Dintre sute de catarge ...
Raspunsuri - Pagina 7
Xenia2006 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui portocalia un om care-i multumit cu el insusi si cu-"cultura lui", admite fara probleme ca nu stie sau ca poate gresi |
un om cu adevarat cult nu poate fi niciodata "multumit cu el insusi si cultura lui"
(dupa dupa cum stie orice om cu adevarat cult)
Citat: |
cat despre lars von trier - lol, ciudat ca ai dat tocmai acest exemplu - ma intreb daca in afara de depresia afisata pe soclu si fluturata in stindarde, mai are ceva interesant de zis. hai, a mers in 2-3 filme, dar ne-am cam saturat. |
Q.E.D.
(io zic sa-i ardem si peliculele in piata publica, ca tot nu-s conforme cu opinia popoarana, ce zici?)
Xenia2006 spune:
asadar, despre cultura...
Citat: |
citat din mesajul lui eumada Bacovia spune un „nu“ absolut, preferand boala adanc interiorizata si universalizata, care stimuleaza caderea în Neant. Pentru autor Neantul este Totul. Boala lucreaza subversiv ca un factor neantizator, in poezia sa aparand frecvent ba „o bolnava fata vecina“ , ba copii de la scoala ce trec galbeni si bolnavi , ba „amanti mai bolnavi, mai tristi“ ( , ba „raza galbena“ si „corpurile de ceara" ....maladiv as zice.E sumbru si cauta boala in orice. |
"Spre deosebire de Blaga care spune un „da” existentei si „stranuta” la adierea vântului proaspat al noului stil, Bacovia spune un „nu” absolut, preferând „stranutului” boala adânc interiorizata si universalizata, care stimuleaza caderea în Neant. Pentru autorul Plumbului Neantul este Totul. Boala lucreaza subversiv ca un factor neantizator, in poezia sa aparand frecvent ba „o bolnava fata vecina” ( Ploua), ba copii de la scoala ce trec galbeni si bolnavi (Moina ba „amantii mei bolnavi, mai tristi” (Nervi de toamna), ba „raza galbena” si „corpurile de ceara” (Panorama), ba frunza „galbena” sau „îngalbenita” (Plumb de toamna, Poemul în oglinda), ba un „bolnav amurg”."
Fragmentul este copiat (well, plagiat mai degraba) din eseul
"BACOVIANISMUL (II) Bacovia si Blaga sub raza lui Saturn" de Mihai Compoi:
http://www.bibliotheca.ro/reviste/litere/nr_8_2006/litere_nr_8_2006.php
Citat: |
Eminescu: Romantismul poetului nu este romantismul social , militant in favoarea burgheziei si impotriva feudalitatii, specific generatiei de la 1848, ci romantismul estetizant, dezinteresat de problema sociala si politica a generatiei ulterioare.Un romantism estetizant in sensul ca dezvoltarea de teme si procedee literare romantice este privita din punctul de vedere al valorii lor artistice doar. Printre temele preluate de poet figureaza cea cosmica , prezentarea nasterii cosmosului si a sfarsitului sau, intr-o perspectiva de sus asupra existentei omenesti, privirea acesteia din urma sub aspectul cuprinderii ei ca un simplu moment aflat intre nasterea si moartea universului.O gasim in Scrisoarea I , Luceafarul, La steaua sau in marele poem istoric si filozofic , neincheiat, Memento mori( aminteste-ti ca vei muri). Tema demonului romantic, a revoltatului impotriva societatii existente, revoltat care organizeaza masele pentru distrugerea acelei societati, o gasim in "Imparat si proletar" ca si in "Inger si demon".O alta tema romantica dezvoltata de poet este cea a femeii incapabila de a intelege aspiaratiile omului de geniu, indreptarea lui catre cunoasterea si dezinteresul fata de valorile care ii atrag pe ceilalti oameni, tema prezenta in poeme ca Scrisoare V sau Luceafarul,dar si in micile poezii de dragoste de tip romanta ca Lacul, Dorinta, Pe langa plopii fara sot... Sau tema geniului romantic, a personalitatii capabile sa treaca dincolo de aparentele la care se opresc oamenii obisnuiti , motiv pentru care nu este inteles de catre acei oameni, pentru care nu exista comunicare intre lumea lor si cea a geniului.Tema prezentata in discursul Cezarului din "Imparat si proletar", in Scrisoarea I ori in Luceafarul.Importanta in creatia eminesciana este si tema romantica a iubirii dintre barbat si femeie, iubire vazuta ca si refacere a momentului creatiei cosmosului , ca si participarea la marea creatie universala , o creatie ce se desfasoara in permanenta si este reluarea creatiei initiale.Aceasta tema se recunoasste in toate poeziile erotici eminesciene, fie ca aspiratie catre o astfel de iubire fie ca realizare a ei. Dintre procedeele romantice se poate mentiona cel al scrierii de opere neincheiate, de parti din proiecte gigantice, o trasatura comuna tuturor marilor scriitori ai curentului.Astfel de proiecte realizate fragmentar in opera lui Eminescu sunt poemul Memento mori sau romanul Geniu pustiu . Sau procedeul amplasarii evenimentelor din opera literara intr-un cadru natural salbatic, lipsit de semnele prezentei umane, in codru, pe muntele sau in apropierea oceanului ori a marii. Caracteristic romantic este si procedeul antitezei , inteles drept reprezentare a lumii ca fiind formata doar din elemente aflate in opozitie unele cu altele , o lume vazuta in alb si negru, bun si rau, pozitiv si negativ. |
" Romantismul poetului nu este romantismul social , militant in favoarea burgheziei si impotriva feudalitatii, specific generatiei de la 1848, ci romantismul estetizant, dezinteresat de problema sociala si politica a generatiei ulterioare.Un romantism estetizant in sensul ca dezvoltarea de teme si procedee literare romantice este privita din punctul de vedere al valorii lor artistice doar.
