin cap ca ma chinuie asta, tot ce gandeam era cum sa scot obligatiile scolii din programul meu de joaca. E adevarat ca si maica-mea ma incuraja in aceasta atitudine foarte tare - nu imi tinea lectii de viitor, marsha pe ideea ca dupa ce le fac, ma asteapat afara, la batatorul de covoare, libertatea absoluta . Cu alte cuvinte, eu invatam ca sa scap de invatat ...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Letitia1 spune:

Citat:
Sa nu faci ceea ce au facut ai mei cu mine.Cum ma vedeau ca am putin timp liber cum sareau cu exercitiile suplimentare, ca vezi doamne pierd vremea.Si am ajuns la faza in care aveam mereu ceva de facut numai sa nu ma vada ca sunt pe liber.Stateam cu o carte de matematica in fata , chiar daca dedesubtul ei era o carte de lectura pe care imi placea sa o devorez, si mai faceam din cand in cand cate un exercitiu sa nu zica ca nu fac nimic.Concluzia lor era mereu ca lucrez incet .Weekendurile erau de cosmar, si asta din cele mai bune intentii ale lor, stiu asta acum , dar atunci uram weekendurile, pentru ca in loc sa ies cu alti colegi pe afara , eu aveam suplimentar de lucrat.
Sa nu cazi in capcana asta, din cele mai bune intentii.Mai bine stabiliti ca in fiecare zi dupa ce termina de facut temele si face o pagina de exercitii din cei dai tu sau din ce stabiliti impreuna, poate si are voie sa faca ceva ce-i face ei placere.Asta o va stimula sa lucreze repede si bine (ca doar controlezi si nu va vrea sa o ia de la capat) si apoi sa se delecteze citind o carte, sau vazand un film sau pur si simplu ce-i place ei , ca rasplata.Sigur va da roade mai bune decat sa stie ca atunci cand termina o asteapta un alt exercitiu de matematica ...



Roxi, sintem cumva surori si nu am stiut pina acum? Parca voresti de parintii mei!!! Exact, da exact prin asta am trecut si eu.

isabela, nu e atenta si nu citeste enunturile la problema cum se cade. Asa face si fiu-meu si lucreaza si el suplimentar acasa. Noi ne uitam ce face cu testele de acasa, nu citeste atent, is la virsta cind inca nu realizeaza cit de importanta e scoala pentru viitorul lor. Nu stiu ce sa-i mai fac, iti spun sincer. Nu, nu cred ca un meditator ar ajuta. E vorba de concentrare si atentie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Citat:
citat din mesajul lui buflea

Eu zambesc cand aud de copilarii ruinate din cauza lucrului suplimentar acasa ... eu cred in lucrul suplimentar acasa.
Mama mea a fost cadru didactic si pana in liceu am avut zi de zi, vacanta, scoala, iarna, vara - cate 5 probleme / exercitii suplimentare la matematica ... numai la matematica am lucrat suplimentar si exact pe metoda amintita mai sus - trebuia sa prezint 25 de probleme la sfarsitul saptamanii ...parca totusi 40 mi se par cam multe, sau nu ?

Oricum - eu nu stiam cum sa scap mai repede de ele, tocmai ca sa plec afara la joaca - de asta zambesc cu traumele - nu mi-a spus nimeni, dar stiam ca trebuie facute ca si lectiile - imi amintesc ca nici nu mancam de pranz, veneam de la scoala si ma apucam de lectii - numai ca sa termin, nu mi-a dat niciodata prin cap ca ma chinuie asta, tot ce gandeam era cum sa scot obligatiile scolii din programul meu de joaca. E adevarat ca si maica-mea ma incuraja in aceasta atitudine foarte tare - nu imi tinea lectii de viitor, marsha pe ideea ca dupa ce le fac, ma asteapat afara, la batatorul de covoare, libertatea absoluta . Cu alte cuvinte, eu invatam ca sa scap de invatat ...


Asa si eu, acum si fi-miu

Nu-s multe 40, vin cam 8 pe zi de scoala si daca sunt de nivel mediu le face in 30 de min, maxim 40.
Daca sunt de olimpiada atunci 20 sunt mai mult decat suficiente pe saptamana, la astea mai scadem uneori chiar la 10, 12.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns giulia71 spune:

Singurul nostru ghimpe e matematica. N-o intelege si pace. Nu stiu, i-a intrat in cap ca nu-i bun la mate si din start porneste cu premisa ca e greu.Si incepe ofuiala

Unele exercitii le-a invatat mecanic. Da, mecanic fara sa priceapa mare lucru si asa le face. Efectiv ii e lehamite de matematica.

Facem medidatie, dar eu stiu ca tot lucrul individual e baza.Din pacate n-am gasit reteta magica sa-l conving sa lucreze, pentru el.

uneori gandesc prea mult....

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Eu cred ca depinde foarte mult de copil cum percepe lucrul suplimentar.
Si mai cred ca trebuie sa ne adaptam la copilul pe care-l avem, sa nu-l incarcam mai mult decat poate duce.
Al meu este foarte ocupat cu temele de la scoala, adica ii raman doua ore pe zi libere, iar in weekend cam 4 ore sambata si 4 ore duminica. Sincer mie mi se pare putin la clasa a V-a, asa ca nu l-am incarcat cu teme suplimentare... Daca ar fi avut mai mult timp liber poate ca i-as fi dat si eu suplimentar.
Pe de alta parte Isabela, daca greseste la calcule, poate le face cu calculatorul la teme si atunci nu are dexteritate si pe degeaba ii lasi suplimentar. De ce spun asta pentru ca pe al meu l-am prins folosind calculatorul... solutia mea a fost sa-l mai intreb din cand in cand tabla inmultirii sau sa-i dau exercitii simple care se fac in gand. Cunoaste bine mecanismele si are idei frumoase, dar greseste la calcule atunci cand greseste, nu la rationament.

In ce priveste meditatiile, daca merita sau nu... la clasa a VII-a eu cred ca merita, la un profesor bun, daca nu esti profesor, chiar daca ai cunostintele necesare, nu poti explica copilului la fel cum o face un profesor. Al meu face meditatie la romana deja, pentru ca eu am simtit ca este ceva in neregula si am constatat ca profesoara il face sa inteleaga anumite lucruri, care eu n-am reusit sa-l fac, pornind de la simpla asezare in pagina sau modul de a raspunde la o intrebare, nu mai vorbesc de altele mai complicate.

Mergi la inceput