**Capsunele de mai-iunie 2007 (133)**

Raspunsuri - Pagina 28

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns tamaraspt spune:

Ma mai tineti minte? N-am mai scris cred de vre-un an, de cand aveam problema adaptarii la gradinita.
Intre timp am crescut si noi, ne-am adaptat destul de bine la gradinita, n-am prea facut decat vreo 2-3 viroze dar la sfarsit primului an de gradinita am facut o pneumonie.
Anul acesta l-am adus mai tarziu la gradinita si dupa doua saptamani a facut o laringita acuta, am ajuns trimisi de pediatru de urgenta la spital pt ca nu putea respira. A fost virala dar pana la urma i-am dat antibiotic caci dupa 4 zile tot avea peste 39 febra iar totul se colorase.

In rest am crescut (intr-o luna cat altii intr-un an), ne-am lungit si ne-am subtiat f mult, dar noi suntem in extrema cealalta fata de fetite si la kg si la inaltime. Dar deja sta cam cososat asa ca l-am programat la Thierry.

Am invatat literele mari mai putin cele mici, dar din pacate in engleza. Asta a fost pasiunea lui vara asta, dupa vre-un an jumatate de cifre. Dar nu vrem sa scrie/coloram/desenam de nici o culoare. Parca este in greva cand vine vorba de tinut un creion in mana. Si el citea de la dreapta la stanga, acum mai citeste si corect, la cifra 4 am remarcat si eu ca o facea in oglinda atunci cand avea chef sa scrie. Suntem in grafic.

Eu l-am inscris la toate optionalele si sunt destul de multe pentru ca acum un an au avut o singura educatoare cu care nu facea activitati, asa ca abia astepta optionalele. Anul acesta are 2 educatoare si ambele fac tot timpul activitati cu ei. Probail il voi scoate de la engleza pentru ca sunt f multi si de la dans - nu ca nu mi-as dori sa invete sa danseze dar si anul acesta fac numai piruete.
(PS O educatoare mi-a spus ca este mai important sa faca dansuri la aceasta varsta, pt ca inca n-a intalnit adult sa nu fi invatat literele dar sa nu stie a dansa sunt multi).

As vrea sa mergem la inot si asta cat mai repede, tb sa vad unde il duc sa fie aproape si de casa. Unde am intrebat mi-au spus ca la aceasta varsta ii trebuie instructor personal ca este prea mic, la voi asa este?

Am vazut o multime de poze - superbe.
Felcitarilor proaspetelor mamici pentru curaj!


Tamara, Matei si

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns madaiulia spune:

Citat:
citat din mesajul lui tamaraspt
Am vazut o multime de poze - superbe.
Felcitarilor proaspetelor mamici pentru curaj!

Tamara, Matei si


Felicitari si tie pentru carutul albastru! Cand vine bebe?


Mamica de David Andrei 10 iunie 2007

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Madi spune:

Citat:
citat din mesajul lui DidiAlex
Madi,
Io am avut o experienta cu un copil stangaci care are 2 maini “stangi”. Tinea creionul ca un pumnal. Dar varsta Anei nu e chiar asa de mare sa iti faci griji. Ceea ce ii lipseste ei se numeste in limbaj de speciali-tate: motorica fina a mainii, de fapt asta ne deosebeste de maimuta, ma rog si asta ne deosebeste.
Ca sa ii cumperi acel instrument nu o ajuti cu nimic, din contra ii intarzii dezvoltarea normala a acestei motrocitati. Banuiesc ca o sa gasesti ideei pe net: ce am folosit io: sa foloseasca foarfeca, sa se joace cu plastilina aluaturi sa adune boabe de orez. Sa colorize..
Io la David nu am aceasta problema, el cred ca e in grupa celor super pragatiti pt scoala ..
Ma rog..atata cat sunt standardele la noi ca copii din ro sunt niscai mai avansati la chesti din astea sco-laricesti ( oi fi scris bine?!)