Printre temele preluate de poet figureaza ce acosmica , prezenta-rea nasterii cosmosului si a sfarsitului sau, intr-o perspectiva de sus asupra existentei omenesti, privirea acesteia din urma sub aspectul cuprinderii ei ca un simplu moment aflat intre nasterea si moartea universului.O gasim in Scrisoarea I , Luceafarul, La steaua sau in marele poem istoric si filozofic , neincheiat, Memento mori(= adu-ti aminte ca vei muri).
Tema demonului romantic, a revoltatului impotriva societatii existente, revoltat care organizeaza masele pentru distrugerea acelei societati, o gasim in Imparat si proletar ca si in Inger si demon.
O alta tema romantica dezvoltata de poet este cea a femeii inca-pabila de a intelege aspiaratiile omului de geniu, indreptarea lui catre cunoasterea si dezinteresul fata de valorile care ii atrage pe ceilalti oa-meni, tema prezenta in poeme ca Scrisoare V sau Luceafarul,dar si in micile poezii de dragoste de tip romanta ca Lacul, Dorinta, Pe langa plopii fara sot...
Sau tema geniului romantic, a personalitatii capabile sa treaca dincolo de aparentele la care se opresc oamenii obisnuiti , motiv pentru care nu este inteles de catre acei oameni, pentru care nu existacomunicare intre lumea lor si cea a geniului.Tema prezentata in discursul Cezarului din Imparat si proletar, in Scrisoarea I ori in Luceafarul.
Imporatanta in creatia eminesciana este si tema romantica a iubirii dintre barbat si femeie, iubire vazuta ca si refacere a momentu-lui creatiei cosmosului , ca si participarea la marea creatie universala , o creatie ce se desfasoara in permanenta si este reluarea creatiei inuitiale.Aceasta tema se recunoasste in toate poeziile erotici emines-ciene, fie ca aspiratie catre o astfel de iubire fie ca realizare a ei.
Dintre procedeele romantice se poate mentiona cel al scrierii de opere neincheiate, de parti din proiecte gigantice, o trasatura comuna tuturor marilor scriitori ai curentului.Astfel de proiecte realizate fragmentar in opera lui Eminescu sunt poemul Memento mori sau romanul Geniu pustiu . Sau procedeul amplasarii evenimentelor din opera literara intr-un cadru natural salbatic, lipsit de semnele prezentei umane, in codru, pe muntele sau in apropierea oceanului ori a marii. Caracteristic romantic este si procedeul antitezei , inteles drept reprezentare a lumii ca fiind formata doar din elemente aflate in opozitie unele cu altele , o lume vazuta in alb si negru, bun si rau, pozitiv si negativ. "
Fragmentul este copiat (fidel) dupa "Romantismul creatiei eminesciene", de pe referatele.ro:
http://www.referatele.com/referate/romana/online27/Eminescu---poet-romantist-referatele-com.php
Citat: |
E mult de spus si de scris. Madalina si Eva-Maria https://picasaweb.google.com/lhmadalina/Dezastrul?authkey=Gv1sRgCIKAmOzUz-zXAw#5640047175923810098 TE IUBESC MINUNEA MEA ...ESTI ALFA SI OMEGA PENTRU MINE,RATIUNEA MEA DE A TRAI.....TE IUBESC..... |
asa e: e mult de plagiat de pe web daca vrei sa pretinzi ca stii mai multe decat ai invatat
nota 2, doamna eumada, pt reproducerea textelor altora fara a indica acest fapt (copiere, plagiat, furt intelectual - astea-s sinonime)
iar celor care aproba implicit asemenea dovezi de... 'cultura', le-a raspuns deja foarte clar un celebru intelectual italian, intr-o carte la fel de celebra, cunoscuta in lumea larga:
"Al mondo ci sono i cretini, gli imbecilli, gli stupidi e i matti." (U.E.)
eumada spune:
Cineva vroia lamuriri....foarte bine daca in acest fel am atras atentia si am facut pe unii sa citeasca despre Eminescu....
faptul ca v-ati apucat de cautat denota ca am demonstrat,am atras atentia.
