Clasa zero 2012-2013
Raspunsuri - Pagina 27
monica70 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Muso Am citit ultimele pagini si am intrat in priza-criza-ceata si ce-o mai fi asta deoarece baietul nostru e nascut in dec 2005 iar acum la gradi e la grupa mare, nici vis de pregatitoare, iar dupa noua lege va merge la scoala la toamna clasa a-1-a, dar total nepregatit fata de altii care fac grupa pregatitoare acum, deci va fi un soi de discriminare, unii pregatiti , altii nu. Nu ne ramane decat sa facem acasa grupa pregatitoare, dar nu putem suplini metodele didactice care ne lipsesc, asa ca va fi un adevarat calvar. Legile astea nu trebuiesc sa fie schimbate ad hoc, trebuie lasat o perioada de min un an sa nu afecteze generatia care e practic suprinsa de respectiva lege, astfel avand timp sa se integreze in mod normal si fara prb. Asa ca mergem la clasa 1-a fara grupa pregatitoare! |
Daaaa perfecta logica au ! Iar la a mea fix invers: e nascuta in intai ianuarie 2006 , e acum la pregatitoare (al patrulea an de gradi!) si dupa cretineala lor ar trebui sa mearga iar,inca odata la pregatitoarea de la scoala,ca n-are impliniti cei 7 ani ca sa intre in clasa intai Cred ca indivizi alesi sa conduca mai tampiti decat la noi , nu pot exista!
MONI cu DIANA (01.01.2006) si TUDOR (14.08.2009) www.dropshots.com/DIANATUDOR" target="_blank"> POZE
"10% din viata este rezultatul a ceea ce ni se intampla, 90% este decisa de modul in care reactionam la ceea ce ni se intampla"
www.desprecopii.com/POZECONCURS/folderview.asp?folder=vara%202011%20amintiri%20de%20vacanta&page=18" target="_blank"> VOTATI POZELE DIN ALBUMUL "VARA 2011 AMINTIRI DE VACANTA"
poohy spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Adriana mica Poohy, eu cred ca cei de la gradi fac speculatii. Noua ni s-a spus ieri la sedinta ca o gradinita va putea organza clasa zero numai daca este in parteneriat cu o scoala. Caz in care si educatoarele fara dubla specializare pot preda, insa doar pt anul de pregatitoare. |
Tot ce se poate, insa mie mi-au zis ca s-au interesat. Toate 4 educatoarele au dubla specializare, asta nu ar fi problema. Dar si eu m-am mirat cand am auzit. Oricum, nu am mai continuat pentru ca Manu e abia grupa mijlocie (al treilea an de gradi, a inceput cu grupa mini)
O sa vad la toamna
In legatura cu postul amuzant - asa o fi, dar eu chiar cred ca invatamantul romanesc are nevoie de o modificare a programei etc De aceea eu salut schimbarea, sper sa iasa bine. Sigur ca poate sa iasa si mult mai prost. Insa fara o modificare a statului profesorului nu cred ca se poate schimba foarte mult (si aici includ salarizare, respect etc)
Observ ca sunt doua directii - cei care se plang ca la 6 ani sunt prea mici copiii sa invete intr-o scoala cu clase 1-8, si cei care se plang ca nu pot incepe copiii clasa 1 la 6 ani. Deci nu se poate sa fie toti impacati daca se incearca o reglementare a varstei de incepere a scolii
Anca, Manu 02.06.2007 si Mihnea 09.04.2009
Celena2 spune:
Am "vorbit"ieri dimineata cu educatoarea, la toate intrebarile mele ridica din umeri, parintii sunt confuzi, nimeni nu stie nimic concret. (nici vorba sa anunte ceva directoarea gradinitei). Am inteles ca nu prea vor sa incheie un contract cu o scoala din apropiere pentru ca-i obliga astfel pe parinti sa-si inscrie copilul la o scoala pe care ei nu o doresc. E mai bine ca fiecare parinte sa se duca sa-si inscrie copilul la scoala pe care o doreste. Aici sunt de acord cu ea, dar poate era mai bine pentru copil sa ramana la gradinita, sa faca aici pregatitoarea.....era un pas firesc fara sa mai alergam ca bezmeticii pe la toate scolile sa prindem un loc.
BESTUTZA spune:
Speranta de mai bine e legata de niste premise corecte.
Ca la o interventie medicala.S-a OBSERVATca in caz de afectiunea x(cardiaca) se da tratamentul "y"(ex o tensiune mare ,tratament de scadere a tensiunii , substanta "z", in nici un caz, o alta substanta care s-a observat ca duce la o crestere ).
In cazul acesta,in introducerea clasei 0, asa-zisa "imbunatatire" a luat in considerare un singur criteriu: calendaristic!