Didi multumesc de parere. Da, Ana nu are bine dezvoltata motricitatea fina. Asta si pentru ca i s-a tot facut in loc sa fie lasata ea sa faca (deh, bunicii...!)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Al_Ma spune:

Nu va mai stresati cu inaltimea si greutatea, daca sunt sanatosi. Eu m-am cam stresat anul trecut, fiindca mi-a zis dr. Marcu ca Mara e supraponderala, cat pe-aci sa mi-o bage la dieta. M-am uitat insa pe chartul asta http://pediatrics.about.com/library/growth_charts/ngirlstwo.htm si mi-am dat seama ca e in limite, e adevarat la limita superioara fiindca acum are 111 cm si 20,5 kg. Eu sper doar sa fie sanatoasa si fericita, orice inaltime ar avea. oricum, asta cu inaltimea este relativa. Eu am aproape 1.70 si sunt foarte ok cu inaltimea asta, mai ales ca imi permitea sa port si un toc, fara sa par Olive, dar de exemplu sotul meu imi zice ciupercuta fiindca i se pare ca sunt scunda, el are cam 1.90. Deci concluzia este ca depinde la ce te raportezi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alynta27 spune:

Tamara felicitari!
Liviana frumoase poze! Tu arati din ce in ce mai bine!

Alina-Mirela mami deMaria(14.09.2010),Matei (15.05.2009) si David (27.06.2007)

POZE

Cum a aparut Printul!
Un ingeras in viata noastra

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mica0307 spune:

Tamara felicitari pentru caruciorul albastru. In cate saptamani esti insarcinata? Cand trebuie sa nasti?

Liv o sa incerc si reteta ta, pare buna. Din pacate nu am gatit mare lucru in ultima perioada, fiind in permanenta in viteza si in lipsa de timp.

Didi sora mea se pare ca nu va veni foarte curand in Germania datorita crizei si lipsei de fonduri pentru deplasari. Te anunt insa cand va veni. Acum o asteptam de sarbatori sa vina in tara.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns poohy spune:

Felicitari Tamara!!!

Tot la scoala / clasa 0/1 ma gandesc in ultimul timp.
Am si eu o intrebare - un fel de sondaj - cand vreti sa se inceapa copiii clasa 1 (lasand la o parte nelamuririle de acum cu clasa 0) - la 7 ani si 3-4-5 luni cat vor avea capsuneii sau la 6 ani si 3-4-5 luni?

Pana acum stiu 2 voturi pentru 6 ani - Ella si Liviana.
De la gradinita Manuelei nici nu se gandesc sa inceapa nici un copil din grupa la 6 ani.
Voi ce credeti?

Anca, Manu 02.06.2007 si Mihnea 09.04.2009

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DidiAlex spune:

Domnitzelor,

am vazut o bebelusa aseara..asa draguta..are deja o luna si e sora Liviei.

Anca,

raspunsul potrivit ar fi: cand e copilul pregatit. Io ma simt oarecum sensibila in subiectul scoala si inceperea ei. inca am remuscari cu toate ca stiu ca am facut bine cu scoala lu R. Unuii copii sunt pregatiti altii nu, parintzi pregatiti altii nu. Dar nu tre sa uitam ca indiferent cum ar Cum ar fi scoala si inceperea ei e foarte importanta. Asa ca fiecare parinte isi analizeaza situatia lui puur personala si decide.

David al meu va merge la scoala in 2013. Este alt gen fatza de R, si parol ca are si el acceasi parintzi.

Va pupez


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DidiAlex spune:

un comentariu

Legea educatiei - cateva comentarii (I)

Noul proiect al legii educatiei a starnit nenumarate discutii si dezbateri. Nu le-am urmarit prea indeaproape, ci doar m-a interesat sa aflu pe ce baza autorii proiectului isi fundamenteaza decizia de a schimba una, alta in legislatia curenta privind educatia. M-a surprins (sau poate ca nu) ca nu am intalnit citat niciun studiu (stiintific), in baza caruia sa se argumenteze de ce, de exemplu, este mai bine ca angajarea personalului didactic (in invatamantul preuniversitar) sa se faca la nivel de unitate scolara, cu alte cuvinte, de ce e mai bine ca scoala sa obtina autonomie in ceea ce priveste angajarea de personal.