Trebuie timp ca sa citesti si oricum comentariile literare sunt aceleasi indiferent unde sunt publicate.
Pana si proful meu de romana ne punea sa conspectam.
Conteaza sa intelegi si asta nu o poti face fara ajutorul celor care au studiat aprofundat literatura(ma refer la marii critici literari).
La o atenta citire se vad ghilimelele de rigoare.
Pacat de subiect,a degenerat.
Madalina si Eva-Maria
https://picasaweb.google.com/lhmadalina/Dezastrul?authkey=Gv1sRgCIKAmOzUz-zXAw#5640047175923810098
TE IUBESC MINUNEA MEA ...ESTI ALFA SI OMEGA PENTRU MINE,RATIUNEA MEA DE A TRAI.....TE IUBESC.....
marius spune:
@xenia2006 - Nu spun ca nu ai dreptate si am o doza de amaraciune personala vis a vis de textele mentionate de tine.
Insa asta nu prespune automat ca din punctul meu de vedere nu ai blufat cu partea plumbuita a discutiei. Este opinia mea si o mentin.
In rest numai de bine. Nu am abilitatea ta de a le stii pe toate si de a da lectii oricui in orice domeniu.
@eumada - corect si fair play ar fi daca s-ar mentiona sursele. Aceasta este opinia mea si asemeni xeniei2006 sunt adeptul clar al corectitudinii fara urme de intrebare. Dar asa sunt eu.
www.romleas.ro/Rosia%20Montana/" target="_blank">Ce nu stiu romanii despre aurul lor!
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
eumada spune:
"E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune
Insirand cuvinte goale ce din coada au sa sune"
"Si acum priviTi cu spaimA fata noastra; sceptic-rece,
VA mirati cum de minciuna astazi nu vi se mai trece?
Când vedem ca toti aceia care vorbe mari arunca
Numai banul il vaneaza; si castigul fara munca,
Azi, cand fraza lustruita nu ne poate însela,
Astazi altii sunt de vina, domnii mei, nu este-asa?
Prea v-ati atatat arama sfasiind aceasta tara,
Prea facurati neamul nostru de rusine si ocara,
Prea v-ati batut joc de limba, de strabuni si obicei,
Ca sa nu s-arate-odata ce sunteti - niste misei!
Da, castigul fara munca, iata singura pornire;
Virtutea? e-o nerozie; Geniul? o nefericire......
.
.
Cum nu vii tu, Tepes doamne, ca punand mana pe ei,
Sa-i imparti in doua cete: in smintiti si in misei,
Si in doua; temniti large cu de-a sila sa-i aduni,
Sa dai foc la puscarie si la casa de nebuni!"
Din nou,nici un alt poet nu a surprins atat de bine realitatea cotidiana....asa era atunci,asa este si acum......nici o schimbare.De aia e atat de mare ca si poet....
Madalina si Eva-Maria
https://picasaweb.google.com/lhmadalina/Dezastrul?authkey=Gv1sRgCIKAmOzUz-zXAw#5640047175923810098
TE IUBESC MINUNEA MEA ...ESTI ALFA SI OMEGA PENTRU MINE,RATIUNEA MEA DE A TRAI.....TE IUBESC.....
eumada spune:
Marius, eu stiam ca ghilimelele presupun automat citatul...ca arata ca textul provine de undeva....oi mai fi uitat na,sunt cativa ani buni....
Daca mai continua discutia asta iti promit sa precizez clar "citat".Ok?
Ideea este ca,dincolo de o lectura aprofundata a tuturor criticilor si parerilor emise de cei care au analizat opera lui Eminescu, a lui Bacovia si a altor scriitori si poeti, noi nu putem decat sa-i aprobam si sa ne sustinem parerile care se formeaza doar dupa o indelunga lectura aceea ce s-a scris.Adica ma refer la marii critici literari....
Madalina si Eva-Maria
https://picasaweb.google.com/lhmadalina/Dezastrul?authkey=Gv1sRgCIKAmOzUz-zXAw#5640047175923810098
TE IUBESC MINUNEA MEA ...ESTI ALFA SI OMEGA PENTRU MINE,RATIUNEA MEA DE A TRAI.....TE IUBESC.....
marius spune:
Nu pentru mine cat pentru interlocutori. Repet este opinia mea.