Si aceste criteriu este iarasi nerelevant pentru ca in aceeasi clasa se vor afala copii de 6 si 7 ani(vezi cazul Monicai si a lui Muso-unul clasa I ,unul clasa 0)
Deci, exact cum a fost pana acum.
Perfectiunea "imbunatatirii", ca sa ma exprim asa,vine in momentul in care aduci copiii la scoala si nu stii ce faci cu ei din punct de vedere a ceea ce se va invata.
Deci, nu s-a facut nici o "schimbare", asa cum sperau unii dintre noi, ci este o orbecaiala,care nu ar trebui sa caracterizeze niste oamani care cu asta se ocupa de zeci de ani si , pe baza observatiilor, au modificat in asa fel incat sa existe efecte de sporire a potentialului copiilor.
Concluzia este, exact cum am spus in postarea anterioara, ca aceasta nu este facuta cu specialisti -cunosc o doamna sefa de promotie a liceului pedagogic, absolventa de psihologie care a lucrat in comisiile ministerului si inlocuita pe alte criterii decat cele de competenta profesionala - si drept urmare legea este asa cum este.
Deci, nu poti spera la mai bine daca premisele sunt false!
Atunci cand ajungi la un spital ,ceri parerea medicului care asta face in fiecare zi, la judecatorie la fel, nu merge oricine sa faca cum il taie capul.Deci mergi la specialisti, la unii care dadura ei niste zeci de examene pana sa ajunga sa vorbeasca in cunostinta de cauza.
Sigur, exista si erori , pe care cel in cauza le poate sesiza, iar cei abilitati le pot rezolva!
Off
Eu am invatat sa fiu mult mai circumspecta, mai analitica in momentul in care fiind in saptamana 7 de sarcina mi s-a spus ca daca nu fac tratamentul pe care mi l-a dat dr.Uscatescu de la Fundeni, voi face atac cerebral pe masa de nasteri. Sotul meu a fost pus sa ma convinga, instiintandu-l ca altfel va creste copilul singur!!
Norocul meu si al copilului a fost ca dupa ce am umblat la 3 medici vestiti, l-am gasit pe dr.Tutunaru (Dr Minune) care mi-a vazut analizele facute de mine simultan in 3 locuri si care a fost dispus sa incercam sa demolam diagnosticul.Si,slava lui Dumnezeu copiii, toti 3 sunt bine, nascuti natural.Acolo, cred acum, ca nu a fost vorba de eroare, ci de altceva.
In momentul cand iti duci copilul la gradi trebuie cineva sa ii fac o evaluare pe mai multe paliere!
Cati din parinti au fost informati la intrarea in gradinita despre dezvoltarea psihosomatica a copilului lor?
Scale de masurare pentru dezvoltare se fac de la nastere, exact cum se fac masuratori ale dezvoltarii fizice ininte de nastere.
Daca ar fi existat probleme, nu e mai bine sa le depisteze inainte si copiii sa inceapa programe de recuperare mai devreme? Spun asta iar in cunostinta de cauza.
Educatoarea pe care am ales-o copiilor venea intr-un sitem pedagogic vechi si i-a facut Ilincai evaluare la 2,5 si mi-a spus ca este cognitiv mai inaintata.Eu ce trebuia sa fac ?Sa astept, sa o izolez, ca sa o readuca la 3 ani in parametrii varstei?
Dar asta e un caz izolat.
Cand m-am dus alaltaieri sa o programez la evaluare, mi s-a spus ca nu are instrument de la minister.
"Daca ar fi avut ministerul asa ceva, era in alta tara!"
http://community.webshots.com/user/BESTUTZA
BESTUTZA spune:
Eu , din ce vad, nu cred ca este dorinta de schimbare in bine!
Scopul educatiei este de a anticipa dezvoltarea psihofizica si de a intampina aceasta dezvoltare cu obiective educatioanle specifice, astfel incat sa STIMULEZI SI SA VALORIFICI POTENTIALUL INDIVIDUAL!
Ori legea ce face? Asteapta ca din punct de vedere biologic copilul sa se dezvolte, iar obiectivele educationale sunt mult sub potentialul mediei!
Adica un copil isi scrie numele la 3, 4 ani si tu incepi cu el semne pregrafice la 6,7 ani?
Si bine, faci asta un semestru, dar pe legea imbunatatita faci un an!
Incepi sa faci sinteza cuvantului de 2 litere la 7,6, cand cei mai multi citesc cuvinte de minim 3 litere de la 6 ani?
Asa cu numeratia, cu coloratul fructe si legume la 7 ani ?
Deci cum sa consider eu ca LEGEA E BUNA?
Sigur, trebuie schimbat, dar nu din prost in mai prost!
