Clasa I * 2011 - 2012 * [9]

Raspunsuri - Pagina 20

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns DidiAlex spune:

cate silabe aure cuvantu "Auto"?

Lali, Antoemma? ce raspund copii la voi?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Anka74 spune:

A-u-to! Asa a despartit copilu'

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DidiAlex spune:

Roxana, daca ea zice ca a fost accident..io as crede-o!
pt ca relatia dintre voi tre sa fie puternica..si tu o crezi pe ea..pana la proba contrarie.

io in gradinitza am lovit cu un scaun un coleg. la fel am fost pedepsita pe nedrept. m-a enervat ca ala s-a vaitat mai mult decat trebuia si educatoarea m-a urmarit dar nu s-a oferit sa ma ajute..special sa lovesc pe cineva..pur si simplu s-a intamplat. dar nimeni nu m-a crezut. " asigurare casco" se numeste

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DidiAlex spune:

pe romneste corect

pe germana fals

Silbentrennung:
Au·to, Plural: Au·tos

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mina spune:

Roxana, merci mult de disponibilitate, ti-am dat pm cu nr de tel.

Da, tare greu cand face o boacana, nu stii cum s-o dai ca sa inteleaga exact. Acelasi gen de sit am avut noi azi dim cu exudatul. Nu-i place sa-l faca fereasca sfantu, dar uneori e musai. Pai ce, a stat din prima? Pana nu s-a rugat tot V Babesu de el si nu si-a vomitat sucu gastric nu s-a lasat, si pana la urma tot cu forta i-au luat. Si, desi plecasem de acasa (ca intotdeauna) decisa ca nu ma enervez, evident ca m-am enervat. In general accept ca un copil poate sa faca oricat de urat la analize, il iau incet dar ferm si aia e, dar azi zau ca a exagerat, urla parca-l taia cu lama, fratilor. Ma mai sabota si ta-su de pe hol cu comentariile, ca de aia e greu sa mergi cu amandoi, parca ai doi copii. Si dupa ce s-a terminat tot circul incercam sa ma calmez si nu stiam cum sa ii explic, adica-s suparata pe el de ce? El sufera si eu ma supar, e cam tragic, dar trebuia si sa ii explic ca a cam exagerat. Greu tare.
Asa ca astept cu emotie momentul cand va avea vreun incident la scoala, din vina lui. Noi l-am tot indoctrinat ca trebuie sa ne spuna tot, cu bune si rele....sa vad atunci cat a prins indoctrinarea....

Soleil, neplacut cu durerea de burta pe fond nervos. Si Matei face asta de cativa ani. Nu o poti ignora - fiindca e cat se poate de reala - dar nici nu e o boala grava sa necesite tratament. Iti trebuie rabdare pana trece de perioadele de adaptare. Fii intotdeauna atenta cand apare si vezi ce-o deranjeaza, fiindca daca reactioneaza asa, probabil nu va veni niciodata sa spuna clar ce-o irita. Matei avea dureri de burta dimineata in drum spre gradi intr-o perioada in care-l necajea un baietel acolo, genul de sacaiala intre baieti, nimic violent. Dar el nu a spus clar: nu mai vreau la gradi ca ma sacaie Andrei. Neeee, mi-au trebuit vreo 2 saptamani pana am scos asta de la el.... Pe undeva nu prea ai ce face, asta ti-e jobul, asta e situatia, incet incet se va adapta. Cand chiar avea dureri de burta din nimic (cu analize facute si nici o manifestare clinica prea grava, gen diaree, varsaturi, etc) ii mai dadeam ceva tablete homeopate (osteocinesyne, de ex) si nu-i spuneam ca-s de calciu, ii spuneam ca le-a recomadnat medicul pt dureri de burta. Era placebo da-si facea efectul, ca si sa-l fi ignorat ar fi fost si mai rau. La un mom dat era de-a dreptul hilar, se vaita de burta de mai mare jalea si in mom in care am clacat si l-am luat cu mine la birou, n-a mai avut nimic toata ziua .
Asa ca fa-i analizele fetii, vezi sa nu aiba ceva mai deosebit, iar daca ies bune....de la capsor si stres e. Dar in timp se atenueaza.

De luni sper sa mearga la scoala, ca se simte bine.



Mina si
Matei-Costin, sensu'lu'viata lu'mami si tati
din:09.09.2004
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57655" target="_blank">cronicile vizigotului
www.tocanadecuvinte.blogspot.com" target="_blank">TocanaDeCuvinte
Some people dream of success...while others wake up and work hard at it

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ochi_verzi spune:

Iahim, nici Diana nu stie sa citeasca, dar va invata ca de aceea am dat-o in clasa I. Daca stia sa citeasca, sa scrie si sa socoteasca faceam cerere s-o inscriu direct in clasa a II-a.Glumesc, iti dai seama...
Obiectivul principal care trebuie urmarit in clasa I este alfabetizarea copiilor si doar cei cu CES nu-l ating.
Eu nu am invatat-o sa citeasca pt ca am vrut sa le faca pe toate la timpul lor.
De exemplu, am o eleva care citeste repede si foarte bine, parca ar citi un adult, dar am observat ca nu intelege in totalitate mesajul. De multe ori nu intelege cerinta unui exercitiu si atunci o pun sa-l reciteasca rar, bucatica cu bucatica de cate ori e necesar. Citeste repede, dar mintea ei nu poate percepe la fel de repede mesajul tocmai pt ca este un copil.
Mie nu-mi pare rau ca nu am invatat-o chiar daca s-a intamplat sa ia B sau vad ca se mai impotmoleste la sunete. Prin exercitiu vom rezolva si problema asta si vor veni altele si altele, asta-i viata de scolar. Ce ne-om vaita cand vom fi clasa a III-a sau a IV-a si au probleme ce se rezolva prin metoda figurativa sau a mersului invers sau cea a falsei ipoteze (cu capete si picioare)...atunci dureri de cap.
Am prietena care a citit de la 4 ani, eu am invatat la scoala si tot profesoare suntem amandoua, eu la primar si ea la gimnazial, deci chiar daca a stiut inaintea mea sa citeasca am ajuns in acelasi loc.
Flaviutza, cu vreo doi ani in urma, Diana era intr-o grupa mixta si pe strada venind de la gradi incepuse sa desparta in silabe si imi despartise CA-L.Atunci i-am explicat asa: spunem CAL printr-o singura deschidere a gurii, nu spunem CA-LÎ(punand accent pe ultima silaba sa perceapa ca nu suna bine)si i-am dat cateva exemple:pom, unt, ram si n-am ajuns acasa iar ea a inteles cum e cu cuvintele dintr-o silaba. Cu celelalte n-am avut probleme pt ca atunci cand pronunta gresit un cuvant i-l silabiseam si ea facea la fel, o data, de doua ori pana pronunta corect, iar in timp cand nu-i iesea din prima un cuvant si-l silabisea singura si asta a ajutat-o. Ea desparte corect orice cuvant i-as da, dar nu tot timpul precizeaza corect sunetele din silabele formate din 3-5 sunete, dar exersem si invatam. Azi n-am mai avut probleme cu silabe de genul cre. cri, cru, cra ca a inceput sa-l auda si pe r ca i-am tot spus sa fie atenta daca o gadila ceva in gurita, ca-i tremura putin limba.
Poti sa-i explici ca o silaba este un singur sunet, dar si un grup de sunete care se rosteste printr-o singura deschidere a gurii, printr-un singur efort expirator. In cazul lui ACTOR daca ar despartii in silabe A-CTOR, ar insemna ca pentru CTOR deschide de doua ori gurita CÎ si TOR,iar cuvantul ar suna ACÎTOR (folosesc Î ca celalalt apare ca un cod) pe cand daca desparte AC-TOR deschide de doua ori gurita nu de trei ori cu ar fi in cazul lui a-cî-tor. Atunci cand desparte in silabe trebuie sa pronunte rar si clar pentru a sesiza daca desparte corect in silabe.
La fel si pentru celelalte cuvinte. Pentru A-CRO-BAT cro si bat se pronunta tot printr-o singura deschidere a gurii, daca ar despartii AC-RO-BAT nu e corect ca s-ar pune accent pe C (pune tu accentul pe C si pronunta-i AC-ROBAT si intreab-o cum suna)...ei, din acest motiv se foloseste metoda fonetica analitico sintetita. Tot timpul dupa analiza unui cuvant e obligatoriu sa facem si sinteza.
E prea mult sa-i explici regulile de despartire a cuvintelor in silabe pt ca ar trebui sa-i explici toate cazurile particulare (cuvinte compuse, de ce e hiat sau de ce e diftong, derivate cu prefixe) pt ca va intalni atat de multe cuvinte. Nu contest ca n-ar intelege, ca nu le-ar invata, dar tind sa cred ca e un volum de cunostinte mult prea mare care se invata in timp, cam din clasa a III-a si pana in clas a VI-a, a VII-a (sunt multi care nu le stiu nici la liceu).
Cel mai corect pentru despartirea in silabe se foloseste manuta sub barbie si astfel copilul simte de cate ori atinge cu barbia manuta. Asa am invatat-o pe Diana si asa face si la scoala. Asa procedeaza toate colegele mele pentru ca asa am invatat la metodica. Bataile din palme se folosesc pentru a stabili numarul cuvintelor dintr-o propozitie sau bat copilasii din palme cand se urmareste un sunet.De exemplu, cand se invata sunetul a, invatatorul pronunta un cuvant, iar daca acesta contine sunetul respectiv elevii bat din palme de cate ori s-a auzit sunetul.
Roxana, la inceput si Diana se bosumfla cand primea feedback negativ, dar in timp a invatat ca nu are motiv de suparare ca ramane cu supararea si la acelasi nivel, dar daca va exersa va progresa.
Feedback-ul este chiar o etapa a lectiei care se face spre final, inainte de a da tema pentru casa.
Felicitari, Alexandrei!
A mea a inceput sa mazgaleasca cu pensula si acuarele pe la 1 an si 11 luni ca-i trebuia si ei sa piteze vazandu-ma pe mine cand imi pregateam planse model.Am invatat-o una, alta eu iar cand a inceput gradinita (la aproape 4 ani) am dus-o la Clubul copiilor la pictura unde a invatat mai multe. Ochiul meu critic spune ca mai are de muncit, dar pt varsta ei deseneaza minunat, dar cand e vorba de desen doar in pensula mai e de lucru.