Cat despre extrasul din Eminescu - hmmm cat de aplicabil este chiar si acum. Tot opinia mea.
www.romleas.ro/Rosia%20Montana/" target="_blank">Ce nu stiu romanii despre aurul lor!
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
Tanti Zavaidoc spune:
Cand spuneam ca as dori lamuriri, speram sa se scrie un mesaj de genul celui scris de Mihaela. Ea a motivat elegant de ce considera ca Eminescu e "poetul nostru national" si de ce altii nu sunt la fel de importanti ca el.
In schimb, ce a scris Eumada nu e nici pe departe o motivatie personala. E plagiat. Ghilimelele nu sunt suficiente cand nu specifici sursa.
Tocmai de asta m-a dezamagit, din nou, interventia lui Marius si mai ales expresia "ti-a dat clasa". Ce inseamna a da clasa, Marius?
As mai vrea sa spun ca, in opinia mea, Alex Leo Serban a fost un om cu o cultura vasta. Ca orice om foarte inteligent, avea si rautati, avea si ironii, ii placea sa se joace. Mie mi-au placut mereu cronicile lui, chiar daca s-a intamplat ca uneori sa nu ne potrivim la gusturi. Stiu insa ca el nu s-ar fi suparat daca i-as fi spus/scris ca nu sunt de acord cu o opinie a sa. De suficienta nu suferea, in orice caz...
Iar Lars von Trier face ceva mai mult decat sa isi exhibe suferinta si obsesiile. Aprecierea modului cum o face e insa o chestiune de gust.
Imi pare rau ca nu putem iesi din niste automatisme. Am invatat la scoala ca Eminescu e poetul nostru national, Luceafarul poeziei romanesti si alte cateva stereotipuri si le folosim fara discernamant. Cine indrazneste sa intrebe daca lucrurile inghitite pe nemestecate nu pot fi totusi digerate cumva e pasibil de lapidare virtuala.
Mi-a placut ce a scris Viviana. A declarat ca Eminescu ii place, ca simte poezia lui. Despre asta e vorba in arta, sau si despre asta. Sa spui ca iti place artistul x sau y numai pentru ca alti oameni spun ca e talentat si sa tii mortis sa nu iesi din rand e deja snobism. Parerea mea, desigur (ca vad ca devine un disclaimer obligatoriu, la fel ca ala cu "unii" si "unele", in nici un caz substantiv cu articol hotarat).
Ingrid S spune:
Eminescu a fost atacat de foarte multe ori. Nu se spune ceva nou si care sa te faca sa cazi pe spate faptul a avut anumite vederi politice, sociale, mai hm, neconforme constitutional. Peste asta daca vrei poti sa treci, pentru ca a fost un geniu. Scuza si antisemitismul si xenofobia si tot. Nu-i scuza pe cei care se folosesc de scrierile lui in scopuri propagandistice.
Eu il iubesc pe Eminescu. Si il consider cel mai bun dintre cei buni si am trecut prin literatura romana nu ca gasca prin apa, ci am studiat-o cat mi-a permis timpul, niciun alt poet nu m-a impresionat ca el, poate sa fie o parere subiectiva, desigur.
Sadoveanu a fost un .... al puterii (nu spui ce, ca nu vreau sa jignesc) si totusi, de cate ori il citesc ii iert optiunile politice, pentru ca e un gigant in literatura noastra.
Chestie de gust, daca doriti.
A mai fost un subiect pe aici, raportul dintre talentul scriitorului si faptele lui, chiar Sadoveanu era la un moment dat luat in colimator.
Ingrid S si Diana
Cativa nebuni si-au spus la masa: "Numai noi formam aici lumea buna". Si lumea ii crede.
Vauvenargues
portocalia spune:
Citat: | ||||
citat din mesajul lui Xenia2006
un om cu adevarat cult nu poate fi niciodata "multumit cu el insusi si cultura lui" (dupa dupa cum stie orice om cu adevarat cult)
Q.E.D. (io zic sa-i ardem si peliculele in piata publica, ca tot nu-s conforme cu opinia popoarana, ce zici?) |
arde-le, draga mea! o sa te vad probabil la televizor si o sa-ti fac cu mana, de pe canapea. din partea mea, lars von trier poa' sa faca ce vrea, traim intr-o lume libera. ah, ca nu-ti accept tie argumentatia bazata pe axioma "lars von trier - cel mai tare din parcare!", asta e altceva. dar nu cred ca vezi diferenta, asa ca o las balta.