Clasa I * 2011 - 2012 * [11]
Raspunsuri - Pagina 18
anda141 spune:
Si eu m-am gandit aseara la cifra 0 , e par sau impar, sau nu se ia in calcul ? Eu m-am gandit ca 0 nu se ia in considerare la exercitiile cu numere pare sau impare. Sunteti sigure ca zero e numar par ?
Naty spune:
Neata!
Ioana se descurca foarte bine la mate, insa la romana Scrie frumusel, face temele corect dar nu poate sa citeasca Cred ca nu a prins mecanismul si nu stiu cum sa o fac sa il priceapa. Aseara am crezut ca mor, am pus-o sa citeasca ce a scris in caiet, nu poate frate sa lege decat cuvinte de doua litere. M-am si enervat si mi-a parut rau dupa aia, nu putea sa citeasca "unu", zicea doar "un" apoi "un-u", "u-n-u", nici chip sa le uneasca. I-am zis cu ciuda (stiu ca am gresit) ca si un copil de doi ani ar sti sa uneasca literele, la care ea, "Da? Ia sa vedem. Nadia, daca zic u-n-u ce am zis", iar Nadia prompt "unu".
manuelacrina spune:
Uite aici am gasit "edificarea" ca zero este numar par:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Num%C4%83r_impar
... dar cum sa-i explici unui copil de clasa I asta ?!
eveline - multumesc, sunt bune explicatiile tale, incerc sa-i spun asa, ca numerele pare si impare se succed din 2 in 2 si zero intra logic in sirul celor pare ...
Nici eu nu am gasit in manual cum se explica la nivel de clasa I notiunile de par si impar ... asa ca i-am explicat empiric "x este par daca ai x mere si poti sa le imparti in mod egal la 2 copii, fara se se supere nici unul" ... explicatia asta "a mers", mai putin la cifra zero
... poate ne explica ochi-verzi mai in detaliu !
De acord cu voi, trebuie sa lucram mai mult cu ei acasa, altfel nu se consolideaza ceea ce fac in clasa !
Zilele astea, luni, marti si miercuri Dna. face cu ei la clasa teste Smart, un fel de simulare pentru concursul de joi, adica cu foaia de grile de colorat bulinutele la raspunsuri ... , la testul de ieri Crina a gresit 3 din 15 pentru ca nu a urmarit randuletul la grila si a colorat bulinuta de la alt subiect ... Nu-mi place deloc sistemul asta
Mada spune:
Natyyyyy, exact asa am patit eu aseara, revin in 5 minute
a scris Am um an si o tot tinea ca e corect si Rares in spatele meu Am uN am
Ilinca si Rares
DidiAlex spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui ina32
La asta ne chinuim si noi. A dat deja doua dictari la care a gresit acelasi cuvant -rollt-pe care l-a scris cu un singur l. In weekend l-am pus sa scrie jumatate de pagina, poate asa il retine |
mi se pare imposibil sa ii ceri copilului sa faca deosebirea intre verb si substantiv..io nu imi aduc aminte sa fi invatat si asta.
Am vazut ca multe teme presupun copierea unor propozitii, taman pt ca invata anumite cuvinte.
ca e dubla litera din nimmt sau rollt el nu are de unde sa stie indiferent cat de bine ar vorbi versus IE/EI ca unul e i lung.
In fine, io nu stiu cat se verifica pt ca la noi nu se dau nore pana in clasa a doua semestru doi.
dar e clar ca tre sa lucrez cu el acasa. Io am luat un caiet cu exercitii, as putea sa vi-l trimit ca l-am scanat deja pt ca o sa fac cu el de mai multe ori acelasi exercitii si poate il folosesc si la al doilea pitic. vineri, nu azi :)
Mada spune:
prin definitie 0 e numar par, dar mare grija cand le explicati cu nr din 2 in 2 pt ca daca le da la scoala sa le ordoneze un sir cu nr impare sa zicem 0,5,3,2,7,4,9,1 - o sa se incurce sigur.
eu i-am explicat sot/fara sot (sa vedeti cand mi-a zis ca 3 are sot ca exista acolo o pereche ) si am luat-o cu betisoarele. asa a fost mai bine.
ieri le-a spus de zeci si unitati, am vazut ca a inteles care e cifra zecilor si care a unitatilor.
greu, oricum sa tinem pasul.
azi are test la romana savedem ce-o face
a mai avut si saptamana trecuta a luat b (am depasit in sfarsit suficientul) si la mate foarte bine.
mergem oricum mai bine, dar muncim mult
o zi buna va doresc
Ilinca si Rares
Roxana_G spune:
Buna ziulica. Chiar nu apuc nici azi sa scriu mult.