Multi parinti nu stiu ce fac copiii la gradi, nici ce ar trebui sa faca, pentru ca ei au alta treaba si e normal sa fie asa!
Ce ar mai fi daca s-ar duce la chirurg si ar stii ei ce trebuie facut?
Parintii asteapta sa fie informati, sa li se spuna ce are de facut copilul acasa, ce face la gradi. Nimeni nu le spune nimic.
DAR, daca ar exista evalaure OBLIGATORIE, la intrarea la gradi, la sfarsitul gradinitei,la intrarea la scoala si parintilor li s-ar da in mana ce face trebuie sa faca si ce face copilul, atunci nu ar mai fi atatea probleme.
Stiu o mamica careia desi i s-a spus de la gradi , ce-i drept mai mult sugerat, nu a vrut sa inteleaga ca exista niste m probleme de comportament ale copiilor.
Au ajuns in clasa I, au in continuare probleme, invatatoarea le-a sesizat, dar desi i le comunica voalat mamicii aceasta nu intelege, la fel cum a facut si cu educatoarele care au sfarsit prin a tine copiii pe hol.
Pna la urma , sigur, va accepta si mamica in cauza, pentru ca timpul curge si diferentele vor fi din ce in ce mai vizibile.
Ce folos ca desi s-au sesizat probleme de la 3 ani cand puteau fi mai usor corectate, se ajunge in situatia cand si cognitiv vor fi decalaje.
Invatatorea nu poate diagnostica si eticheta copilul, desi cei care lucreaza la clasa, vad.
La fel si educatoarea.
Pentru ei desi exista calendaristic varsta pentru scoala, atentia pe care o solicita in timpul orei este in detrimentul achizitiilor scolare ale celorlati copii,care ,desi mai mic pot face fata procesului de educatie.
http://community.webshots.com/user/BESTUTZA
loren@ spune:
Pe noi ne-a chemat ieri la sedinta cu parintii ca vine directoarea sa ne anunte cu scolile si pregatitoarea si cind colo surpriza..."se pare ca e posibil ca pregatitoarea sa ramina in gradinita"..astea sunt vorbele transmise prin educatoare de catre directoarea de la 161. ...cica cele mai recente vesti...eu ma minunez deja, in conditiile in care la alte scoli deja se primesc plocoanele pentru clasa 0...Astept sa vad cind isi revin si astia de la noi din gradi sa ne dea alte informatii...
BESTUTZA spune:
La noi educatoarea ne-a spus ca erau in sedinta cand a venit comunicarea: cum ca se intrerupe sedinta pentru ca deocamdata nu se mai fac consortii!
Si-au luat bagajul si au plecat...
http://community.webshots.com/user/BESTUTZA
coracora1 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui BESTUTZA La noi educatoarea ne-a spus ca erau in sedinta, si a venit comunicarea: cum ca se intrerupe sedinta si ca deocamdata nu se mai fac consortii! Si-au luat bagajul si au plecat... |
Astia chiar au innebunit cu totul!! Eu prea multe sanse sa fie sanatosi la cap nu le dau! Pai cei mai multi dintre noi (parintii in cauza) au avut deja sedinte la gradinite (nu mai tarziu de acum o saptamana) in care ni s-a prezentat ca sigura o varianta - urmand ca noi sa luam drumul scolilor, sa intrebam, sa vedem care scoala si cate clase de pregatitoare face etc. - iar acum din nou totul e in stand - bye. Suntem chiar pierduti!!
P.S. Cine zicea de pe aici ca spera intr-o schimbare in bine odata cu aceasta noua legislatie? Mi-as dori sa pot sa fiu macar 10% atat de optimista...
Adriana mica spune:
Bestutza, in principiu sunt de acord cu ce spui tu in ceea ce priveste discrepantele uriase care exista intre teorie si practica.
Insa eu zic ca pt luarea unei decizii privind programele scolare (si nu numai) nu trebuie sa se porneasca de la cazuri izolate ci de la evaluarea tendintei in care se inscriu majoritatea copiilor dintr-o generatie. Iar apoi, pt situatiile de exceptie (copii cu aptitudini peste medie intr-un domeniu sau dimpotriva, copiii care intampina dificultati la anumite activitati) sa existe optiuni de dezvoltare / stimulare corespunzatoare.
Din pacate, nici eu nu intrevad vreo speranta ca noua lege sa aduca imbunatatiri. Cel putin, nu asa cum au demarat lucrurile. Oricum, nu era cazul nici pana acum.
anya spune:
Eu nu cred ca au gandit ei prea mult. Au copiat sistemul din alta parte. Intrebarea e -acolo ce fac parintii care au alta parere decat legea? Pot da copiii mai devreme sau mai tarziu? Poate ne ajuta fetele din alte tari cu reglementarile de acolo.