Problemele astea pe cat ne par noua de usoare sunt grele pt ei.
Anul acesta, in testul pt clasa a II-a de la Minister era problema: Daca Marian are 14 carioci, de cate mai are nevoie pentru a avea 27? Vreau sa-ti spun ca le-am dat-o copiilor in perioada de recapitulare si m-am trezit ca elevi buni au scris 14-27=nu se poate. Asa ca am luat-o bucaticaa cu bucatica: Cum este 14 fata de 27?(mai mic), Cate carici avea Marin? (14, asa ca am luat 14 carioci in mana), Cate carioci dorea sa aiba?(27) Atunci îi mai dam carioci sau luam din cele pe care le are? (Îi mai dam) Cum putem afla cate carioci sa-i mai dam? (prin scadere) Ce scadem? (27-14) De ce? (Pentru ca Marin are mai putine decat ar trebui sa aiba si sa vedem de cate carioci mai are nevoie) Mai putem rezolva in alt mod? Cum? (prin adunarea cu tremenul necunoscut: 14+?=27)
Exercitii cu termenul necunoscut invata inca din clasa I, la inceput cu casute 3+|_|= 7, iar apoi (depinde de clasa) ca o ecuatie de gr.I 3+a=7 / a=7-3 /a=4 /verificare: 3+4=7
Pentru problema de la Smart trebuie lucrat cu material intuitiv(desen).
Am dat o cautare si am gasit problema http://www.concursurilesmart.ro/images/editia_13/matematica%2013exercitii.pdf
O pui sa deseneze 8 flori. Apoi sa taie trei flori cate le aseaza in prima vaza si sa le numere pe cele ramase, cate vor fi in a doua vaza. E cea mai simple metoda si pe intelesul lor.
DidiAlex, asa o fi, dar noi despartim civintele in romana si pentru noi are trei silabe. M-am uitat in dex la limba de proveninta si acolo scrie ca provine din franceza.

Va doresc o duminica linistita!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DidiAlex spune:

Roxana, cum reactioneaza copila la joc?

cand pierde?!

asta e tema actuala la noi, dar la nr 2.

mai Domnitzelor..e imposibil faza asta cu FB-ul.

Parintzii tre sa le explice copiilor ca FB.ul nu asigura fericirea vesnica..nici intrarea in rai.

Edit: ochiverzi..de asta am adresat, in special, intrebarea pt cele doua mamici.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ochi_verzi spune:

Scuze, dar la ora n-am facut conexiuni. Cred ca trebuie sa merg la somn ca maine voi fi...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DidiAlex spune:

Citat:
citat din mesajul lui iahim

Copilul nu va deprinde recunoasterea sunetului in silabe corect,deci nu va putea sa ia FB pentru ca nu stie sa citeasca.Cel putin asta este concluzia mea.


Iahim,

stii, era odata un banc in legatura cu statistica, cauza efect.
s-a observat ca in marele orase franceze natalitatea e mai mica decat la sate si cuiburile de berze sunt mai numeroase la sate, deci concluzia ar fi ca copii sunt adusi de berze..
Daca sta omul sa gandeasca putin s-ar prinde ca berzele nu isi fac cuiburi in centre industriale si prefera cat de cat natura..adika la tara si familiile cu copii prefera satele departe de lumea deslantuita.

Ceea ce vorbeam mai devreme de motorica fina a mainii, ( subiect inchis) ccopilul meu nu stie sa citeasca, nu a facut despartirea in silabe..ar fi dezastru.stiu..dar asculta povesti si stie sa reproduca. al meu de ex asculta de vrea 4 ani CD cu povesti.
d ex el a incetut sa scrie direct cuvinte, nah asta e tehnica astora si isi reproduce cuvantul in minte..si la cuvinte simple.. rar greseste: de ex: mana, hund, haina

edit. am trimis aiurea.. citeste-i povesti cunoscute si da-i indicii false.. sa vezi cat e de atent..si cum reproduce. sau in masina ascultati la radio si comentati o tema.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Anka74 spune:

Didialex, scuze...nu mi-am dat seama!
L-am pus pe fiimiu sa desparta in silabe ACTOR, ARTIST, ACROBAT, AUTO, i-am aratat triunghiurile si ce credeti ca-mi zice "Mai mami, voi mamicile va intrebati una pe alta pe forum cum se fac temele noastre si aveti pretentia sa stim noi sa le facem?"
Si astea fiind spuse, ma retrag.

E si maine o zi!

Mergi la inceput