Dar incep prin a ura multa multa sanatate bolnavorilor! Cu durerile de burta e tare greu. Dificil de gasit cauza. Poate putin regim ar fi util.
Legat de probleme, trebuie sa va povestesc discutia de la consultatiile de ieri. Desigur am primit numai laude despre Alex, m-am linistit ca se descurca si am vazut un lung sir de FB pe la toate materiile. Dar am dezbatut problemele de genul celor mentionate de voi. Mi s-a explicat ca programa nu include rezolvari de probleme, ca asta este unul din minusurile concursurilor Smart pentru care subiectele se fac de altii decat cei care predau efectiv. La acest nivel copiii trebuie sa cunoasca par impar, ordonari, compunerea si descomounerea numerelor pana la 10, vecini, si cam atat. Urmeaza acelasi lucru pentru numerele pana la 30, asadar nici urma de probleme, adunari sau scaderi. Din pacate concursurile de mate care ar trebui sa testeze cunostinte actuale devanseaza materia si atunci ne trezim in situatii complicate. Mi-a zis sa nu ma nelinistesc daca nu face bine la Smart. Eu sunt ok...nu stiu cum va fi ea.
Pentru limba romana am inteles ca totul e ok. Continua cuvinte, silabe si propozitii. Nici vorba de verb si substantiv. Ma gandeam ca explicatia ar fi ca verbul e o actiune, ceva ce presupune a face. Substantivul e un obiect. Ar trebui sa inteleaga prim exemple, testez diseara. Insa oricum nu e asa ceva in programa.
Mi s-a confirmat ca Alex scrie urat, nu chiar cel mai din clasa, dar nici departe. Dar citeste fluent si se descurca la despartiri.
Caietele si culegerile aratau bine si totul era ok. M-am linistit si am rasuflat usurata.
Proiectul Cartii de moda continua cu capitole individuale, si fiica-mea si a ales istoria pantofilor. Sa vedeti acum ce creativa trebuie sa fiu. Chiar nu stiu ce as putea sa scriu. Sau ce sa pun in carte.
mitzuka spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Mada eu i-am explicat sot/fara sot (sa vedeti cand mi-a zis ca 3 are sot ca exista acolo o pereche ) si am luat-o cu betisoarele. asa a fost mai bine. Mada, un om. Cu frica lui Dumnezeu si Ilinca Teodora 22 sept 2004 si cu Rares Daniel 19 dec 2008 Ilinca si Rares |
Exact asa mi-a spus si Deian.....
ina32 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui DidiAlex mi se pare imposibil sa ii ceri copilului sa faca deosebirea intre verb si substantiv..io nu imi aduc aminte sa fi invatat si asta. Io am luat un caiet cu exercitii, as putea sa vi-l trimit ca l-am scanat deja pt ca o sa fac cu el de mai multe ori acelasi exercitii si poate il folosesc si la al doilea pitic. vineri, nu azi :) |
Eu am incercat sa-i explic ca fiintele si obiectele le scrie cu litera mare...sa vad insa ce-i mai spun cand o sa trecem la scrierea in romana
referitor la consoanele duble...cred ca trebuie pur si simplu sa memoreze cum se scriu corect...alta solutie eu nu vad
Ma intereseaza si pe mine caietul ala...
antoemma spune:
DidiAlex, m-ar interesa caietul despre care vorbeai.
Ieri nu le-a dat dictare dar ultima data cand le-a dat dictare unul din cuvinte era "Mia", care era nume de fata, si fetita mea a scris cu litera mica. Am vazut ca a considerat ca e greseala, pentru ca asa si era. Lor le-a spus sa se gandeasca daca respectivul cuvant l-ar putea numara, iar in cazul in care se poate numara sa il scrie cu litera mare.
Ieri am asistat la lectia de inot (prima la care am avut voie) si am ramas surprinsa ca fetita mea a invatat sa inoate si sa sara de la trambulina.
Dar a avut si multe teme de facut asa ca a fost foarte ocupata ieri.
Fetelor de la germana, copilasii vostri participa la vreun concurs acum? Mie mi-a spus invatatoarea ca testele gen Smart... sun inaintea programei si de exemplu ei o sa faca in clasa a patra ceea ce se da la testele din clasa a 3-a. Am vazut ca dintr-a treia sunt si teste la limba germana.
Copii gasesc totul in nimic, oamenii gasesc nimic in tot. (Giacomo Leopardi)
Mami de 2004 si 2010