Noul proiect al legii educatiei prevede deci urmatoarele:


"Art. 76 (1) În învatamântul preuniversitar public, privat si confesional, posturile se ocupa prin concurs organizat la nivelul unitatii de învatamânt cu personalitate juridica, conform unei metodologii-cadru elaborate de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului".
Banuiesc ca s-a propus acest lucru in vederea imbunatarii performantelor scolare ale elevilor, nu?

Din fericire, exista cateva studii stiintifice care analizeaza acest aspect, dar din pacate ele nu sunt cautate sau luate in seama de cei care ar trebui s-o faca si anume de autorii si decidentii in politici educationale, sociale etc..

Dintre cei care s-au ocupat intens cu cercetarea acestor aspecte este Ludger Wößmann, unul dintre cei mai renumiti economisti din domeniul educatiei (si pe care am avut ocazia sa-l am profesor la un curs :-) ).

In unul din studii, Wößmann arata in ce fel astfel de masuri institutionale, cum ar fi autonomia, influenteaza performanta scolara a elevilor. Pe baza datelor PISA 2003, el analizeaza diferite forme ale autonomiei: autonomia unitatii de invatamant de a-si stabili singura bugetul, autonomia in angajarea de personal si in stabilirea salariilor de inceput de cariera, autonomie privind alcatuirea curriculei de invatamant etc..

In general, cu cat gradul de autonomie este mai mare, cu atat elevii performeaza mai bine in respectivele scoli:

"On average, students in schools that have autonomy in hiring decisions outperform students in schools without staffing autonomy".
Analizand fiecare forma pe care autonomia unei unitati de invatamant o poate avea, Wößmann ajunge la urmatoarea concluzie in ceea ce priveste autonomia in angajarea de personal didactic:

"Schools that can hire their own teachers perform significantly better than schools without autonomy in hiring teachers".
Pana aici toate bune si frumoase, daca alaturam rezultatele stiintifice cu noile prevederi ale legii educatiei nationale.

Dar influenta autonomiei asupra performantelor scolare nu poate fi analizata fara a tine seama si de alte aspecte institutionale sau care tin de sistemul educational. Astfel, in studiul mentionat mai sus, se arata ca autonomia unei scoli este strans corelata cu diferite forme de evaluare a respectivei scoli. O posibila evaluare a unei scoli se poate realiza prin compararea rezultatelor ei la examenele nationale (organizate la nivel central) cu rezultatele obtinute de alte scoli.
Astfel, s-a analizat influenta autonomiei unitatii de invatamant asupra rezultatelor scolare, comparand sisteme de invatamant unde exista (sau nu) examene de absolvire organizate la nivel central (cum ar fi bacalaureatul, examenul de capacitate).

Rezultatul este unul suprinzator:

"In countries without external exit exams, students in schools with hiring autonomy perform better than students in schools without hiring autonomy. In countries with external exit exams, the opposite is true".
Cu alte cuvinte, acolo unde exista examene de absolvire organizate la nivel central, elevii care invata in scoli cu autonomie in angajarea de personal didactic au rezultate mai slabe decat elevii din acele scoli, care nu se bucura de aceasta forma de autonomie.

Daca ne-am baza pe acest studiu, am putea spune ca noua prevedere a legii educatiei, privind organizarea concursurilor de angajare la nivel de unitate, este una neinspirata, efectul fiind (cel putin conform studiilor in domeniu) scaderea performantei elevilor.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns addinel spune:

poohy, eu daca voi putea opta (cred ca) o voi da pe maia la scoala la 7 ani si 3 luni. sincer, la cum se face scoala in Romania chiar vreau sa mai copilareasca. ma enerveaza sistemul asta cu tone de teme acasa, cu ghiozdanul de 5 kg, cu invatatoare de 50 de ani de moda veche, etc. nu e batut in cuie, dar acum asa gandesc.



Mergi la inceput